Oluen laatu

Tiedon kaipuuta

Olisi kiva jos joku kertoisi meksikon olueista laatu maku ym tietoa .itse en viineistä pidä vaalea olut minusta noin4,5% todella ( suomessa) maittavaa

15

575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmettelen miksei kukaan kerro että Mexicon olut on useimmilla valmistajilla oikein mainiota. Sanoisin että lyö mennen tullen suomalaiset oluet. Siitä vain maistelemaan ja vaslitsemaan mieleisensä maku.
      Maissiolut ei muuten ole oikeastaan millekkään vatsalle ongelma!

      • Tiedon kaipuu

        Kiitän vastauksesta ja samalla hieman kummastelen miten vaisua on koko meksikonpalsta ehkä vain harva suomalainen on käynyt meksikossa ja vielä harvempi on kiinnostunut meksikon matkoista


      • Perdone
        Tiedon kaipuu kirjoitti:

        Kiitän vastauksesta ja samalla hieman kummastelen miten vaisua on koko meksikonpalsta ehkä vain harva suomalainen on käynyt meksikossa ja vielä harvempi on kiinnostunut meksikon matkoista

        Uskon että matkailijoiden määrä on noihin "eksoottisiin kaukomaihin" suhteellisen pieni, ja ne jotka kuljeksivat niissä, eivät kovin paljon perusta muille kertomisesta.
        Muutama keski-ikäisempi haluaa tuoda tietonsa julki, koska laskee tietonsa jakamisesta olevan jollekkin aloittelevalle hyötyä.
        Onhan se rahakysymyskin monelle; eikä niin kovin hyvä kotomaan taloudelle!
        Mutta järkevästi matkalla kuluttava on pieni kustannus siihen nähden, mitä "keulakuvat" tuhlaavat muissa maissa LAHMATESSAAN!
        Ruoka- ja juomakulttuureihin tutustuminen antaa kyllä vastinetta henkilökohtaisesti rahalle.


      • El mar turqueso
        Tiedon kaipuu kirjoitti:

        Kiitän vastauksesta ja samalla hieman kummastelen miten vaisua on koko meksikonpalsta ehkä vain harva suomalainen on käynyt meksikossa ja vielä harvempi on kiinnostunut meksikon matkoista

        Samaa olen itsekin ihmetellyt aikojen saatossa. Joskus olen kirjoittanut, mutta en vinkkejä enkä kommentteja saanut.
        Mutta nyt itse paikkaan tutustuttuani täytyy sanoa, että mahtava paikka lomailla. Aivan ihana!
        Ja oluet hyviä; oma lempparini on Dos equis! Mutta hyviä on muutkin olutmerkit. Ei itselläni ole montaakaan tuttua, joka olisi Meksikossa käynyt, vaikka täysillä koneilla lennetään kait kerran viikossa.
        Jos haluat jotain muuta tietää, niin lupaan vastata...


      • Tiedon kaipuuta
        El mar turqueso kirjoitti:

        Samaa olen itsekin ihmetellyt aikojen saatossa. Joskus olen kirjoittanut, mutta en vinkkejä enkä kommentteja saanut.
        Mutta nyt itse paikkaan tutustuttuani täytyy sanoa, että mahtava paikka lomailla. Aivan ihana!
        Ja oluet hyviä; oma lempparini on Dos equis! Mutta hyviä on muutkin olutmerkit. Ei itselläni ole montaakaan tuttua, joka olisi Meksikossa käynyt, vaikka täysillä koneilla lennetään kait kerran viikossa.
        Jos haluat jotain muuta tietää, niin lupaan vastata...

        Olemme menossa carmeniin joulun alla tutustumaan oluen makujen mailmaan ja ruokapuolta myöskummastelemaan sukellus mestat on kuulemma myös mahtavat kalastus on myös listalla jos löytyy retken järjestäjiä olen myös kiinnostunut kaikista jännittävistä kokemuksista (mikään ei pelota eikä iljetä)olisi kiva kuulla hyvistä vinkeistä kaikille hyviä matkoja ja kivaa kesää


    • -XX

      Ehdottomasti parasta olutta Mexicossa on Dos Equis!

    • jahenix

      Mexico on maailman suurin oluen tuottaja ja viejä. Tunnetuimpia ovat Sol Corona, Indio, Bohemia, Dos Exis, Pacifico, Tecate .. uusia tuntuu tulevan jatkuvasti mutta nämä ne tunnetuimmat. Valitettavasti hinnat Euroopassa ovat suht korkeat, Mexikossa hinnat ovat todella kohtuulliset!

      Meksikossa käydessä on pakko kokeilla Micheladaa, chilillä maustettua olutta mikä on suositumpaa kuin koskaan ja pikkuhiljaa valtaamassa maailmaa... mutta paikan päällä parhainta (jääkylmänä kun on muuten 40c!)

      • Inga Pengar

        Ööööö, Kiinahan se on kuitenkin maailman suurin oluentuottajamaa, jos on Beerfinlandin sivustoon uskominen...


    • Meksiko

      Onko kukaan käynyt hotellissa Ijberoster Tucan? On Playa Del Carmenissa Meksikossa?
      Olisi kiva tietää minkäläinen ranta on hotellin edessä? Ja onko äkkisyvää? Hiekkapohja vai kenties kivikkoinen pohja meressä?

      • Meksiko

        Siis kirjoitusvirheen paholaiset iski hotellin nimeen tietenkin....Äh, siis hotellin nimi on
        Iberostar Tucan


    • Meksiko

      Olen kyllä jo loman tarpeessa....Eihän nämä minun kysymykset oluseen liity.
      Poistun kyseleen oikeisiin aihekohtiin.

    • Basta

      No kaikkea sitä täällä kyselläänkin...Mexico-oluitahan on myyty Suomessakin jo vuosikaude, mm. Sol, Corona, Tupla-X jne...eli makuun pääsee ihan vaikka Cittarin kautta!

      • Hui hai?

        Bacta hei eikö tämä palsta ole tietojen ja kokemuksien vaihtoon tarkoitettu mikään kysymys ei ole tyhmä vaan kysymyksie kommentoijat ei aina huomaa muita vaan omansa napansa


      • Qe cerveza
        Hui hai? kirjoitti:

        Bacta hei eikö tämä palsta ole tietojen ja kokemuksien vaihtoon tarkoitettu mikään kysymys ei ole tyhmä vaan kysymyksie kommentoijat ei aina huomaa muita vaan omansa napansa

        No jos täälä kysytään että "Olisi kiva jos joku kertoisi meksikon olueista laatu maku ym tietoa .itse en viineistä pidä vaalea olut minusta noin4,5% todella ( suomessa) maittavaa"
        niin mielestäni ko. henkilö voi kyllä marssia lähimpään ruokakauppaan, josta saa useampaakin vaaleata 4,5% meksikolaista olutta...ei se nyt niin vaikeeta voi olla?!


      • Cerveza es buena
        Qe cerveza kirjoitti:

        No jos täälä kysytään että "Olisi kiva jos joku kertoisi meksikon olueista laatu maku ym tietoa .itse en viineistä pidä vaalea olut minusta noin4,5% todella ( suomessa) maittavaa"
        niin mielestäni ko. henkilö voi kyllä marssia lähimpään ruokakauppaan, josta saa useampaakin vaaleata 4,5% meksikolaista olutta...ei se nyt niin vaikeeta voi olla?!

        Meksikossa myydään montaa eri merkkistä olutta niiden lisäksi, mitä Suomen kaupoista saa. Corona ja Sol ovat vanhoja perinteisiä meksikolaisia oluita. Ne on varmaan kaikille tuttuja, miedonmakuisia. Mutta paikanpäältä löytyy myös muita paikallisia oluita, mitä ei tuoda Suomeen. Ihan hyviä, muistuttaa paljon meidän omien panimoiden perusoluita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1816
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      185
      1461
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      108
      1402
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      144
      1341
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      970
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe