Kaivinkoneen hankinta

koneurakoitsija

Olen juuri toiminimen perustanut ja nyt tartteis pikaisesti kesän urakointiin kone saada.kattelin nettikoneessa oli alle 7000e muutama hyvännäköinen kone, fiskars,lännen 1680 ja atlas. mikähän näistä olisi järkevin ostos. entäs toi tuntiveloitus ilmeisesti alle 50e/h ei kannata tehrä vai onko järkevämpi koittaa
saada urakkaluonteisia hommia. toivon asiallisia vastauksia.

4

861

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohtalotoweri

Asiallisia vastauksia? Aloituksesi on kuitenkin asiaton provo tai sitten sinulla on hyvä huumorintaju!!! :)

Mutta pysytään asialinjalla, kuten pyysit. Vanhojen koneiden kunnostaminen ja harrastelu on ihan mukavaa, mutta yleisille työmaille ei tuollaisilla koneilla enää tahdo päästä. Joitakin talon pohjia ja metsäteitä sekä ojituksia pystyy hieman tekemään. Alle 7000 euron koneesta yleensä saa myös harmia. Remontteja riittää. Samalla täytyisi hankkia myös kauhoja. Ei yhdellä kauhalle enää pärjää.

Hintasosta olet kuitenkin "jyvällä". Alle 50€ ei kannata tehdä edes vanhalla koneella,ja miksi tekisikään. Kuitenkin mielessäsi toivottavasti siintää 2000 luvun kaivinkone lisävarusteineen. Hintataso on pidettävä kohtuullisena, että toimintaa voi kehittää ja kalustoa uusia. Jos tekee vain pelkällä palkka polttoainetaktiikalla niin ei ole järkevää. Riskivarausta on oltava ja jotain millä kehittää yritystä.

Onnea urakointiin!!

• 550

fiskarssi näyttäisi oleva tela-alustainen, joten ajattelisin sen olevan monikäyttöisin.
      sillä pääsis vähän pehmeempiinkin paikkoihin. hyvä olis hankkia traktori lavetti siirtoihin .

• kultaa kultaa

itse aloitin urakointihommat vammas kersantilla joka maksoi 6000 mk sillä kaivelin ensimmäiset 5 vuotta ja sitten sain hankittua jo uuden 36 tonnisen volvon.
      Ei se ekan koneen tarvitte kallis olla.Riittää,että tuntihinta on yli satasen ja kaivelee sen 3000 h vuodessa.

• mullakomatsuon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      93
      1851
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1292
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      113
      961
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      771
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe