Nuohouspakko haiseee

Pikipiippu

Onko asiallista pakottaa ostamaan palvelu määrätyltä yksityiseltä yritykseltä lakiin vedoten.
Normaali markkinoiden kilpailutilanne ei toteudu???? Eu:n kilpailulainsäädännön
vastaista toimintaa selkeästi. Pelastustoimella on valta valita nuohouksen suorittaja???? Miksi tätä ei jätetä markkinoiden tehtäväksi ja vapauteta kilpailulle.
Koulutettu nuohooja suorittaa työn ja antaa siitä todistuksen. Kuka tahansa koulutettu nuohooja sen voi suoritaa( ei raketti tiedettä). Tämänhetkinen systeemi
nuohouksessa ajaa piirinuohoussysteemin kautta kilpailun alas alalla. Tämäkö on tarkoituskin.....hinnat sanellaan.????
Yleensäkin pakottaminen ei kuulu tällaisten asioiden yhteyteen, jotka ihmiset hoitavat jo oman turvallisuutensakin varmistamiseksi kuntoon.

6

255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pakotellaan

      Pakkoruotsi...pakkonuohous...pakkoviemäri tästä on hyvä jatkaa.
      Kansalaiset vissiin liian tyhmiä itse päättämään asioista. Holhousyhteiskunta jatkumoa vertailuyhteiskunnalle. Pakottaminen kertoo pakotettavan aliarvioimisesta ja pitämisestä älyllisesti tyhmänä päättämään itse asiasta.

    • neuvottelua?

      Noh, ihan pakkohan se ei ole. Voi käyttää yksityistä tai tehdä sen itse. Käsitykseni mukaan tärkeää on vaan se, että se tehdään. Voithan sanoa, että ei ole piippua käytetty, jos et muuten halua sanoa, että ei käy. Sinulla on kuitenkin oikeus sanoa, että ei käy, menkää pois alueeltani.
      Taitaa olla sitten vakuutus yms. tekijät jotka on ihmeissään, jos roihahtaa.
      Kyllä kunnanhallitus ( ne edustajat siellä) tulisi ajaa tämmöisiäkin asioita. Ehkä kokoomus tai PS voisivat olla semmoisia oikeudenmukaisia puolueita.
      Tuollaiset turvatyöpaikat ovat jotenkin sdp tyyppisiä että vasemmisto-vihreä-ruåttalaiset tai sdp ovat tuollaisia joskus saaneet aikaan.
      Meillä täällä etelämpänä on kilpailua ja olen välillä tehnyt itsekin. Olen vaan sanonut, että nyt ei tarvii, kun tein itse. Asia on ok, ja kaveri menee seuraavaan.

      • kokeiltu on

        "voi käyttää yksityistä..." nehän on nuohoojat yksityisyrittäjiä, eivätkä tule toisen reviirille.


    • Nuohous kannattaa

      Jos et ota yhteyttä nuohariin tai ilmoitat, että olet itse nuohonnut piiput ja tulisijat, niin rollitaan (ilmiannetaan) pelastushenkilökunnalle heti ja jokavuosi. "Et ole suorittanut lakisääteistä nuohousta" ja pelastushenkilökunta ryhtyy virkansa puolesta painostamaan/ pakottamaan (myymään) nuohouspalvelua tarvitsemattomalle????
      Tulee jotenkin neukkujen DDR/saksan gestapon mieleen, ei taida olla tätä päivää. Mutta näin meillä arvon vuonna 2013.

    • Kilpailutus ok

      kilpailu tulee 2-3 vuoden välein kun alueen huohoustoiminta kilpailutetaan.

      • Vakaata tuloo

        KILPAILU
        "Voisitsää ny vielä 3 vuotta kiertää jnuohoten ja kerätä rahaa?
        "Kai mää vielä voin kun ei tässä muitakaan vapaaehtoisia oo!"
        "Vakaata tuloohan se on ja jos eivät ryhdy niin mää soittelen"
        "Ok palataan taas 3 vuoden päästä"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1663
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1448
    4. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1131
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1128
    6. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1120
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1081
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe