Minulla on ollut vuodenpäivät Novofemkiekko kaapissa,mutten ole kuitenkaan ottanut niistä yhtään.Syy;suvussa paljon verisuonitautia ja oma tupakointi on ollut esteenä.Nyt kuitenkin on sellainen olo,että pitäiskö ruveta ottamaan.Olen jutellut lääkärin kanssa näistä haitoista mutta hän ei ole ottanut kantaa niihin mitenkään.Hormoniarvo oli 45 sain tuloksen viimeviikolla.Onko kenelläkään muulla samaa tilannetta ja minkalaisia kokemuksia? Hikoilu tuntuu jo niin sietämättömältä ja vie yöunet.
ottaakko vai ei
6
896
Vastaukset
- Nita
päättää sanovat gynekologit.Ei kai sinulle muuta neuvoa voi antaa, kuin että otat riskit ja aloitat hormonihoidon, tai kestät oireitasi. Minä en ainakaan kestänyt niin aloitin hormonihoidon neljä vuotta sitten. Yritin kesälomalla varovasti lopettaa, ja kaikki meni alussa hyvin, mutta kun loma loppui ja arjen stressi taas alkoi, niin oli pakko aloitta uudestaan. Heräsin joka tunti yöllä kuumiin aaltoihin ja sydämentykytykseen, ja alkoi kulua nukahtamislääkettä ja päänsärkytabletteja liikakin.
Nyt olen taas nukkunut ja elämä maistuu taas. - vaihtaa vuosia
Hormoonikorvaushoidon haitoista on viime aikoina puhuttu enemmän. Onneksi niin. Nainen tietää riskit. Niin keljua kuin onkin, päätös aloittamisesta jää sinulle. Kun tietää riskit, punnitsee omat oireet, oman elimistön hormoonivajeen ja hoidosta saadun hyödyn, päätyy käyttämään tai ei.
Oireistona pelkkä hikoilukin saattaa tuntua rajoittavalta. Silti jos alkaa tulla tihentynyttä virtsatulehdusta ja emättimen kuivumista ja yhdyntäkipuja kun limakalvot kuivuvat ja ohenenvat, ottaa jo mitä tahansa että elämästä tulisi siedettävä.
Jos sulla on vain hikoilua, oletkos kokeillut esim. femisoijaa, jota saa tavallisista kaupoista? Sitäkään ei saa syödä kuin ohjeen mukaan.
Unettomuus on yksi vaihdevuosiajan oire. Samoin sydämen rytmihäiriöt.
Liikunta, ulkoilu ja muutenkin terveelliset elämäntavat loiventavat myöskin alkavien oireiden haittoja.
Mutta vastuu on sun. Mikään hetken kokeilu ja oma säännöstely ei siihen kuulu. Jos päätät aloittaa kuurin, saamasi ohjeet on tarkoitettu nodatettavaksi. Ongelmatilanteissa yhteys hoitavaan gynekologiin.- Nita
Ostin kerran paketin Femisoija.. mutta hui, oli niin paha että paketti joutui roskikseen.
voiko joku sellaista syödä? - voi voi
Nita kirjoitti:
Ostin kerran paketin Femisoija.. mutta hui, oli niin paha että paketti joutui roskikseen.
voiko joku sellaista syödä?se pahalle maistu! Ruusumarjoille. Kaikkia ei vielä onneksi ole poispilattu liika makeuttamisella, että tällainen tavallinen ei makea niitä voi syödä. Veteen mittalusikallinen ja nam, siinä se. Kielenpituus matkaa. Ja kilelläkin on vain osa alue millä maistaa, joten eiku sitä, jos siitä avuksi:)
- Tuulikki
Nita kirjoitti:
voiko joku sellaista syödä?itse käytän femisoimaa joka aamu joko piimään tai jogurttiin sekoitettuna. Annan se turvota jonkin aikaa ja nam. Tämä riittää aamupalaksi eikä nälkä tunnut moneen tuntiin. Vaihdevuosiongelmiin en ole huomannut vaikutusta.
- Pipsa
Tuulikki kirjoitti:
itse käytän femisoimaa joka aamu joko piimään tai jogurttiin sekoitettuna. Annan se turvota jonkin aikaa ja nam. Tämä riittää aamupalaksi eikä nälkä tunnut moneen tuntiin. Vaihdevuosiongelmiin en ole huomannut vaikutusta.
että makuasia. Minulle meinasi tulla oksennus kun yritin syödä femisoijaa, ja joku voi sanoa nam!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603