Heip terveydenhuolto -alan ihmiset!
Onko teillä kokemuksia siitä että olette olleet palkattuina vuorotteluvapaa sijaisina? Siis joku jää vuorotteluvapaalle ja joku palkataan siihen tilalle. Millaisia kriteerejä vaaditaan sijaiselta? Onko yhdenmukaista käytäntöä maan laajuisesti vai onko kysymyksessä vain sen työvoimatoimiston työntekijän mielipide joka kulloinkin sattuu asiaa hoitamaan?
Vuorotteluvapaasta
2
223
Vastaukset
- liinatukka
Olen vuorotteluvapaalla. Kun jäin vapaalle,osastonhoitaja otti siihen tutun ihmisen, jolla oli vastaava koulutus kuin minullakin . Tämä sijainen oli ollut osastolla vuoden verran ennen tätä minun sijaisuuttani. Koska kriteerinä on palkata sijaiseksi työtön työnhakija, tältä sijaiselta katkaistiin työsuhde päivän ajaksi, ja hän sai siten sen pestin.
- Nirppu
Olen työskennellyt sijaisena samassa yksikössä käytännössä katsoen viimeiset 2,5 vuotta. Tosin aina välissä pakkotaukoja pitäen eli määräyskirja loppunut. Kerran olen lyhyen pätkän ollut myös vuorotteluvapaan sijaisena. Sillon määräyskirjani katkaistiin tarkoituksella päiväksi jotta olin kelvollinen ottamaan vastaan vv-sijaisuuden.
Tänä syksynä yksiköstämme eräs jää vuorotteluvapaalle vuodeksi. Minä tietysti olin kärkkymässä paikkaa kieli pitkällä. Mutta kylmää vettä niskaani sain. Minulle lyhyesti ilmoitettiin että vv-sijaisen tulee olla ollut työttämänä viisi kuukautta. Paitsi jos hän on yli 50 vuotias tai vastavalmistunut, silloin tämä yksi päivä riittää. Näin oli kuulemma työvoimatoimisto määrännyt eikä siihen ollut talomme taholta mitään vastaan sanomista. Jos ei kyseisiä kriteereitä täyttävää löydy ei myöskään heru vuorotteluvapaata sille joka halusi.
Minä mietin -tietysti pettyneenä- että missä välissä näitä kriteereitä on ehditty muuttamaan kun vielä vajaan viimeisen puolen vuoden aikana vv-sijaiseksi on kelvannut henkilö, jolla on päivän nimellinen työttömyys =työsuhde katkaistu tarkoituksellisesti päiväksi.Henkilökohtaisesti tunnen tällaisia vv-sijaisia.
Ovatko siis muut törmänneet tähän "viisi kuukautta työttömänä, tai ..." -sääntöön?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi604635Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal954335- 713778
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963717Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1182752- 352538
- 372442
- 242419
- 382409
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232284