Hei, käyn pari kertaa viikossa hoitamassa naapurien 1 vuotiasta lasta, aina 2 tuntia kerrallaan.
Tunnen tosi paljon pieniä lapsia ja on paljon kokemusta heistä. Kaikki 1 vuotiaat jota tiedän niin kävelee tai ainakin tukea vasten sujuvasti.
Mutta tämä napero ketä käyn hoitamassa niin konttaa ja silloin tällöin nousee polviseisontaan,mutta ei ylös asti, pysyy tukea vasten seisomassa jos nostan hänet siihen.
Lapsi ymmärtää mielestäni tosi paljon ikäisekseen puhetta ja sanoja. muutenkin tosi nauravainen ja veikeä tapaus ei siis mitenkään vaikuta että olisi mikään kehitysvamma kyseessä...kiinnostaisi tietää mitä mahdollisia eri syitä voi olla tai mistä johtuu jos motorisesti kehittyy hitaammin??
Hidas motorinen kehitys
1
348
Vastaukset
- nbddsegh
Siis miten motorisesti kehittynyt hitaammin?
Toiset lähtee todella ajoissa kävelemään ja toisilla hoksaaminen kestää kauemmin. Ei se silti tarkoita että olis jotenkin alikehittynyt.
Tiedän lapsen joka lähti vasta 1,5 v. kävelemään. Tällä hetkellä on lapseni kanssa samanikäinen ja menee yhtä villisti ja taitavasti vaikka meillä lapsi lähti alle vuoden vanhana kävelemään.
Kävelemään lähteminen riippuu myös hyvin lapsen luonteestakin. Aralla ja ujolla lapsella kävelemään lähtemään saattaa kestää arkuuden johdosta. Kun taas rohkea ja sosiaalinen voi lähteä aikaisemmin.
En nyt vielä yksi vuotiaan kohdalla puhuisi mistään hitaammin kehityksestä. Jokainen lapsi kehittyy tavallaan ja ajallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst26014443Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,1503940PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1293775Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt1681631En minä kyllä enää odota sinua
Olet siellä sen harmaan kanssa. Niin, annoit minun nähdä lämpimät tunteesi siitä huolimatta. Se merkitsi kyllä paljon. O351599Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun3921587Jos joku luulee että kaikki käy
Sanon vain tämän. Minun kanssani ei neuvotella. Minun kanssani eletään tasavertaisesti. Jos se on liikaa, niin ovi rinn491306Ei ole rohkeutta tulla jututtamaan
Voidaan me nähdä ja tervehtiä, sitäkin harvoin, mutta iso kynnys on edes mennä lähelle ja kysyä kuulumisia. Ymmärrät var81091Sakin hivutus - ilmiö
Miten tuollainen tuollainen ilmiö kuin ”sakin hivutus” syntyy? Mitä syitä ilmiön syntymiseen tarvitaan? Onko sakissa jok47977Joka kolmas työtön on työkyvytön
Viime vuonna työnhakuvelvoitteen ulkopuolella oli noin kolmannes työttömistä työnhakijoista. Huhheijaa, mihin suomalais103965