Imetys ja ohuet limakalvot

Hamiron

Onko muita, joilla on imetyksen takia niin ohuet limakalvot, että yhdyntä on kerta kaikkiaan mahdoton? Itseasiassa minulla taisi olla kyse ohuista ja/tai kuivista limakalvoista jo raskauden aikana, mutta tällöin yhdyntä onnistui vaikka sattui. Nyt kipu on niin h*lvetinmoista, ettei penistä voi työntää sisään edes puoliksi, kun on jo pakko lopettaa homma siihen. Kostun kyllä hyvin, joten omassa tilanteessani ongelma on ohuissa limakalvoissa.

Jälkitarkastuksen yhteydessä sain vagifem -tabletteja, mutta ainakaan vielä en ole apua huomannut. Vauva on nyt 5,5kk.

Jos löytyy kohtalotovereita, onko joku löytänyt asiaan helpotuksen, vai onko vain odotettava kuukautisten alkamista (ja onko edes se lopulta auttanut asiaa)?

7

1328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eepillerit

      Itselläni kuiviin limakalvoihin auttoi, kun lääkärin luvalla aloitin e-pillerit reilu puoli vuotta lapsen syntymästä vaikka edelleen imetin. Minipillerit ei tuoneet asiaan apua, eikä myöskään paikallisesti käytettävät estrogeenivalmisteet.

      Ja minulla ekat kuukautiset tuli 2,5kk synnytyksestä, vaikka täysimetin eli hormonitoiminnan käynnistyminen itsessään ei vielä tuonut apua.

      Kannattaa siis käydä lääkärillä ja etsiä apua, toivottavasti saat sitä pian!

    • Kokeillut?

      Liukuvoidetta kehiin!

    • Josko auttaisi

      Lopeta imetys

      • no justiinsa joo

        Hyvä neuvo imetyspalstalla. Onhan se nyt hieno idea lopettaa alle puolivuotiaan lapsen imetys sen takia, että alapää on kuiva. Kyllä se on kuiva kuule monella muullakin imettävällä, mutta siihen on muitakin apuja olemassa. Esimerkiksi paikalliset voiteet.


    • Hamiron

      Liukuvoiteita, öljyä yms. on kokeiltu, mutta eivät auta/helpota yhtään. Juu, ja en todellakaan imetystä lopeta ennen vuoden ikää tämän asian takia. No, ajan kanssa sitten. Toivottavasti ei (mahdollisten) seuraavien lasten kohdalla mene ihan yhtä pahaksi. :)

      Niin, ja voisihan sitä tk:ssakin käydä, jos reagoivat eri tavalla kuin neuvolassa. Kaikennäköistä vaivaa synnytys ja imetys ovat tuoneet, mutta on tuo lapsi kaiken sen arvoista, että eiköhän tästä selvitä. :D Minipillereitä en edes voi aloittaa, kun eivät sovi minulle. Tarkoituksena olisi tässä aloittaa seuraavan lapsen yrittäminen, mutta ei kai sen puolesta pillereistä haittaa ole, kun ei ole kiertokaan käynnistynyt.

      Kiitoksia vastauksista! Täytynee tosiaan käväistä uudelleen lääkärillä ja kokeilla kaikki voiteet yms. läpi.

      • no justiinsa joo

        Juu, en siis liukuvoiteita tarkoittanutkaan, vaan paikalliseen käyttöön tarkoitettua estrogeenivoidetta. Lääkärin kanssa voi keskustella, mikä voide sopii imettävälle. Kannattaa kokeilla, ovat siis samoja mitä määrätään vaihdevuosiaikana emättimen kuivuuteen ja limakalvojen ohenemiseen. Vaivahan on imetysaikana käytännössä sama. Tsemppiä, minulla on ollut ihan sama ongelma, mutta olemme itse ratkaisseet sen harrastamalla kaikkea muuta, paitsi yhdyntää. ;) Tietysti jos tarkoitus on raskautua, niin silloin se ei ole oikein hyvä ratkaisu...


      • Hamiron
        no justiinsa joo kirjoitti:

        Juu, en siis liukuvoiteita tarkoittanutkaan, vaan paikalliseen käyttöön tarkoitettua estrogeenivoidetta. Lääkärin kanssa voi keskustella, mikä voide sopii imettävälle. Kannattaa kokeilla, ovat siis samoja mitä määrätään vaihdevuosiaikana emättimen kuivuuteen ja limakalvojen ohenemiseen. Vaivahan on imetysaikana käytännössä sama. Tsemppiä, minulla on ollut ihan sama ongelma, mutta olemme itse ratkaisseet sen harrastamalla kaikkea muuta, paitsi yhdyntää. ;) Tietysti jos tarkoitus on raskautua, niin silloin se ei ole oikein hyvä ratkaisu...

        Vastasin samassa viestissä kaikille, eli se oli tarkoitettu tokalle vastaajalle :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe