Oluen laatu

Tiedon kaipuuta

Olisi kiva jos joku kertoisi meksikon olueista laatu maku ym tietoa .itse en viineistä pidä vaalea olut minusta noin4,5% todella ( suomessa) maittavaa

15

819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmettelen miksei kukaan kerro että Mexicon olut on useimmilla valmistajilla oikein mainiota. Sanoisin että lyö mennen tullen suomalaiset oluet. Siitä vain maistelemaan ja vaslitsemaan mieleisensä maku.
      Maissiolut ei muuten ole oikeastaan millekkään vatsalle ongelma!

      • Tiedon kaipuu

        Kiitän vastauksesta ja samalla hieman kummastelen miten vaisua on koko meksikonpalsta ehkä vain harva suomalainen on käynyt meksikossa ja vielä harvempi on kiinnostunut meksikon matkoista


      • Perdone
        Tiedon kaipuu kirjoitti:

        Kiitän vastauksesta ja samalla hieman kummastelen miten vaisua on koko meksikonpalsta ehkä vain harva suomalainen on käynyt meksikossa ja vielä harvempi on kiinnostunut meksikon matkoista

        Uskon että matkailijoiden määrä on noihin "eksoottisiin kaukomaihin" suhteellisen pieni, ja ne jotka kuljeksivat niissä, eivät kovin paljon perusta muille kertomisesta.
        Muutama keski-ikäisempi haluaa tuoda tietonsa julki, koska laskee tietonsa jakamisesta olevan jollekkin aloittelevalle hyötyä.
        Onhan se rahakysymyskin monelle; eikä niin kovin hyvä kotomaan taloudelle!
        Mutta järkevästi matkalla kuluttava on pieni kustannus siihen nähden, mitä "keulakuvat" tuhlaavat muissa maissa LAHMATESSAAN!
        Ruoka- ja juomakulttuureihin tutustuminen antaa kyllä vastinetta henkilökohtaisesti rahalle.


      • El mar turqueso
        Tiedon kaipuu kirjoitti:

        Kiitän vastauksesta ja samalla hieman kummastelen miten vaisua on koko meksikonpalsta ehkä vain harva suomalainen on käynyt meksikossa ja vielä harvempi on kiinnostunut meksikon matkoista

        Samaa olen itsekin ihmetellyt aikojen saatossa. Joskus olen kirjoittanut, mutta en vinkkejä enkä kommentteja saanut.
        Mutta nyt itse paikkaan tutustuttuani täytyy sanoa, että mahtava paikka lomailla. Aivan ihana!
        Ja oluet hyviä; oma lempparini on Dos equis! Mutta hyviä on muutkin olutmerkit. Ei itselläni ole montaakaan tuttua, joka olisi Meksikossa käynyt, vaikka täysillä koneilla lennetään kait kerran viikossa.
        Jos haluat jotain muuta tietää, niin lupaan vastata...


      • Tiedon kaipuuta
        El mar turqueso kirjoitti:

        Samaa olen itsekin ihmetellyt aikojen saatossa. Joskus olen kirjoittanut, mutta en vinkkejä enkä kommentteja saanut.
        Mutta nyt itse paikkaan tutustuttuani täytyy sanoa, että mahtava paikka lomailla. Aivan ihana!
        Ja oluet hyviä; oma lempparini on Dos equis! Mutta hyviä on muutkin olutmerkit. Ei itselläni ole montaakaan tuttua, joka olisi Meksikossa käynyt, vaikka täysillä koneilla lennetään kait kerran viikossa.
        Jos haluat jotain muuta tietää, niin lupaan vastata...

        Olemme menossa carmeniin joulun alla tutustumaan oluen makujen mailmaan ja ruokapuolta myöskummastelemaan sukellus mestat on kuulemma myös mahtavat kalastus on myös listalla jos löytyy retken järjestäjiä olen myös kiinnostunut kaikista jännittävistä kokemuksista (mikään ei pelota eikä iljetä)olisi kiva kuulla hyvistä vinkeistä kaikille hyviä matkoja ja kivaa kesää


    • -XX

      Ehdottomasti parasta olutta Mexicossa on Dos Equis!

    • jahenix

      Mexico on maailman suurin oluen tuottaja ja viejä. Tunnetuimpia ovat Sol Corona, Indio, Bohemia, Dos Exis, Pacifico, Tecate .. uusia tuntuu tulevan jatkuvasti mutta nämä ne tunnetuimmat. Valitettavasti hinnat Euroopassa ovat suht korkeat, Mexikossa hinnat ovat todella kohtuulliset!

      Meksikossa käydessä on pakko kokeilla Micheladaa, chilillä maustettua olutta mikä on suositumpaa kuin koskaan ja pikkuhiljaa valtaamassa maailmaa... mutta paikan päällä parhainta (jääkylmänä kun on muuten 40c!)

      • Inga Pengar

        Ööööö, Kiinahan se on kuitenkin maailman suurin oluentuottajamaa, jos on Beerfinlandin sivustoon uskominen...


    • Meksiko

      Onko kukaan käynyt hotellissa Ijberoster Tucan? On Playa Del Carmenissa Meksikossa?
      Olisi kiva tietää minkäläinen ranta on hotellin edessä? Ja onko äkkisyvää? Hiekkapohja vai kenties kivikkoinen pohja meressä?

      • Meksiko

        Siis kirjoitusvirheen paholaiset iski hotellin nimeen tietenkin....Äh, siis hotellin nimi on
        Iberostar Tucan


    • Meksiko

      Olen kyllä jo loman tarpeessa....Eihän nämä minun kysymykset oluseen liity.
      Poistun kyseleen oikeisiin aihekohtiin.

    • Basta

      No kaikkea sitä täällä kyselläänkin...Mexico-oluitahan on myyty Suomessakin jo vuosikaude, mm. Sol, Corona, Tupla-X jne...eli makuun pääsee ihan vaikka Cittarin kautta!

      • Hui hai?

        Bacta hei eikö tämä palsta ole tietojen ja kokemuksien vaihtoon tarkoitettu mikään kysymys ei ole tyhmä vaan kysymyksie kommentoijat ei aina huomaa muita vaan omansa napansa


      • Qe cerveza
        Hui hai? kirjoitti:

        Bacta hei eikö tämä palsta ole tietojen ja kokemuksien vaihtoon tarkoitettu mikään kysymys ei ole tyhmä vaan kysymyksie kommentoijat ei aina huomaa muita vaan omansa napansa

        No jos täälä kysytään että "Olisi kiva jos joku kertoisi meksikon olueista laatu maku ym tietoa .itse en viineistä pidä vaalea olut minusta noin4,5% todella ( suomessa) maittavaa"
        niin mielestäni ko. henkilö voi kyllä marssia lähimpään ruokakauppaan, josta saa useampaakin vaaleata 4,5% meksikolaista olutta...ei se nyt niin vaikeeta voi olla?!


      • Cerveza es buena
        Qe cerveza kirjoitti:

        No jos täälä kysytään että "Olisi kiva jos joku kertoisi meksikon olueista laatu maku ym tietoa .itse en viineistä pidä vaalea olut minusta noin4,5% todella ( suomessa) maittavaa"
        niin mielestäni ko. henkilö voi kyllä marssia lähimpään ruokakauppaan, josta saa useampaakin vaaleata 4,5% meksikolaista olutta...ei se nyt niin vaikeeta voi olla?!

        Meksikossa myydään montaa eri merkkistä olutta niiden lisäksi, mitä Suomen kaupoista saa. Corona ja Sol ovat vanhoja perinteisiä meksikolaisia oluita. Ne on varmaan kaikille tuttuja, miedonmakuisia. Mutta paikanpäältä löytyy myös muita paikallisia oluita, mitä ei tuoda Suomeen. Ihan hyviä, muistuttaa paljon meidän omien panimoiden perusoluita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      684
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe