tervehtiminen päiväkodissa

zshdfusdig

Sanoitteko HEI ammuisin toiselle vanhemmalle, kun olette samaan aikaan tullut tuomaan lastaan tarhaan? Vai eikö ole tapana tervehtia päiväkodissa toisia vanhempia?
Olen ihmettelyt, että miten joillakin ihmisillä puuttu käytöstavat, että kun saavutaan samaan huoneeseen, tervehditaan ihmisia, vaiika et tunne niitä henkilökohtaisesti.
Tarhassamme 1 nuori isä ja yksi nuori äiti eivät tervehdi eikä vastaa minun tervehdykseen aamuisin, kun ollaan samaan aikaan lasta tuomassa.
Aika erikoista.... alussa mä sanoin aina kohteliaasti HEI, aamuisin mutta mkun vastausta ei kuulunut niin en sano enää mitään, vaikka en ole yhtään tottunut selliaiseen, että ei tervehdita.
Taas yhden pojan veneäläisäiti sanoo aina kohteliaasti HEI ja toinen suomalaisäitikin tervehtii aina myös kadulla.
kai se on sit ihmisesta kinni kun ei ole opetettu käytöstapoja lapsuudenkodissa.

9

816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huomenta!

      Miksihän joku on antanut tälle viestille jo miinuspeukun? Ihan aiheesta nimittäin kirjoittaa. Meillä töissä ollaan tätä samaa tervehtimättömyyttä pohdiskeltu jo pitkään, nimittäin vanhemmat (osa heistä) eivät tervehdi aamuisin edes meitä hoitotätejä, vaikka ollaan saatettu tuntea jo 4-5 vuotta. Opeta siinä sitten heidän jälkikasvuaan tervehtimään aina aamulla ja lähtiessä sanomaan 'hei', kun isä ja äiti antavat ihan toisenlaisen esimerkin. Meillä kuitenkin on sovittu tämä asia ihan laatukäsikirjassa, että henkilöstö tervehtii aina kaikkia, ja toivotaan että se vähitellen tarttuu.

      Sinulle, ap kirjoittaja sanoisin, että jatka vaan tervehtimistä, älä anna epäkohteliaisuuden tarttua sinuunkin.

    • Tervehditään

      Kyllä me puolisoni kanssa tervehdimme muita vanhempia, mutta kaikki ei tervehdi tai tulee jotain epämääräistä mutinaa vastaukseksi. Ainakin olisi hyvä vastata tervehdykseen, jos joku toinen tervehtii. Tuntuu vähän urpolta, jos tervehtii ja toinen ei sano mitään. Eri asia, jos on joku yks kerta, että toinen on vaikka ajatuksissaan tai jotain.

      Tiedän yhden asiakaspalvelijankin, joka ei koskaan vastaa tervehdykseen.

      Lapset oppii tapoja vanhemmiltaan. Meillä jo 2 -vuotias tervehtii ja kiittää.

      Yks vanhempi mies meidän naapurissa on kanssa sellainen, että ei koskaan vastannut tervehdykseen, joten annoin sitten periksi ja lakkasin tervehtimästä. Toinen naapuri taas haukku mut ihan lyttyyn puolisolleni, kun en ollut tervehtinyt. Mulla on huono kasvomuisti ja muutettiin omakotialueelle, jossain kadulla vissiin oli tullut vastaan.

    • gfhjghjj

      Tervehdittekö kaupassa ja pankissakin kaikkia jo paikalla olevia asiakkaita, kun menette samaan tilaan? Minusta riittää että tervehdin kassaa/pankkineitiä.
      Päiväkoti on sama juttu. Asiakaspelvelupaikka, eikä kenekään oma koti.

      • hyvät tavat..

        Päiväkotia ei voi verrata kauppaan. Päiväkodissa näkee samat ihmiset joka päivä, joten kyllä kasvatusmielessäkin tervehtiminen on hyvä tapa.
        Näyttää vaan olevan joillekin ihmisille vaikeeta tervehtiä kanssaihmisiä, pieni nyökkäys ja eikä hymykään paljoa maksa...


      • Outo vertaus

        Suurinosa varmasti pitäisi outona, jos joku jossain marketissa alkaisi kaikkia tervehtimään tai pankissa. Päiväkodissa tervehtiminen ei ole ollenkaan sama juttu! Kaupassa on ihan outoja ihmisiä joita en ole nähnyt välttämättä koskaan. Ja kaupassa on huomattavasti enemmän ihmisiä kuin mitä aamulla tai päivällä tulee vanhempia vastaan päiväkodissa.

        Ja toiset vanhemmat voivat olla esim. oman lapseni päiväkotiryhmän lapsien vanhempia. Ja tervehditkö oikeasti vain ihmisiä, jotka tulee kotiisi tai joiden kotiin menet?
        Joillekin tervehtiminen ilmeisesti tosiaan vaan on vaikeaa.


    • aurinkoinen2

      Samaan olen kiinnittänyt huomion itse tervehdin ja olen hymyilevä! Mutta sekös joitain oikein pännii ..ilm.ei sais olla avoin eikä positiivinen .... Mutta minäpä olen vaikka piruuttani =) ja usein juttelenkin vieraiden ihmisten kanssa ,jotkut puhuu jotkut ei =) meitä on niiiiin moneen junaan =) kyllä aina pitäisi muistaa olla kohtelias ja ottaa muita huomioon ..myös päiväkodissa !

    • erimielinen

      Just joo. Kenenkään ei PIDÄ olla mitään muuta kuin on. Se on teeskentelyä. Minä tervehdin tuttuja, en vieraita. Lapsillekin opetan ettei vieraiden kanssa puhuta, eikä varsinkaan lähdetä heidän mukaan, vaikka karkilla houkuttelisivat.

      • Myötähäpeän juntteja

        Eikös ne päiväkodin lapset ja vanhemmat ole jo tuttuja keskenään jos ovat 4-5 vuoden ajan nähneet toisiaan. Voisiko silloin olla aiheellista toivottaa hyvät huomenet aamulla tavatessaan? Eikö sinunkaan vanhemmat ole opettaneet käytöstapoja, nyt sitten opetat lapsesikin huonokäytöksisiksi junteiksi.
        Tää on niin tätä nykyään..


    • Jonkin verran nähty

      Niinpä, lapset oppivat vanhemmiltaan! Siksipä onkin nykyään niin paljon huonotapaisia ja häiriköiviä lapsia.
      Ei totella eikä kunnioiteta vanhempia ihmisiä. Ei päiväkodissa eikä koulussa. On tullut todella jyrkkä muutos vaikkapa noin 10 vuotta takaperin olleeseen tilanteeseen.
      Nykyään lastenhoitoala ja opettajien ammatit ovat niin haasteelisia ja rankkoja, joka päivä on tosiaan TYÖTÄ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      56
      5584
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      61
      2383
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      52
      2322
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1059
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1044
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      950
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      877
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      793
    9. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      773
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      771
    Aihe