Tuli vastaan Sogetin ilmoitus, jossa hakevat vastavalmistuneita/opiskelijoita ohjelmistotestaukseen.
Mitä tarkalleen tarkoittaa ohjelmistotestauksen yhteydessä termi "tietoteknisesti orientoitunut"? Vaatiiko työ esim. ohjelmointitaitoja yms.?
Itse olen enemmän kaupallisen taustan omaava, Sogeti kuitenkin ilmeisesti hakee enemmän tietotekniikan / tietojärjestelmätieteen tyyppejä? Jollain kokemusta firmasta tai ohjelmistotestauksesta yleensä?
Kiitos!
Sogeti & ohjelmistotestaus
12
3277
Vastaukset
- TaitavaOsaaja
Osaa avata tietokoneen ja pelata pasianssia.
- a b v v d
Tuon kuvauksen osaa varmasti avata vain ilmoituksen laatija. Yleisesti luulen, että tuonkaltaisessa työssä riittää yleisymmärrys tietokoneista ja jos joku haju ohjelmoinnista on, niin hyvä niin.
Minulla on pari puolituttua Sogetissa töissä ja he pit(i/ä)vät paikasta. Ilmeisesti siellä on ainakin kohtalaisen rento meininki. - Ex-Qentinel
Hyvin olen viihtynyt, täällä ei vainota, kiusata ja ollaa reiluja. Toisin kuin edellisessä paikassa.
- Luulis
Ihme jos ei vaadi ohjelmointiosaamista. Eikös pelkkä nappulanpainotestaus ole siirretty Kiinaan jo ajat sitten? Ei sellaista kannata suomalaisella palkkatasolla enää teettää. ..
- asdasdddddddaadsad
Mutta toisaalta, ei kenelläkään ole enää aikaa kirjoittaa tarkkoja kuvauksia siitä, mitä testaajan pitää tehdä... ja se tarkoittaa, että testaajan pitää oikeasti tajuta jotain liiketoiminnasta ja tuotteen ominaisuuksista.
Ja sitten hänen pitää osata samaa kieltä kuin muun kehitystiimin ja hänelle voi maksaakin jotain. - tekijämies123
asdasdddddddaadsad kirjoitti:
Mutta toisaalta, ei kenelläkään ole enää aikaa kirjoittaa tarkkoja kuvauksia siitä, mitä testaajan pitää tehdä... ja se tarkoittaa, että testaajan pitää oikeasti tajuta jotain liiketoiminnasta ja tuotteen ominaisuuksista.
Ja sitten hänen pitää osata samaa kieltä kuin muun kehitystiimin ja hänelle voi maksaakin jotain.Sellanen 1500€/kk on ihan käypä palkka siitä, että osaa suomea.
- asdasdddddddaadsad
tekijämies123 kirjoitti:
Sellanen 1500€/kk on ihan käypä palkka siitä, että osaa suomea.
Paljonko sinä maksaisit ihmisille, joiden huolellisuus on tarpeellista tuotteen toiminnan varmistamisessa? Joka tapauksessa 1500€/kk on jo Suomalainen palkka.
- Fluxeindal
Näähän on näitä Cap Geministä erkaantuneita firmoja jotka sitten erikoistuivat johonkin kaupalliseen suuntaukseen.
Aikanaan Capilla oli Racappia (radiolinja) ja muuta "mukavaa" sellaista. Ei taida olla enää, nyt on sitten muuta. - tekijämies123
asdasdddddddaadsad kirjoitti:
Paljonko sinä maksaisit ihmisille, joiden huolellisuus on tarpeellista tuotteen toiminnan varmistamisessa? Joka tapauksessa 1500€/kk on jo Suomalainen palkka.
Missä puhuttiin mitään huolellisuudesta? Suomen kielen taito oli aiemmassa viestissä ainoa esitetty vaatimus. Siis sen lisäksi, että pitää tajuta jotain jostain.
Joka tapauksessa, huolellisuuden tasosta riippuen sanoisin, että satanen tai kaksi tuon 1500€ päälle. Toki se huolellisuus pitää ensin testata jotenkin, esimerkiksi vaikka niin, että laitetaan käsin kopioiman piin 10000 ensimmäistä desimaalia paperilta toiselle tms. Palkkaus sitten tarkkuuden mukaan.
- Eskohannulas
Tulkaa mukaan Qentinel Oy:n. Koko yritys on kuin sirkus, toimitusjohtaja on täysi pelle ja muut johtajat apinoita
- hktvvrfgvjy
GPtW?
- Käkikännissä
no niin näyttää olevav, kännissä ku käki
https://www.youtube.com/watch?v=DCZOZTszsS8
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517073Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414814HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002728- 1442016
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321597Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3981534- 171507
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki231348Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101303mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111223