Köyhimmät ehtivät nauttia eläkkeistään vain muutaman vuoden - mutta maksavat silti eläkemaksuja samalla kaavalla kuin rikkaimmat.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013043016964105_uu.shtml
Karu totuus eläkkeistä
6
164
Vastaukset
- Eläkeläinen Hesasta
Totuus eläkkeiden maksajista on vielä karumpi. Työntekijät eivät ole maksaneet penniäkään eläkkeistään ennen vuotta 1995. Siihen asti eläkemaksut on maksanut kokonaisuudessaan yritys. Tuon vuoden jälkeen on työntekijän osuus kasvanut 5%:iin, yrityksen hoitaessa valtaosan eli n. 20%. Työntekijän " palkkanauhasta " voi tarkistaa asian todenperäisyyden. Ainoat henkilöt, jotka maksavat itse koko eläkkeensä ovat yksityisyrittäjät, jotka suorittavat YEL maksuina koko osuuden eli n. 25%. Henkilö, joka on jäänyt eläkkeelle esim. V. 2005 ja työskennellyt 40 vuotta on omasta palkastaan maksanut eläkettä vain 10%.
- höpöhöpöhöpöö
höpö höpö höpö
Käytännössä on ihan sama tilittääkö eläkemaksun työnantaja vai työntekijä, summa olisi täysin sama, jos sen tilittäisi valtiolle kokonaan työntekijä olisi palkkaa tasan saman summan suurempi. Samahan se on ansiotuloverosta, työnantaja sen tilittää mutta palkasta se vähennetään.
Itse olen yrittäjä, muutama työntekijä on palkkalistoilla ja lisäksi käytän alihankkijoina muita yrittäjiä, muita eroja ei eläkekuluissa omien työntekijöiden ja alihankkijayrittäjien kanssa kuin se että omien työntekijöiden eläkemaksut maksetaan suoraan eläkemaksuina ja alihankija yrittäjät maksavat samat maksut itse saamastaan korvauksesta. Tuotteessa/palvelussa on tasan sama hinta eläkekuluja.
Köyhimmät ehtivät nauttia eläkkeistään vain muutaman vuoden..”
Näissä elinaikakisoissa korostuu myös yksilön oma vastuu itsestään.
Ei se yhteiskunta sentään väkisin tunge raudoittajalle lenkkiä ja sianläskiä kurkusta alas, siihen keppanat palanpainikkeeksi ja vielä ruokasavut päälle. Ja sitten sohvalle pitkälleen ja odottelemaan viikonlopun känniä.
Sitä toisinaan saa mitä tilaa. ;)))- Järjestelykysymys
Itse sijoitin WinCapita tuottoja vapaaehtoiseen eläkkeeseen. Voin jäädä 55 vuotiaana eläkkeelle.
- Eläkkeelle 67
Mutta silti et osaa kirjoittaa suomen kieltä.
Alunperin työnantaja maksoi palkan ja työntekija itse maksoi veroa tuloistaan ja säästi eläkettään.
Vuoden lopussa verorahoja ei tahtonut löytyä ja asia siirrettiin työnantajan holhoukseen kuten eläkekin nykyisin.
Palvelu sisältyy palkkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482523
- 1801768
- 921608
- 691603
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k61025- 80968
- 71915
- 64880
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes188864- 65847