Onko muita, joilla on imetyksen takia niin ohuet limakalvot, että yhdyntä on kerta kaikkiaan mahdoton? Itseasiassa minulla taisi olla kyse ohuista ja/tai kuivista limakalvoista jo raskauden aikana, mutta tällöin yhdyntä onnistui vaikka sattui. Nyt kipu on niin h*lvetinmoista, ettei penistä voi työntää sisään edes puoliksi, kun on jo pakko lopettaa homma siihen. Kostun kyllä hyvin, joten omassa tilanteessani ongelma on ohuissa limakalvoissa.
Jälkitarkastuksen yhteydessä sain vagifem -tabletteja, mutta ainakaan vielä en ole apua huomannut. Vauva on nyt 5,5kk.
Jos löytyy kohtalotovereita, onko joku löytänyt asiaan helpotuksen, vai onko vain odotettava kuukautisten alkamista (ja onko edes se lopulta auttanut asiaa)?
Imetys ja ohuet limakalvot
7
1479
Vastaukset
- eepillerit
Itselläni kuiviin limakalvoihin auttoi, kun lääkärin luvalla aloitin e-pillerit reilu puoli vuotta lapsen syntymästä vaikka edelleen imetin. Minipillerit ei tuoneet asiaan apua, eikä myöskään paikallisesti käytettävät estrogeenivalmisteet.
Ja minulla ekat kuukautiset tuli 2,5kk synnytyksestä, vaikka täysimetin eli hormonitoiminnan käynnistyminen itsessään ei vielä tuonut apua.
Kannattaa siis käydä lääkärillä ja etsiä apua, toivottavasti saat sitä pian! - Kokeillut?
Liukuvoidetta kehiin!
- Josko auttaisi
Lopeta imetys
- no justiinsa joo
Hyvä neuvo imetyspalstalla. Onhan se nyt hieno idea lopettaa alle puolivuotiaan lapsen imetys sen takia, että alapää on kuiva. Kyllä se on kuiva kuule monella muullakin imettävällä, mutta siihen on muitakin apuja olemassa. Esimerkiksi paikalliset voiteet.
- Hamiron
Liukuvoiteita, öljyä yms. on kokeiltu, mutta eivät auta/helpota yhtään. Juu, ja en todellakaan imetystä lopeta ennen vuoden ikää tämän asian takia. No, ajan kanssa sitten. Toivottavasti ei (mahdollisten) seuraavien lasten kohdalla mene ihan yhtä pahaksi. :)
Niin, ja voisihan sitä tk:ssakin käydä, jos reagoivat eri tavalla kuin neuvolassa. Kaikennäköistä vaivaa synnytys ja imetys ovat tuoneet, mutta on tuo lapsi kaiken sen arvoista, että eiköhän tästä selvitä. :D Minipillereitä en edes voi aloittaa, kun eivät sovi minulle. Tarkoituksena olisi tässä aloittaa seuraavan lapsen yrittäminen, mutta ei kai sen puolesta pillereistä haittaa ole, kun ei ole kiertokaan käynnistynyt.
Kiitoksia vastauksista! Täytynee tosiaan käväistä uudelleen lääkärillä ja kokeilla kaikki voiteet yms. läpi.- no justiinsa joo
Juu, en siis liukuvoiteita tarkoittanutkaan, vaan paikalliseen käyttöön tarkoitettua estrogeenivoidetta. Lääkärin kanssa voi keskustella, mikä voide sopii imettävälle. Kannattaa kokeilla, ovat siis samoja mitä määrätään vaihdevuosiaikana emättimen kuivuuteen ja limakalvojen ohenemiseen. Vaivahan on imetysaikana käytännössä sama. Tsemppiä, minulla on ollut ihan sama ongelma, mutta olemme itse ratkaisseet sen harrastamalla kaikkea muuta, paitsi yhdyntää. ;) Tietysti jos tarkoitus on raskautua, niin silloin se ei ole oikein hyvä ratkaisu...
- Hamiron
no justiinsa joo kirjoitti:
Juu, en siis liukuvoiteita tarkoittanutkaan, vaan paikalliseen käyttöön tarkoitettua estrogeenivoidetta. Lääkärin kanssa voi keskustella, mikä voide sopii imettävälle. Kannattaa kokeilla, ovat siis samoja mitä määrätään vaihdevuosiaikana emättimen kuivuuteen ja limakalvojen ohenemiseen. Vaivahan on imetysaikana käytännössä sama. Tsemppiä, minulla on ollut ihan sama ongelma, mutta olemme itse ratkaisseet sen harrastamalla kaikkea muuta, paitsi yhdyntää. ;) Tietysti jos tarkoitus on raskautua, niin silloin se ei ole oikein hyvä ratkaisu...
Vastasin samassa viestissä kaikille, eli se oli tarkoitettu tokalle vastaajalle :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397790Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde391989Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251930- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5929Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812