Isäpuoli lähentelee tytärpuolta

Sivusta seurannut

Näin sivusta seuranneena olen havainnut, että yhden tuttavaperheeni 41-vuotiaalla isäpuolella ja 16-vuotiaalla tytärpuolella on oudon läheiset välit. Mies koskettelee tyttöä tavalla, joka ei ole isäpuolelle sopivaa. Hivelee tytön selkää ja laittaa kättä reidelle. Tyttö ei edes laita hanttiin, vaan melkein flirttailee isäpuolelleen. Koko kuvio vaikuttaa näin ulkopuolisin silmin oudolta. En tiedä onko perheen äiti huomannut mitään, mutta tekisi mieli sanoa että avaa hyvä ihminen silmäsi. Onko muilla kokemuksia moisesta?

28

3742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sjdksj

      Valitettavasti ei harvinaista. Muistan omilta teinivuosilta, että useilla ikätovereilla oli kokemusta isäpuolen tai mutsin uuden poikaystävän kähmimisestä. Tuommoiset isäpuolet ajattelee, että kun tytärpuoli ei ole biologisesti oma tytär, niin lääppiminen ei ole edes insestiä. Tytärpuoli on ikäänkuin vapaata riistaa heidän mielestä

      • ftdgykhuj

        No jo teillä on sairaita tuttuja.
        Onneksi ei omassa lähipiirissä ole moisia.
        Sitä paitsi jos on tuollaisia epäilyjä on jokaisella velvollisuus tehdä siitä ilmoitus.... mutta nää taitaa taas olla vaan puheita, pelkkää provokaatiota!


      • dgyjdgy
        ftdgykhuj kirjoitti:

        No jo teillä on sairaita tuttuja.
        Onneksi ei omassa lähipiirissä ole moisia.
        Sitä paitsi jos on tuollaisia epäilyjä on jokaisella velvollisuus tehdä siitä ilmoitus.... mutta nää taitaa taas olla vaan puheita, pelkkää provokaatiota!

        Ilmoitus mihin? 16-vuotias on ihan "laillista" seksiseuraa. Siis tietysti todella väärin nuoren äitiä kohtaan molemmilta, mutta lain silmissä siinä ei ole väärää.


      • mek
        dgyjdgy kirjoitti:

        Ilmoitus mihin? 16-vuotias on ihan "laillista" seksiseuraa. Siis tietysti todella väärin nuoren äitiä kohtaan molemmilta, mutta lain silmissä siinä ei ole väärää.

        Niin on mutta kun se öidin uusi miesystävä on sellisessa asemassa että voi puolipakolla ja vihjailemalla saada uuden naisensa tytär suostumaan seksiin kanssa ja käyttää miehenä asemaansa väärin ja voidaa tuomita oikeudessa vaikka ei ole oma tytär.


      • Anonyymi
        mek kirjoitti:

        Niin on mutta kun se öidin uusi miesystävä on sellisessa asemassa että voi puolipakolla ja vihjailemalla saada uuden naisensa tytär suostumaan seksiin kanssa ja käyttää miehenä asemaansa väärin ja voidaa tuomita oikeudessa vaikka ei ole oma tytär.

        Laita uudestaan selvinpäin


    • Asiatonta käytöstä

      No ei ole provo! Näitä isäpuolia löytyy, jotka omaa yksinkertaisuuttaan eivät ymmär-
      rä, ettei ole fiksua ja soveliasta lähennellä vaimon tytärtä.
      16-vuotias nuori suhtautuu siihen leikkiflirttinä, mutta 41- vuotiaan aikuisen miehen
      olettaisi jo ymmärtävän sopivaisuuden rajat.

      Tottakai perheen äiti on huomannut miehen käytöksen. Jos hyväksyy sen leikkinä,
      niin ok. Mies on kuitenkin hänen aviomiehensä, joten olettaisi hänen huomauttavan
      ettei kädet kuulu tyttären reidelle. Jotenkin kuvottaa, isäpuolen käytös. Mutta näitä
      riittää, minkäs teet?

      • tietoa bio-isälle

        "Jotenkin kuvottaa, isäpuolen käytös. Mutta näitä
        riittää, minkäs teet? 2

        Jonkun pitäisi kertoa sinne bio-isän suuntaan niin eiköhän äijän lääppimisille tule loppu.


      • etrdfhtgjmn

        Silkkaa shittiä! Itse kahden teinineidin kanssa eläneenä ja itsekin sellainen joskus oltuani sanon, että teinit ovat hyvin tarkkoja rajoistaan, ja kokevat kaiken tuollaisen inhottavava. Normaalinpaa on, että nuori nainen kokee ahdistavana sellaisen kanssakäymisen jossa ei ole mukana edes mitään seksuaalista.
        Joten pelkkää paskaa on aloitus!
        Jos olisikin totta, tulisi aloittajan tehdä lastensuojeluilmoitus, tai syyllistyy itse.
        Mutta kunhan taas yksi provo monien provojen joukossa....


      • 88SJKK
        etrdfhtgjmn kirjoitti:

        Silkkaa shittiä! Itse kahden teinineidin kanssa eläneenä ja itsekin sellainen joskus oltuani sanon, että teinit ovat hyvin tarkkoja rajoistaan, ja kokevat kaiken tuollaisen inhottavava. Normaalinpaa on, että nuori nainen kokee ahdistavana sellaisen kanssakäymisen jossa ei ole mukana edes mitään seksuaalista.
        Joten pelkkää paskaa on aloitus!
        Jos olisikin totta, tulisi aloittajan tehdä lastensuojeluilmoitus, tai syyllistyy itse.
        Mutta kunhan taas yksi provo monien provojen joukossa....

        Mikä lastensuojeluilmoitus? Tyttö ei ole enää sakkolihaa eikä edes miehen oma lapsi eli ei ole insestiä. Röyhkeää käytöstä kyllä isäpuolelta, mutta ei rikollista sanan varsinaisessa merkityksessä.


    • Voi näitä järjettömi

      Kokemuksesi pohjana on siis 2 teiniä joten pieni on "otos" jonka varassa kirjoitat.
      Lääketieteellinen lehti Duodecim (2005) antaa murskaluvut tuhansissa, nuorten
      seksuaalisessa ahdistelussa.
      Isäpuolet näyttävät omakohtaisissa kokemuksissa olevan hyvin edustettuina, ja yl-
      lättäen äidit jatkavat avioliittoa. Karua totuutta, poliisiasiakirjat on tutkittua tietoa.

      • jorikka

        En ota kantaa, onko aloitus provo vai ei. Ehkä on, ehkä ei. Mutta olen minäkin kuullut muutamalta teinitytöltä heidän isäpuolensa oudosta käyttäytymisestä heitä kohtaan. Joten kyllä sitä tapahtuu. Ja tietoisuus siitä, ettei tyttö ole oma tytär, madaltaa yllättävän paljon niiden miesten kynnystä käyttäytyä sopimattomasti.


      • On näitä..
        jorikka kirjoitti:

        En ota kantaa, onko aloitus provo vai ei. Ehkä on, ehkä ei. Mutta olen minäkin kuullut muutamalta teinitytöltä heidän isäpuolensa oudosta käyttäytymisestä heitä kohtaan. Joten kyllä sitä tapahtuu. Ja tietoisuus siitä, ettei tyttö ole oma tytär, madaltaa yllättävän paljon niiden miesten kynnystä käyttäytyä sopimattomasti.

        Eikös tämä kuuluisa elokuvaohjaaja Woody Allen hullaantunut omaan tytärpuoleensa ja meni lopulta tämän kanssa naimisiin erottiuaan ensin tytön äidistä?


      • Sireenit ulvomaan
        On näitä.. kirjoitti:

        Eikös tämä kuuluisa elokuvaohjaaja Woody Allen hullaantunut omaan tytärpuoleensa ja meni lopulta tämän kanssa naimisiin erottiuaan ensin tytön äidistä?

        Normaalijärkisellä äidillä kyllä soi hälytyspillit ja sireenit, jos kuka tahansa mies pitää tyttären reidellä kättä (poislukien poikaystävä, jos sellainen on). Saatikka että isäpuoli... Eihän normaali biologinen isäkään silleen toimi, miksi isäpuoli sitten. Kyllä puhuisin äidin kanssa silläkin uhalla, että hermostuu. 16-veet ovat iässä, että kaikki miehiltä saatu huomio on heistä hienoa, mutta järkeä ei päässä juurikaan vielä ole.


      • etyuyiuglö

        Kirjoitinko minä että seksuaalista ahdistelua ei tapahdu, EN!
        Kirjoitin, että normaali teini kyllä reagoi tuollaiseen ja ahdistuu ja kertoo asiasta eteenpäin. Se että lapsi siihen lähtisi mukaan ei nyt vaan normaalia.
        Joten opettele lukemaan ennen kuin keuhkoot!


      • yxmuzi
        Sireenit ulvomaan kirjoitti:

        Normaalijärkisellä äidillä kyllä soi hälytyspillit ja sireenit, jos kuka tahansa mies pitää tyttären reidellä kättä (poislukien poikaystävä, jos sellainen on). Saatikka että isäpuoli... Eihän normaali biologinen isäkään silleen toimi, miksi isäpuoli sitten. Kyllä puhuisin äidin kanssa silläkin uhalla, että hermostuu. 16-veet ovat iässä, että kaikki miehiltä saatu huomio on heistä hienoa, mutta järkeä ei päässä juurikaan vielä ole.

        Jos isäpuoli tai kuka tahansa muu aikuinen ahdistelee 16-vuotiasta, ei ainakaan ahdistelijan päässä järkeä ole. Jos taas 16-vuotiaan päässä ei ole järkeä, on häneen kohdistuva ahdistelu sitäkin törkeämpää.
        Ahdisteluun ei ole syyllinen uhri eikä hänen äitinsä, vaan ahdistelija itse.


    • täh

      Kuinka kauan tuollainen sika on perheessä asustellut? Vai ei tyttö edes laita hanttiin, mietippä vähän miksi ei. Hyi helekkari vielä kehtaat kirjoitella, etkä miehen käytöksestä edes sitä katsellessasi sano sanaakaan tytön äidille etkä äklölle itselleen, vaikka hyväksikäyttöä tapahtuu silmiesi edessä.
      Minkälainen perheystävä se sinä olet?

    • Uuserheluuseri

      Yleistä "uusperheissä" tuommoinen. Itselläni silloinen "isäpuoleni lääppi ihan äidin silmien edessä. Oli muuten tosi ällöä! Vielä ällömpää ja haavoittavampaa oli se, että äitini "tarvitsevuus" meni oman tyttären koskemattomuuden edelle ja niinpä läksin 15-vuotiaana omilleni... Äitipuoleni oli muuten vielä hirvittävämpi . Eikä muuten ole kovin harvinaista viidakkorumpujen mukaan.

    • Kysyvä ei eksy

      Tässä kuulin juuri kertomusta erään äidin uudesta kumppanista, hän ei pysykään öitä makuuhuoneessa, kun lasten äiti nukkuu, mies onkin aamulla olohuoneen sohvalla ilkosillaan, lapset ovat tämän saaneet kokea jo monta kertaa ja lisäksi kävi tuli vähän sellaistakin esille, että olisiko käynyt pienen alle kouluiän olevan pienen tytön huoneessa tätä koskettelemassa.

      Muuten millähän keinoin tuon yökötyksen saisi asiasta kiikkiin ja lopullisesti.?

      • Joooppa

        Kyllä näitä riittää. Tiedän tapauksen, kun 17-v tytärpuoli tuli raskaaksi isäpuolelleen.


    • Nirunarulii

      Yleistä. Sekä itseäni että useimpia ystäviäni on lähennelty sopimattomasti "isäpuolen" taholta. Äitini tiesi asiasta, kerran tai kaksi jopa näki lääppimisen. Ratkaisuna muutin äitini minulle vuokraamaan asuntoon yksin täysin vieraassa kaupungissa. Olin silloin 15-vuotias.

      Näitä tapauksia on ihan älyttömästi. On muuten kumma, ettei asiasta enempää puhuta. Minun mielestäni tässä olisi kyllä sijaa vähän sormella soosotella. Jotkut nuoret on meinaan ihan kuolleet tämmöisiin hylkäämisiin. Reilua apua pitäisi näille rakkausaddikteille olla. Syytän nyt siis rankasti omaa äitiäni, hänenhän olisi kuulunut suojella minua ja laittaa minut tärkeysjärjestyksessä ensimmäiseksi.

      En koe niinkään traumatisoituneeni tämän vanhemman ukon lääppimisistä, vaan äitini tossukoiramaisesta käytöksesta. Miehenpuolikkaat usein sortuvat tähän käytökseen biologisten siteiden ja westermarck-leimaantumisen puuttuessa. Pitävät nuorta lihapalaa mieluisana lisänä.

      Ilmeisesti he antoivat vielä muille ihmisille sellaisen käsityksen että minä olin hankala teini, mikä selittäisi ne ulkopuolisten kummalliset interventiopoikaset kasvatusmielessä..?

      Ja aikaisemmat kokemukset äitipuolestani menevätkin sitten pahoinpitelyosastolle. Mutta ei siitä sitten enempää tällä kertaa.

      • se toinen tytärpuoli

        Mun äidin mies puhui siskolleni törkeyksiä, kun siskoni oli 18-vuotias. Mies ei ole siskoni isä. Tästä on jo vuosia aikaan, mutta kysyin poliisilta mitä sellainen toiminta on lain mukaan. Vastaus oli karu: jos siskoni olisi ollut vuodenkin nuorempi, olisi se ollut lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä. Jos sama taas olisi tapahtunut muualla kuin kotona perheenjäsenten kesken, olisi se ollut seksuaalista häirintää. Kotona täysi-ikäinen nuori, jolla on kenties vielä toisen asteen koulu kesken, on ihan suojaton esim seksuaalisesti vihjaileville puheille, mitä isäpuoli suustaan päästelee.

        Sanoisin, että tässä on laissa porsaan mentävä aukko, ja jotkut porsaat sen käyttävät.


      • Ne äidit aina usko..
        se toinen tytärpuoli kirjoitti:

        Mun äidin mies puhui siskolleni törkeyksiä, kun siskoni oli 18-vuotias. Mies ei ole siskoni isä. Tästä on jo vuosia aikaan, mutta kysyin poliisilta mitä sellainen toiminta on lain mukaan. Vastaus oli karu: jos siskoni olisi ollut vuodenkin nuorempi, olisi se ollut lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä. Jos sama taas olisi tapahtunut muualla kuin kotona perheenjäsenten kesken, olisi se ollut seksuaalista häirintää. Kotona täysi-ikäinen nuori, jolla on kenties vielä toisen asteen koulu kesken, on ihan suojaton esim seksuaalisesti vihjaileville puheille, mitä isäpuoli suustaan päästelee.

        Sanoisin, että tässä on laissa porsaan mentävä aukko, ja jotkut porsaat sen käyttävät.

        Aikanaan äidin miesystävä lähenteli ja silitteli, kerroin äidilleni ja mitä siitä seurasi. Äitini löi minua nyrkillä kasvoille ja haukkui huoraksi. Sen jälkeen en puhunut äidilleni asiasta enää mitään, isälleni uskaltauduin kertomaan miehen tekosista ja isä hoitikin asian oman käden oikeudella. Eipä äidin miesystävä enää koskenut ei edes vilkaissut minuun.


    • Anonyymi

      Ikääntyvät naiset huolissaan luonnonjärjestyksestä. Jos keski-ikäinen akka vokottelee teinipoikaa, ei kukaan mies siitä pillastu eivätkä myös nämä tänne kirjoittavat mummotkaan.

      • Anonyymi

        Mistä vitun luonnonjärjestyksestä? Hyväksytkö pedofilian? Keski-ikäiset akat harvemmin ovat kiinnostuneet seksuaalisessa mielessä finninaamaisista, pikkupippelisistä teinipojista. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä vitun luonnonjärjestyksestä? Hyväksytkö pedofilian? Keski-ikäiset akat harvemmin ovat kiinnostuneet seksuaalisessa mielessä finninaamaisista, pikkupippelisistä teinipojista. :D

        Kyllä ne vaan ovat, on kokemusta useista keski-ikäisistä ite 16v


    • Anonyymi

      Trollia pukkaa😂😂

      • Anonyymi

        Just, trolli on vuodelta 2013 .


    • Anonyymi

      Soita havaintosi tyttären äidille niin saa tämä ukko ennen näkemättömät lähdöt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe