Outo ongelma?

Netin harhauttama

Näillä palstoila usein kerrotaan kumppanin etsinnän vaikeudesta. No voi se olle toisinkin päin. Noin viisi vuotta sitten tutustuin täällä palstoilla mielestäni kiinnostavaan ja fiksuun mieheen. Juttelu johti tapaamiseen ja sama illuusio jatkui. Mieshän on komea ja hyvässä työssä. Naimisiin mentiin. Ja nyt kaduttaa. Muutaman vuoden avioliiiton jälkeen onkin selvinnyt, että mies on kiinnostunut vain omasta harrastuksestaan ja minä olen aina aloitteen tekijänä kaikkeen, mitä yhdessä teemme. Mies onkin suoraan sanottuna kuin kivireki.

Miten tästä ukosta pääsee siististi eroon. Avioeroa ajattelen, mutta asunnot ja kaikki menisi jakoon ja ahdistaa ajatella muutenkin asiaa. Että antaisin kaiken hehkutuksen jälkeen periksi. Auttaako terapia ja miten saan kivirekeni terapiaan?

14

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koeta nyt jo päättää. Ensin haluat yhteen, sitten jo noinkin pian eroon. Mitä järkeä tuossa on?
      Tiedän, tiedän, minähän en pääse edes yhteen, enkä enää edes yritä, mutta siltikin...

    • hynttyyt erikseen

      ihan sama onko tavannut palstoilla tai livessä, samat ongelmat ne on kun kaksi ehtoopuolen ihmistä yrittää yhteiseloa

      • Nuori ja nauttiva.

        Kyllä näin on. Kannattaa pysytellä vaan yksin, tyytyä irtolihaan mistä sitä irtoaa milloinkin ja kuunnella lauantaisin ehtookelloja. Ne on sopivaa musiikkia vanhemmalle väelle :)


    • Sibone*

      En mä sun tunteisiin ja mietteisiin pysty samaistuun.
      Kirjoituksesi perusteella kuitenkin tulee kuva, että mies lähtee mukaan sun juttuihin, mitä yhdessä teette. No ei terapiaan näköjään.
      Aina voisi olla huonomminkin, tyrmäisi kaikki välinpitämättömänä..
      Pystyisitkö menemään hänen harrastukseensa mukaan?

      • Sibone*

        Ketään puolustelematta, avauksen sana kiinnostava on alemmissa kommenteissa jäänyt ilman huomioo. Josko siihen liittynyt myös muuta kuin nuo ulkonäkö/raha-asiat. Who knows?


    • Muhun kolahti sanat komea ja hyvässä työssä?
      Riittikö nuo sulle perusteeksi mennä naimisiin? Jos riitti niin en oikein ihmettele että olet tuossa tilanteessa.
      Eikä se lie pelkän netin syy ole.
      Ja tapahan erota on ihan sama menee sitten naimisiin missä vaan tavatun kanssa.

    • fiksu köyhä

      "Mieshän on komea ja hyvässä työssä."
      Jospa se vika onkin siinä, eli sinussa itsessäsi. Todellinen fiksuus kun ei edellytä komeutta tai hyvää PALKKAA.

    • reppuriika

      Ole nyt siinä ja kanna vastuu valinnastasi. Tämöistä se nykyään teillä haihttelijoilla: ryntäätte vain seksin perään ja sitten huomaatte, että tässäkö tämä sitten oli!

    • Tymä vai provo?

      Ei oikein kuulosta uskottavalta! Joko olet todella TYHMÄ kun et ole tehnyt avioehtoa ja pitänyt omaisuuttasi erillään jotta voi liueta sopivassa käänteessä jos ei kaikki menekään putkeen, tai sitten on provo:(

      • kunhan ihmettelen

        Sanotaanko jossain että asunto ei ole yhdessä hankittu?
        Tosin avauksessa mainitaan asunnot.


    • tuplastimaksanut

      Avioehto AINA kun menee avioon!!!

    • E onnistunut ei

      Latinolaulaja Marc Anthony on jättänyt puolta nuoremman rakkaansa.
      Laulaja Jennifer Lopezin ex-mies Marc Anthony yllätti pari kuukautta sitten näyttäytyessään avoimesti julkisuudessa puolta nuoremman perijättären kanssa.

      Kaiken lisäksi valloitus Chloe Green on miehen ystävän, brittiläisen vaateketju Top Shopin omistajan, Sir Philip Greenin tytär.

      The Sunin mukaan 44-vuotiaan latinohurmuri on jättänyt vasta 22-vuotiaan perijättären vain muutaman kuukauden seurustelun jälkeen.

      - Parin suhde muuttui nopeasti vakavaksi, ja he saivat vanhemmilta siunauksen. Suhde ei vain toiminut, lähde kertoo.

      Chloe on vain kolme vuotta vanhempi kuin Anthonyn vanhin tytär Ariana. Pariskunta on oleskellut miehen Miamissa sijaitsevalla asunnolla.

      - Näyttää siltä, että päätös on Anthonyn. Chloe on jo muuttanut tavaransa pois ja mennyt ystäviensä luokse toipumaan erosta.

      • h.hurja

        Tapasivatko hekin tällä palstalla, onko tämä palsta syynä eroonsa?


    • Netin harhauttama?

      Tarkoituksena ei olut provoilla, vaan lähinnä miettiä, että kestävätkö netissä alkaneet suhteet paremmin vai huonommin vaiko kenties yhtä hyvin kuin ns. vanhalla menetelmällä alkaneet. Ihmisestä voi syntyä mielestäni aivan erilainen kuva netissä, vaikka siellä pitkäänkin keskusteltaisiin, kuin jos heti nähdään nokatusten. Netistä puuttuu kehon kieli ja kemiakin on erilaista. Jotkuthan sanovat, että ihminen löytää sopivan puolison hajun perusteella :)

      Riittääkö netti-ihastuksen jälkeen muutaman kuukauden tapaaminen kertomaan, onko toinen se oikea? Mielestäni menin liian nopeasti naimisiin ja kyllä ikäkin tietysti vaikuttaa. Kummatkin ovat jo ainakin jonkin verran luutuneet omiin tapoihinsa. Vai vaikuttaako tähän kyllästymiseen se, että aluksi tuli väärä käsitys ihmisestä juuri netissä tutustumisen takia.

      Tuo ulkonäkö oli plussaa ja sekoitti pakkaa päässä vielä enemmän. Yleensähän saattaa kiinnostus rupsahtaa heti alkuunsa kun mielikuvat eivät vastaa totuutta. Harrastukseensa en voi oikein mennä mukaan, koska on lähinnä itsenäistä puuhastelua. Harmittaa, jos en livenä saakaan suhdetta toimimaan. Vaikka avioero on nykyisin helppo ottaa, kyllä ajatus stressaa ja käytännössä siihen liitty kaikenlaisia ongelmia. Olen jopa hyvin kiintynyt mieheni kautta tapaamiini ihmisiin ja luulen että sama koskee vastaavasti miestäni. Joutuvatko ystävät nyt päättämään puolen vai voiko ystävyydet jatkua? Ilkkuvatko sukulaise tyyliin, että pithän se arvata kun netissä tapasivat jne.

      Nimimerkkiini liitin nyt kysymysmerkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4214
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1789
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1331
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      202
      1318
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe