Onko asiallista pakottaa ostamaan palvelu määrätyltä yksityiseltä yritykseltä lakiin vedoten.
Normaali markkinoiden kilpailutilanne ei toteudu???? Eu:n kilpailulainsäädännön
vastaista toimintaa selkeästi. Pelastustoimella on valta valita nuohouksen suorittaja???? Miksi tätä ei jätetä markkinoiden tehtäväksi ja vapauteta kilpailulle.
Koulutettu nuohooja suorittaa työn ja antaa siitä todistuksen. Kuka tahansa koulutettu nuohooja sen voi suoritaa( ei raketti tiedettä). Tämänhetkinen systeemi
nuohouksessa ajaa piirinuohoussysteemin kautta kilpailun alas alalla. Tämäkö on tarkoituskin.....hinnat sanellaan.????
Yleensäkin pakottaminen ei kuulu tällaisten asioiden yhteyteen, jotka ihmiset hoitavat jo oman turvallisuutensakin varmistamiseksi kuntoon.
Nuohouspakko haiseee
6
277
Vastaukset
- Pakotellaan
Pakkoruotsi...pakkonuohous...pakkoviemäri tästä on hyvä jatkaa.
Kansalaiset vissiin liian tyhmiä itse päättämään asioista. Holhousyhteiskunta jatkumoa vertailuyhteiskunnalle. Pakottaminen kertoo pakotettavan aliarvioimisesta ja pitämisestä älyllisesti tyhmänä päättämään itse asiasta. - neuvottelua?
Noh, ihan pakkohan se ei ole. Voi käyttää yksityistä tai tehdä sen itse. Käsitykseni mukaan tärkeää on vaan se, että se tehdään. Voithan sanoa, että ei ole piippua käytetty, jos et muuten halua sanoa, että ei käy. Sinulla on kuitenkin oikeus sanoa, että ei käy, menkää pois alueeltani.
Taitaa olla sitten vakuutus yms. tekijät jotka on ihmeissään, jos roihahtaa.
Kyllä kunnanhallitus ( ne edustajat siellä) tulisi ajaa tämmöisiäkin asioita. Ehkä kokoomus tai PS voisivat olla semmoisia oikeudenmukaisia puolueita.
Tuollaiset turvatyöpaikat ovat jotenkin sdp tyyppisiä että vasemmisto-vihreä-ruåttalaiset tai sdp ovat tuollaisia joskus saaneet aikaan.
Meillä täällä etelämpänä on kilpailua ja olen välillä tehnyt itsekin. Olen vaan sanonut, että nyt ei tarvii, kun tein itse. Asia on ok, ja kaveri menee seuraavaan.- kokeiltu on
"voi käyttää yksityistä..." nehän on nuohoojat yksityisyrittäjiä, eivätkä tule toisen reviirille.
- Nuohous kannattaa
Jos et ota yhteyttä nuohariin tai ilmoitat, että olet itse nuohonnut piiput ja tulisijat, niin rollitaan (ilmiannetaan) pelastushenkilökunnalle heti ja jokavuosi. "Et ole suorittanut lakisääteistä nuohousta" ja pelastushenkilökunta ryhtyy virkansa puolesta painostamaan/ pakottamaan (myymään) nuohouspalvelua tarvitsemattomalle????
Tulee jotenkin neukkujen DDR/saksan gestapon mieleen, ei taida olla tätä päivää. Mutta näin meillä arvon vuonna 2013. - Kilpailutus ok
kilpailu tulee 2-3 vuoden välein kun alueen huohoustoiminta kilpailutetaan.
- Vakaata tuloo
KILPAILU
"Voisitsää ny vielä 3 vuotta kiertää jnuohoten ja kerätä rahaa?
"Kai mää vielä voin kun ei tässä muitakaan vapaaehtoisia oo!"
"Vakaata tuloohan se on ja jos eivät ryhdy niin mää soittelen"
"Ok palataan taas 3 vuoden päästä"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446