Mitä on Tarot-kortit?

olla huolissaan

Lapseni 15v osti itselleen Tarot-nimiset kortit ja jonkun kirjan. Nillä kuulemma voi katsoa tulevaisuuteen.

Mitä tämä Tarot on??

Onko kyseisellä asioilla puuhailu vaarallista?

115

753

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko sulla nettiä?

Onko sulla nettiä?! Oletko kuullut Googlesta?
      Tarot on vaarallista eli samanlaista hömppää kuin uskonnotkin.

• *Faith*

Tarot-kortteja käytetään todellakin ennustamiseen. Se on okkultismia, ja Raamattu kieltää ennustamisen jyrkästi.

• *DafuqIJustRead*********

Te taidatte olla vähän sairaita kiihkoilioita. T. 16 v mopopoika joka leikkii kovista mutta on nyyppä.

• Raamatun ennustukset?

Jos uskoo raamattuun, silloin on yhtä loogista uskoa tarot-kortteihin, horoskooppeihin, riihitonttuihin ja menninkäisiin. Samanlaisia satuja kaikki.

• l7957
        Raamatun ennustukset? kirjoitti:

Jos uskoo raamattuun, silloin on yhtä loogista uskoa tarot-kortteihin, horoskooppeihin, riihitonttuihin ja menninkäisiin. Samanlaisia satuja kaikki.

ei ole. kuoltuasi sen toteat 100 varmasti.

Raamattu on totta. Mullaon sormet kädessä, sekin on totta.

Mullaei olevarpaita kädessä enkäole homoseksuaalikaan.

• Koraani on totta
        l7957 kirjoitti:

ei ole. kuoltuasi sen toteat 100 varmasti.

Raamattu on totta. Mullaon sormet kädessä, sekin on totta.

Mullaei olevarpaita kädessä enkäole homoseksuaalikaan.

Hienoa; todistapa nyt, että Raamattu on totta, mutta esim. Koraani ei. Pyydetään sitten muslimia todistamaan sama asia, mutta toisinpäin.

• *Faith*
        Koraani on totta kirjoitti:

Hienoa; todistapa nyt, että Raamattu on totta, mutta esim. Koraani ei. Pyydetään sitten muslimia todistamaan sama asia, mutta toisinpäin.

En ole muslimi, mutta satun tietämään että Koraanissa on hyvinkin paljon samaa kuin Raamatun Vanhassa testamentissa, ja siinä missä Vanha testamentti kieltää kovin sanoin spiritismin, niin tekee Koraanikin. Muslimit suhtautuvat spiritismiin jopa kielteisemmin kuin kristityt.

• lustunut

Googlesta löytyy tietoa. Mutta mikä on se vastaus noihin kortteihin. Mitä ne ovat. Ihan tavaliset kirjakaupat myyvät niitä.

• *Faith*

Spiritismiä. Tarot-korteista ennustaminen on yksi spiristismin muoto, eikä kortteja muuhun käytetä.

• foksmalder
        *Faith* kirjoitti:

Spiritismiä. Tarot-korteista ennustaminen on yksi spiristismin muoto, eikä kortteja muuhun käytetä.

Käytetäänhän. Käytetään niiden oikeaan tarkoitukseen.

• seeseer

Mikä niissä kiehtoo? Miksi niistä tiedetään, niin vähän? Miksi niitä myyvät kirjakaupat??

Mikä on niiden alkuperä??

Ovatko kortit hengellisesti vaarallisia?

• Tex Willer

Ei perkeleen "siunaamien" puuhien kanssa tuleollaan missään tekemisissä. Pois sellaisten pahuuden harjoittajien seurasta!

• *Faith*

"Mikä niissä kiehtoo?"

Se, että ennustukset luovat valheellista turvallisuuden tunnetta. Ihminen tuntee olonsa turvattomaksi ilman Jumalaa, ja turvattomuus saa ihmisen etsimään turvaa mistä tahansa kohteesta, joka tuntuu sitä antavan. Tunnen useita ihmisiä, jotka ovat olleet koukussa ennustajiinsa/meedioihinsa tai Tarot-kortteihinsa, ja olin itsekin jopa vielä uskossa ollessanikin kiinnostunut horoskoopeista. Oma kiinnostukseni oli kuitenkin lähinnä psykologista. Luonnehoroskoopit tarjosivat mielenkiintoisen teorian ihmisluonteen tutkimiseen, samoin kuin myöhemmin psykologiakin. Ennustuksista (lehtien tai netin horoskoopeista) olin kiinnostunut vain silloin, kun minulla meni huonosti (mikä taitaa olla yleisin syy ennustuksiin turvautumiseen).

Viimeisin kerta, jolloin luin horoskooppini, oli tämän vuoden alussa. Jouduin pelottavaan tilanteeseen, ja vaikka turvauduinkin Jumalaan, niin kas kummaa, rupesin tonkimaan netistä niin länsimaisia kuin kiinalaisiakin horoskooppeja. Sen jälkeen tuli kuvottava olo. Tunsin, että paha sai minusta entistäkin tukevamman otteen, ja samassa hoksasin turvautuneeni Jumalan sijasta saatanaan! Vähintäänkin s*atana onnistui pissimään minua silmään ja sai viekoiteltua minut syntiin! Tartuin Raamattuun, luin kaikki Raamatun eksorkistiset Psalmit (51, 23 ja 91), ja rukoilin Jumalalta anteeksiantoa. Kokemus oli hyvin opettavainen ja sen jälkeen haluni lukea horoskooppeja on kadonnut täysin. Turvamme on Jumalassa. Kun luotamme siihen, että Hän pitää meistä huolen, emme tarvitse s*atanan tarjoilemia "sääennustuksia" tulevasta.

"Miksi niitä myyvät kirjakaupat??"

Siihen voi olla montakin syytä. Usein on varmasti niinkin, etteivät kauppiaat/myyjät tunne okkultistisia asioita, ja myyvät Tarot-kortteja hyvässä uskossa. Toivottavasti ne eivät sentään kuulu minkään kauppaketjun tuotevalikoimaan!

"Mikä on niiden alkuperä??"

"Pakka on todennäköisesti syntynyt 1400-luvun alun Pohjois-Italiassa, jossa sitä käytettiin pelaamiseen. Varhaisin yksiselitteinen tieto tarokin käytöstä ennustamiseen on 1700-luvun puolivälistä." (http://fi.wikipedia.org/wiki/Tarot-kortit).

"Ovatko kortit hengellisesti vaarallisia?"

Ovat. Nehän tekevät juuri sen, mitä s*atana haluaa, eli erottavat ihmisen Jumalasta. Ihminen alkaa luottaa/turvautua Jumalan sijasta ennustajaan tai johonkin typerään korttipakkaan, ja s*atana nauraa makeasti!

• Mikä niissä kiehtoo?

ihmistä on aina kiehtonut tietää, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Ei siis riitä se, että tosiasioiden pohjalta tehdään monia oletuksia, jotka ehkä voivat toteutua vaan on haluttu ”varmaa” tietoa. Ikävä kyllä sitä on oletettu saatavan mitä kummallisimmilla poppaskonsteilla. Tähän samaan joukkoon lasken suurimman osa ns. rpfetioistakin.

Miksi niistä tiedetään, niin vähän? Miksi niitä myyvät kirjakaupat??

Kyllä niistä tietoa on, mutta koska ne jossain määrin ovat olleet ”kiellettyjen” listalla, ei niitä ole markkinoitu kuin vasta nyt. Itse olen törmännyt parikymmentä vuotta sitten noihin kortteihin. Kirjakaupat myyvät aina sitä, mitä ihmiset haluavat ostaa. Hyvin yksikertaista.

Mikä on niiden alkuperä??
        Historiasta selviää että ne ovat olleet ihan tavallisia pelikortteja. Vasta myöhemmin niihin on keksitty liittää ennustaminen – kuten aivan tavallisiakin pelikortteja käytetään vastaavasti.

Ovatko kortit hengellisesti vaarallisia?

No, tähän täytyy sanoa, että jos huomaa itsessään taipumusta uskoa tämänkaltaisiin aisoihin, voisi ehkä oman mielenrauhan säilyttämiseksi parempi olla sekaantumatta niihin. Omalla kohdallani en ole huomannut mitään, koska en usko moisiin ennustamisiin. Lähinnä ajanvietettä, joskin tylsää sellaista.

• *Faith*
        *Faith* kirjoitti:

"Mikä niissä kiehtoo?"

Se, että ennustukset luovat valheellista turvallisuuden tunnetta. Ihminen tuntee olonsa turvattomaksi ilman Jumalaa, ja turvattomuus saa ihmisen etsimään turvaa mistä tahansa kohteesta, joka tuntuu sitä antavan. Tunnen useita ihmisiä, jotka ovat olleet koukussa ennustajiinsa/meedioihinsa tai Tarot-kortteihinsa, ja olin itsekin jopa vielä uskossa ollessanikin kiinnostunut horoskoopeista. Oma kiinnostukseni oli kuitenkin lähinnä psykologista. Luonnehoroskoopit tarjosivat mielenkiintoisen teorian ihmisluonteen tutkimiseen, samoin kuin myöhemmin psykologiakin. Ennustuksista (lehtien tai netin horoskoopeista) olin kiinnostunut vain silloin, kun minulla meni huonosti (mikä taitaa olla yleisin syy ennustuksiin turvautumiseen).

Viimeisin kerta, jolloin luin horoskooppini, oli tämän vuoden alussa. Jouduin pelottavaan tilanteeseen, ja vaikka turvauduinkin Jumalaan, niin kas kummaa, rupesin tonkimaan netistä niin länsimaisia kuin kiinalaisiakin horoskooppeja. Sen jälkeen tuli kuvottava olo. Tunsin, että paha sai minusta entistäkin tukevamman otteen, ja samassa hoksasin turvautuneeni Jumalan sijasta saatanaan! Vähintäänkin s*atana onnistui pissimään minua silmään ja sai viekoiteltua minut syntiin! Tartuin Raamattuun, luin kaikki Raamatun eksorkistiset Psalmit (51, 23 ja 91), ja rukoilin Jumalalta anteeksiantoa. Kokemus oli hyvin opettavainen ja sen jälkeen haluni lukea horoskooppeja on kadonnut täysin. Turvamme on Jumalassa. Kun luotamme siihen, että Hän pitää meistä huolen, emme tarvitse s*atanan tarjoilemia "sääennustuksia" tulevasta.

Siihen voi olla montakin syytä. Usein on varmasti niinkin, etteivät kauppiaat/myyjät tunne okkultistisia asioita, ja myyvät Tarot-kortteja hyvässä uskossa. Toivottavasti ne eivät sentään kuulu minkään kauppaketjun tuotevalikoimaan!

"Pakka on todennäköisesti syntynyt 1400-luvun alun Pohjois-Italiassa, jossa sitä käytettiin pelaamiseen. Varhaisin yksiselitteinen tieto tarokin käytöstä ennustamiseen on 1700-luvun puolivälistä." (http://fi.wikipedia.org/wiki/Tarot-kortit).

Ovat. Nehän tekevät juuri sen, mitä s*atana haluaa, eli erottavat ihmisen Jumalasta. Ihminen alkaa luottaa/turvautua Jumalan sijasta ennustajaan tai johonkin typerään korttipakkaan, ja s*atana nauraa makeasti!

Tämä näemmä unohtui välistä:

"Miksi niistä tiedetään, niin vähän?"

Siksi, kun ihmiset ymmärtävät vaistomaisesti, että ne ovat syntiä. Synti halutaan aina salata niin toisilta ihmisiltä kuin Jumalaltakin. Aatami ja Eevakin piiloutuivat Jumalalta syötyään kielletystä puusta.

• Asian ytimessä
        *Faith* kirjoitti:

"Mikä niissä kiehtoo?"

"Se, että ennustukset luovat valheellista turvallisuuden tunnetta."

Tuohon voi ennustuksen paikalle laittaa toisenkin sanan.

"Tunnen useita ihmisiä, jotka ovat olleet koukussa ennustajiinsa/meedioihinsa tai Tarot-kortteihinsa"

Ja tuohon meedioiden ja korttien paikalle. Tunnut olevan asian ytimessä.

• Ovat. Nehän tekevät juuri sen, mitä s*atana haluaa, eli erottavat ihmisen Jumalasta. Ihminen alkaa luottaa/turvautua Jumalan sijasta ennustajaan tai johonkin typerään korttipakkaan, ja s*atana nauraa makeasti!

Aika vahva on sinulla Faith puuhailu omien ajatustesi parissa, mutta niinhän se on meillä jokaisella. Itsensä kanssa on tultava jutuun koko ikänsä.

• *Faith*

Selitäpä tarkemmin.

• *Faith*
        *Faith* kirjoitti:

Selitäpä tarkemmin.

Näkemykseni siitä, että s*atana pyrkii erottamaan ihmisen Jumalasta, on nimittäin puhtaasti teologinen. Ei omaa ajatteluani.

• Saatana on varsin intresantti persoonallisuus.

• pieni sivuhuomautus

Etten sanoisi helvetillisen kiero.

• Ei ole ensimmäinen kerta jos olen ymmärtänyt väärin minkä olen lukenut. Anteeksi.
      Selitän omaa ajatteluani parhaani mukaan.

Jokainen liene kuullut sen Tapio Rautavaaran laulun sotilaan korttipakasta. En löytänyt, olisin laittanut linkin. Siinä tarinassa sotilas näkee ja kokee jokaiselle pelikortille vastineen raamatusta, Jumalasta, elämästä.

Värikkäät pahvinpalaset ei minun käsitykseni mukaan sisällä mitään ellei ihminen sisällytä niihin jotakin, (Faithin tapauksessa omia pelkojaan.)

Ennustamisen kieltämisen voisimme aloittaa aivan tästä läheltä. Suomen ilmatieteen laitos lähettää monta kertaa päivässä ennusteen tulevasta. Siis ennustaminenko ehdoton todiste paholaisen voimasta? Kyllä,- hänelle joka niin kokee.

Tarot kortteja on nykyisin useita eri versioita. Joskus minun nuoruudessani oli vain yksi jonka lähtökohta oli TORA eli tarot värinpäin. Sillä tietenkin haettiin arvovaltaa niiden tulkitsijalle. Ajateltiin niin että lähtökohta kortinluvulle on Torassa. Kuin valkoinen takki lääkärille ja pidempi takki paremmalle lääkärille. (Tora on se Juutalaisten Raamattu jonka valikoituja kopioita pidetään Luterilaisen VT.n lähdeteoksena)

Koska minä teen usein päinvastoin kuin neuvotaan kävin myös kokeneen tarot tulkitsijan luona. Hän esitti juuri kuten "hyvät" tulkitsijat tekevät, hän esimerkin vuoksi ennen tulkintaa varoitti ettei esim. KUOLEMA kortti automaattisesti tarkoita minun tai läheiseni kuolemaa, vaan esimerkiksi jonkin minun tekemäni työn tai suunnitelman päättymistä, kuolemaa jne...
      Muistaakseni siinä pakassa on 60-ellei 70 korttia. Samoilla "markkinoilla" oli kaksi tulkitsijaa (vissiin pariskunta) Hän jonka luokse menin varoitti ettei kannata mennä peräkkäin kahdelle tulkitsijalle, ei ehkä ole viisasta.
      No minulle se oli sama kuin olisi käskenyt. Siispä jonkin ajan kuluttua meni myös siihen toiseen telttaan ja tapahtui hauskinta mitä olen pitkään aikaan kokenut. Valikoidessani noita seitsemää omaa korttiani kuten seremonia edellyttää noista 70kortista valitsen 7 korttia, joista 5 oli samoja joita olin valinut aamupäivällä siinä ensimmäisessä yrityksestä. Niinpä minulle jäi iloinen mieli "Kohtaloni" ei ollut muuttunut vielä tuon muutaman tunnin aikana?
      Oma muistikuvani tuosta oli että taivas ei pudonnut. Kuitenkaan missään en ole toista minua johon voisin verrata? Olisinko jotain enemmän tai vähemmän jos en olisi käynyt "ennustusta" kuuntelemassa.
      Minun Jumalani on keksinyt myös huumorin, hänellä sitä kyllä piisaa.

Mitään ei kuitenkaan tapahdu tulevaisuudessa koska silloinkin se on nyt.

• Juuri näin!

Kyllähän se on enemmän siellä omien korvien välissä, mitä haluaa uskoa ja mitä ei. Se on toteennäytetty, että ihminen itse valitsee aina sen mukaan, mitkä hänen mielikuvansa ovat. Näin me vaikutamme siihen tulevaisuuteen. Ei mitenkään muuten.

Juu, aivan samoja kokemuksia on ollut. ”Ennustukset” eivät ole pitäneet paikkaansa, ja yleensä ne laaditaan niin laajasti, että tulkinnan varaa on. Myös niillä ns. profetioilla, joita jotkut uskovat kovasti markkinoivat.

Mutta ne, joilla on liian vilkas mielikuvitus ja herkkä mieli, voi ehkä olla parempi, ettei näihin sekaannu. Vai mitä olet mieltä?

• Aivan tota. Mieli on ääretömän voimakas, se jopa siirtää vuoria.

Kuitenkaan ei saa unohtaa hyvää scifi, eli mielikuvitusrikasta utopiaa. Sieltäkin löytyy ilo. Siinä nuo ennustuksen tulkitsijat ova hyviä. Ja kyllä siellä katsotaan kenelle puhutaan ja sovitetaan ennustus intuitioon.

Sinulta mummomuori tuli melkein kuin sivulauseesa tuli totuus tuosta tulevaisuudesta. Niin kauan kun koen että huomenna sen ja sen kaverin kanssa menee varmaan taas riitelyksi, se myös menee ja toisin päin, kun lähden iloisella mielellä ja pidän sen mielen saa ilosen päivän.

Jokain luo itse oman tulevaisuutensa ja jos se on uskoa että eilinen harmi seuraa, niin se myös seuraa. Ei siihen mitään ennustajaa tarvita.

• Olet vallan oikeassa, me voimme itse vaikuttaa ainakin jonkun verran siihen, onko se tulevaisuus sitä mitä pelkäämme vai sitä mitä toivomme.

• *Faith*

Täällä on nyt useampiakin kommentteja, joissa väitetään, ettei Tarot-korteilla pelaamisesta koidu mitään vahinkoa, jos asiaan ei usko, tai että Tarot-korteissa on eroa. Höpö höpö!

Se on ihan sama, millaista apuvälinettä henkien kanssa kommunikointiin käytetään (jos mitään), tai onnistuuko ennustus yms.! Se on silti ihan yhtä paljon syntiä, ja jokainen läsnäolija saastuu hengistä.

3 Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: 'Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.'" 4 Silloin käärme sanoi naiselle: "Ei, ette te kuole. 5 Mutta Jumala tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan."
      http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Moos.3.html

Älkää antako kenenkään uskotella itsellenne, "ettette kuole"!

Aloittajaa kehotan hävittämään kortit ja kirjan joko polttamalla tai heittämällä ne revittyinä roskikseen.

• No, sinä olet herkkä ja koet ”henkiä” ympärilläsi kaikenlaisia. Ehkä on ihmisiä joilla usko vain on niin vahva, ettei moisista tarvitse välittää?

Jos olet noin herkkä, että mikä tahansa materiaalinen sinusta voi olla ”henkien saastuttamna”, varo toki sellaisia. Sillä nehän voivat sinun maailmassasi olla ihan mitä vain . vaikka ne kengät tai takki, mitä käytät. Tuollaisessa maailmassa eläminen ei vain tunnu kovin kristilliseltä. Eikä etenkään siltä, että todella luottaisi Jumalan suojelukseen. Mutta jos on epävarma, niin toki pitää näitä välttää.

Kuten tiedät, tuo esittämäsi käsky koski vain Aatamia ja Eevaa. Vai koetko ettei Jumala suojaa meitä millään tavalla ja se tulee meidän tehdä ihan omine voiminemme itse?

• henkien kanssa kommunikointiin

Minulla nyt sattuu olemaan sellainen usko että hengen kanssa nimenomaan kommunikoin etsiessäni sanoja tähän tekstiin. Omasta päätöksestäni johtuu että tiedän olevani myös Pyhän Hengen käytettävissä. Tietenkään se ei poista lukijan vapaata tahtoa katsoa minun viestejäni vaikka paholaisesta lähteneeksi. En ylitä Jumalan tahtoa. En määrää kenenkään vapaata tahtoa. Joitakin ajatuksia kuitenkin välittyy ja lukija on se joka määrää mitä lukijan mieleen näistä singahtaa.

Ilman Henkeä ei minua eikä näitä jorinoita olisi. Ole ateisti tai kristity.

• *Faith*
        mummomuori kirjoitti:

No, sinä olet herkkä ja koet ”henkiä” ympärilläsi kaikenlaisia. Ehkä on ihmisiä joilla usko vain on niin vahva, ettei moisista tarvitse välittää?

Jos olet noin herkkä, että mikä tahansa materiaalinen sinusta voi olla ”henkien saastuttamna”, varo toki sellaisia. Sillä nehän voivat sinun maailmassasi olla ihan mitä vain . vaikka ne kengät tai takki, mitä käytät. Tuollaisessa maailmassa eläminen ei vain tunnu kovin kristilliseltä. Eikä etenkään siltä, että todella luottaisi Jumalan suojelukseen. Mutta jos on epävarma, niin toki pitää näitä välttää.

Kuten tiedät, tuo esittämäsi käsky koski vain Aatamia ja Eevaa. Vai koetko ettei Jumala suojaa meitä millään tavalla ja se tulee meidän tehdä ihan omine voiminemme itse?

Mummomuori,

Kun et muuta puolustusta keksi, yrität väittää minua "herkäksi". Oletko ihan varma, ettet sano nyt väärää todistusta lähimmäisestäsi?

Lisäksi yrität väittää, että lainaamani raamatunkohta koski vain Aatamia ja Eevaa! Kyllä Raamatun opetukset koskevat meistä jokaista.

• *Faith* kirjoitti:

Mummomuori,

Kun et muuta puolustusta keksi, yrität väittää minua "herkäksi". Oletko ihan varma, ettet sano nyt väärää todistusta lähimmäisestäsi?

Lisäksi yrität väittää, että lainaamani raamatunkohta koski vain Aatamia ja Eevaa! Kyllä Raamatun opetukset koskevat meistä jokaista.

No, jos sinusta herkkyys on paha, saattoi olla että koit kirjoituksen koskevan juuri sinua. Ehkä olet, päättelen sen vain siitä mitä olet ilmaissut tänne.

Toki Raamatun opetuksen koskevat kaikkia, mutta ehkä ei ihan kaikkea pidä irrottaa yhteyksistään? Mutta, kun aletaan tulkita, silloin pitää ottaa huomioon eri tulkinnat. Kuka on se, joka päättää, mikä niistä pitää paikkansa?

• *Faith*
        hellin63 kirjoitti:

henkien kanssa kommunikointiin

Minulla nyt sattuu olemaan sellainen usko että hengen kanssa nimenomaan kommunikoin etsiessäni sanoja tähän tekstiin. Omasta päätöksestäni johtuu että tiedän olevani myös Pyhän Hengen käytettävissä. Tietenkään se ei poista lukijan vapaata tahtoa katsoa minun viestejäni vaikka paholaisesta lähteneeksi. En ylitä Jumalan tahtoa. En määrää kenenkään vapaata tahtoa. Joitakin ajatuksia kuitenkin välittyy ja lukija on se joka määrää mitä lukijan mieleen näistä singahtaa.

Ilman Henkeä ei minua eikä näitä jorinoita olisi. Ole ateisti tai kristity.

Pyhä Henki on asia erikseen. Muiden ns. henkivaltojen kanssa meillä ei ole lupa kommunikoida, eivätkä ennustajien ennustukset tule Pyhältä Hengeltä.

• *Faith*
        mummomuori kirjoitti:

No, jos sinusta herkkyys on paha, saattoi olla että koit kirjoituksen koskevan juuri sinua. Ehkä olet, päättelen sen vain siitä mitä olet ilmaissut tänne.

Toki Raamatun opetuksen koskevat kaikkia, mutta ehkä ei ihan kaikkea pidä irrottaa yhteyksistään? Mutta, kun aletaan tulkita, silloin pitää ottaa huomioon eri tulkinnat. Kuka on se, joka päättää, mikä niistä pitää paikkansa?

Väännä asiaa vielä pari kierrosta, niin saat palaset mahdollisimman sekaisin! Siihenhän sinä pyrit, eikö niin?

• *Faith* kirjoitti:

Väännä asiaa vielä pari kierrosta, niin saat palaset mahdollisimman sekaisin! Siihenhän sinä pyrit, eikö niin?

En väännä. Sinähän se puhut siitä, miten henkivallat ovat voimakkaampia kuin usko tai Jumala.

• *Faith*
        mummomuori kirjoitti:

En väännä. Sinähän se puhut siitä, miten henkivallat ovat voimakkaampia kuin usko tai Jumala.

Väänsitpäs sittenkin! En ole sanonut mitään tuollaista.

Hämmennähän vielä vähän lisää. :)

• 1xuusi
        mummomuori kirjoitti:

No, sinä olet herkkä ja koet ”henkiä” ympärilläsi kaikenlaisia. Ehkä on ihmisiä joilla usko vain on niin vahva, ettei moisista tarvitse välittää?

Mummomuorille:
        "No, sinä olet herkkä ja koet ”henkiä” ympärilläsi kaikenlaisia. Ehkä on ihmisiä joilla usko vain on niin vahva, ettei moisista tarvitse välittää? "

Ei ole sellaisia ihmisiä. Jumalan käsky on sama kaikille. Oli herkkä tai ei niin kyllä Raamatussa on kielletty olemasta tekemissä henkimaailman kanssa.

Ja se entinen noita, johon olen aiemmin viitannut käytti nimenomaan Tarot-kortteja.

• 1xuusi
        1xuusi kirjoitti:

Mummomuorille:
        "No, sinä olet herkkä ja koet ”henkiä” ympärilläsi kaikenlaisia. Ehkä on ihmisiä joilla usko vain on niin vahva, ettei moisista tarvitse välittää? "

Ei ole sellaisia ihmisiä. Jumalan käsky on sama kaikille. Oli herkkä tai ei niin kyllä Raamatussa on kielletty olemasta tekemissä henkimaailman kanssa.

Ja se entinen noita, johon olen aiemmin viitannut käytti nimenomaan Tarot-kortteja.

Lisään vielä, että jotkut uskovat voivat ajatella, että jotkut okkultiset tavat ovat harmittomia uskoville, mutta siinä mennään harhaan.

Ei pidä antautua ehdoin tahdoin alttiiksi. Raamatussa sanotaan myös että saatana kiertelee meitä kuin leijona odottaen kenet saisi niellä.

• *Faith* kirjoitti:

Väänsitpäs sittenkin! En ole sanonut mitään tuollaista.

Hämmennähän vielä vähän lisää. :)

No, olet oikeassa, oikaisin mutkat suoraksi. Olen pahoillani.’

Tarkoitan että monesta kirjoituksestasi olen päätellyt, että sinun elämääsi nämä ”henkivallat” ovat vaikuttaneet aika paljon. Jostain syystä koet ja havaitset niitä runsaasti. Oletko tullut ajatelleeksi sitä miksi näin on? Ehkä vain haluat kokea niitä? Ehkä niiden kokeminen jollain tavalla liittyy uskoosi?

Jollei itse usko moisiin, ei näe henkivaltojen vaikutusta ihan niin jokipaikassa. Jotenkin osaa erottaa sen, mikä on ihmisen mielikuvitusta siitä, mikä todellakin voi olla yliluonnollista. Olen aika kriittinen näiden suhteen, sillä olen aivan liikaa niitä tavannut lähimmäisissäni. Eikä se ole ollut millään tavalla mitään hyvää tuovaa heille.

Myönnän että kyllä Stana tekee tekojaan, en vain sillä tavoin kuin moni väittää. Ei noin selkeästi tai lapsellisesti. Mielestäni on vaarallista etäännyttää paha johonkin ulkopuoliseen (kuten paperilappuihin). Se tekee meistä alustan pahalle, ”en minä vaan kun tuo…”.

Stana koettelee kaikkia. Jokaisen meistä tulee olla valveilla sen suhteen, jopa uskovien. Emme saa nukahtaa ”synnittömyyden” uneen. Ei edes siihen, että koemme olevamme ”niin hyviä”. Muista, ahneus ja mammonan kerääminen on yksi pahimmista synneistä, mitä teemme!

• 1xuusi kirjoitti:

Mummomuorille:

Juu, ne ”noidat” käyttävät vaikka pikkukiviä.

Herkkä ei tarkoita huonoutta. Se tarkoittaa että joillekin nämä asiat vaikuttaa voimakkaammin ja joillekin ei. Kyllä minut kasvatettiin olemaan kriittinen jo pienestä pitäen. Eikä sekään ole huonoutta että olen ollut ateisti. Huomannut että kyllä ateisteissakin on aivan yhtä herkkiä, ei ehkä uskon asioissa mutta muuten.

Olen laittanut itseni alttiiksi näidenkin asioiden suhteen. Huomasin ettei ne vieneet mennessään. En voi mitenkään väittää, että kaikki näin toimii. Miksi siis on väärin sanoa, että varokaa jos tunnette itsenne?

• *Faith*
        mummomuori kirjoitti:

No, olet oikeassa, oikaisin mutkat suoraksi. Olen pahoillani.’

Tarkoitan että monesta kirjoituksestasi olen päätellyt, että sinun elämääsi nämä ”henkivallat” ovat vaikuttaneet aika paljon. Jostain syystä koet ja havaitset niitä runsaasti. Oletko tullut ajatelleeksi sitä miksi näin on? Ehkä vain haluat kokea niitä? Ehkä niiden kokeminen jollain tavalla liittyy uskoosi?

Jollei itse usko moisiin, ei näe henkivaltojen vaikutusta ihan niin jokipaikassa. Jotenkin osaa erottaa sen, mikä on ihmisen mielikuvitusta siitä, mikä todellakin voi olla yliluonnollista. Olen aika kriittinen näiden suhteen, sillä olen aivan liikaa niitä tavannut lähimmäisissäni. Eikä se ole ollut millään tavalla mitään hyvää tuovaa heille.

Myönnän että kyllä Stana tekee tekojaan, en vain sillä tavoin kuin moni väittää. Ei noin selkeästi tai lapsellisesti. Mielestäni on vaarallista etäännyttää paha johonkin ulkopuoliseen (kuten paperilappuihin). Se tekee meistä alustan pahalle, ”en minä vaan kun tuo…”.

Stana koettelee kaikkia. Jokaisen meistä tulee olla valveilla sen suhteen, jopa uskovien. Emme saa nukahtaa ”synnittömyyden” uneen. Ei edes siihen, että koemme olevamme ”niin hyviä”. Muista, ahneus ja mammonan kerääminen on yksi pahimmista synneistä, mitä teemme!

Mummomuori,

Ei se, jos Pekka teettää Villellä ilkeyttä, poista Villen syyllisyyttä! Sama pätee saatanan kanssa.

Mitä taas tulee minun kirjoituksiini henkivalloista, niin en minä koe tai havaitse henkivaltoja sen herkemmin kuin kukaan muukaan, enkä ole niistä erityisen kiinnostunut. Käytän vaan sitä asiantuntemusta, jota minulle on aiheesta kokemani, kuulemani ja lukemani kautta kertynyt.

• 139
        mummomuori kirjoitti:

mömmömuori,

"Ehkä on ihmisiä joilla usko vain on niin vahva, ettei moisista tarvitse välittää? "

Minusta ihmisen usko on vahva nimenomaan silloin, kun hän tiedostaa henkivaltojen olemassaolon ja toimii niiden suhteen Jumalan opetuksen mukaisesti. Tietenkin ihminen, joka lukee uskonkin ihmisessä hänen omaksi ansiokseen voi ajatella vahvan uskon sellaisena, jonka ei tarvitse tiedostaa sitä, mitä Jumala on sanonut.

Sanottakoon sekin, että minusta sinulla ei ole minkäänlaisia rahkeita arvostella nimim. *faith* :n kristillisyyttä.

• 1xuusi
        mummomuori kirjoitti:

Juu, ne ”noidat” käyttävät vaikka pikkukiviä.

Herkkä ei tarkoita huonoutta. Se tarkoittaa että joillekin nämä asiat vaikuttaa voimakkaammin ja joillekin ei. Kyllä minut kasvatettiin olemaan kriittinen jo pienestä pitäen. Eikä sekään ole huonoutta että olen ollut ateisti. Huomannut että kyllä ateisteissakin on aivan yhtä herkkiä, ei ehkä uskon asioissa mutta muuten.

Olen laittanut itseni alttiiksi näidenkin asioiden suhteen. Huomasin ettei ne vieneet mennessään. En voi mitenkään väittää, että kaikki näin toimii. Miksi siis on väärin sanoa, että varokaa jos tunnette itsenne?

"Herkkä ei tarkoita huonoutta. Se tarkoittaa että joillekin nämä asiat vaikuttaa voimakkaammin ja joillekin ei."

Jumalan sanan kielto olla olematta tekemisissä henkivaltojen kanssa koskee sekä herkkiä, että vahvoja, jokaista ihmistä.

"Olen laittanut itseni alttiiksi näidenkin asioiden suhteen. Huomasin ettei ne vieneet mennessään. En voi mitenkään väittää, että kaikki näin toimii. Miksi siis on väärin sanoa, että varokaa jos tunnette itsenne? "

Olet siis onnekas, kai. En kuitenkaan suosittele kenellekään Jumalan käskyn uhmaamista. Se on tehty meidän suojelemiseksemme. Se verran minäkin olen kuullut elämäntarinoita kun on laittanut itsensä alttiiksi pimeyden voimille.

• Tai sitten

"Se on ihan sama, millaista apuvälinettä henkien kanssa kommunikointiin käytetään"

Voisi kai sanoa niinkin että on sama mihin satuolentoon uskoo. Jos uskoo yhteen, ei voi olla uskomatta loppuihinkin.

• 139 kirjoitti:

mömmömuori,

"Ehkä on ihmisiä joilla usko vain on niin vahva, ettei moisista tarvitse välittää? "

Minusta ihmisen usko on vahva nimenomaan silloin, kun hän tiedostaa henkivaltojen olemassaolon ja toimii niiden suhteen Jumalan opetuksen mukaisesti. Tietenkin ihminen, joka lukee uskonkin ihmisessä hänen omaksi ansiokseen voi ajatella vahvan uskon sellaisena, jonka ei tarvitse tiedostaa sitä, mitä Jumala on sanonut.

Sanottakoon sekin, että minusta sinulla ei ole minkäänlaisia rahkeita arvostella nimim. *faith* :n kristillisyyttä.

En vähättele kenenkään uskoa. Olen pahoillani jos tuo ymmärrettiin noin. Tarkoitan sillä että luotan Jumalan suojaan enkä pelkää niin herkästi. Mitä pelättävää olisi? Kun luottaa turvaan, huomaa että niitä pelottavia asioista ei olekaan niin paljon kuin luuli.

• *Faith* kirjoitti:

Mummomuori,

Ei se, jos Pekka teettää Villellä ilkeyttä, poista Villen syyllisyyttä! Sama pätee saatanan kanssa.

Mitä taas tulee minun kirjoituksiini henkivalloista, niin en minä koe tai havaitse henkivaltoja sen herkemmin kuin kukaan muukaan, enkä ole niistä erityisen kiinnostunut. Käytän vaan sitä asiantuntemusta, jota minulle on aiheesta kokemani, kuulemani ja lukemani kautta kertynyt.

No, olen päätellyt asian vain kirjoitustesi perusteella. Voi olla että normaalisti et puhu niistä.

• 1xuusi kirjoitti:

"Herkkä ei tarkoita huonoutta. Se tarkoittaa että joillekin nämä asiat vaikuttaa voimakkaammin ja joillekin ei."

Jumalan sanan kielto olla olematta tekemisissä henkivaltojen kanssa koskee sekä herkkiä, että vahvoja, jokaista ihmistä.

"Olen laittanut itseni alttiiksi näidenkin asioiden suhteen. Huomasin ettei ne vieneet mennessään. En voi mitenkään väittää, että kaikki näin toimii. Miksi siis on väärin sanoa, että varokaa jos tunnette itsenne? "

Olet siis onnekas, kai. En kuitenkaan suosittele kenellekään Jumalan käskyn uhmaamista. Se on tehty meidän suojelemiseksemme. Se verran minäkin olen kuullut elämäntarinoita kun on laittanut itsensä alttiiksi pimeyden voimille.

No, kun tämä ketju käsittelee kortteja, niin pysytään näissä konkreettisissa asioissa.

Lapsena muista kun mummo tuli käymään, piti laittaa pelikortit piiloon. Se olivat ”syntisiä” ja niillä ”tehtiin” syntiä. Totta, pelikorteilla voi povata. Mutta muuttuvatko pelikortit joksikin sen jälkeen? Samoin ennustellaan koruilla (yleensä ketju ja sormus), teen tai kahvinporoista, vedellä ja öljyllä. Kiviä käytetään myös, eri kivilajit merkitsevät jotain ja niitä sitten heitellään ja katsotaan kuvioista. Eläinten käyttäytymisestä ja sisälmyksistä, kanamunista.

Tuolla jossain oli että tekoväline on jo ”saastunut”, ja ne pitää tuhota. Entä jos ennustetaan tähdistä tai kädestä? Pitääkö käsi katkaista? Tähdet tuhota?

Edelleen, en usko ennustamisiin ja kartan kaikkea sellaista. Tuolla jo mainitsin nämä ”profetoimiset” joista suurimman osan lasken ihan tähän samaan joukkoon. Eli kyllä ”käskyä” (mikä käsky se sitten lienee) uhmataan ihan uskonnonkin nimessä.

Jos todellakin joku saa pahoja ”viboja” näistä esineistä, niin tokihan ne voi tuhota. Lienee vain niin että nuo tuntemukset ovat enemmän sen oman mielen aikaansaamia.

• *Faith*
        mummomuori kirjoitti:

En vähättele kenenkään uskoa. Olen pahoillani jos tuo ymmärrettiin noin. Tarkoitan sillä että luotan Jumalan suojaan enkä pelkää niin herkästi. Mitä pelättävää olisi? Kun luottaa turvaan, huomaa että niitä pelottavia asioista ei olekaan niin paljon kuin luuli.

Voit tulla toisiin aatoksiin, kun edessäsi on aggressiivinen harrastelijanoita, joka puhaltelee solmuihin ja työntää kouraasi lemuavan paketin, jonka sisältö on "yllätys"!
        (Nimim. "Kokemusta omaava")

• *Faith* kirjoitti:

Voit tulla toisiin aatoksiin, kun edessäsi on aggressiivinen harrastelijanoita, joka puhaltelee solmuihin ja työntää kouraasi lemuavan paketin, jonka sisältö on "yllätys"!

No, ehkä vähän kavahtaisin ainakin aggressiivisuutta.

Todennäköisesti kai olisin jossain ulkomailla ja etsiytynyt johonkin outoon paikkaan ja yhtä todennäköisesti en aio matkustaa mihinkään tuollaiseen paikkaan. Toisaalta yhtä omituisia käytöskukkasia on tullut tavattua suomessakin, joskin he ovat olleet yleensä juovuksissa.

• *Faith*
        mummomuori kirjoitti:

Enkä minä ole sanonut pelkääväni. Luuletko, että olisin ollut vapautamassa ihmisiä riivaajista, jos pelkäisin? Siitä on kuule leikki kaukana, kun demoninen henki kananvoituu hallitsematta ihmisen läpi!

• *Faith*
        *Faith* kirjoitti:

Enkä minä ole sanonut pelkääväni. Luuletko, että olisin ollut vapautamassa ihmisiä riivaajista, jos pelkäisin? Siitä on kuule leikki kaukana, kun demoninen henki kananvoituu hallitsematta ihmisen läpi!

siis *kanavoituu*

• *Faith*
        mummomuori kirjoitti:

No, ehkä vähän kavahtaisin ainakin aggressiivisuutta.

Todennäköisesti kai olisin jossain ulkomailla ja etsiytynyt johonkin outoon paikkaan ja yhtä todennäköisesti en aio matkustaa mihinkään tuollaiseen paikkaan. Toisaalta yhtä omituisia käytöskukkasia on tullut tavattua suomessakin, joskin he ovat olleet yleensä juovuksissa.

Tämä on tapahtunut ihan tavallisessa suomalaiskodissa ja henkilö oli selvin päin.

• *Faith* kirjoitti:

Kumpi näistä on totta?

”… en minä koe tai havaitse henkivaltoja sen herkemmin kuin kukaan muukaan, enkä ole niistä erityisen kiinnostunut. Käytän vaan sitä asiantuntemusta, jota minulle on aiheesta kokemani, kuulemani ja lukemani kautta kertynyt..”

”…olisin ollut vapautamassa ihmisiä riivaajista…”

Tuo jälkimmäinen kuulostaa huolestuttavalta. Pelkäät pelikortteja mutta askartelet henkivaltojen kanssa. Olen pahoillani, mutta noihin en vain usko. Enemmän se on hengellistä vallankäyttöä.

• *Faith*
        mummomuori kirjoitti:

Kumpi näistä on totta?

”… en minä koe tai havaitse henkivaltoja sen herkemmin kuin kukaan muukaan, enkä ole niistä erityisen kiinnostunut. Käytän vaan sitä asiantuntemusta, jota minulle on aiheesta kokemani, kuulemani ja lukemani kautta kertynyt..”

”…olisin ollut vapautamassa ihmisiä riivaajista…”

Tuo jälkimmäinen kuulostaa huolestuttavalta. Pelkäät pelikortteja mutta askartelet henkivaltojen kanssa. Olen pahoillani, mutta noihin en vain usko. Enemmän se on hengellistä vallankäyttöä.

Molemmat ovat totta. Mainitsemani tilanteet ovat tulleet "tilaamatta", kun joku henkilö on yllättäen seonnut jostain uskonnollisesta asiasta.

Enkä pelkää pelikortteja. Kortit ja niistä ennustaminen ovat kaksi eri asiaa.

Näytät tehneen tuolla ylenpänä ketjussa tunnustuksen:
        "Olen laittanut itseni alttiiksi näidenkin asioiden suhteen. Huomasin ettei ne vieneet mennessään."

Tätä olen arvellutkin, ja pimeyden voimien kanssa leikkimisellä on AINA seurauksensa. Et sinä muuten kokisi kirjoitteluani henkivalloista häiritsevänä. Sinun taitaa olla aika mahdotonta ymmärtää, että jotkut uskovat haluavat ihan vilpittömästi auttaa niitä, jotka ovat joutuneet vaikeuksiin pimeyden voimien kanssa. En minä tänne ihmisiä kiusatakseni kirjoittele, vaan siksi, etteivät he leikkisi tulella.

• *Faith* kirjoitti:

Molemmat ovat totta. Mainitsemani tilanteet ovat tulleet "tilaamatta", kun joku henkilö on yllättäen seonnut jostain uskonnollisesta asiasta.

Enkä pelkää pelikortteja. Kortit ja niistä ennustaminen ovat kaksi eri asiaa.

Näytät tehneen tuolla ylenpänä ketjussa tunnustuksen:
        "Olen laittanut itseni alttiiksi näidenkin asioiden suhteen. Huomasin ettei ne vieneet mennessään."

Tätä olen arvellutkin, ja pimeyden voimien kanssa leikkimisellä on AINA seurauksensa. Et sinä muuten kokisi kirjoitteluani henkivalloista häiritsevänä. Sinun taitaa olla aika mahdotonta ymmärtää, että jotkut uskovat haluavat ihan vilpittömästi auttaa niitä, jotka ovat joutuneet vaikeuksiin pimeyden voimien kanssa. En minä tänne ihmisiä kiusatakseni kirjoittele, vaan siksi, etteivät he leikkisi tulella.

Tässä varmaan olemme aika lailla eri mieltä: ”… joutuneet vaikeuksiin pimeyden voimien kanssa…”.

Olen antanut povata, ennustaa sekä profetoida itselleni, itse en ole tehnyt niin, koska en usko moisiin. Seurasin hetken spiritualistista istuntoa, mutta lähdin kesken pois. Huijausta kaikki tyynni, minkä mm. kaikki taikurit tietävät. Olen keskustellut ja ottanut selvää asioista. Niin saatananpalvojien kanssa kuin erään joka väitti olevan wicca. Olen jutellut myös henkiparantajien kanssa, niin heidän jotka ovat uskovia kuin vähemmän uskovien.

”Olen laittanut itseni alttiiksi…”

Olen tutustunut myös siihen, kuinka ihmisen mieli toimii. En väheksy lainkaan ihmisen omia henkisiä toimintoja, enkä usko että olemme pelkästään vain henkien taistelutanner. Tämä näkemys voi olla vaarallinen niille, joiden minuus on kehittymätön tai hajanainen ja johtaa mielenterveyden ongelmiin. Kuten vaikka lapsilla ja nuorilla. Vahva persoona kestää ”varjomaailmassa” elämisen. Itse en halua moiseen kokeiluun edes lähteä.

Häiritsevänä koen sen, että todellisuuden rajat hämärretään liikaa. Eikö olisi viisaampaa etsiä totuutta ja ohjata niitä henkilöitä joilla on ongelmia, ensin selvittämään kunnolla syyt, hakemaan hoitoa ja vasta sitten miettiä näitä henkimaailman juttuja? Näin estettäisiin se että saa apua todellisiin vaivoihin, eikä jää hoidotta. Ja jokaiselta joka välttämättä tahtoo moiseen ”karkottamiseen”, varmistettaisiin, ettei hänellä ole mitään muita henkisiä ongelmia ja hänellä on kyllin vahvan persoona kestämän sen?

Todellakin tuosta olen samaa mieltä, ettei tulella ole hyvä leikkiä.

• *Faith*
        mummomuori kirjoitti:

Tässä varmaan olemme aika lailla eri mieltä: ”… joutuneet vaikeuksiin pimeyden voimien kanssa…”.

Olen antanut povata, ennustaa sekä profetoida itselleni, itse en ole tehnyt niin, koska en usko moisiin. Seurasin hetken spiritualistista istuntoa, mutta lähdin kesken pois. Huijausta kaikki tyynni, minkä mm. kaikki taikurit tietävät. Olen keskustellut ja ottanut selvää asioista. Niin saatananpalvojien kanssa kuin erään joka väitti olevan wicca. Olen jutellut myös henkiparantajien kanssa, niin heidän jotka ovat uskovia kuin vähemmän uskovien.

”Olen laittanut itseni alttiiksi…”

Olen tutustunut myös siihen, kuinka ihmisen mieli toimii. En väheksy lainkaan ihmisen omia henkisiä toimintoja, enkä usko että olemme pelkästään vain henkien taistelutanner. Tämä näkemys voi olla vaarallinen niille, joiden minuus on kehittymätön tai hajanainen ja johtaa mielenterveyden ongelmiin. Kuten vaikka lapsilla ja nuorilla. Vahva persoona kestää ”varjomaailmassa” elämisen. Itse en halua moiseen kokeiluun edes lähteä.

Häiritsevänä koen sen, että todellisuuden rajat hämärretään liikaa. Eikö olisi viisaampaa etsiä totuutta ja ohjata niitä henkilöitä joilla on ongelmia, ensin selvittämään kunnolla syyt, hakemaan hoitoa ja vasta sitten miettiä näitä henkimaailman juttuja? Näin estettäisiin se että saa apua todellisiin vaivoihin, eikä jää hoidotta. Ja jokaiselta joka välttämättä tahtoo moiseen ”karkottamiseen”, varmistettaisiin, ettei hänellä ole mitään muita henkisiä ongelmia ja hänellä on kyllin vahvan persoona kestämän sen?

Todellakin tuosta olen samaa mieltä, ettei tulella ole hyvä leikkiä.

Mummomuori,

Kun nyt suoraan sanon, niin mieleeni tuli viestiäsi lukiessa vain yksi ajatus: "Olet korvia myöten kusessa!"

Turha selitellä. Kyllä minä näitä selityksiä olen kuullut vaikka kuinka monta. Ihmiset lähes poikkeuksetta väheksyvät spiritismikokemuksiaan, ja sinähän olet sotkeutunut vaikka kuinka moneen spiritismin lajiin!

Oli noista jutuista aikaa kuinka kauan hyvänsä, suosittelen lämpimästi hakeutumista sielunhoitajan pakeille.

• luminarsku.
        mummomuori kirjoitti:

No, kun tämä ketju käsittelee kortteja, niin pysytään näissä konkreettisissa asioissa.

Lapsena muista kun mummo tuli käymään, piti laittaa pelikortit piiloon. Se olivat ”syntisiä” ja niillä ”tehtiin” syntiä. Totta, pelikorteilla voi povata. Mutta muuttuvatko pelikortit joksikin sen jälkeen? Samoin ennustellaan koruilla (yleensä ketju ja sormus), teen tai kahvinporoista, vedellä ja öljyllä. Kiviä käytetään myös, eri kivilajit merkitsevät jotain ja niitä sitten heitellään ja katsotaan kuvioista. Eläinten käyttäytymisestä ja sisälmyksistä, kanamunista.

Tuolla jossain oli että tekoväline on jo ”saastunut”, ja ne pitää tuhota. Entä jos ennustetaan tähdistä tai kädestä? Pitääkö käsi katkaista? Tähdet tuhota?

Edelleen, en usko ennustamisiin ja kartan kaikkea sellaista. Tuolla jo mainitsin nämä ”profetoimiset” joista suurimman osan lasken ihan tähän samaan joukkoon. Eli kyllä ”käskyä” (mikä käsky se sitten lienee) uhmataan ihan uskonnonkin nimessä.

Jos todellakin joku saa pahoja ”viboja” näistä esineistä, niin tokihan ne voi tuhota. Lienee vain niin että nuo tuntemukset ovat enemmän sen oman mielen aikaansaamia.

Sinä se väännät asiat aina mutkalle, tuntuu kuin puuttuisi terve maalaisjärki. Ei pelikorttien tarvitse muuttua mihinkään ennustamisen jälkeen vaan kyse on siitä, mille ihminen altistaa itsensä mennessään korteista ennustajan luo. Lieneekö asioiden mutkalle vetäminen juuri sitä sokeutta, joka on sumentanut silmäsi altistuksessa pahuuden henkivalloille?

Et sinä voi kenenkään tuntemuksia väittää suoralta kädeltä oman mielen aikaansaannoksiksi.

• *Faith* kirjoitti:

Mummomuori,

Kun nyt suoraan sanon, niin mieleeni tuli viestiäsi lukiessa vain yksi ajatus: "Olet korvia myöten kusessa!"

Turha selitellä. Kyllä minä näitä selityksiä olen kuullut vaikka kuinka monta. Ihmiset lähes poikkeuksetta väheksyvät spiritismikokemuksiaan, ja sinähän olet sotkeutunut vaikka kuinka moneen spiritismin lajiin!

Oli noista jutuista aikaa kuinka kauan hyvänsä, suosittelen lämpimästi hakeutumista sielunhoitajan pakeille.

Ahaa, nytkö alkaa manipulointi – entä jos sitten kaikki johtuu vain … . Näinhän sitä aina tehdään. : )

Mutta, askartele sinä ihan rauhassa noiden voimien kanssa. Minä edelleenkin pitäydyn totuudessa sekä todellisuudessa.

• luminarsku. kirjoitti:

Sinä se väännät asiat aina mutkalle, tuntuu kuin puuttuisi terve maalaisjärki. Ei pelikorttien tarvitse muuttua mihinkään ennustamisen jälkeen vaan kyse on siitä, mille ihminen altistaa itsensä mennessään korteista ennustajan luo. Lieneekö asioiden mutkalle vetäminen juuri sitä sokeutta, joka on sumentanut silmäsi altistuksessa pahuuden henkivalloille?

Et sinä voi kenenkään tuntemuksia väittää suoralta kädeltä oman mielen aikaansaannoksiksi.

Koetan vain pysyä totuudessa ja nimenomaan siinä terveessä maalaisjärjessä. Eli matka jonkun luo on altistamista?

Jos joku on ennustanut korteilla, joilla pelaan pasianssia, niin ”taika” ei tartu? Entä jos käyttää tavaroita, joita on ehkä käytetty joskus ennustamiseen, niitä ei tarvitse hävittää? Ainakin minä olen sitä mieltä. Tarot korteista voi tehdä vaikka lasinalustoja, jos siltä tuntuu.

Tuota, olen sen verran vanha että ennen romanit ”povasivat” ja ”lukivat kättä” aika ahkeraan. Annoin heidän tehdä niin, sillä oikeasti he kerjäsivät rahaa. Oli ehkä mukavampaa molemmin puolin näin. Samoin koulukaverit koettivat opetella. En siis koskaan ole mennyt mihinkään ”ennustajalle”. Moni on väittänyt omaavansa yliluonnollisia lahjoja on 90 % niistä on vain oman mielen tuotoksia.

Kun on vahva mielikuvitus, voi loihtia kaikenlaista. Ihan totta. Parempi ensin ruotia sitä itseään kuin uskoa ihan mihin tahansa, vaikka se ”jännää” olisikin.

• foksmalder
        *Faith* kirjoitti:

Eroaa miten omasta agressiivisen uskonnollisesta käytöksestäsi? Paitsi, että noidat harvemmin etsivät ihmisiä käsiinsä, kuten kristityt.

• 139
        mummomuori kirjoitti:

Ahaa, nytkö alkaa manipulointi – entä jos sitten kaikki johtuu vain … . Näinhän sitä aina tehdään. : )

Mutta, askartele sinä ihan rauhassa noiden voimien kanssa. Minä edelleenkin pitäydyn totuudessa sekä todellisuudessa.

Reaktion vahvuus antaa selkeän vihjeen siitä, mistä sen energia kumpuaa.

• luminarsku.
        mummomuori kirjoitti:

Koetan vain pysyä totuudessa ja nimenomaan siinä terveessä maalaisjärjessä. Eli matka jonkun luo on altistamista?

Jos joku on ennustanut korteilla, joilla pelaan pasianssia, niin ”taika” ei tartu? Entä jos käyttää tavaroita, joita on ehkä käytetty joskus ennustamiseen, niitä ei tarvitse hävittää? Ainakin minä olen sitä mieltä. Tarot korteista voi tehdä vaikka lasinalustoja, jos siltä tuntuu.

Tuota, olen sen verran vanha että ennen romanit ”povasivat” ja ”lukivat kättä” aika ahkeraan. Annoin heidän tehdä niin, sillä oikeasti he kerjäsivät rahaa. Oli ehkä mukavampaa molemmin puolin näin. Samoin koulukaverit koettivat opetella. En siis koskaan ole mennyt mihinkään ”ennustajalle”. Moni on väittänyt omaavansa yliluonnollisia lahjoja on 90 % niistä on vain oman mielen tuotoksia.

Kun on vahva mielikuvitus, voi loihtia kaikenlaista. Ihan totta. Parempi ensin ruotia sitä itseään kuin uskoa ihan mihin tahansa, vaikka se ”jännää” olisikin.

>Eli matka jonkun luo on altistamista?<

Kyllä! Jos sinä annat katsoa kädestä niin siinähän altistat itsesi sellaiselle, mihin meillä ei ole lupaa.

Jos sinä tiedät, että tavaroita on käytetty ennustamisen välineinä, niin mikä sinua kiehtoo käyttämään niitä?

Eli mielestäsi siis kun romanit povaa rahasta, se ei ole pahasta?
        Ei sillä ole väliä oletko itse mennyt ennustajan luo vai tuliko ennustaja luoksesi, olet altistanut itsesi mahdollisesti pahuuden voimille. Jos romanissa vaikutti tietäjähenki, se on vakava asia, ja vaikka se olisi tapahtunut kauan sitten ennen uskoontuloa, se vaikuttaa. Kyse ei ole siitä, mitä sinä uskot vaan onko todellisuudessa ollut kyse tietäjähenkien vaikutuksesta.

On minultakin romaninainen tullut kysymään, saako povata, En ole antanut, edes ennen uskoontuloa ei tulevaisuuden tietäminen kiinnostanut.

• luminarsku.
        mummomuori kirjoitti:

>Minä edelleenkin pitäydyn totuudessa sekä todellisuudessa.<

Niin, omassa totuudessasi.

Kannattaisi altistaa itsensä myös Raamatun mukaiselle todellisuudelle ja ottaa todesta pahuuden henkivallat, jotka täällä oikeasti vaikuttavat. Ei tietenkään pelkästään niihin keskittyen vaan realistisesti, ne todesta ottaen eikä heittäen pesuveden mukana pois.

• *Faith*
        mummomuori kirjoitti:

Mummomuori,

Itsehän sinä juuri olit huolissasi siitä, saavatko ihmiset hengellisiin ongelmiinsa asianmukaista apua, ja sitten kun minä suosittelin sinua hakemaan itsellesi apua, se ei kelvannut! :)

• s.keptikko

Onko Tarotissa oikeasti kyse henkivalloista, vai puhtaasta matematiikasta? Tulkinnasta? Ne kortit ovat humpuukia, joille on keksitty hauska nimi ja hassu tarkoitus.

Kaupallinen juttu.

Tulevaisuutta ei pysty ennustamaan. Yliluonnollisia asioita ei ole tieteellisesti todistettu.

• *Faith*

"Onko Tarotissa oikeasti kyse henkivalloista, ... "

On. On itse asiassa aika hassua, etteivät tämän päivän ihmiset osaa tai ymmärrä asiaa, jonka kouluttamattomat luonnonkansat ovat hallinneet vuosituhansia.

Tarot-kortteja on aina myyty sen verran salaa, etteivät ne ole koskaan olleet mikään kaupallinen menestys. Siinä olet kuitenkin oikeassa, ettei tulevaisuutta pysty ennustamaan. Vain Jumala tietää kohtalomme.

• foksmalder
        *Faith* kirjoitti:

"Onko Tarotissa oikeasti kyse henkivalloista, ... "

On. On itse asiassa aika hassua, etteivät tämän päivän ihmiset osaa tai ymmärrä asiaa, jonka kouluttamattomat luonnonkansat ovat hallinneet vuosituhansia.

Tarot-kortteja on aina myyty sen verran salaa, etteivät ne ole koskaan olleet mikään kaupallinen menestys. Siinä olet kuitenkin oikeassa, ettei tulevaisuutta pysty ennustamaan. Vain Jumala tietää kohtalomme.

Paitsi, etteivät tarot-kortit kerro tulevaisuutta, eikä niiden ole tarkoituskaan kertoa.

• *Faith*
        foksmalder kirjoitti:

Paitsi, etteivät tarot-kortit kerro tulevaisuutta, eikä niiden ole tarkoituskaan kertoa.

Eivät niin. Niitä käytetään apuvälineinä otettaessa yhteyttä henkiin. Eivätkä hengetkään tulevaisuutta tiedä, mutta nykyisyydestä ne osaavat kertoa asioita, joita korteista ennustaja ei voi asiakkaastaan millään tietää.

Tulevaisuutta henget eivät tiedä, mutta osaavat kyllä valehdella. Vain Jumala tietää kohtalomme.

• foksmalder
        *Faith* kirjoitti:

Eivät niin. Niitä käytetään apuvälineinä otettaessa yhteyttä henkiin. Eivätkä hengetkään tulevaisuutta tiedä, mutta nykyisyydestä ne osaavat kertoa asioita, joita korteista ennustaja ei voi asiakkaastaan millään tietää.

Tulevaisuutta henget eivät tiedä, mutta osaavat kyllä valehdella. Vain Jumala tietää kohtalomme.

Jotkut käyttävät varmasti mutta harvempi sanoisin. Jopa niistä, jotka uskovat harhaisesti korttien yliluonnolliseen voimaan. Aitoa ennustajaa ei muuten ole koskaan astunut esiin. Olet vain helposti johdateltavissa, että sinua on kylmä luettu tm. perus ennustaja temppuja.

Tarot kortit eivät omaa mitään yliluonnollista kytköstä, vaan ne ovat itseanalyysin apuväline. Tämä lukee siellä ohjekirjassakin ihan varmasti :D

Jos muuten kohtalomme on jo kirjoitettu, niin vapaatatahtoa ei ole.

• Pohtii_

Eli tällaisella ennustelutoiminnalla rikotaan Jumalan sanaa vastaan ja luodaan näin tilaa elämässä s**tanalle tulla pettämään ihmistä.

• 1 + 7

Justiin näin.

• foksmalder

Tarot kortit eivät kerro mitään tulevaisuutta, vaan ne ovat tarkoitetut oman "sielunmaiseman" selkiyttämiseen. Jotkin uskonnon ja huuhaa-tyypit luulevat, että kortit kertovat tulevaisuuden mutta se on potaskaa.

Mitään vaarallista ei tarot-korttien käyttämisessä ole. Ne ovat itseanalyysin väline.

• luminarsku.

Tarot-korteilla ei ole vain yhtä käyttötapaa kuten luulet. Ne ei ole vain itseanalyysin välineitä vaan kyllä niitä käytetään myös ennustamisessa, ongelmanratkaisussa, luovassa visualisoinnissa. Niitä käytetään kortti-peleihin monissa Euroopan maissa. Selvänäkijät lukevat informaationsa suoraan asiakkaasta, joka keskittyy katsomaan kortteja. Joku voi käyttää kortteja vaikka inspiraation lähteenä taiteen tekemisessä.

Kinaa on muodostunut eri piirien välille Tarot-korttien olemuksesta. Historiallista tietoa korttien alkuperäisestä käyttötarkoituksesta on vähän. Oli alkuperä niin tai näin, kysehän on siitä, mihin niitä on tiedetty käytetyn ja mihin niitä käytetään edelleen. Siinä todellisuudessahan me elämme.

Miten jotkut kuvakortit (kuka lie kuvat ja tulkinnat määrännyt) auttaisivat ketään löytämään omia sisäisiä voimavaroja ja itsetuntemusta? Eikö tuota voisi kutsua yliluonnollisuudeksi, vaikka et sitä korteissa myönnäkään olevan.

Vaikka pidät korttien yliluonnollisuutta hömppänä, niin kuitenkin olet niitä kokeillut. Ja mihin tarkoitukseen olet niitä kokeillut? Jos sinä et ole niistä tulevaisuutta katsonut, niin kyllä niistä sitäkin tahdotaan nähdä, menneisyyden ja nykyisyyden ohella. Jos pahvinpaloilta kysyy omaan elämäänsä liittyvän kysymyksen ja nostaa sitten jonkin kortin, niin kyllä tuo melkoista uskoa yliluonnollisuuteen on. MIten pahvinpalat voivat kertoa, mitä sinun on tehtävä jossakin elämäntilanteessa tai mihin suuntaan olet elämässäsi menossa. Miten korttien symbolikuvista voi katsoa työ-, raha- ja ihmissuhdeasioita kun jokaisella on oma ainutkertainen tilanteensa? Pelkkää humpuukia, samanlaista humpuukia kuin evoluutioteoria.

Kun tarot-pöytä tehdään siten, että henkilö ei kysy mitään eikä myöskään tulkitsija kysy mitään vaan pyytää miettimään kunkin kortin kohdalla mieltä askarruttavia asioita ja tulkitsija katsoo niistä henkilön elämäntilanteita ja henkilö sanoo tulkinnan natsanneen juuri omaan elämäntilanteeseensa, niin mistä tulkitsija tietonsa nappasi? Tuo on yliluonnollista selvänäkemistä (tai voi olla pelkkien ympäripyöreiden tulkintojen sovittamista omaan elämään). Ihmisen ei kuulu tietää toisten asioista muuten kuin Jumalan Pyhän Hengen avulla, kaikki muu tietäminen on vastoin meille annettuja elämäämme suojelevia sääntöjä. Siksi säännöt on annettu, ettemme eksyisi pahojen henkivaltojen koukkuun, josta on aina vaikea päästä vapaaksi ja jotka vain tuhoavat elämäämme pitkässä juoksussa vaikka ne voivatkin antaa jonkin aikaa tunteen elämänhallinnasta. Kyse ei ole ainoastaan omasta elämästä vaan myös lasten ja suvun yleensä, joihin pimeyden voimat ulottavat vaikutuksensa, jos niille on annettu valta tulla elämään. Ei nämä okkultistiset rasitteet välttämättä tunnu omassa elämässä kuin vasta siinä vaiheessa kun ihminen alkaa kiinnostua Raamatun Jumalasta ja haluaa löytää yhteyden Häneen.

Puhutaan erityisistä tarot-enkeleistä, jotka auttavat tulkintatilanteissa, että asiakas saa juuri oikeat kortit hänen elämäntilanteeseensa. Monet tulkitsijat rukoilevat näitä enkeleitä ennen istuntoa, jotta he sekoittaisivat korttipakan juuri kyseisen asiakkaan tarpeille sopivaksi. Kyse ei ole suinkaan harmittomista pahvinpalasista.

Tarot-korteista kokemus:
        http://www.hameenlinna-evl.fi/portal/kotikirkko-lehti/1999/5_1999/pitka_tie_lahelle/

• foksmalder
        luminarsku. kirjoitti:

Tarot-korteilla ei ole vain yhtä käyttötapaa kuten luulet. Ne ei ole vain itseanalyysin välineitä vaan kyllä niitä käytetään myös ennustamisessa, ongelmanratkaisussa, luovassa visualisoinnissa. Niitä käytetään kortti-peleihin monissa Euroopan maissa. Selvänäkijät lukevat informaationsa suoraan asiakkaasta, joka keskittyy katsomaan kortteja. Joku voi käyttää kortteja vaikka inspiraation lähteenä taiteen tekemisessä.

Kinaa on muodostunut eri piirien välille Tarot-korttien olemuksesta. Historiallista tietoa korttien alkuperäisestä käyttötarkoituksesta on vähän. Oli alkuperä niin tai näin, kysehän on siitä, mihin niitä on tiedetty käytetyn ja mihin niitä käytetään edelleen. Siinä todellisuudessahan me elämme.

Miten jotkut kuvakortit (kuka lie kuvat ja tulkinnat määrännyt) auttaisivat ketään löytämään omia sisäisiä voimavaroja ja itsetuntemusta? Eikö tuota voisi kutsua yliluonnollisuudeksi, vaikka et sitä korteissa myönnäkään olevan.

Vaikka pidät korttien yliluonnollisuutta hömppänä, niin kuitenkin olet niitä kokeillut. Ja mihin tarkoitukseen olet niitä kokeillut? Jos sinä et ole niistä tulevaisuutta katsonut, niin kyllä niistä sitäkin tahdotaan nähdä, menneisyyden ja nykyisyyden ohella. Jos pahvinpaloilta kysyy omaan elämäänsä liittyvän kysymyksen ja nostaa sitten jonkin kortin, niin kyllä tuo melkoista uskoa yliluonnollisuuteen on. MIten pahvinpalat voivat kertoa, mitä sinun on tehtävä jossakin elämäntilanteessa tai mihin suuntaan olet elämässäsi menossa. Miten korttien symbolikuvista voi katsoa työ-, raha- ja ihmissuhdeasioita kun jokaisella on oma ainutkertainen tilanteensa? Pelkkää humpuukia, samanlaista humpuukia kuin evoluutioteoria.

Kun tarot-pöytä tehdään siten, että henkilö ei kysy mitään eikä myöskään tulkitsija kysy mitään vaan pyytää miettimään kunkin kortin kohdalla mieltä askarruttavia asioita ja tulkitsija katsoo niistä henkilön elämäntilanteita ja henkilö sanoo tulkinnan natsanneen juuri omaan elämäntilanteeseensa, niin mistä tulkitsija tietonsa nappasi? Tuo on yliluonnollista selvänäkemistä (tai voi olla pelkkien ympäripyöreiden tulkintojen sovittamista omaan elämään). Ihmisen ei kuulu tietää toisten asioista muuten kuin Jumalan Pyhän Hengen avulla, kaikki muu tietäminen on vastoin meille annettuja elämäämme suojelevia sääntöjä. Siksi säännöt on annettu, ettemme eksyisi pahojen henkivaltojen koukkuun, josta on aina vaikea päästä vapaaksi ja jotka vain tuhoavat elämäämme pitkässä juoksussa vaikka ne voivatkin antaa jonkin aikaa tunteen elämänhallinnasta. Kyse ei ole ainoastaan omasta elämästä vaan myös lasten ja suvun yleensä, joihin pimeyden voimat ulottavat vaikutuksensa, jos niille on annettu valta tulla elämään. Ei nämä okkultistiset rasitteet välttämättä tunnu omassa elämässä kuin vasta siinä vaiheessa kun ihminen alkaa kiinnostua Raamatun Jumalasta ja haluaa löytää yhteyden Häneen.

Puhutaan erityisistä tarot-enkeleistä, jotka auttavat tulkintatilanteissa, että asiakas saa juuri oikeat kortit hänen elämäntilanteeseensa. Monet tulkitsijat rukoilevat näitä enkeleitä ennen istuntoa, jotta he sekoittaisivat korttipakan juuri kyseisen asiakkaan tarpeille sopivaksi. Kyse ei ole suinkaan harmittomista pahvinpalasista.

Tarot-korteista kokemus:
        http://www.hameenlinna-evl.fi/portal/kotikirkko-lehti/1999/5_1999/pitka_tie_lahelle/

"Tarot-korteilla ei ole vain yhtä käyttötapaa kuten luulet."

En ole väittänytkään, että Tarot-korteilla olisi vain yksi mahdollinen käyttötarkoitus. Olen vain vastannut harhaisiin väitteisiin, että Tarot-kortit olisivat pahuutta ja psiritismiä. Eivät ole. Eivät ole, vaikka toki jotkut hihhulit niitä kuvittelevat spiritismiin käyttävänsäkin.

"Ne ei ole vain itseanalyysin välineitä vaan kyllä niitä käytetään myös ennustamisessa, ongelmanratkaisussa, luovassa visualisoinnissa. Niitä käytetään kortti-peleihin monissa Euroopan maissa. Selvänäkijät lukevat informaationsa suoraan asiakkaasta, joka keskittyy katsomaan kortteja. Joku voi käyttää kortteja vaikka inspiraation lähteenä taiteen tekemisessä."

Mitä sitten?

"Miten jotkut kuvakortit (kuka lie kuvat ja tulkinnat määrännyt) auttaisivat ketään löytämään omia sisäisiä voimavaroja ja itsetuntemusta? Eikö tuota voisi kutsua yliluonnollisuudeksi, vaikka et sitä korteissa myönnäkään olevan."

Jos itseanalyysi ja pohdinta on sinusta yliluonnollista, niin en tiedä mitä sanoa. Miksei samantien syöminen.

Korteilla on merkityksiä (useita vaihtoehtoisia yleensä). Keskityt johonkin itseäsi askarruttavaan asiaan. Nostat kortin ja pohdit miten se liittyy askarruttavaan asiaan, jos mitenkään. Merkitykset ovat niin tulkinnanvaraisia, että ne vain auttavat sinua löytämään oman vastauksesi. Yliluonnollista? Ei jumalauta :D

"Pelkkää humpuukia, samanlaista humpuukia kuin evoluutioteoria."

Sori mutta olet niin irrallaan todellisuudesta, että keskustelu päättyy tähän.
        Sanon vain vielä, että Tarot-korteista ennustaminen on kyllä humpuukia, samanlaista kuin nuo irrationaaliset uskomuksesikin. Evoluutio taas on havainto todellisuudesta eli humpuukin vastakohta.

• luminarsku.
        foksmalder kirjoitti:

"Tarot-korteilla ei ole vain yhtä käyttötapaa kuten luulet."

En ole väittänytkään, että Tarot-korteilla olisi vain yksi mahdollinen käyttötarkoitus. Olen vain vastannut harhaisiin väitteisiin, että Tarot-kortit olisivat pahuutta ja psiritismiä. Eivät ole. Eivät ole, vaikka toki jotkut hihhulit niitä kuvittelevat spiritismiin käyttävänsäkin.

"Ne ei ole vain itseanalyysin välineitä vaan kyllä niitä käytetään myös ennustamisessa, ongelmanratkaisussa, luovassa visualisoinnissa. Niitä käytetään kortti-peleihin monissa Euroopan maissa. Selvänäkijät lukevat informaationsa suoraan asiakkaasta, joka keskittyy katsomaan kortteja. Joku voi käyttää kortteja vaikka inspiraation lähteenä taiteen tekemisessä."

Mitä sitten?

"Miten jotkut kuvakortit (kuka lie kuvat ja tulkinnat määrännyt) auttaisivat ketään löytämään omia sisäisiä voimavaroja ja itsetuntemusta? Eikö tuota voisi kutsua yliluonnollisuudeksi, vaikka et sitä korteissa myönnäkään olevan."

Jos itseanalyysi ja pohdinta on sinusta yliluonnollista, niin en tiedä mitä sanoa. Miksei samantien syöminen.

Korteilla on merkityksiä (useita vaihtoehtoisia yleensä). Keskityt johonkin itseäsi askarruttavaan asiaan. Nostat kortin ja pohdit miten se liittyy askarruttavaan asiaan, jos mitenkään. Merkitykset ovat niin tulkinnanvaraisia, että ne vain auttavat sinua löytämään oman vastauksesi. Yliluonnollista? Ei jumalauta :D

"Pelkkää humpuukia, samanlaista humpuukia kuin evoluutioteoria."

Sori mutta olet niin irrallaan todellisuudesta, että keskustelu päättyy tähän.
        Sanon vain vielä, että Tarot-korteista ennustaminen on kyllä humpuukia, samanlaista kuin nuo irrationaaliset uskomuksesikin. Evoluutio taas on havainto todellisuudesta eli humpuukin vastakohta.

Sanoit ettei Tarot-kortit ole ennustamiseen eikä niissä ole mitään vaarallista vaan ne ovat itseanalyysin väline.

Minä kerroin että niiltä käytetään myös muuhun. Johon töksäytät: "Mitä sitten?"

Ei itseanalyysi ja omien voimavarojensa pohdinta ole yliluonnollista, mutta jos niitä kyselee kuvakorteista, niin se lähenee yliluonnollisuutta.

• foksmalder
        luminarsku. kirjoitti:

Sanoit ettei Tarot-kortit ole ennustamiseen eikä niissä ole mitään vaarallista vaan ne ovat itseanalyysin väline.

Minä kerroin että niiltä käytetään myös muuhun. Johon töksäytät: "Mitä sitten?"

Ei itseanalyysi ja omien voimavarojensa pohdinta ole yliluonnollista, mutta jos niitä kyselee kuvakorteista, niin se lähenee yliluonnollisuutta.

Ne eivät olekaan tarkoitetut ennustamiseen. Tämä lukee käyttöoppaassa aivan varmasti. Se on eri asia käyttääkö joku niitä ennustamiseen.

Käytetään teetäkin ennustamiseen mutta oikeasti se on vain juoma.

Onko Rorschachin testi siis yliluonnollinen? Niitäkin kuvakortteja käytetään (tosin muiden ihmisten) analysoinnissa. Vastaus tulee aina ihmisestä, ei niistä helvetin korteista, kuinka monta kertaa tämäkin pitää kirjoittaa?

• Suu vaahdossa ja sieraimet suitsuten nyrkki pystyssä päivästä toiseen vastustat ”irrationaalisia uskomuksia”, mutta kun joku vähän tölväisee tarot-kortteja ja noituutta, olet tuulispäänä paikalla haukkumassa kristittyjä ja puolustamassa lapsellista taikauskoa.

Tarot-korttien kaltainen humpuuki sinulle kyllä kelpaa, mutta Jumalaa kavahdat kuin tautinen. Taidat potea teofobiaa tai ainakin kristofobiaa. Ehkä nimimerkin *Faith* riivauspuheissa on sittenkin jotain perää.

• foksmalder

Ja ketjussa näkyy kauheat ennakkoluulot noitia kohtaan. Noidathan eivät usein ole mitään saatananpalvojia (vaikka saatananpalvojakin voi olla noita ja okkultisti). Useimmat noidat noudattavat kilttejä pakanallisia luonnonuskontoperinteitä. He eivät satuta muita (Uskovat, että jos tekee taikoja muiden satuttamiseksi, niin harmi tulee kolminkertaisena takaisin itselle), suojelevat luontoa ym.

Huomattavasti kiltimpi uskonto siis kuin kristinusko, joten nouskaahan korkealta ratsultanne, kuten englanninkielessä sanotaan.

• *Faith*

Vai eivät noidat satuta muita!

Tämän päivän lastensaduissa hyvä ja paha on pistetty sekaisin, ja niissä voi olla "kilttejä noitia", mutta totuus on, ettei noita ole noita olematta paha.

• foksmalder
        *Faith* kirjoitti:

Vai eivät noidat satuta muita!

Tämän päivän lastensaduissa hyvä ja paha on pistetty sekaisin, ja niissä voi olla "kilttejä noitia", mutta totuus on, ettei noita ole noita olematta paha.

Sinä puhut jostain satunoidista, minä puhun oikeista noidista. Sinä olet paljon pahempi ihminen kuin yksikään noita, jonka tunnen. Toki noitia on monenlaisia. On voodoo velhoja ja hoodoo noitia, on shamaaneja ym. Totuus on, että noita voi olla hyvä tai paha mutta mitään todellista voimaa ei heillä ole, vaan kyse on uskonnoista.

Sinut vain on aivopesty uskomaan kristillinen kuva noituudesta. Se on se kuva, jonka varjolla kristityt lahtasivat ja kiduttivat viattomia naisia ja lapsia menneisyydessä. Totuus on, että länsimaalainen noituus on hyväntahtoisen uuspakanauskonnon tuote ja sen eräs perussääntö on, ettei muita saa satuttaa.

Siis huomattavasti fiksumpi uskonto kuin kristinusko, vaikkakin ihan yhtä huuhaata.

• *Faith*
        foksmalder kirjoitti:

Sinä puhut jostain satunoidista, minä puhun oikeista noidista. Sinä olet paljon pahempi ihminen kuin yksikään noita, jonka tunnen. Toki noitia on monenlaisia. On voodoo velhoja ja hoodoo noitia, on shamaaneja ym. Totuus on, että noita voi olla hyvä tai paha mutta mitään todellista voimaa ei heillä ole, vaan kyse on uskonnoista.

Sinut vain on aivopesty uskomaan kristillinen kuva noituudesta. Se on se kuva, jonka varjolla kristityt lahtasivat ja kiduttivat viattomia naisia ja lapsia menneisyydessä. Totuus on, että länsimaalainen noituus on hyväntahtoisen uuspakanauskonnon tuote ja sen eräs perussääntö on, ettei muita saa satuttaa.

Siis huomattavasti fiksumpi uskonto kuin kristinusko, vaikkakin ihan yhtä huuhaata.

Ai, tämäkö on fiksua?

http://www.youtube.com/watch?v=4oPPkKsskbQ

http://www.youtube.com/watch?v=5V5UBp0zyDw

http://www.youtube.com/watch?v=kpeLdXeIbwA

http://www.youtube.com/watch?v=1nPsyZJBTeQ

• foksmalder
        *Faith* kirjoitti:

Ai, tämäkö on fiksua?

http://www.youtube.com/watch?v=4oPPkKsskbQ

http://www.youtube.com/watch?v=5V5UBp0zyDw

http://www.youtube.com/watch?v=kpeLdXeIbwA

http://www.youtube.com/watch?v=1nPsyZJBTeQ

Tajuatko, että musta magia on asia erikseen. Minä puhun länsimaalaisista noidista, joista suurin osa on wiccoja. Wicat eivät harrasta mustaa magiaa.
        Samoin mustaa magiaa eivät harrasta esim. hoodoo-noidat.

Enkä sanonut, että nuo uskonnot olisivat fiksuja, vaan sanoin, että ne ovat fiksumpia kuin omasi, sillä ne perustuvat luonnon kunnioitukseen ja muiden vahingoittamattomuuteen.

• *Faith*
        foksmalder kirjoitti:

Tajuatko, että musta magia on asia erikseen. Minä puhun länsimaalaisista noidista, joista suurin osa on wiccoja. Wicat eivät harrasta mustaa magiaa.

Enkä sanonut, että nuo uskonnot olisivat fiksuja, vaan sanoin, että ne ovat fiksumpia kuin omasi, sillä ne perustuvat luonnon kunnioitukseen ja muiden vahingoittamattomuuteen.

Sen on kuule yksi ja sama, onko magia mustaa vaiko valkoista. Valkoisessa sama p*ska on vaan kääritty kauniimpaan pakettiin.

• luminarsku.
        foksmalder kirjoitti:

foksmalder,

> ne ovat ovat fiksumpia kuin omasi, sillä ne perustuvat luonnon kunnioitukseen ja muiden vahingoittamattomuuteen.<

Tiedoksesi: kristinusko ei perustu muiden vahingoittamiseen eikä luonnon tuhoamiseen. Noilla argumenteillasi et noituuttasi voi fiksummaksi perustella.

Vaikka wicca-noita ei kirouksia langetakaan kenenkään päälle, niin kyllä he käyttävät magiaa ja lähettävät negatiiviset energiat takaisin lähettäjälleen. Kristinuskoon ei kuulu koston ajatus vaan pahantekijälleen pitää antaa anteeksi.

Wiccalaisuudessa voi uskoa jumaluuteen tai voi olla ateisti. Kristinuskossa uskon kohde on Raamatun Jumala, jolle kristitty jättää tuomitsemisen.

Wicca voi kutsua jumaluuksia paikalle pitäen sitä turvallisena valkoisena magiana. Kuitenkin tietämättään kutsuu samoja pahuuden henkivaltoja kuin saatananpalvojat.

Anton LaVey, saatanankirkon ylipappi:
        "Valkoisen magian seremonioihin osallistuvat seisovat viisikannan sisäpuolella suojautuakseen 'pahoilta' voimilta, joita he kutsuvat avukseen... Saatananpalvojasta tuntuu teeskentelyltä suojautua samoilta voimilta, joita kutsuu avuksi."

Kristinuskon ydin on rakkaus ja oikeudenmukaisuus. Paha saa palkkansa, niin myös hyvä. Koska ihminen ei kykene kuromaan eroa Pyhän Jumalan ja itsensä välillä, niin saamme kaiken lahjaksi ottamalla sovituksen vastaan.
        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." Joh.3:16

Wiccalaisuuden motto: tee mitä haluat kunhan et vahingoita muita on ajatuksena hyvä, mutta lähtee ihmisestä ja hänen itsekkyydestä pohjimmiltaan. Saada tehdä ihan mitä itse huvittaa voi olla myös haitaksi muille. Esim. bisnesmaailmassa ahne voiton tavoittelu on muilta pois vaikka näennäisesti toimiikin lakien mukaan. Kristinusko selittää maailmaa kaikkein parhaiten ja nimeää ihmisen käytöksen juuri niin kuin todellisuus näyttäytyy. Syntiinlankeemus toi itsekkyyden ja hengellisen kuoleman, jolloin olemme sokeita ymmärtämään hengellisiä lainalaisuuksia.

• foksmalder
        luminarsku. kirjoitti:

foksmalder,

> ne ovat ovat fiksumpia kuin omasi, sillä ne perustuvat luonnon kunnioitukseen ja muiden vahingoittamattomuuteen.<

Tiedoksesi: kristinusko ei perustu muiden vahingoittamiseen eikä luonnon tuhoamiseen. Noilla argumenteillasi et noituuttasi voi fiksummaksi perustella.

Vaikka wicca-noita ei kirouksia langetakaan kenenkään päälle, niin kyllä he käyttävät magiaa ja lähettävät negatiiviset energiat takaisin lähettäjälleen. Kristinuskoon ei kuulu koston ajatus vaan pahantekijälleen pitää antaa anteeksi.

Wiccalaisuudessa voi uskoa jumaluuteen tai voi olla ateisti. Kristinuskossa uskon kohde on Raamatun Jumala, jolle kristitty jättää tuomitsemisen.

Wicca voi kutsua jumaluuksia paikalle pitäen sitä turvallisena valkoisena magiana. Kuitenkin tietämättään kutsuu samoja pahuuden henkivaltoja kuin saatananpalvojat.

Anton LaVey, saatanankirkon ylipappi:
        "Valkoisen magian seremonioihin osallistuvat seisovat viisikannan sisäpuolella suojautuakseen 'pahoilta' voimilta, joita he kutsuvat avukseen... Saatananpalvojasta tuntuu teeskentelyltä suojautua samoilta voimilta, joita kutsuu avuksi."

Kristinuskon ydin on rakkaus ja oikeudenmukaisuus. Paha saa palkkansa, niin myös hyvä. Koska ihminen ei kykene kuromaan eroa Pyhän Jumalan ja itsensä välillä, niin saamme kaiken lahjaksi ottamalla sovituksen vastaan.
        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." Joh.3:16

Wiccalaisuuden motto: tee mitä haluat kunhan et vahingoita muita on ajatuksena hyvä, mutta lähtee ihmisestä ja hänen itsekkyydestä pohjimmiltaan. Saada tehdä ihan mitä itse huvittaa voi olla myös haitaksi muille. Esim. bisnesmaailmassa ahne voiton tavoittelu on muilta pois vaikka näennäisesti toimiikin lakien mukaan. Kristinusko selittää maailmaa kaikkein parhaiten ja nimeää ihmisen käytöksen juuri niin kuin todellisuus näyttäytyy. Syntiinlankeemus toi itsekkyyden ja hengellisen kuoleman, jolloin olemme sokeita ymmärtämään hengellisiä lainalaisuuksia.

Juurihan Faith näytti mitä hänen uskontonsa aiheuttaa eli ennakkoluuloisuutta ja vihaa muita uskontoja kohtaan.

Kristinuskon pyhään kirjaan sisältyy ideoita, joita on käytetty sekä tekosyynä luonnontuhoamiseen, että muiden vahingoittamiseen. Tälläistä ongelmaa ei esim. wiccalaisuuteen ole sisältynyt.

"Noilla argumenteillasi et noituuttasi voi fiksummaksi perustella."

"noittuuttani" vai? Mitä helvettiä sekoilet?

Jos joku haukkuisi kaikkia kristittyjä pahoiksi, niin puolustaisin heitä kuten nyt puolustan noitia teidän loan heitoltanne. Ei se minusta tee noitaa, eikä kristittyä, vaan ihmisen.

Sitten alatkin heittelemään täysin perusteetonta taikauskoasi ympäriinsä, siihen kohtaan en puutu, sillä se on perusteetonta potaskaa.

"Wiccalaisuuden motto: tee mitä haluat kunhan et vahingoita muita on ajatuksena hyvä, mutta lähtee ihmisestä ja hänen itsekkyydestä pohjimmiltaan. Saada tehdä ihan mitä itse huvittaa voi olla myös haitaksi muille."

Öh...jos se on vahingoksi muille, niin silloin se karsiutuu tuon "kunhan se et vahingoita muita"-kohdassa.

"Kristinusko selittää maailmaa kaikkein parhaiten ja nimeää ihmisen käytöksen juuri niin kuin todellisuus näyttäytyy. Syntiinlankeemus toi itsekkyyden ja hengellisen kuoleman, jolloin olemme sokeita ymmärtämään hengellisiä lainalaisuuksia. "

:D justiinsa joo
        Kaikkein parhaiten todellisuuden selittää itse todellisuus ja sen tutkiminen. Ihmisen itsekkyydellä ja myös epäitsekyydelle on täysin luonnolliset evolutiiviset syyt.

• foksmalder
        *Faith* kirjoitti:

Sen on kuule yksi ja sama, onko magia mustaa vaiko valkoista. Valkoisessa sama p*ska on vaan kääritty kauniimpaan pakettiin.

Kyllä kaikki uskonnot ovat paskaa mutta toisten paska haisee vähemmän kuin omanne.

• luminarsku.
        foksmalder kirjoitti:

Juurihan Faith näytti mitä hänen uskontonsa aiheuttaa eli ennakkoluuloisuutta ja vihaa muita uskontoja kohtaan.

Kristinuskon pyhään kirjaan sisältyy ideoita, joita on käytetty sekä tekosyynä luonnontuhoamiseen, että muiden vahingoittamiseen. Tälläistä ongelmaa ei esim. wiccalaisuuteen ole sisältynyt.

"Noilla argumenteillasi et noituuttasi voi fiksummaksi perustella."

"noittuuttani" vai? Mitä helvettiä sekoilet?

Jos joku haukkuisi kaikkia kristittyjä pahoiksi, niin puolustaisin heitä kuten nyt puolustan noitia teidän loan heitoltanne. Ei se minusta tee noitaa, eikä kristittyä, vaan ihmisen.

Sitten alatkin heittelemään täysin perusteetonta taikauskoasi ympäriinsä, siihen kohtaan en puutu, sillä se on perusteetonta potaskaa.

"Wiccalaisuuden motto: tee mitä haluat kunhan et vahingoita muita on ajatuksena hyvä, mutta lähtee ihmisestä ja hänen itsekkyydestä pohjimmiltaan. Saada tehdä ihan mitä itse huvittaa voi olla myös haitaksi muille."

Öh...jos se on vahingoksi muille, niin silloin se karsiutuu tuon "kunhan se et vahingoita muita"-kohdassa.

"Kristinusko selittää maailmaa kaikkein parhaiten ja nimeää ihmisen käytöksen juuri niin kuin todellisuus näyttäytyy. Syntiinlankeemus toi itsekkyyden ja hengellisen kuoleman, jolloin olemme sokeita ymmärtämään hengellisiä lainalaisuuksia. "

:D justiinsa joo
        Kaikkein parhaiten todellisuuden selittää itse todellisuus ja sen tutkiminen. Ihmisen itsekkyydellä ja myös epäitsekyydelle on täysin luonnolliset evolutiiviset syyt.

>Juurihan Faith näytti mitä hänen uskontonsa aiheuttaa eli ennakkoluuloisuutta ja vihaa muita uskontoja kohtaan. <

Keissä aiheuttaa?

>Kristinuskon pyhään kirjaan sisältyy ideoita, joita on käytetty sekä tekosyynä luonnontuhoamiseen, että muiden vahingoittamiseen.<

Esimerkkejä?

>"noittuuttani" vai? Mitä helvettiä sekoilet?<

Puolustit wiccoja, ei sen kummempaa "noituuttasi".

>Sitten alatkin heittelemään täysin perusteetonta taikauskoasi ympäriinsä, siihen kohtaan en puutu, sillä se on perusteetonta potaskaa.<

Lue Raamattua, luulet vähemmän.

>Öh...jos se on vahingoksi muille, niin silloin se karsiutuu tuon "kunhan se et vahingoita muita"-kohdassa.<

Kun ihminen on moraalin mittari, niin niitä moraalikäsityksiä on vähän kaikenlaisia. Mikä yhdelle on pahaa, voi toiselle olla ihan sallittua.

• foksmalder
        luminarsku. kirjoitti:

>Juurihan Faith näytti mitä hänen uskontonsa aiheuttaa eli ennakkoluuloisuutta ja vihaa muita uskontoja kohtaan. <

Keissä aiheuttaa?

>Kristinuskon pyhään kirjaan sisältyy ideoita, joita on käytetty sekä tekosyynä luonnontuhoamiseen, että muiden vahingoittamiseen.<

Esimerkkejä?

>"noittuuttani" vai? Mitä helvettiä sekoilet?<

Puolustit wiccoja, ei sen kummempaa "noituuttasi".

>Sitten alatkin heittelemään täysin perusteetonta taikauskoasi ympäriinsä, siihen kohtaan en puutu, sillä se on perusteetonta potaskaa.<

Lue Raamattua, luulet vähemmän.

>Öh...jos se on vahingoksi muille, niin silloin se karsiutuu tuon "kunhan se et vahingoita muita"-kohdassa.<

Kun ihminen on moraalin mittari, niin niitä moraalikäsityksiä on vähän kaikenlaisia. Mikä yhdelle on pahaa, voi toiselle olla ihan sallittua.

"Keissä aiheuttaa?"

Esim. Faith-nimisessä kirjoittajassa. Hänhän kirjoitti esimerkiksi, että kaikki noidat ovat pahoja.

"Esimerkkejä?"

Esitätkö tyhmää vai oletko vain tietämätön?

Älä anna noita naisen elää, ihminen on luomakunnankruunu, orjuutus on ok jne.

Esimerkkejä tapahtumista, joissa kristinuskoa on käytetty perustelemaan pahuutta: Noitavainot (nykyiset, että menneet), homojen/tummaihoisten/vääräuskoisten syrjintä/vangitseminen/tappaminen, Ilmastonmuutoksen torjunnan torppaaminen, natsi-saksa jne.

"Lue Raamattua, luulet vähemmän."

Lue sinä jotain muuta välillä. Raamattu kannattaa jokaisen lukea mutta ei se ole sen erikoisempi kirja kuin muutkaan mytologiat.

"Kun ihminen on moraalin mittari, niin niitä moraalikäsityksiä on vähän kaikenlaisia. Mikä yhdelle on pahaa, voi toiselle olla ihan sallittua. "

ööh...noinhan asia onkin. Ja se on noin oli jumalia tai ei :D

• bishop83

en näe mitään eroa uskonnon ja tarot-korttien välillä =) Taikauskoa molemmat..

• Hullunkuriset perheet

Totta, ja tähän sopii se, että taikausko nimeltä kristinusko kokee jotkin lapselliset taikauskoiset kortit uhaksi! Entä Hullunkuriset perheet, ovatko ne saatananpalvontaa? Miten muuten edes voi palvoa jotain olematonta? Taidanpa ryhtyä riihitontunpalvojaksi!

• foksmalder

Voisitko kertoa mitä taikauskoa on pahvinpalasissa? Jos uskoo niiden pahvinpalasten omaavan yliluonnollisia kykyjä, niin se olisi sama asia.
        Taidan olla ainoa koko palstalla, joka on tutustunut ko pahvinpalasiin. Sen verran ihmeellista juttua tulee joka puolelta.

• foksmalder
        Hullunkuriset perheet kirjoitti:

Totta, ja tähän sopii se, että taikausko nimeltä kristinusko kokee jotkin lapselliset taikauskoiset kortit uhaksi! Entä Hullunkuriset perheet, ovatko ne saatananpalvontaa? Miten muuten edes voi palvoa jotain olematonta? Taidanpa ryhtyä riihitontunpalvojaksi!

Jaa, että pahviset kortit, joilla on taikausko :D Justiinsa joo.

• bishop83

niiden yliluonnollinen kyky on taikauskoa..

• mretttw

Mikä Tarot-korteissa on yliluonnollista???

• 2 +15

Ei mitään. Ne ovat synninteon apuvälineitä.

• jettet

Minkä synnin?

Mitä on synti?

Mitä vaikutusta sillä on elämään?

Jos synti on sitä, että kuoleman jälkeen alkaa uusi loppumaton elämä jossain kidutuksessa, niin... Ei pysty uskomaan.

Miksi kuoleman jälkeen olisi elämää?

• *Faith*

10 Keskuudessanne ei saa olla ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, ei myöskään ketään taikojen tekijää, enteiden tai ennusmerkkien selittäjää, noitaa,
        11 loitsujen lukijaa, henkienmanaajaa, tietäjää eikä ketään, joka kysyy neuvoa kuolleilta.
        12 Jokainen, joka sellaista harjoittaa, on iljetys Herralle, ja juuri näiden iljettävien tapojen vuoksi Herra, teidän Jumalanne, hävittää ne kansat teidän tieltänne.
        http://www.evl.fi/raamattu/1992/3Moos.20.html

• paatos pois
        *Faith* kirjoitti:

10 Keskuudessanne ei saa olla ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, ei myöskään ketään taikojen tekijää, enteiden tai ennusmerkkien selittäjää, noitaa,
        11 loitsujen lukijaa, henkienmanaajaa, tietäjää eikä ketään, joka kysyy neuvoa kuolleilta.
        12 Jokainen, joka sellaista harjoittaa, on iljetys Herralle, ja juuri näiden iljettävien tapojen vuoksi Herra, teidän Jumalanne, hävittää ne kansat teidän tieltänne.
        http://www.evl.fi/raamattu/1992/3Moos.20.html

kauheeta kiihkoilua ja herralla pelottelua. minun jumalani on lempeä, pitkämielinen ja voin rukoilla ja pitää pyhän paikkani muuaallakin, kun kirkossa kuuntelemassa vuodesta toiseen samaa liturgiaa.

• *Faith*

Pelkkiä pahvinpalasiahan Tarot-kortit ovat, mutta ne ovat ihan yhtä suora tie hulluuteen kuin leivinpaperi ja juomalasikin.

• foksmalder

Tai Raamattu?

• MrMordeni

Suora tie hulluuteen on uskonnot. Ja se näkyy erityisen hyvin selväksi *Faith* sekopäisisitä viesteistä. Ei siinä mitään,

keep up the good work!

• 1914

Mikäs Mordenin noin pelästytti? :D

• Omien mielikuviensa voimasta kertovat. Itsekukin. Mistäpä muusta?

• MrMordeni

Ei täällä olla pelästyneitä. Uskishihujen rieumuidioottimaisuus sen sijaan aiheuttaa suurta naurua päivittäin. Se ehkä pelottaa, koska tällainen hupi loppuu?

• Homman nimi

Niin se on aina ollut, että varoitukset spiritismistä kaikuvat kuuroille korville.

Sen kun kokeilette. Omalla vastuulla.

Lasku tulee perässä.

• foksmalder

Mistäköhän spiritismistä luulet varoittelevasi? Tarot-kortien käyttäminen ei ole spiritismiä, ainakaan välttämättä. Itse en kun tarot kortteja kokeilin itseanalyysin apuvälineenä ottanut yhteyttä kehenkään, enkä edes yrittänyt. Eikä siellä ohjekirjoissa sellaiseen edes neuvota.

• heh heh
        foksmalder kirjoitti:

Mistäköhän spiritismistä luulet varoittelevasi? Tarot-kortien käyttäminen ei ole spiritismiä, ainakaan välttämättä. Itse en kun tarot kortteja kokeilin itseanalyysin apuvälineenä ottanut yhteyttä kehenkään, enkä edes yrittänyt. Eikä siellä ohjekirjoissa sellaiseen edes neuvota.

Onpahan spiritismiä! Pelkistä pahvinpaloistako luulet itsesi "löytäväsi"?

• foksmalder
        heh heh kirjoitti:

Öööh...en vaan itsestäni. Ne pahvinpalat ovat vain apuväline ja vastaukset tulevat itsestä. Ei mistään ihmeen henkiolioista. Oletko hitusen yksinkertainen kenties?

• foksmalder
        heh heh kirjoitti:

Ennustajat taas ovat hiukan eriasia mutta ennustajien jekut ovat niin tunnettuja, että en ymmärrä kuka vielä uskoo heidän omaavan mitään yliluonnollisia kykyjä.

• tarotti ei vie

ei niitä kannata vakvasti ottaa ja jos ottaa ni huonosti voip käyä.

• 8iklö mysticas
      • *Faith*

Eipäs leikitä heilureidenkaan kanssa!

• foksmalder
        *Faith* kirjoitti:

Eipäs leikitä heilureidenkaan kanssa!

Älä itse sitten reiluuden nimissä leiki Raamatun ja rukoilun kanssa.

Ja ateisteja vielä syytetään siitä, ettemme muka kannattaisi uskonnonvapautta, huh huh.

• cdghd

Huijausta, ihan niin kuin uskonnotkin.

• 21dffddf

Vie tukasta kirkkoon.

• Mirikli

Hmmm.. Aika mielenkiintoinen ja toisaalta järkyttävä keskustelu. Alussa 2 ihmistä kiistelivät keskenään siitä mikä on väärin ja mikä oikein.

"Spiritismiä. Tarot-korteista ennustaminen on yksi spiristismin muoto, eikä kortteja muuhun käytetä. "

Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa, itse en koskaan ennusta korteista, kyllähän niistää ennustaa voi muttei se ole kaikille todellakaan syy käyttää kortteja. Tutustukaa asioihin ennenkuin väitätte niitä synniksi ja saat*nalliseksi.
      Tarotkorttipakassa on 78 korttia, ja niitä voi nostaa useammann kerralla tai sitten niinkuin minä teen, nostaa vain yhden kortin jos mielessäni on kysymys johon en meinaa löytää vastausta.

Kortteja voi tulkita monilla tavoilla. Jos niistä on kiinnostunut niin kannattaa lukea monia kirjoja aiheesta, ostaa korttipakka mikä puhuttelee sinua ja sitten koettaa miltä se tuntuu, että onko se "sinun juttusi".

Jos joku läheiseni, tuttuni, tuntematon, haluaa vastauksen johonkin elämäntilanteeseensa, niin voin nostaa hänelle kortin. Jokaisella kortilla on oma merkityksensä, ja niistä saa ohjausta vaikeaan elämäntilanteeseen.

Jos katselet kortteja ensimmäistä kertaa, saatat järkyttyä. On hirtettyä, kuolemaa, erakkoa, jne. Mutta ei se ole niin mustavalkoista mitä se alkuun vaikuttaisi olevan. Ihan niinkuin kaikessa elämässämme, se mitä emme tunne, tai mistä emme tiedä, se herättää pelkoa.
      Valitettavasti myös kirkko herättää pelkoa sanomalla tarot tai jopa enkelikorttejakin synniksi, joista joutuu tietysti helvettiin jos tätä kamalaa syntiänsä ei kadu. Se vasta pahalle tuntuukin.

Olkaa avonaisia elämälle, älkää pelätkö uusia asioita jos ette tiedä niistä. Jos kortit kiehtovat muttet halua ostaa pakkaa tai opaskirjaa, käy kirjastossa, lue netistä ihmisten kokemuksia. On myös opas dvd:itä. Kaikenlaista tietoa, ja kun saat tietoa, pelkosi vähenee.

Jos lapsesi on 15 vuotias, häntä varmasti kiehtoo juuri kaikki uudet asiat mitkä ei välttämättä edes liity tarotkortteihin, hän on saattanut saada innostuksen niihin jostain kavereilta tai muuta vastaavaa. Niin nuori ei osaa käyttää kortteja, ellei lue asiasta paljon ja intuitiolla nosta kortteja.
      Ennustamaankaan lapsesi tuskin pystyy. Jos vielä tätä ketjua luet, niin kehoittaisin sinuna kysymään häneltä suoraan että miksi ostit nuo kortit. Jos hän ei oikein itsekään tiedä vastausta niin uskon sen olevan pelkkää nuoren kapinaa, uuden oppimisen halua, jonkun kaverin miellyttämistä, esittämisen halua. Jotain tälläistä oli minulla ainakin nuoruudessani.
      Oma lapseni on aina kysellyt korteistani, ja kerron suoraan että mitä ne ovat, ensin oli niin innoissaan ja halusi lukea kortteja kuten minä, meni vuosi, kyllästyi, sanoi että täyttä humpuukia ja on unohtanut koko asian. Hyväksyy silti sen että kortit kuuluvat minun elämääni.

Tuli aika paljon tekstiä, mutta tiivistettynä;
      Tarot ei ole syntiä, hyvin harva niillä ennustaa. Niistä katsotaan ohjeita elämään, vaikeisiin elämäntilanteisiin. Ja niissä ei ole mitään pelättävää koska mikään kortti ei näytä mitään pahaa. Esim tämä varmaan väärinymmärretyin "kuoleman kortti" merkitsee uuden alkua. Joissain korteissa näyttäisi olevan pelottava sanoma mutta aina, ihan aina, niissä on loppujen lopuksi vain positiivinen merkitys.

Itse uskon Luojaan, uskon että me kaikki olemme hänen kuviaan, luomme uutta joka päivä. Eikä hän siitä ole varmasti kuin hyvillään että lapsesi kokeilee uusia asioita. Parempi että lueskelee taroteista kun käy ryyppäämässä jossain tms. Älä ole ollenkaan huolissasi!

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille!

Ps. Olen romani emmekä ole povanneet korteista tai teenlehdistä tai käsistä vuosikausiin :D

• *Faith*

Palataanpa Raamatun alkulehdille:

"1 Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut. Se sanoi naiselle: "Onko Jumala todella sanonut: 'Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta'?" 2 Nainen vastasi käärmeelle: "Kyllä me saamme syödä puutarhan puiden hedelmiä. 3 Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: 'Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.'" 4 Silloin käärme sanoi naiselle: "EI, ETTE TE KUOLE." http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Moos.3.html

Vaikka sinä kuinka sanot, että "ETTE TE KUOLE" (vaikka tulella vähän leikittekin), vastaukseni sinulle on sama kuin Jeesuksella saatanalle erämaassa: "Älä kiusaa Herraa, Jumalaasi".

Muistitan sinua myös ensimmäisestä käskystä: "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia. Ainoa todellinen turva on Jumala, joka on luonut kaiken ja ilmoittanut olevansa kaiken Herra. Jos turvaudumme omatekoisiin epäjumaliin, käännymme pois Jumalasta ja hänen rakkaudestaan." http://www.evl.fi/katekismus/10kaskya/1.html.

Toisin sanoen: Tee parannus synnistäsi ja ota Jumalan armo vastaan. Jumalan suojelus ja johdatus ovat kaikki mitä tarvitset.

Näillä ohjeilla toivotan sinulle Oikein Hyvää Uutta Vuotta 2014!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 527
      8208
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      234
      2778
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2621
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      165
      2045
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      121
      1921
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      6
      1755
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1646
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      80
      1262
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1208
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1195
    Aihe