Kaikki vartijat jotka kantavat tkp:ta, voisittteko kertoa minkälaisissa kohteissa olette töissä? Jos uskallatte niin kai firman nimenkin ilmoittaa jos haluaa.
Tämä vain siksi että haluaisin listata vähän kohteita missä tkp:ta kannetaan. Tkp:n kantamisesta on todella ihmeellisiä rajoituksia eri firmoilla. Sama firma voi kieltää jossain kaupungissa tkp:n esim. ea-polilla ja jossain päin (mm. p-suomessa) hyväksyä samanlaisessa kohteessa.
Isoissa firmoissa näkyy olevan aluepäälliköillä (tai kuka sitten päättääkin näistä asioista) todella erilaisia näkökulmia.
Mielestäni tkp: kantamisesta pitäisi olla yhtenäiset säännökset koko suomessa, itseasiassa minun mielestä jokainen koulutuksen saanut saisi sitä kantaa.
Hulluin juttu minkä kuullin omalta aluep:ltä oli, että tkp:tä ei kanneta koska se provosoi... miten suojakotelossa kannettu (n.20cm) tkp provosoi enemmän kun se 60cm muovilaku.. en tiedä, mutta ärsyttää.. Itse saimme juuri asiakkaalta sairaalassa reklamaation kun vartija kantoi sen ainoan kerran normaali patukkaa. sairaalassa rupeaa olemaan voim.käyttövälineet vähissä kun kaasuakaan ei voi käytttää...
Mut kiitokset jo etukäteen tkp kohteista !!!
TKP:n kantaminen
10
3855
Vastaukset
- Vartija X
Terve!
Niin, harmittaa tämä eräiden firmojen pihtausmentaliteetti TKP:n suhteen.
Itse kannan TKP:tä paikallisvartiointitehtävissä; aina töissä ollessani. Meidän firmalla ainakin suhtauduttu todella hyvin ja asiallisesti TKP:n kantoon. Olen tyytyväinen. Huomattavasti vähemmän tämä provosoi kuin 60 cm patukka roikkumassa työvyöltä.
Syynä lienee rahakysymys. TKP ja kotelo yhdessä kun maksavat maltaita. Halpoja TKP-malleja ei kannata ostaa, ASP lienee korkealaatuisimpia ja kestävimpiä. Halvemmat mallit saattavat hajota esim. jos sulkee/avaa liian rajusti.
Toivottavasti firmasi pian ymmärtää, että TKP:n kantamisen edut voittavat mennen tullen haitat. - konkari
meillä on ainakin paikallispuolella ja kaupppakohteissa käytössä...
kaupassa on omat nimikoidut asp patukat ja paikalliskohteissa on firman yleisessä käytössä olevat asp patukat.
eli perus asp malli 21" sidebreak kotelolla...- makua..
Itse ajan piiriä ja käytössä 21" aspi sidebreakilla, toi aspi tosin piti itse kustantaa, mut so what.
- Jyri
makua.. kirjoitti:
Itse ajan piiriä ja käytössä 21" aspi sidebreakilla, toi aspi tosin piti itse kustantaa, mut so what.
Lain mukaan oltava umpikotelossa,sidebeak käy jos on esim takinhelman alla piilossa.Olenko ymmärtänyt oikein?
- makua2.
Jyri kirjoitti:
Lain mukaan oltava umpikotelossa,sidebeak käy jos on esim takinhelman alla piilossa.Olenko ymmärtänyt oikein?
Lainkohtaa en tunne, mutta ainakaan poliisia ei ole haitannut/kiinnostanut vaikka aspi on vyöllä. Kyllä aspi lisää omaa ja ennenkaikkea asiakkaan (konnan) turvallisuutta kun on oikeat välineet kurinpalautukseen.
- hps
Jyri kirjoitti:
Todella harvassa ovat ne tkp-kotelot, jotka olisivat itsessään lain mukaisia. Se "umpikotelo" tarkoittaa että pitää olla jokin läppä sulkemassa koteloa, vaikka se kyllä oikeasti jääkin yleensä varsin avoimeksi (esim. kaasukotelot). Tkp-koteloista tuskin missään on läppää patukan päällä. Silti asian annetaan olla, koska väline on varsin huomaamaton ja säännöksen tarkoitus on ollut ettei välineitä pidetä missään esillä killumassa.
- Juu
hps kirjoitti:
Todella harvassa ovat ne tkp-kotelot, jotka olisivat itsessään lain mukaisia. Se "umpikotelo" tarkoittaa että pitää olla jokin läppä sulkemassa koteloa, vaikka se kyllä oikeasti jääkin yleensä varsin avoimeksi (esim. kaasukotelot). Tkp-koteloista tuskin missään on läppää patukan päällä. Silti asian annetaan olla, koska väline on varsin huomaamaton ja säännöksen tarkoitus on ollut ettei välineitä pidetä missään esillä killumassa.
Siis laki on tasan niin kuin siellä lukee eikä mikään hölönpölön "säännöksen tarkoitus"
Kaikilta tkp:n myyjiltä löytyy umpikotelo.Sidebreak paras kotelo mutta joku idiootti voi valittaa ja sanktion tulo on lähellä. - peter
Juu kirjoitti:
Siis laki on tasan niin kuin siellä lukee eikä mikään hölönpölön "säännöksen tarkoitus"
Kaikilta tkp:n myyjiltä löytyy umpikotelo.Sidebreak paras kotelo mutta joku idiootti voi valittaa ja sanktion tulo on lähellä.Kerropas mikä on asp:n umpikotelo, enpäs ole nähnytkään... Onko Sidebreak paras kotelo koska niistä patukat tipahtelevat ja muovit murtuvat? Miksi useissa maissa poliisilla asp-patukoissa ihan muiden valmistajien kotelot jos sidebreak niin hyvä? Siitä seuraakin kysymys, että miksi britit vaihtavat asp:t monadnockeihin? Koteloiksi peter jonesit eikä sidebreakit.
- Joo o
peter kirjoitti:
Kerropas mikä on asp:n umpikotelo, enpäs ole nähnytkään... Onko Sidebreak paras kotelo koska niistä patukat tipahtelevat ja muovit murtuvat? Miksi useissa maissa poliisilla asp-patukoissa ihan muiden valmistajien kotelot jos sidebreak niin hyvä? Siitä seuraakin kysymys, että miksi britit vaihtavat asp:t monadnockeihin? Koteloiksi peter jonesit eikä sidebreakit.
Sidebreak on kotelon "malli". Ja jos oisit joskus tehnyt oikeesti töitä, et sanois, että "laki on just niikun kirjotetaan" Puhutaan, että on lain tulkinta ja henki. IDIOOTTI VITTU! Edelleen tässä kotelo asiassa käytetään tätä, et pitäshän sen olla läpällinen, mut tulkintaa, elikkäs sopivasti jossain vaatteiden alla piilossa!
- peter
Joo o kirjoitti:
Sidebreak on kotelon "malli". Ja jos oisit joskus tehnyt oikeesti töitä, et sanois, että "laki on just niikun kirjotetaan" Puhutaan, että on lain tulkinta ja henki. IDIOOTTI VITTU! Edelleen tässä kotelo asiassa käytetään tätä, et pitäshän sen olla läpällinen, mut tulkintaa, elikkäs sopivasti jossain vaatteiden alla piilossa!
Taisi tulla tuo sinun vastauksesi vähän väärään paikkaan, ei tainnut olla vastaus minun viestiini. En tainnut kirjoittaa mitään "lain tulkinnasta tai hengestä". En tee vartijan töitä enkä kanna teleskooppipatukkaa. Minulla on pieni aseliike jota pyöritän, sekin kai on mainitsemaasi työntekoa. Myynnissä myös tuo tässä kehuttu "Säädettävä kotelo, 360 astetta A 52432 Musta, muovia". En oikein ymmärrä miksi tuohon muovinpalaan suhtaudutaan noin tunneperäisesti. Samoin koko teleskooppipatukkainnostus on minulle ihmetyksen aihe. Kovasti niitä himoitaan ja halutaan ostaa, mutta eipä niitä juurikaan kaupaksi mene.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512274Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖251098Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82992Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54893- 68883
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me126863Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22773Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49759