Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

kipsien värikoodit

ihmetyttää

Osaako kukaan kertoa onko kipsessä ns. värikoodeja? Normaalisti kipsatut raajat on valkoisia, mutta näin yhden miehen minkä oikea käsi oli kipsattu ja kipsi oli sininen? Samana päivänä näin myös miehen minkä oikea käsi oli kipsattu ja kipsi valkoinen eli onko sininen kipsi merkki jostakin, jäi vähän mietityttämään?

6

3595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kipsaaja

      Ei ole värikoodeja, eri valmistajien materiaaleja vain. Hyvin suuri osa "kipseistä" on nykyään sitä paitsi lasikuitua, ja niissä on värieroavaisuuksia. Tavallinen kipsi on valkoista.

    • Nauratti

      Kysymys ei todellakaan ole mistään "koodeista".... Kun kymmenvuotiaan tyttäreni nilkkaan laitettiin kipsi, hän sai itse valita päällystetäänkö se siniseksi, punaiseksi vai valkoiseksi. Voiton vei söpö pinkki.

      Merkki korkeintaan kantajansa makumieltymyksistä ainakin tässä tapauksessa.

    • T-M

      Mun jalka on kipsattu useamman kerran ja multa kysyttiin minkä värinen kipsi siihen laitetaan. eli mun tietojen mukaan kipseissä ei ole mitään värikoodeja kipsiäkin nyt vaan on eriväristä

    • mekko3

      Mun koipi on on ollu 5 kk kipsissä vasta sain 10nen kipsin 9 eri väria

    • Tanelihj

      Ootsä ihan tosissas? Ei jumalauta, mitä urpoja tääl taas on!

      • Aika muuttuu...!

        Siis ihmettelet, mitä urpoja on ollut kymmenen vuotta sitten? Missähän vaiheessa sairaalatarvikkeisiin ilmestyivät värit? Tuohon asti lienee olivat valkoisia, joten ei siinä sen suuremmasta urpoilusta ole kyse. Kymmenen vuoden aikana ovat kehittyneet myös esim. matkapuhelinsovellutukset ja koirien vaatetukset. Ja miten minusta tuntuu, että miesten juoksutrikoot ja kompressiosäärystimet ovat myös uudempaa tuotantoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2374
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      55
      2085
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      95
      1923
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1672
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1592
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1430
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe