Kyse on minoltan af 75-300 4,5-5,6.Tähän olen hankkimassa telejatketta, muttakun olen lukenut/kuullut että af toimii vain kun objektiivin valovoima on 2,8f tai parempi ja meneekö kaikki automatiikka saman tien?( valotus).Käykö siis vanha materiaali Minolta,Sigma yms?
telejatke
2
156
Vastaukset
- jgjheg
Vain AF häviää, tai käy epäluotettavaksi. Muuten objektiivi toimii, mutta tulee niin pimeäksi, että ei ole kiva käyttää. Tarkennus on vaikeaa ja suljinajat pitkiä.
Jos laitat tuohon 1,4 telejatkeen tulee valivoimaksi 8 ja kaksinkertaisella putoaa peräti 11:sta.
Yleensä pitäisi objektiivin olla niin valovoimainen, että telejatkeen ja objektiivin yhteinen valovoima olisi 5,6. Siis 1,4x jatke vaatii f 4 valovoimaisen objektiivin ja 2x jatke f 2,8 tai paremman.
Valotusautomatiikka pelaa, jos objektiivi ja jatke on yhteensopivia kameran kanssa.- sormilinssissä
kiitos hyvästä ytimekkäästä vastauksesta jgjheg:lle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492298- 262063
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271495Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161434- 1211371
- 181055
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71964Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut108917Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad78886Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333873