Koti Italiassa

italia1

Ostimme Italiasta asunnon,Kyllä on suuri ero ihmisten käyttäytymisessä kotimaan ja Italialaisten ihmisten välillä,Asumme lähellä Roomaa ( 60 km ) Meidän naapurissa asuu vanhenpi pariskunta,he ottivat meidän hyvin vastaan,olemme heille kun perhettä,ollessani yksin siellä he tulevat pyytämään minua syömään kanssaan,valmistan heille välillä (Suomalaista) ruokaa mitä he pitävät erikoisena mutta erinomaisena meillä on hauskaa yhdessä vaikka puhumme eri kieltä.Pariskunta ei puhu sanaakaan Englantia ja minun Italia on muutamassa sanassa silti tullemme hyvin toimeen .Heidän poikansa käy vanhempiensa luona usein, samalla hän käy luonani kysymässä tarvitsenko apua virastoissa tai muualla asioidessani, Olen saanut Italiaisista hyvän ja lämpinän kuvan.Ollessani kotimaassa meidän ei tarvitse kantaa huolta asunnostamme onhan meillä naapurissa talonmiehet,mikä luo meille turvallisuutta ja asunto voidaan jättää hyviin käsiin ..Voi kun Suomessa naapuri apu toimisi samalla tavalla..Tässä on yksi vaihtoehto niille jotka etsivät asuntoa etelästä,huomattavasti edullisemmat asunnot kuin Espanjassa 1/3 osa espanjan hinnasta kun hankkii asunnon paikallisten asukkaiden alueelta, ja eläminen on halpaa tai erittäin halpaa verrattuna Espanjaan.Italia on mahdollisuuksien maa käyttäkää se hyväksenne...

5

1306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiinnostunut

      Mielenkiintoista. Paljonko kiinteistöt keskimäärin maksavat ? Eri tyyppiset ? Kunto, noin yleensä ? Imu ? Sähkön hinta ? Miten kaupanteko sujui ?

    • italia1

      Kohtuullisia kinteistöjä saa jo 30-50 tuhannella alueelta missä asuu paikallisia(kerrostalot ja pienet ns.rivitalot) kunto on laidasta laitaan toiset on ettei tarvitse kun mieltymistään vastaavat värit (maalia) toiset on karmeita voi olla vain seinät ei muuta nekin rapistunut,veden avaus maksaa 100 € millä saa käyttää vettä vuodessa ns. rajattomasti,sähköliitymän avaus maksaa saman verran n. 100 €,sähkön hinta on yli puolta kalliinpaa kun suomessa ja sen käyttöä on rajoitettu .No kaupanteko on taiteenlaji ja aikaa pitää varata kuukaudesta 6 kuukauteen pyrokratia on valtava.Tässä yksi linkki missä on valtava valikoima http://www.subito.it/ kannattaa etsiä joku paikallinen välittäjä joka hoitaa paperit (Kun teet välittäjän kanssa sopimuksen kirjoita siihen kaikki tarkasti mitä haluat hänen tekevän ja millä hinnalla)

      • Jklloiuy

        Italian tori.fi vaikutti vähän kummalliselta lähteeltä kiinteistökauppoja ajatellen. Italialaisilla välitysfirmoja löytyy kyllä paljon paremmiltakin, esim suomalaista oikotietä tai jokakotia vastaavilta sivuilta . .????


    • Asunnoista

      Subito.it on varsin laajasti käytetty täällä Italiassa myös yritysten keskuudessa mutta enemmän ammattimaisia sivustoja ovat esimerkiksi immobiliare.it tai casa.it kiinteistökauppoihin tai vuokraukseen liittyvissä asioissa.

      Italialaiset ovat pääsääntöisesti huomattavasti suomalaisia avoimempia ja ystävällisiäkin toki mutta ei kannata liian sinisilmäisesti luottaa tuohon ystävällisyyteen. Kulttuuri on tässä maassa esimerkiksi rehellisyyden suhteen aivan jotain muuta kuin mihin olemme pohjoismaissa oppineet. Joka tapauksessa paljon mielummin täällä asuu kuin kylmässä Pohjolassa.

    • Italia <3

      Espanjan sontaan en lähtisi maksustakaan. Kiva, kun kerroit Italian asunnoista, sillä siellä jo yli 10 kertaa matkanneena voisi oma asunto tuntua hyvältä vaihtoehdolta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      452
      2275
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      238
      2046
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1582
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1561
    5. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1331
    6. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1325
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      151
      1316
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      51
      1198
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      68
      1085
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      100
      1058
    Aihe