Hei, käyn pari kertaa viikossa hoitamassa naapurien 1 vuotiasta lasta, aina 2 tuntia kerrallaan.
Tunnen tosi paljon pieniä lapsia ja on paljon kokemusta heistä. Kaikki 1 vuotiaat jota tiedän niin kävelee tai ainakin tukea vasten sujuvasti.
Mutta tämä napero ketä käyn hoitamassa niin konttaa ja silloin tällöin nousee polviseisontaan,mutta ei ylös asti, pysyy tukea vasten seisomassa jos nostan hänet siihen.
Lapsi ymmärtää mielestäni tosi paljon ikäisekseen puhetta ja sanoja. muutenkin tosi nauravainen ja veikeä tapaus ei siis mitenkään vaikuta että olisi mikään kehitysvamma kyseessä...kiinnostaisi tietää mitä mahdollisia eri syitä voi olla tai mistä johtuu jos motorisesti kehittyy hitaammin??
Hidas motorinen kehitys
1
330
Vastaukset
- nbddsegh
Siis miten motorisesti kehittynyt hitaammin?
Toiset lähtee todella ajoissa kävelemään ja toisilla hoksaaminen kestää kauemmin. Ei se silti tarkoita että olis jotenkin alikehittynyt.
Tiedän lapsen joka lähti vasta 1,5 v. kävelemään. Tällä hetkellä on lapseni kanssa samanikäinen ja menee yhtä villisti ja taitavasti vaikka meillä lapsi lähti alle vuoden vanhana kävelemään.
Kävelemään lähteminen riippuu myös hyvin lapsen luonteestakin. Aralla ja ujolla lapsella kävelemään lähtemään saattaa kestää arkuuden johdosta. Kun taas rohkea ja sosiaalinen voi lähteä aikaisemmin.
En nyt vielä yksi vuotiaan kohdalla puhuisi mistään hitaammin kehityksestä. Jokainen lapsi kehittyy tavallaan ja ajallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271964
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001710Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy571350Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?761298Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311028Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47926Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51923Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44882- 108850
- 72833