Mielipiteitä kehiin, kiitos :)

maarit-kolehmainen

Viikon reissu edessä; asunto vuokrattu Firenzestä viikoksi. Tiedän, että Firenzessäkin näkemistä riittää, mutta kuitenkin on tarkoitus samalla reissulla tehdä muutama retki ulommas Toscanaan. HUOM! Retket tehdään junalla/bussilla.

Mikä on järkevä retkeilytahti, mitkä ovat must-koheet?

Siena kiinnostaa. Meneekö sihen yksi koko päivä, vai olisiko mahdollista yhdistää jokin toinen kohde - San Gimignano?

Pisa - kannattaako mennä?

Muuta "mustia"? Ajatellen niin, että max kolmena päivänä retkeilyä Firenzestä pois.

Lämpimät kiitokset vastaajille :)

6

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trusci

      Kukapa tietää. Nimimerkki ijpe tuossa ylempänä ei nähnyt Firenzessä kuin jeesuksenaikaisia tauluja, vanhoja taloja ja yhdeksän euron oluttuoppeja. Joku muu taas voisi tutkia Firenzeä viikkokausia. Sienassa ehtii käydä päivässä vaikka pari kertaakin, mutta ei siitä mitään irti niin lyhyessä ajassa saa. San Gimignano samoin, vaikka onkin pienempi. Toscanan mielenkiintoisimmat kaupungit - Firenzen lisäksi - ovat minusta ihan muualla, jonkun mielestä ei.
      En siis tiedä. Lue hyvä opas, vaikka Könemannin kirja. Päätä paikan päällä, onko syytä lähteä pikaretkille mihinkään.

    • ijpe

      hei kuule trusci, aukion toisella laidalla olut maksoi 4 egeä, muovituopissa tosin mutta ei se mua haittaa, kylmää oli. sitä paitsi join niitä 9 egen tuoppeja kolme peräkkäin vaikka tiesin hinnan. pisassa on kallellaan oleva torni joka on kaiken lisäksi korjattu niin ettei sen pitäisi kaatua. ilman muuta kannatta käydä. suoraan sanottuna kaikkialla kannattaa käydä mihin vaan ehtii - ja itselleen sopivaan tahtiin. koskaan ei tiedä mitä nurkan takaa löytyy. toisaalta on hyvä muistaa ettei kaikkea maailmassa ehdi eikä tarvitse nähdä. siis relax.

      • Sienese

        Olen Truskin kanssa samaa mieltä, kannattaako lähteä muualle sillä viikko on Firenzelle vähän. Sangimignano on pieni ja turistitulva melkoinen. itse pidän Pienzasta ja Montepulcianosta mm. Sienakin vaatii aikaa jos muutakin haluaa kuin sen simpukkatorin. siellä on upeita taidemuseoita olihan siena renessanssin keskuksia.


      • gimigimi
        Sienese kirjoitti:

        Olen Truskin kanssa samaa mieltä, kannattaako lähteä muualle sillä viikko on Firenzelle vähän. Sangimignano on pieni ja turistitulva melkoinen. itse pidän Pienzasta ja Montepulcianosta mm. Sienakin vaatii aikaa jos muutakin haluaa kuin sen simpukkatorin. siellä on upeita taidemuseoita olihan siena renessanssin keskuksia.

        Kyllähän S.Gimignanossa hienoja frescoja on vaikka kuinka. Ja Toscanan Manhattan huikaisee. Turisteja kyllä on, mutta niin se usein on paikoissa, jotka kannattaa kokea.


      • dsgj2
        Sienese kirjoitti:

        Olen Truskin kanssa samaa mieltä, kannattaako lähteä muualle sillä viikko on Firenzelle vähän. Sangimignano on pieni ja turistitulva melkoinen. itse pidän Pienzasta ja Montepulcianosta mm. Sienakin vaatii aikaa jos muutakin haluaa kuin sen simpukkatorin. siellä on upeita taidemuseoita olihan siena renessanssin keskuksia.

        Sienassa pyörähtää päivässä helposti, mutta eipä siitä paljon sellaisella käynnillä saa. Junat tunnin välein, matka kestää puolisentoista tuntia.


    • Donna

      Jos paikkojen bongaaminen on tärkeää, silloin kannattaa kaahata. Muutamakaan lomaviikko Firenzessä ei oikeastaan riitä mutta loppujen lopuksi kukin tyylillään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe