Kyllä mää niin mieleni pahoitin, kun katselin jos pääsisi vähän lyhyemmällä lennolla johonkin lähemmäksi ja lämpimään, esim. kanarialle.
Matkatoimiston hinta:
Lokakuu 2013
4* hotelli
2 viikkoa
2 hlö
3370 euro
all inclusive 2 hlö 1008 euroa
Yhteensä 4378 euroa
Mistä maksan?
Omatoimisesti 3 viikkoa taikuissa viime syksynä alle kolme tonnia.
Meno- paluu lennot 2 hlö
Yht. 1440 euroa suora Finnair
En mainosta mutta 4* hotellissa ja hyvät aamupalat.
18 yötä
900 euroa
2 vrk Hiltonin sviitissä 520 euro
1 vrk Novotellissa Bkk:n lentokentällä
100 euroa
Yhteensä 2960 euroa
Tosin siihen Bkk:sta taksilla kohteeseen 50 euro ja takasin sama.
Sekä ruokailu, kun pelkällä aamupalalla ei elä.
Mutta sehän on paikallisessa halpaa.
Mekong ja Singha on halpaa.
Tässä vertailua valitkaa siitä, tosin voi ehkä omatoimisesti Kanariallakin olla halpaa.
Tämä on vertailu meidän mukaan, tiedän että jotkut vetää vielä halvemman keikan taikuissa.
Mutta jos vähän ylellisyyttä, niin tässä hintatasoa.
Tosi halpaa
14
454
Vastaukset
- Tosi halpaa
Korjaus edell. siis ruoka ja juoma ei kuulunut tähän 2960 euroon, mutta kuten kerroin se on halpaa. Jos kantti kestää syödä paikallisessa. Tosin all inclusive sielläkin voi olla kallis, ei kokemusta.
- ??????????????????
Niin ja mitä sitten?
- VOITTAJA
Hyvä provo mutta tartun siihen.Kaikilla ei,KUTEN useimmilla thai reissaajilla elämä ei kaadu muutamaan tonniin.Haittaako sua? Ihmiset jotka ansaitsevat hyvin käyttävät rahansa miten haluavat?Ymmärrän kyllä sua,asut sossun luukussa ja haet safkat leipäjonosta.Sitten joku mielikuvitus kaverisi on nähnyt lentokoneen ja kuvitteli että istui siinä.Siitä sitten sulla lähti idea kaivaa pikku "aivoilla"mitä on jäljellä,tietoja ihanasta netistä.Käy edes jossain,kyllä saat rahaa kelalta kun nöyrästi pyydät.
OLET SAATANAN SÄÄLITTÄVÄ
Hanki elämä!!- Tiedoks vaan
Tuo edellinen kommentti taas malli esimerkki siitä jotka pilaavat tämän palstan valitettavasti,kun sisäänluku taito on puhdas nolla tulos näkyy tuossa hirveässä arvostelussa toisia kohtaan .Thai reissajaajissa on erittäin paljon myös normaaleja työssä käyviä ihmisiä jotka varmasti haluavat puntaroida eri vaihtoehtoja kun reissua suunnitelevat,esim. omatoimi/vamismatka kuten myös hotellien sijainti ja kulkuyhteydet sekä hotellin luokitus/hinta.Muuten ei ole tymyyttä kun noita asioita funtsii en ole itsekkään mikään pienituloinen mutta pienellä vaivan näöllä säästää 300euroa/reissu,esim minun mielestäni on turha ottaa enempää kuin kolmen tähden hotelli koska seinistä on turha maksaa ylimääräistä enkä tarvitse myöskään mitään erikoisia palveluita hotellilta mielummin arvostan hyvää sijaintia.Sama asia koskee matka ajan kohtaa en matkusta aivan korkeimman sesongin aikaan vaan joulukuun alussa taikka, maaaliskuun loppupuolella,tuo joulukuun alku on monessa kohtessa vielä suht rauhallista aikaa ja jota ainakin itse arvostan.Joten ei tarvitse asua sossun luukussa eikä olla leipäjonossa eikä myöskään hakea kelalta rahaa jos kirjoitta tuommoisen avauksen ,minusta se oilaivan asiaa.
- LÄÄKÄRI
Tapsa,tarkista lääkitys.Et ole käynyt Niuvanniemeä pidemmällä.
- Tosi halpaa
Voi hyvää päivää!
Odotin juuri kyseisiä kommentteja.
Ei ollut mitenkään tarkoitus ketään eikä kenenkään matkakohdetta arvostella.
jokainen saa mennä mihin haluaa ja millä hinnalla hyvänsä.
Tarkoitus oli herättää keskustelua ko. aiheesta ja hinnoista.
Sorry jos nyt astuin jonkun varpaille. - käyty oikeasti on
MEKONKIN JUONTI , sepä voi nykypäivänä tulla kalliiksi, vain lukemalla näitä nettihöpötyksiä pääsee halavalla
- annie star
Minulla tuoreita kokemuksia:
- omatoimisesti YKSI VKO Kanarialla (Playa del Ingles) helmikuussa 2012; lennot ja majoitus maksoivat 1400 euroa kahdelta aikuiselta (majoituksena oma villa omalla uima-altaalla)
- omatoimisesti KAKSI VKOA Thaimassa (Khao Lak) peak seasonin aikaan joulu-tammikuussa 2012-13; lennot majoitus maksoivat 2500 euroa kahdelta aikuiselta (majoituksena hyvätasoinen rantabungalow)
Kanarialla oli kylmä ja palelimme ekat neljä päivää. Sitten alkoi lämpivät säät. Ruoka ja juoma vain hieman edullisempaa kuin kuin Suomessa.
Thaimaassa varma lämpö koko ajan. Ruoka ja juoma paljon halvempaa kuin Suomessa.
Ovatko nuo hinnat edes vertailukelpoisia, tiedä häntä. Mutta kun tilanteemme on se,e ttä talvilomat on pidettävä joko helmikuussa tai vuodenvaihteessa niin kyllä mieluummin sunnataan Thaikkulaan vuodenvaihteessa, vaikka se sitä kalleinta aikaa siellä onkin. Mutta ken lämpöä lähtee hakemaan, niin... - Mekong mai mii
Taitaa viime matkasta thaimaahan pitkä aika. Mekongia kun ei yli kahteen vuoteen löytynyt 7-elevinistä eikä mini markeista eikä edes ostareista eikä myöskään baareista. Valmistus lopetettu, piti kuulemma parantaa laatua mutta uutta ei ole näkynyt.. Hong Tongia löytyy.
- pattaya 40
kyllä löytyy kun vaan tietää midstä hakee. ainakin pattikselta saa monestakin paikasta.Mekongia valmistetaan ihan samoin kuin ennenkin mutta myydään Thaimaassa vain lentokentillä ja muutamissa viinakaupoissa.Laosin puolella myydään joka paikassa..
- tällainen ajatus
Hyvä. Aloittaja kirjoittaa ihan asiaa. Minäkin kirjoitan jotain ja joka sana on totta. Tosi saa kyseenalaistaa, joka haluaa, ihan siis vapaasti. Itse lomailen kanssa omatoimisesti Thaimaassakin (viime vuonna 160 lentomatkaa, sis siis koneenvaihdot yhdellä reittimatkalla jne), joten en ole ensikertalainen lentokoneessa. Omatoimimatkalla saa etua mm. siinä, että voi vaihtaa paikkaa ja hotellin tasoa tarpeen mukaan. Joskus asun erittäin hyvin, esim Bangkokissa, koska lomallani lepään paljon. Esim Kempinskissä ja JW Marriotissa saa palvelua, joka on ihan rentouttavaa. Joskus taas, jos on tiedossa aikainen lento (Finnairilla Helsinkiin), en maksa viimeisestä yöstä paria sataa euroa. Paikallisten paikoissa en syö. Olen nähnyt lihan ja kanan käsittelyä ihan liikaa. Tosin samat lihat ja kanat tulevat varmaan ns parempiinkin ravintoloihin, mutta minua alkaa oksettaa, jos koetan syödä niissä paikoissa. Onhan niissä mukana hajukin. Ja niin edelleen. Kanariakin on ihan jees, ei siinä mitään. Mutta jos laittaa lomaan 3000e-4000e, ei asioi sossun luukulla, se on varma. On se jo niin iso raha kuitenkin suomalaisessa mittapuussa laittaa muitten kulujen lisäksi hyvinvointiin.
- cm2013
Jaaha, lennät siis lähes joka toinen päivä koko vuoden, tai käytät yhteen matkaan monta lentoa. Mahtaa olla rentouttavaa
- niin se vaan on
No ei se välttämättä rentouta, eikä tarkoita joka toinen päivä lentämistäkään. Samana päivänä voi nimittäin lentää useamman, kuin yhden lentomatkan. Onhan se tietty paljon, jos verrataan kerran vuodessa lomamatkailevaan.
- lieju2
itse olin 2 kk talvella thaikkulassa. käyttörahoineen meni 7000 e enkä pihistellyt missään. lennot finnairilla oma kämppä hotellit parhaasta päästä silloin kun niitä tarvitsin. thaimaalainen tyttöystävä kokoajan mukana joten 2 hengen mukaan meni rahaa. itse,kun hoitaa majoitukset ja lennot jää muuhun enemmän.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh932255Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1581857- 1761393
- 234855
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11776- 62769
- 65764
- 55672
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212633Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349601