suo siellä vetelä täällä

seinäkellossa

Jos sinun pitäisi valita seurakunta yhteytesi näiden viestien perusteella, niin olisiko se esikoislestadiolaisuus vai saaran edustama "yhteiskristillisyys" saman mielisten kanssa? Tarkoitan nyt nimenomaan konkreettista ja käytännöllistä yhteyttä, en hengen yhteyttä.

Eli jos olisi esikoisuutta vastaava järjestö saaran oppien mukaan, niin liittyisitkö mieluummin siihen vai esikoisiin?

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä ainakin olen sellaisella alueella, että on lyhyt matka kaikkialle. Tämä on hyvä paikka on oma pieni raamattupiiri ja rukouspiiri joka viikko alle kymmenen henkeä. Sielu saa juuri sitä hoitoa, jota tarvitsen.

• Älä lähde pois

Olen esikoislestadiolainen enkä liittymässä mihinkään muualle. Me sikoislestadiolaiset olemme vcapaita tekem,ään yhteistyätä sellaisten USKOVIEN tahojen kanssa, jotka katsomme toimivan Jumalan sanan mukaisesti. Raamattukoulut, HNMKY: n avioliittotoiminta, toiminta ev.lut. kirkon eri tehtävissä, muun muassa pappeina ja muun alan tyntekijöinä kirkossa, toiset harrastavat yhdessä kuorolaulua ja evankelioivat sillä tavalla omalta osaltaan. Kaikenlaista siis, mitä kuvitella saattaa.

Esikoislestadiolaisiin kuuluminen antaa vapauden toimia siellä minne Pyhä Henki ja Jumalan sana kehoittaa. Näin on tehty ja näin tehdään tulevaisuudessakin.

Tämä ei tietenkään sulje pois sitä tosiasiaa, että liikkeessämme on hyvin paljon henkilöitä, muun muassa saarnaajia, jotka eivät tällaista hyväksy, mutta se on heidän mielipiteensä joka ei esta jokaista toimimasta oman tuntonsa mukaisesti.

Sen tähden pidän hätiköitynä liikkeestä lahtemistä vaikka jotkut saarnamiehet ärähtelevät, sehän on heidän oma ongelmansa eikä sido ketään. Itsensä he sellaisella asenteella sitovat. Aajatuksiltaan ja asenteiltaan musta-valkoisia nuoria käy kyllä sääliksi, heillä ei ole vielä aikuisen kykyä erottaa mikä opetus on ihmisistä, ja mikä on Jumalasta. SEn tähden Raamatun lukeminen päivittäin ja Jumalan sanan kuunteleminen, muuallakin kun omassa liikkeessä, on tärkeätä
      juuri nuorille.

• Huoli langenneista

Saaran mielipiteet eivät todellakaan edusta mitään kirkkokuntaa. Tämä on hyvä tietää jokaisen joka hänen aamuvirtsan kirpeitä viestejään yleensä viitsii lukea. Niissä ei enää ole päätä eikä häntää. Muutamassa kuukaudessa tämä nainen on petetty täydellisesti
      pois Kristuksen opista, seuraamaan ihmisjärjen viittoittamaa tietä. Olen hyvin surulinen hänen kohtalostaan. Kiinnostaa vaan mikä noin jyrkän kielteisen muutoksen on saanut aikaan, pidin häntä Kristuksen oppiin juurtuneena kristittyjnä. Syy ei voi olla oikeastaan mikään muu, kuin hyvin läheisessä suhteessa (henkilössä) tapahtunut muutos. MInulla on paikkakunnallani läheisiä ystäviä myös vapaakirkosta, he toimivat rakkaudessa meidän esikoislestadiolaisten ystäviensä kanssa. Sekään ei siis selitä Saaran sairasta ja raakaa käyttäytymistä uskovia lähimmäisiään kohtaan.

• saarelma

Ei pois lähteminen ole ratkaisu, ei ainakaan hyvä sellainen.
      Aikoinaan saarnoissa opetettiin, etteivät esikoiset halua erottautua kirkosta, koska se on suojamuurina meille. Nyt monet opettavat toisin ja se on huono asia, johtuu vääristä wanhemmista ja heidän omavanhurskaasta opistaan.

Näinä aikoina kristitty joutuu ahdinkoon siellä ja täällä, jos ei ole raamatullisessa opissa ja sydämen uskossa Kristukseen.

Jos lähtee seikkailemaan eri lohkojen ja lahkojen joukkoihin etsimään parempaa ja puhtaampaa kotia itselleen, joutuu hyvin äkkiä eksyksiin, josta nimimerkki saara on kauhistava esimerkki.

Kristityn elämä on alennuksessa ja se on ristin kantamista monissa koittelemuksissa. Yksin Jeesuksessa Kristuksessa on voimamme ja uskomme. Hän on alku ja loppu, Kiitos ja ylistys Ristiinnaulitun Kuninkaamme! Hän on Herramme ja Hän on Tie, jolta ei tyhmäkään eksy.

• hyvästi

Haluatteko olla kirkossa vielä sittenkin kun se alkaa teloittaa julkisesti uudestisyntyneitä uskovia oppi-isänne mallin mukaan ?

Minulle riittää se suojamuuri jonka Jumalan Pyhä Henki antaa siihen asti kuin talutetaan saunan taakse näiden vauvauskoisten toimesta.

Sitten en sitä enä tarvitsekkaan, menen Isän kotiin.

Vienan kaupungin jäämeren rannassa on ison punaisen tiilikirkon kupeessa korkea muistomerkki paikassa josta lastattiin uskovia proomuihin, vedettiin jäämerelle ja siellä räjäytettiin proomut hajalle.
      Siellä oli asialla myös eräs oikeauskoinen kirkko jota hallinto käytti askelmana näihin tekoihin.

Siellä ollessani tuli sikäläinen pappi huutamaan ja kieltämään ihmisiä sielun autuuden hintana menemästä kuuntelemaan pitämiämme tilaisuuksia, joissa oli Raamatun evankeliumi esillä, ei muuta.

jääkää suojelemaan oppi-isienne harhoja, olen työni tehnyt tässä osiossa ja menen muualle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos tienaaminen koneella kiinnostaa niin lue!

Olen kerrännyt muutaman linkin kyselysivustoille. Vastaa kyselyihin ja tienaa rahaa! Minimikotiutus on sivuilla 10e ja v
      Työ ja opiskelu
      1
      6628
    2. Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään

HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh
      Maailman menoa
      381
      1954
    3. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      252
      1674
    4. Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!

Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1649
    5. Kimmo Kiljunen

"Kimmo Kiljunen, sdp, esittää rajuja väitteitä. Hän tapasi suomenvenäläisiä. Julki tulleella videolla hän vaatii rajaa
      70 plus
      287
      1349
    6. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      65
      1079
    7. Herätät kyllä

Tunteita vaikka missä muodossa. Tiedät että meidän on vaikea vastustaa toisiamme.
      Ikävä
      73
      1053
    8. Salassapito luottamuselimissä. Missä kulkee raja?

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila (kesk) kyselee, mitä minulle oma väki aikoo tehdä, kun toin hallituksen
      Haapavesi
      61
      789
    9. Kauan aiot vielä vastustella minua?

Miehelle kysymys.
      Ikävä
      47
      776
    10. Miksi teet tästä niin vaikeaa?

Olisin sinun, jos haluaisit. Antaisin sinulle koko sydämeni. Et halua kohdata minua, vaikka kuitenkin haluat. Yritä jo p
      Ikävä
      25
      739
    Aihe