TuningChip.com

Ama T. Ööri

Terve!

Sattuisko kellään olemaan kokemusta otsikonmukaisesta ohjelmointipajasta? Eli siis tämänmoisesta: http://www.tuningchip.com/fi

Vertaillessani eri pajoja niin kyseinen paikka lupaa kyllä huomattavasti enemmän HP:ta ja vääntöä kuin muut vastaavat. Esimerkiksi Bemarin F10 525d 3.0l 204HP -> 271HP ja väännöt 450Nm -> 550Nm. Monella muulla taas luvataan vain n.230HP ja n.500Nm.

Hintakaan (790€) ei ole ollenkaan paha ottaen huomioon, että tehot nousee yli 530d.

Kiitokset ja kumarrukset!

6

1019

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lifemocker

      noissa universaali lastuissa on vaan se miinus, että ne ovat suunniteltu vain yhdelle koneelle. koneethan ovat yksilöitä - kulumisen ja kaiken mahdollisen seurauksena ne eivät ole samanlaisia loppujen lopuksi.

      joten AINA tulisi säätää YKSILÖKOHTAISESTI moottori, eikä luottaa mihinkään yleisratkaisuun

      • Osaaminen A ja O

        Tottakai säätö tulee tehdä moottori-kohtaisesti, jos haluaa parhaan tuloksen.

        Mutta vielä tärkeämpää on että valitsee jonkun jolla on asiasta kokemusta vähän pidemmältä ajalta - osaaminen on useimmiten kaiken a ja o.

        Itse voin suositella lahden toisella puolella toimivaa firmaa, olen käynyt säätämässä jokaisen autoni tuolla jo vuosien ajan samassa paikassa. Nettisivut eivät suomenkielellä, mutta yhteystiedot löytyvät sivun alalaidasta:

        http://www.chip.ee/

        Erittäin asiantunteva heppu ja erinomaista palvelua, aina olen saanut ajan sovittua lyhyelläkin varoitusajalla. Ja englannilla pärjää hyvin, pelkällä suomella ehkä vähän heikommin... :)


    • --..--

      Hei Lifemocker puhuppa nyt asiasta josta tiedät ees hippasen.
      Kyllä noi jokainen softa on tietylle moottorityypille erikseen. Ei kylläkään yksilökohtaisesti. Yksilökohtaisesti saadaan hiottua ehkä muutama heppa lisää mutta se tulee kuvioihin siinä vaiheessa kun tehoja on nostettu jo niin paljon että ei muu auta.
      Samat periaatteet siellä koneessa on on se kulunut tai ei. Bensapainetta, ruiskutusajankohtaa, ahtopainetta jne säätämällä se tulee. Yksilö erot huomaa siinä vaiheessa että paljonko sillä lastulla tulee tehoa. jos kone on "huono" niin tehoja ei välttämättä tule niin paljoa kuin mitä mainos lupaa.

      • lifemocker

        moottoreita oikeasti säätäneen mielipide:

        " Autot nimenomaan ovat yksilöitä. Tehtaan kartat ovat juuri sen takia konservatiivisia, että ne ottavat huomioon juuri niitä (isojakin) yksilöeroja mitä autojen/moottorien välillä on. Lisäksi ne ottavat huomioon laatueroja bensoissa ja pyrkivät minimoimaan moottorin lämpökuormaa (=kestävyys) ym. ym. Ihan jokaikinen moottori on yksilö ja niissä on isoja eroja. Erot johtuvat erilaisesta kulumisesta (huom. sisäänajo, puristuspaineet, ohivuodot), osien toleransseista (esim. suuttimissa on isoja eroja, nää ei ole mitään mätsättyjä settejä kuten monet aftermarket-suuttimet) jne jne. Tollanen universaali lastukartta on aina kompromissi ihan samalla tavalla kuin se tehtaan kartta. Oikeesti ne vehkeet pitäis säätää yksilöinä. Sitten kun yhtälöön laitetaan vielä viritykset, edes ihan ne putkiviritykset. "


    • --..--

      Eli nytten taas puhuit asiaa minkä joku toinen on sanonut.
      Juuri noinhan se menee, mutta ei universaali softassa ole mitään vikaa. On se softa silti juuri sitä moottori mallia varten tehty.
      optimi toki saavutetaan vain käsin säätämällä niinkuin yllä sanoin, mutta aika harvakseltaan mahdollista ja suomessa kallista.

      • lifemocker

        täysin sama asia minkä kirjoitin ensimmäisessä viestissä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      109
      2169
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      119
      1633
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      120
      1142
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      30
      1070
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      47
      969
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      907
    7. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      36
      824
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      32
      796
    9. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      181
      776
    10. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      52
      773
    Aihe