Pitäisi laittaa ulko-ovien uusimisprojekti alulle, mutta hallituksella ei ole oikein hajua mistä aloittaa eikä isännöitsijäkään oikein saa jeesattua. Kyse on siis talon ulko-ovista (etu- ja takapiha).
Talo on 40-luvun kerrostalo Helsingin kantakaupungissa ja tarkoituksena on korvata n. 20v sitten puuovien tilalle vaihdetut metallikehysovet alkuperäisen kaltaisilla puuovilla (vasikka-ovineen) ja uusia koko metallikehys puisella vastaavalla. Koko komeudesta suuri osa on ikkunaa.
Tekeekö ovitoimittaja mittaukset, piirustukset jne. vai pitääkö ne teettää etukäteen jossain insinööri- tai arkkitehtitoimistossa vai missä? Ja kuka tuollaisia puuovia tekee pääkaupunkiseudulla?
Kerrostalon ulko-ovien uusiminen
8
1748
Vastaukset
- puuseppää aina..
Olen teetättänyt puusepällä eri aikakausien ulko-ovia.
Vanhoilla puusepäntaidoilla tehdyissa ovissa oli hyvä hinta / laatusuhde.
Valikoitu puutavara, keskisuomen edullisilla hinnoilla.
Onko vanhoja julkisivupiirroksia?
Valokuvia vanhoista ovista?- Puuovi
Kiitos vastauksesta. Vielä kun löytyisi puuseppä, joka tekee ovia ja toimii pääkaupunkiseudulla.
Ei löytynyt vanhoja piirustuksia ainakaan rakennusvirastolta, eikä vanhoja valokuviakaan ole tullut vastaan. - maanmi
MITÄ VUOTTA NYT ELETÄÄN . VUOTTA 2016.eikö tämä sivu pitäis laittaa ö mappiin.
- sdfsdf3
Kysy vihreiden Heidi Hautalalta. Hänellä on hyvä oviremppamies tiedossa.
- hyvä puuseppä
Edullisemmin ovia valmistavat maaseudun osaavat puusepät.
Minä teetätin aina Ruokolan Puu oy Kuhmoinen.
- Kallista...
Mielenkiinnosta kysyn, paljonko olette aikoneet kättää rahaa tuohon projektiin?
Tulee nimittäin maksamaan tosi paljon, jos ovet joudutaan teettämään.
Hatusta vedettynä yhden oven hinta asennetuna on siinä 1000€."Hatusta vedettynä yhden oven hinta asennetuna on siinä 1000€"
Sinulta taisi jäädä yksi nolla pois, työ nimittän maksaa. Jos teräsoven hinta on 2000-3000 € paikkeilla, niin käsintehdyn puuoven hinta on väkisinkin moninkertainen. Lisäksi siitä ei saa tehtyä alkuperäisen näköistä, panssarilasi kun sattuu olemaan erinäköistä kuin alkuperäinen. Tavallista lasia ei taas Helsingin kantakaupungissa voi käyttää (tai tietenkin voi, kunhan samalla palkkaa 24 tuntia vuorokaudessa paikalla olevat vartijat).
- Puuovi
Komppaan Välittäjä_LKV:tä - taisi jäädä "Kallista..."-arviosta yksi nolla pois:) Budjetti lienee jotain 12-18k koko projektille.
Kyllä ilman panssarilasia on tähänkin asti pärjätty, enkä näe sille tarvetta jatkossakaan. Ihan selektiivilasi tuohon riittänee.
Pitääpä alkaa etsiä ovia tekeviä puuseppiä pk-seudulta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst24914351Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1483817PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1283722Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt1631492Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun3691464En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O141356Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn481263Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81011Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok45928En pystynyt vaan vastaamaan...
Kaikki on ihan solmussa eikä ole voimia alkaa ratkaista naisena 😔93783