Hei! Olen lukiolainen (tyttö) ja saanut ison roolin teatteriryhmämme näytelmästä. Minulla on siinä paljon monologeja, joten kysyisinkin teiltä vinkkejä siihen, miten omasta puheäänestä saisi kantavamman. Joskus pitkissä puheissa ääneni osittain särkyy, mikä on ärsyttävää. Lisäksi jännitys aiheuttaa tunteen kuivasta suusta, jolloin saatan usein helposti yskäistä kevyesti, mikä ei ehkä ole paras vaihtoehto äänenhuollollisesti. Löytyisikö kantavaan ääneen helppoja vinkkejä? Ryhtini on näytellessäni hyvä ja hengitystekniikka osapuilleen hallussa.
Kantavasta äänestä
Särähdän
1
105
Vastaukset
- Näyttelijä Indren
Puraise hellästi kielenpäähän tai juo vissyä... se auttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614228KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1202843Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo452272Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?291983- 241853
- 281566
- 801511
- 181445
- 1461334
- 311188