Elikkä itselläni on Nissan Primera P12 1.6 Visia 2007 mallinen auto, kilometrejä tällä hetkellä mittarissa 132 000km.
Noin 60tkm kohdalla autosta meni jokin remmi poikki ja auto meinasi tämän vuoksi keittää, en nyt tarkalleen muista että mitä sille tapahtui loppupeleissä. No autolla oli ajettu noin 120tkm kun kas kummaa eräänä pakkaisena talvipäivänä vaihde nro 5 päätti sanoa sopimuksen irti ja noin 3 viikkoa sitten kartturin puolen ikkunahissistä hajosi pienen pieni muovi-osa, joka kannattelee ikkunaa. No eipäs siinä mitään ajattelin että no ei tällainen voi maksaa kun 5e, mutta kun soitin pörhölle niin ikkunahissikoneisto ja koko paska 350e.
Miten teillä muilla P12 mallin omistajilla on näitä vikoja ollut?
Ja te jotka olette nämä viat hoitaneet niin ei muuta kun kertomaan viisaita neuvoja miten kannattaa toimia.
Tuohon ikkunahissi systeemiin löysin virolaiselta nettisivulta sen koko koneiston ja ei ollut kyllä kovin kallis.
http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/256467/15747
Melkein 37e ja suomesta jos katselee niin hintaa on vähintään 100e. Olikos motonetissä 120e
Mutta mitempäs tuon 5 vaihteen kanssa? Se ei mene päälle vaikka kädellä pitäisi niin se ei pysy niin ajattelin että josko sieltä olisi hammasratas vain kulunu koska muut vaihteet toimivat ihan hyvin ja vaivattomasti. Mitähän tämän korjaus maksaisi? Pitäisikö ostaa uusi vaihdelaatikko vai pelkkä hammasratas ja käyttää sitä korjautuksella?
Nissan Primera P12 tyyppiviat
93
36777
Vastaukset
- Ihme vikoja
P11 tuntuu olevan paljon luotettavampi, varsinkin 2l. Minkä nyt vetovarret ja tukivarsia joutuu uusimaan.
Olisiko synkronointirengas rikki tai vaihdekepin säädössä jotain? Taitaisi uusi laatikko olla melkoisen kallis ja saahan tuollaiset korjattua. En tiedä ottavatko jossain sitten vanhan vaihdossa ja paljon maksaisi. Hajottamolta varmaan jos ei halua korjauttaa.- Anonyymi
P 11 stasesta ei kysytty mitään...
- fdfdfdfdfdfdfdfd
Ihan vaan mielenkiinnosta... Kuinka usein on vaihteiston öljyt vaihdettu?
- Osta käytetty
Jos vikaa ei löydy vaihdekeppi ja/tai siirtäjämekanismista, en välttämättä lähtisi laatikkoa korjaamaan.
Laatikko on nissanin yleislaatikko, joka löytyy almerasta, primerasta, yms. samaa laatikkoa löytyy hieman eri välityksillä eri koneiden kanssa. Toimivan vähillä km olevan laatikon pitäisi löytää melko edullisesti tuohon.
Laatikkoviat ovat harvinaisia P12:ssa, sinulla kaikesta päätellen melkoinen maanantai kappale muutenkin.- Kiven alla ovat
Pari vuotta sitten 1.6 primerasta alkoi hajota laatikko jolloin kyselin käytetyä. Ei löytynyt. Kaikista menee sama laakeri joka korjaamattomana nopeasti alkaa pyöriä sijallaan ja tuhoaa laatiokon kotelon. Laatikon uudelleenlaakerointi maksoi reilun tonnin. On toiminut jotensakin joskin vaiheet tuntuvat kytkeytyvän remontin jälkeen kankeammin. Nyt kai tuohon on tottunut. Entisen merkkiliikkeen työnjohtaja neuvoi olemaan käyttämättä viidettä vaihdetta alle 80 nopeudessa. Kytkinakselin laakeri on alimittainen ja viitonen rasittaa sitä eniten jos en väärin muista. Enemmän lisäaineistettu öljy auttaisi mutta laatikon materiaalit eivät sitä kestä. Öljyjä pitäisi vaihdella tiheään.
- dsgdsgd
Kiven alla ovat kirjoitti:
Pari vuotta sitten 1.6 primerasta alkoi hajota laatikko jolloin kyselin käytetyä. Ei löytynyt. Kaikista menee sama laakeri joka korjaamattomana nopeasti alkaa pyöriä sijallaan ja tuhoaa laatiokon kotelon. Laatikon uudelleenlaakerointi maksoi reilun tonnin. On toiminut jotensakin joskin vaiheet tuntuvat kytkeytyvän remontin jälkeen kankeammin. Nyt kai tuohon on tottunut. Entisen merkkiliikkeen työnjohtaja neuvoi olemaan käyttämättä viidettä vaihdetta alle 80 nopeudessa. Kytkinakselin laakeri on alimittainen ja viitonen rasittaa sitä eniten jos en väärin muista. Enemmän lisäaineistettu öljy auttaisi mutta laatikon materiaalit eivät sitä kestä. Öljyjä pitäisi vaihdella tiheään.
Eli näillä nissanin suklaalaatikolla pitäs välttää liian suurilla vaihteilla vedättelyä ekoilumielessä ja öljyt vaihtaa vuosittain. Oma loota ulvoo aika kovaan 1-3 vaihteilla moottorijarruttaessa ja 2 5 vaihteet menee aika nihkeesti päälle laatikko kylmänä. Ehkä tohon vois vielä uudet öljyt auttaa...
- Hmmhmmhmhm
Kiven alla ovat kirjoitti:
Pari vuotta sitten 1.6 primerasta alkoi hajota laatikko jolloin kyselin käytetyä. Ei löytynyt. Kaikista menee sama laakeri joka korjaamattomana nopeasti alkaa pyöriä sijallaan ja tuhoaa laatiokon kotelon. Laatikon uudelleenlaakerointi maksoi reilun tonnin. On toiminut jotensakin joskin vaiheet tuntuvat kytkeytyvän remontin jälkeen kankeammin. Nyt kai tuohon on tottunut. Entisen merkkiliikkeen työnjohtaja neuvoi olemaan käyttämättä viidettä vaihdetta alle 80 nopeudessa. Kytkinakselin laakeri on alimittainen ja viitonen rasittaa sitä eniten jos en väärin muista. Enemmän lisäaineistettu öljy auttaisi mutta laatikon materiaalit eivät sitä kestä. Öljyjä pitäisi vaihdella tiheään.
Mistä tietää että vaihdelaatikko on hajoamassa?
- hajosikomono
Hmmhmmhmhm kirjoitti:
Mistä tietää että vaihdelaatikko on hajoamassa?
Siittä kun pikkupoijaat kerree perässäs hammasrattaita piparkakku muoteiksi.
- primeraatus
primera p12 02........jakoketju,startti,ilmastoinnin esivastus,jarrulevyt taka,alapallonivelet,kallistuksen vakaajat,kuljettajan puoleinen ikkunan nostin,toistakymmentä polttimoa.Nämä siis ainakin vaihdettu mitä tuli mieleen,ajettu nyt 215000.....
- Anonyymi
Niin se mullakin...
- voitus
P12 -08 67000
alapallonivelet vaihdettu, takavalojen maadotusvika korjattu ja juuri paukahti kuskin sähköikkuna. - MATTI99
Kiitos kommenteista. En oo onneksi ainoa jolta lähtee hiukset päästä tämän auton takia. Kyllähän tuohon on niitä öljyjä vaihdeltu aina huolloissa yms. Mutta jotenkin tuntuu niin käsittämättömältä että suht uus auto ja vaihdelaatikko jo hajalla. Mitä v*ttua ne oikein laittaa tuonne laatikkoon kun ei sitten millään kestä. Tekeekö ne tahallaan tuota?
- P12 2.2dci vaarmari
Kyllähän noissa edullisemman pään malleissa on säästetty ja paljon. Kerran kokeilin 1.6 koneista mielenkiinnosta, ja järkytyin vaihdelaatikon toiminnasta. Tässä 2.2 on ilmeisesti aivan eri lotota, koska väännön yms. On aivan eri luokkaa.
Tosin itsellä meni turbo rikki 160 tkm kohdilta, ja kyllä söi. Mut muuten loisto peli. Joskin ajettavuus aika paska. Mut halvalla ei saa kaikkea saman pakettiin. - Kiitäjiä
Moi mulla primera v.2007.ajettu 660000km.pakoputi jarrut uusittu ei minkäänlaisia vikoja aina katsastuksesta läpi mennyt mutta vaihdatin öljyt moottoriin10000kmvälein ja vaihdelaatikkoon30000välein
- jakoketju7kili
Kiitäjiä kirjoitti:
Moi mulla primera v.2007.ajettu 660000km.pakoputi jarrut uusittu ei minkäänlaisia vikoja aina katsastuksesta läpi mennyt mutta vaihdatin öljyt moottoriin10000kmvälein ja vaihdelaatikkoon30000välein
Aivan varmasti, miksi primeran omistajat ovat aina valehtelijoita.
Vetääkö merkki puoleensa typeryksiä? - Anonyymi
Kiitäjiä kirjoitti:
Moi mulla primera v.2007.ajettu 660000km.pakoputi jarrut uusittu ei minkäänlaisia vikoja aina katsastuksesta läpi mennyt mutta vaihdatin öljyt moottoriin10000kmvälein ja vaihdelaatikkoon30000välein
Tähän ei usko vannoutunut Nissan fanikaan...
- japanin lada
Mulla ollut 2.0 tekna farkku uudesta asti ja nyt mittarissa 170.000km.
Vaihdettu takajarrulevyt, edestä niveliä kahteen kertaan ja huollettu pirun huolimattomasti.
Ilmamassamittaria olen pari kertaa putsannut.
2.0 on kuusilovinen vaihteisto eikä siitä pahaa sanaa.
Mulle auto on käyttöesine jolla on tarkoitus siirtää ruho paikasta A paikkaan B ja siihen tarkoitukseen tämä on ollut pirun hyvä.
Ajettavuus on ihan perseestä, mutta kivasti pysyy motarillakin hereillä kun auto vaeltaa kaistalla ihan koko ajan :-)
Tarkoitus on ajaa tämä laitos loppuun eli katsotaan kauanko vielä jaksaa ja sit paaliin koko komeus.
Varusteista ihan ehdottomia peruutuskamera, vakionopeuden säädin sekä itsestään himmenevä sisäpuolinen taustapeili.- masentaja1
Vaihda vähemmän matalaprofiiliset renkaat niin ajettavuus paranee.
- Jo kolmas Nissan
Mulla on ollut kaksi Nissan primeraa (P12) ja molemmissa on mennnyt etuovien ikkkunan nostimet rikki. Ei merkkihuollon mmukaan ole tyyppivika vaan "auton ominaisuus"
- g4zh
Jaa, vai ei tyyppivika. Itsellä meni kuskin puolen ikkunanostin paskaksi pari vuotta sitten ja nyt kesällä vänkärin puolen. Mutta jospa se sitten on vain ominaisuus.
- renutusta
Tainnut laatu heikentyä renun tasolle, vanhemmissa pelaa.
- pennandteller
Eipä ole nostimet renun osia ja niitä vaihdellaan merkistä riippumatta. Sähkölasit on varmasti kovemmalla rasituksella suomessa pakkasten ja parkkihallien ansiosta.
- P10, P11 & P12
P12 1.8 visia 2002 ja 260tkm ajettuna tällähetkellä.
Vaihdelaatikko pitää vikinää ja "kolisee" jos keppiä heiluttaa vapaasti auton ollessa sammutettuna tai käynnissä. Sama oli myös P11 diisel primussani... Muuten toimii laatikko on ongelmaton.
Mitä itse tuohon lisäksi korjannut: alapallot edestä uusiksi 1,5v välein (n. 50tkm ajoa), koiranluut uusittu, jarrupalat nurkkiin ja levyt eteen, tulpat, kytkin sekä kuskin ikkunahissin.
2kk sitten tipahti pelkääjän lasi samasta viasta ja on nyt vain pönkitetty ylös. Itse yritän joskus korjata, jos löytää sopivan ja halvan hissin.
Mietityttää vain että onko tässä P12 mallissa samat ongelmat edessä kuin edeltäjillä, että vetoakseli katkeaa 270-330tkm:n välissä... Omien kokemuksien perusteella.
Tyytyväinen kyllä moottoriin, kun ei syö juuri öljyä vaikka 1.8 ja joulukuussa 2002 rekisteröity. Venttiilit saati ketjukaan pidä vielä mitään ylimääräistä ääntä. - Jakke731
P12 vm 2005 ajettu 340tkm ja meno jatkuu. Etupään koiranluut on vaihtoosia samoin kuin nivelet siellä ja alkuperäiset huonompia kuin tarvikkeet. Yllätyksenä tullut että etupyörien laakerien ja laturin vaihtoväli 150tkm
- primera05
mulla P12 vm 2005,ajettu 130tkm.Taakse laitettu 3kk sit uudet jarrupalat,1 kk sitten vaihdettu
myös jarrulevyt ,jarruttaessa kuuluu vieläkin paha hankaavaääni,voisko äänivieläkin
johtua uusista jarrupaloista .
- 7+13
Itselläni on kaksi p12 primeraa. Toinen on 2000vm. Siihen laitettiin ainoastaan nivelien kumia ja käsijarrupaketti taakse. Toinen on 2003vm. Siihen laitettiin just käsijarrupaketti, joka on kuulemma nissanin tyyppivika. Ikkunan hissi meni rikki. Maksoi muistaakseni yhteensä vajaa 700 e. Tässä uudemmassa on huonommat maalit ja verhoukset, kuin vanhemmassa.
- 7+13
Niin ja vanhempaan laitettiin joku pumppu. Ensimmäinen oli rikki ja maksoi melkein 700e. Toinen olikin 100e ja pelasi hyvin.
- Esatapio
2008 P12 farkku Primera 1.6 koneella. Ostin käytettynä kun mittarissa oli 114 tkm.179000 km mittarissa ja eilen taas tuli leima, että pätkähti. Alapalloniveliä 65 tkm aikana vaihdettu 2x ja takajarrupalat kerran. Tyyppivika, kun on ranskalainen systeemi eli Meganen pohjalevy ja käsijarrusysteemi. Kerää jäätä, mutta hyvin pärjää. 165 tkm taka äänenvaimentaja vaihdettu. 178999 km vaihdettu urahihnat jakatsastettu. Ei mitään vikoja, toimii, käy ja kukkuu.
- Anonyymi
P12 ei ole rellun pohjalevyllä.Megane on paljon pienempi kuin primera. P12 on ihan japsien suunnittelema. Autowikissä on tietoa.
- Niss-ani
1.8l -06 ajettu 100tkm. Alapallot ja raidetangon päät vaihdetaan kahden vuoden välein. Onneksi ei maksa kuin pari kymppiä kappale. Muuten auto toimii moitteetta. Ei syö öljyä. Ajettavuus parani heti, kun tehtiin pyörien suuntaus. Suosittelen sitä! Sekalaisessa ajossa kulutus 8,5l/100km.
- pian.vaihtoon
tyyppivika kai se kuskin ikkunahissi, meillä kaksi kertaa 140 000 km aikana. kai kaikissa ovissa on samallainen vaijeriviritys, mutta kuskin ovea paukutellaan enemmän.
on 1,6 ja rauhallisella ajolla aina alle 6 l sadalla.
ei kuluta yhtään yljyä. Kun ajaa rauhallisesti ja hyvällä tiellä ei nivelet kulu, monella vaihdellaan jo 60 tkm, meillä vasta tänä keväänä 1 pallo ja molemmat alapallonivelet.
Vaihdan, syy ei ole autossa, vaan paikallisessa Merrkihuollossa, aina jokin harmi, viimeksi pyysin nimenomaan tarkastamaan alustan nivelet, laskuttivat tarkastuksesta, katsastin ja sitten uusintakatsastus 25 e kun vaihdettiin nivel. lisäksi nyt laitettiin 8-10 mm yli ylärajan moottoriöljyä, sekin piti imeä itse pois, huoltoon täältä maalta 12 km, mieluummin tekee itse kuin valittaa.
ok auto, mutta huolto kallista ja heikkoa, mitäpä sitä kannattaa, kun uuden auton kauppa käy hyvin.- tutkikaa
Pystyisi varmaan itsekin parantelemaan sitä vaijeriviritystä, jos oven paukkeesta rikkoutuu.
- Anonyymi
Ikkunahissit saa halvalla Alvadi-verkkokaupasta Virosta. Tulee todella nopeasti päivässä parissa.
Yleensä moottori ei ole rikki vaan pelkät vaijerit katkenneet tai sotkeutuneet.
Kohtuu helposti saa itse vaihettua. Hissi on verhoilupaneelin alla ovessa kiinni irrotettavassa peltilevyssä. Muutama 4kpl popniitti porattava pois että saa kiskon irti ja uuteen kiskoon tilalle ruuvi/mutteri ja katsoo että laittaa samoin päin takaisin kiskon kuin alkuperäinen.
Kiskopelti takaisin ruuveilla oveen ja alhaalla molemmin puolin kiskopeltiä olevista pyöreistä reijistä asentaa lasin niille tarkoitettuihin muoviuriin nostimen ollessa ala-asennossa(jossa se on valmiiksi uudessa kiskossa). Käytät sen verran hyvää liimaa että pysyy myös talven pakkasilla lasi kiinni siinä kiskon vasemassa ja oikeassa muovisessa urassa.
Ohjeet oven verhoilupaneelin irrotukseen läytyy netistä mm. Youtubesta. - Anonyymi
Millä ihmeellä sait imettyä sen ylimääräisen öljyn pois?
2006 Primerassa 1,6 ei letkua saanut menemään mittatikun aukosta öljypintaan saakka. Piti löysätä tyhjennysproppua hieman ja antaa sieltä lirua pois, sormilla proppua pitäen ja öljy valuu tietysti hihaan.
Ihmetyttää muutenkin tuo ylitäyttö huolloissa, ei ollut ensimmäinen auto, jossa oli huollossa laitettu liikaa öljyä.
- Aut.Mek
Tuohon 1.8 öljynkulutukseen sen verran että kannattaa tarkistaa tiivisteet kannen ja venttiilikopan välistä, sieltä erityisesti se pieni nelikulmainen tiiviste(liittyy moottorin huohotinjärjestelmään).
Samalla kannattaa vaihtaa tai ainakin puhdistaa se toinen sihdillä varustettu korkitiiviste(VVT).- Anonyymi
Kyllä 1.8 on sylinteri soikea,se vie öljyä.
- losjhy
Itsellä P12 1.6 farkku 2004. Ajettu rapiat 325000. Vain kuluvia osia olen vaihtanut. Öljyä ei vie vieläkään. Kulutus ajotietokoneen mukaan maantiellä 6,4 ja yhdistetty 7,2, eli todellisuudessa likempänä 7,5. Ainoa "ylimääräinen" vika on kuskin oven parkaisu keskuslukitusta avatessa. Lukitessa ei kuulu. Autoliikkeessä sanoi luulleensa aiemmin, että sen kuuluukin parkaista, kun niin monessa Primerassa ollut sama vika. Varmaan tarttis lukituksen moottori vaihtaa? Ei oo viittinyt, kun lukot toimii kuitenkin moitteetta.
- eienAA22
P12 2003,1.8 (209000-286000) jatkuu..
- takalevyt, palat
-etutukivarsi, niveliä ja,koiranluita
- litroja öljyä
-,vaihdettu katti ilmeisesti öljyn tukkimana
- kampiakselin anturi
ärsyttävin piirre on järjetön öljynkulutus. Toiseksi,ärsyttävin on huonot ajo-ominaisuudet(17/215/50,renkailla)
kolmanneksi,ärsyttävin on suht iso bensankulutus matka,7,0
Ruma ulkonäkö on myös ärsyttävä piirre. - vexe
eienAA22 kirjoitti:
P12 2003,1.8 (209000-286000) jatkuu..
- takalevyt, palat
-etutukivarsi, niveliä ja,koiranluita
- litroja öljyä
-,vaihdettu katti ilmeisesti öljyn tukkimana
- kampiakselin anturi
ärsyttävin piirre on järjetön öljynkulutus. Toiseksi,ärsyttävin on huonot ajo-ominaisuudet(17/215/50,renkailla)
kolmanneksi,ärsyttävin on suht iso bensankulutus matka,7,0
Ruma ulkonäkö on myös ärsyttävä piirre.No miks ostit, jos ruma?
- mzzxc7
vexe kirjoitti:
No miks ostit, jos ruma?
Tarvitsin peruskäyttistä. Ärsyttää öljynkulutus, kun aikanaan ehjänä myytiin.Noita pikkukorjauksia aina tulee, enkä niistä välitäkään. Varmaan ajettavuuden sais kuntoon 16" renkailla.
- 514
On aika ronkeli siitä mitä öljyä käyttää. Mobilin öljyä sai lisäillä, melkein litran/1000km, kunnes joku käski vaihta Valvolineeen, ei kulu yhtään. Ihme homma..
Tuo kulutus vaihtelee ilmeisesti aika paljon autokohtaisesti.- Anonyymi
Valvoline on öljyistä parhaasta päästä. Onhan sillä jo historiaa melkein 160 vuoden ajalta.
- juusaa
Nissan primera 1.6 ajettu 220 000 auto huolettu merkki huollossa ,kerran vaihdettu etupään ala pallot ja raidetankon päät.hyvin palvellut.
nyt meni vaihdelaatikko 5 n hävis diagnoosi kaikki laakerit loppu ja 5 ratas
hinta arvio m.liikkeessä 2000€ - stanan_pikkunippelit
Jos siitä sähköikkunasta hajoaa jokin pikkunippeli, onkohan siihen mahdollista tehdä itse ehjä varaosa jostain muovinpalasta vuoleskelemalla tai ehkä jopa metallista niin saa kestävän tilalle? Kuulostaa täysin järjettömältä vaihtaa pikkunippelin takia koko sähköikkunakoneisto ja kustannukset useita satoja euroja!
Ettei vain olisi tämäkin ihan tarkoituksella suunniteltu hajoamaan? Tällaiset suunnitellut hajoamiset pitäisi määritellä petokseksi ja kuluttajaviranomaisen joukkokanne voimaan tällaista vastaan!- NissanRussia
Venäjällä näitä on myyty ja metallisia ne laittaa tilalle kun hajoaa. Suomessa ei vastaavaa tehdä.
- Korjailija
Ei tietenkään suomessa voi tehdä mitään tommosta, täälähä katotaan niin vinoon jos joku älyää ja osaa itse tehä kestävämmän ratkaisun kuin autotehdas tai osan valmistaja. Sekä joillekin vaikuttaa olevan niin pyhiä lehmiä nuo kulkineet ettei niissä voi käyttää muuta kuin merkkiosia. Eikä omat patentit voi heidän mielestä olla hyviä ja kestäviä. Eihän nykyään ole korjaajia ja korjaamoja, ne on osien vaihtajia ja huoltoja.
- nissankuskivuosia
Minulla on Nissan Primera P12 visia Traveller ( Caravan ) 1.6. Ajettu 200000 km. Vm. 2007.
Tänään syttyi moottorin vian oranssi merkkivalo juuri kotiin tullessa 50 km ajolta. Konepellin alta tuli savua. Yksi putkiliitos oli pykinyt ja vuoti. Koska on viikonloppu kysyn asiantuntijoita: Kyseinen liitos sijaitsee etupuolelta katsottuna ohjaustehostimen nestesäiliön ja jäähdytysnestesäiliön oikealla puolella näiden sijaintien kanssa yhdensuuntaisesti. Mikä tämä putki on? - Anonyymi
nissankuskivuosia kirjoitti:
Minulla on Nissan Primera P12 visia Traveller ( Caravan ) 1.6. Ajettu 200000 km. Vm. 2007.
Tänään syttyi moottorin vian oranssi merkkivalo juuri kotiin tullessa 50 km ajolta. Konepellin alta tuli savua. Yksi putkiliitos oli pykinyt ja vuoti. Koska on viikonloppu kysyn asiantuntijoita: Kyseinen liitos sijaitsee etupuolelta katsottuna ohjaustehostimen nestesäiliön ja jäähdytysnestesäiliön oikealla puolella näiden sijaintien kanssa yhdensuuntaisesti. Mikä tämä putki on?En tiiä.
- gzp
Ikkuna koneistoja (435 e\kpl) on mennyt parit puolelleen,ikkunahissit ovat kiinnilasissa alunperin kaksipuoliteipillä ja irtoavat helposti jolloin vaijerit sotkeutuu ja yleensä hissit rikkoutuvat.Starttimoottori vikoja,alapalloniveliä,koiranluita,öljynkulutusta,ruostetta alustassa
- tampiooooo
öö kovin on kalliita ikkuna koneistoja ollut, virossa 44€ rahti ja jos suomesta haluaa ostaa niin motonetistä 120€....
- ähtäväx
Mikä on nissan primera autossa, piipittävä ääni kuluu koko ajqn , se ei ole turvavyö ääni , kun laittaa vilkun päälle se loppuu mikä voisi olla vikana kiitos vastauksesta jos jollain on sama vika ilmennyt
- jokuvaanski
Takaluukun lukon (microkytkin) saa kosteutta ja menee jotenkin oikosulkuun. nyppäämällä tietyn johdon sieltä vex nii vika korjaantuu. Ainut haittapuoli sitte että takaluukun lukitus pitää aukaista auton sisältä. Kai sen kytkimenkin saa vaihdettua jos haluaa.
- Leissoni
Itsellä 325tkm ajettu P12 Primera 2.0 bensakoneella (vm. 2004). Ainoatakaan pahaa sanaa en rehellisenä miehenä voi autosta sanoa. Ajettavuudesta voi aina olla montaa mieltä, mutta kunnon renkailla tekee jo paljon.
Omassa ajossa on ollut 150tkm asti, eli suurin osa kilometreistä tullut omassa ajossa.
Äkkiseltään muistellen omassa omistuksessani tehdyt remontit:
- Jarrupalat vaihdettu kerran
- Pakoputki vaihdettu
- Kuskin puoleinen ikkunahissi meni huoltamolla paskaksi pakoputkiremontin yhteydessä, tiedä sitten kuinka perkeleesti paiskoivat ovia...
- Ilmastoinnin nesteet vaihdettu tarvittaessa (ehkä 2 kertaa?)
- Koiranluut vaihdettu pari kertaa
- Pyöränlaakerit vaihdettu kerran
- Öljyt, suodattimet, yms. olen vaihdellut säännöllisesti
Kaikenkaikkiaan huoltokulut osineen olleet näillä kilometreillä noin tonnin luokkaa, eli ei käytännössä mitään.
Kytkimen varmaankin joudun vielä vaihtamaan jossakin kohtaa, kuten vetaritkin, mutta nuot nyt ovat tämänikäisessä/tämän verran ajetussa autossa väistämättä eteen tulevia asioita.
Kannattaa muistaa, että pääosin varaosahinnat ovat Primeroissa edulliset, joten itse tekemällä tai hyvän korjaamon etsimällä ei huoltokuluista tarvitse Primeroiden osalta turhaan murehtia.
Kaiken kaikkiaan hinta/laatusuhteeltaan mielestäni loistava auto, nimenomaan bensakoneista tuo 2.0 litranen kone, jossa siis eri vaihdelaatikko kuin pienemmissä. Egoa toki on turha Nissanilla kohotella mutta ainakaan itselläni ei auto muutenkaan ole statussymboli... - Kosteuttta
Ongelmana v 2004 P12 Sportdeck takaturvavöiden kastuminen sateella. Yrittänyt paikantaa mistä vesi pääsee sisään mutta en ole vielä onnistunut. Onko kellään ratkaisua ongelmaan (muu kuin auton vaihto).
- primerafarmari
onko ostamisen arvoinen vm-05 primera ajettu yli 300tkm huollot tehty 1.8 115hv
- Primera03
Tyyppi vika taitaa olla ainakin etu umpiot jotka ajan mitttan samen tuu vian huomaa umpion lasista ja lasi joka kellastuu. Tuttavalla on kysyinen malli ja siinä ei ole ainakaan vielä ilmennyt vikoja ajossa ollut vasta puoli vuotta . Kulutus osia on vaan mennyt takaluukun kaasu jouset luukku ei pysy auki . etu poltimot vasen ja oikea H7 poltimot, tuulilasin pyyhkijät .Renkaita vaihtaessa huomasin et muovi helmat kerää kuraa
- Tuskar
Vielä kysyisin mitä öljyä olette käyttäneet 1,8 bensa koneessa 03 vuoden mallissa. Kyseinen auto ei vuoda öljyä vaan kuluttaa sitä melko paljon. Katsastettu juuri päästöt oli hyvät ja moottori ei ole öljyinen. Ajettu alle 300 tkm onko moottorissa jotain tyyppi vikaa joka selittäisi tuon
- storefront
1.8:ssa on tyyppivika, eli yksi sylinteri menee soikeaksi lohkon päässä ja öljyn laatu ei juuri ongelmaa poista. Lopulta katalysaattori hajoaa kun öljyä on poltettu riittävästi. Autoa ei kannata itse korjata, vaan hankkiudut siitä eroon ja joku seppä sen moottorin vaihtaa.
- Tuskar
Kysessä oli tuttavan auto nyt hänkin ymmäri sen hävittää auto päättyi romuttamolle .Ihme et se pääsi tällä viikolla katsastuksen läpi. En ymmärrä häntä eka katsasti auton ja sen jälkeen vei romuttamolle
- aimonivaska
2005 1.6 primera, ajovalorele, tuli kyllä kolvausella kuntoon, tuo ikkunahissi on kyllä yksi murheenkryyni itselläkin meni tuo muovinen ikkunankannake ja koko laitos vissiin uusittava
- Tanos
Myös vaihdelaatikko on yks heikko osa. Leviiää käsiin
- persaukinen3
Mulla on primera 1.6 2002 nyt ajeltu 230 000, alakertaan vaihdettu luita ja niveliä, jarruja laiteltu paloja sekä levyjä, akku vaihdetu, laturi ja startti, umpiot putsattu, käyntihäiriöitä jotka loppuivat kun käyttää polttoaineen lisäainetta, vanhan auton polttoainejärjestelmään kertyy sontaa joka tekee käyntihäikkää.
Kun ostaa muutaman satasen auton, saa varautua remppoihin. - Assos
Itse pysyisin kaukana primera p12 mallista 1,8 on nelos sylinteri vikoja ja 1,6 on kansi pahvi vikoja poikkeus on 2,0 josta en ole kuullut pahaa sanomista
- napsuni
Tuli sitten laitettua -97 P11 1.6 Primeran rinalle -03 P12 1.6 Primera, kun sai 172tkm ajetun 2000-luvun pulkan 700€:lla...
- Ensimmäinen huomioni kiinnittyi helvetin huonoon penkkiin, ei saa mieluisaa ja tukevaa ajoa-asentoa ei sitten millään vrt. P11 Primera jossa on suorastaan ilo istua!
- Toinen seikka on ajettavuus töyssyisillä teillä, vehje rimpuilee levottomasti ja varsinkin perä tuntuu irtoavan tiestä (ainakin siltä tuntuu), motarilla menee suht kivasti, mutta kokoajan saa ohjata..
- Kolmas seikka on todella hengetön 1.6 (109hp) kone vrt. P11 1.6 GA16DE joka suorastaan haluaa hyökätä ja kiertää/vääntää iloisesti.. tämän P12 Pulkan kone hyytyy loivemmissakin mäissä 5 vaihteella ja liikkeelle lähtö vaatii suht reilua kaasua...
- Neljänneksi huomioni kiinnityi P12 suurempaan sisämeluun ja kojelaudan räminään liikkeelle lähdöissä, selkeästi halpaa ämpärimuovia käytetty vrt. P11 jka vielä lähes 22 vuotiaana ei rämise eikä kolise!!
Vikaakin tässä P12 on, etupää narisee käännyttäessä, jarruttaessa ja tämä ilmenee sekeämmin hitaammin ajettessa. Kysymys kuuluukin, mikä tässä pulkassa narisee, etupään puslat?
Kaiken kaikkiaan aika moinen pulkka tämä P12, mutta kait tällä ajaa jonnekin 300tkm ja sit paaliin.....- Tyhmääonihmiset
Ostit sitten pulkallisen paskaa! Onnittelut!
- napsuni
Tyhmääonihmiset kirjoitti:
Ostit sitten pulkallisen paskaa! Onnittelut!
No siltä vaikuttaa jos verrataan tuohon P11 primeraan, muta eipä tuo hinta kovin paha ollut!!
- 12Primula
Äkkiseltään tulee mieleen se kamala kuskin penkki, en saanut hyvää ajoasentoa millään, pitkillä matkoilla selkä kipeytyi.
- Helvetin12
Täysin paska tuo P12, korjaat yhden paikan niin jo seuraava hajoaa
- Tsusipaska
Helvetin12 kirjoitti:
Täysin paska tuo P12, korjaat yhden paikan niin jo seuraava hajoaa
Susipaska! Mun kokemuksen mukaan kun paikkaat yhden niin kolme muuta paikkaa hajoaa.
- Ultrapaskaa
UltraPaska! Aina joku rikki.
- Anonyymi
Hyvä auto, muistaa hyvissä ajoin ottaa pois käytöstä sen ketjun venyttimen nii pärjää aika hyvin. Aika mielenkiintoista luettavaa.. no mutta suoli24 :D Kulutus kaupungissa 8 ja matkassa melkeen 5. 1.8 bensa.. Varaosatiskillä kannattaa vaan olla varuillaan että mitä shaibaa myyvät... ja vältä merkkihuoltoa. Aiheuttaa näitä "tyyppivikoja".
- Anonyymi
Eräs tyyppivika on polttoaineentäyttökorkin luukku. Huomasin kun polttoainevarkaat olivat käyneet tankilla että se on liian helppo aukaista ulkoa päin. Oulussa siis ei ole mikään ihmekkään kun narkkareita on niin paljon.
Siis eli kun työntää ruuvimeisselin sinne väliin, jossa on haka niin kannen saa painettua vasemmalle ja samalla väännettyä peltiosaa joka estää kannen aukeamisen. Tässä tapauksessa saavat narkkarit olla ihmeissään kun punaista ainetta saavat tankkeihinsa :D- Anonyymi
Kaikki nissanilla ajavat ovat narkkareita.
Mesemiehet on kunnon miehiä.
T:mesemiäs - Anonyymi
Mesemiehet ovat myyjiä.. eli sekakäyttäjiä. Sen vuoksi ovat aina niin sekaisin maailman menosta ja syy siihen, miksi on niin varmaa tietoa ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mesemiehet ovat myyjiä.. eli sekakäyttäjiä. Sen vuoksi ovat aina niin sekaisin maailman menosta ja syy siihen, miksi on niin varmaa tietoa ;)
Mesemiähet pyörittää tätä maailmaa! Nissamiehet vetää halpaa ja leikattua crakkokkelia kun auto taas korjaamolla. Pienikikkeli tietenkin törröttää ottassa koko ajan.
- Anonyymi
Omien kokemusten pohjalta suosittelen välttäämään tätä P12 primeraa, teknisiä murheita enemmän kun normaali japsissa, eikä auto ole mikään hyvä ajettava, höllyvä laiva, rauhaton takapää, suoralla tiellä pitää kokoajan ohjata, erittäin epämukava kuljettajan istuin, halvat natisevat sistamateriaalit.
Tässä muutama juttu mitä äkkiseltään tästä mallista muistuu mieleen.
Edeltäjänsä, etenkin ykköskopan P11, on erinomaisen tasapainoinen auto, luotettava ja eritäin hyvä auto maantiellä ja mutkateillä, saa viskata mutkiin huomattavan korkeilla nopeuksilla ja auto menee sinne minne kuski käskee, keinumatta ja puskematta. Kaiholla muistelen P11 primeraa, oli hauska auto.
- Anonyymi
Koko P12 on tyyppivika
- Anonyymi
Onko P12 ->Penis 12cm? Aika lyhkänen kynämuna nissanisteilla!!
- Anonyymi
Mistä saisi Nissan Primeraan (P12) takaluukun mikrokytkimen?
- Anonyymi
Laita siihen puinen saunan oven kahva ja munalukko.
Onko kellään hajonnut Nissan Primera P12 ajotietokone,jos on niin miten se näkyy?
- Anonyymi
Näkyy siten että mitään ei näy. Jos ei näy mitään niin todennäköisesti olet juonut metanolia. Muista aina ponupannusta ensimmäinen hörppy naapurille.
- Anonyymi
primera p12,03,haettiin vikoja,vaihdettiin osia.
ainoa vika,,,,katalysaattori tukossa,,,pilalla,,
tehot oli poissa,,ei vikakoodeja ,,,tiedoksi muille!! - Anonyymi
Mulla on ollut 1.6 vm 2002 10 vuotta eikä mitään vikoja ole ollut muita kun kulutusosia. Ainoa kallis vika oli tuo jakoketju remppa. Muuten ei ole tarvinnut rahoja tuhlailla.
- Anonyymi
Itselläni oli kaksi p12 mallin primeraa. Ikunan nostin meni uutena ostetusta 1.6bensa versiosta (onneksi takuu aikana) taitaa olla tyyppivika. Toisena oli käytettynä ostettu 2.2dci. Kummassakaan ei mainittavia muita vikoja. Niitä aina moitittuja alapalloja vaihdettiin noin 120tkm välein... maksoi merkkiliikkeessä noin 20e/kpl töineen. Bensa ajettiin 150tkm asti ja diisseli 280tkm asti.
- Anonyymi
Mulla 1.6 p12 hyvin toiminu. 257000 ajettu. Ihmettelen kun monet haukkuvat penkkiä? Mielestäni on mukava pitkilläkin matkoilla. Ei vie öljyä ja vaihteisto toimii nätisti tosin mä en koskaa myöskään aja 5v alle 80kmh. Tänään tuli leima ja ainoastaan käsijarru piti kiristää jälkikatsastukseen. Kesällä uusin pari koiranluut taakse siinä se mitä on vuoden sisään tarvinnu tehä. On hyvä ajettava ja menee suoraan. Teillä jotka joudutte ohjaamaan motarilla jtk lienee jotain alustassa rikki??
- Anonyymi
Edellinen jtk. Nyt haettu leima taas. Kässärin kiristys ja matkustajan puolelta, piti turvatyynyn kaapelia, korjailla/vaihtaa. Siinä se. Koko viime vuonna ei muuta tehty ku uusi pakoputkisto laitettiin. Varma peli on ja moottori on ihmeen hiljainen. Matka-ajossa tää on todella mukava. Ohikin pääsee kun pykältää kolmosta sisään ja kaasu pohjaan.
- Anonyymi
488000 ajettu - 07 1.6 farkku taitaa nyt jo tulla tien päähän. Ilman saannissa vikaa, 5 vaihde ei toimi, ilm ei toimi, kuskin puolen ikkuna ei toimi, syö pikkusen öljyä ja bensaa, jakopää vaihdettu. Auto ollut meillä-08 lähtien että on hintansa haukkunut ja kori ruosteeton
- Anonyymi
Pieniä vikoja, pienellä vaivalla ja rahalla kuntoon. Kumminkin tärkeimmät ehjät ja kokonaine auto.
- Anonyymi
Itsellä oli p12 1.6 l bensa primera, ihan loppuvuosien tuotos. Ok ajaa muuten, mutta koko merkki meni boikottiin, kun ei tahtonut vaihdelaatikko kestää Suomen talvea. Lisäksi se vaihdekepin heiluminen itsekseen ei voi ainakaan mistään hyvästä kertoa. Viekää primerakuskit ajojen jälkeen paalattavaksi ne, niin eivät kiusaa ihmisiä enään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1417939Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432061Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja252000- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801595Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071060Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5999- 51960
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28840- 34832