Onko kellään tullut vastaan klimakteerinen keratodermia l.vaihdevuosiin liittyvä ihon sarveistumishäiriö jalkapohjissa ja/tai kämmenissä?(esiintyy myös miehillä).Luulen,että mimulla on sellainen ollut jo joitakin vuosia,vaikka en ole saanut siihen diagnoosia.Kävin alkuun useammallakin lääkärillä ihotautilääkäriä myöten mutta kyllästyin ,kun en saanut apua. Tein ihan oman diagnoosin netistä löytämieni tiedonmurusten varassa.Jalkapohjissa ja varsinkin kantapäissä on kauheaa karstaa ja kipeitä halkeamia,jonkun verran myös oikeassa kämmenessä.Kaikenlaisia voiteita ja muita hoitoja on kokeiltu huonolla menestyksellä. Toivoisin kannanottoja!!
keratodermia
7
395
Vastaukset
- bkdajfkö
Minulla on ollut jalanpohjat aina sellaiset, ei auta mikään muu kuin säännöllinen jalkahoito.
- Jalkojen perushoitoa
Älkää vaan kovin raapiko sitä kovaa nahkaa pois, sillä hermostosta menee tieto aivohin, että nyt tarvii alkaa kasvattaa lisää nahkaa, kun entistä raaputetaan. Hoitona on vain kevyt kuorinta ja reilu rasvaus. Rasvauksen jälkeen kannattaa vetää päälle esim silikonivuoritetut sukat joksikin aikaa, että voide oikeasti imeytyy kunnolla jalkoihin eikä ympäröiviin sukkiin tai vuodevaatteisiin. Yöksi noita sukkia ei kannata jättää, koska ne hautovat ihoa liikaa.
- bkdajfkö
ei auta mun jalkoihini.
- Jalkavoide
Mitä voidetta olette käyttäneet? silläkin on merkitystä mitä voiteet sisältää.
- wghirwl
Varmaan tässä kolmenkymmenen vuoden aikana kaikki markkinoilla olevat voiteet. ACOn puikko on ollut tähänastisista paras, mutta saa tienata aika paljon jos minun jalkapohjani sillä päivittäin rasvaa.
- 10+10
Auttaisiko Novalan.
- vaiva on vähentynyt
Siis eka pesen ja liottelen jonkin aikaa jalkoja. Sit kuivaan ja voitelen. ite oon käyttänyt FLP:n Aloe Propolis voidetta. On aika mönjää, siis ei kovin ohutta, mutta imeytyy niin täydellisesti ettei edes hetken päästä tunnu että jalat olis voideltu. silti pistän alkuyöksi silikonivuoratut sukat ja aamulla on pehmeä iho. Tätä samaa toistan säänöllisesti. Aluksi kävi niin, etä jo seuraavana iltana jalkapohjat oli korppuna, mutta kyllä tässäkin sitkeys on palkittu. Ai niin, ja raspia tai mitään höylää en ole näyttänytkään jaloilleni. Nythän jalkojenhoidossa on tuo raspin käyttö minimoitu, koska se oikeasti villiinnyttää ihosolut lisääntymään aivan holtittomasti.
Jalkojen pesuvedessä käytän aivan tavallista merisuolaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1091705- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472