Hyvä hoitaja

kiinnostaa1

Minkälainen on hyvä hoitaja?

13

2243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oona9

      Hyvä hoitaja on empaattinen, ystävällinen ja osaa nähdä perheen ja lapsen kotitilannetta laajemmin ilman turhaa tuomitsemista. Hyvä hoitaja on ammattitaitoinen lähihoitaja tai lastentarhanopettaja (sosionomi tai kasvatustieteen kandidaatti yliopistosta), joka on suuntautunut opinnoissaan varhaiskasvatukseen. Hyvä hoitaja tekee työtään sydämellään, osaa ottaa yksilöllisesti huomioon ja kuuntelee lasta. Hän ohjaa leikkiä ja on läsnä lapsen leikkiessä ja touhutessa. Hän on turvallinen aikuinen.

      • pienessä ryhmässä

        Muuten tunnistan itseni, mutta en ole lähihoitaja, enkä lastentarhanopettaja.Sydämelläni teen töitä, olen läsnä lasten leikeissä, enkä varsinkaan tuomitse vanhempia, vaikka joskus olisi aihetta. Ystävällinen, empaattinen ja lasten tarpeet huomioon ottava, sitä minä olen. Harmi etteivät tiemme kohtaa. Toivottavasti koulutuksesi auttaa lastasi pärjäämään tässä koventuneessa yhteiskunnassa.


      • pph2008

        Eikö perhepäivähoitaja voi olla hyvä hoitaja?


      • oona9
        pph2008 kirjoitti:

        Eikö perhepäivähoitaja voi olla hyvä hoitaja?

        tottakai! :)


      • Mukavat hoitajat

        Ammattitaito on tietysti tärkeä, mutta itse näkisin vielä tärkeämpänä sen, että tulee juttuun lasten kanssa, on empaattinen ja ystävällinen, mukava. Kyllä meillä ainakin huomaa kestä hoitajista lapset eniten tykkää. Ja esim. jos on paha aamu niin riippuu siitä kuka on aamuvuorossa, että jääkö itkien sinne vai ei. Lapsi myös puhuu joistain hoitajista vapaa-aikana. Ja itsestäkin tuntuu paremmalta jättää lapsi mukalle hoitajalle, kuin jollekin hapannaamalle tosikolle tms.
        Meillä oli edellisessä päiväkodissa aivan ihana aurinkoinen ja ystävällinen lapsista pitävä hoitaja ja meillekin oli aina tosi ystävällinen. Mutta onneksi on nykyisessäkin ollut hyvät hoitajat.


      • --'
        pienessä ryhmässä kirjoitti:

        Muuten tunnistan itseni, mutta en ole lähihoitaja, enkä lastentarhanopettaja.Sydämelläni teen töitä, olen läsnä lasten leikeissä, enkä varsinkaan tuomitse vanhempia, vaikka joskus olisi aihetta. Ystävällinen, empaattinen ja lasten tarpeet huomioon ottava, sitä minä olen. Harmi etteivät tiemme kohtaa. Toivottavasti koulutuksesi auttaa lastasi pärjäämään tässä koventuneessa yhteiskunnassa.

        Olet kouluttamaton ja kateellinen koulutetuille.


      • pienessä ryhmässä
        --' kirjoitti:

        Olet kouluttamaton ja kateellinen koulutetuille.

        Miksi olisin kateellinen? Koulutus minulla on,mutta eri alalle. Omaisuuttakin on kertynyt sen verran, että paremmasta palkastakaan en kadehdi ketään.Harmittaa tietenkin nämä koulutetut hoitajat, jotka menevät siitä mistä aita on matalin.
        Empatiasta ei tietoakaan ja sitähän ei koulunpenkiltä saa. Onneksi on paljon vanhempia, jotka arvostavat hyvää hoitajaa ja siitä olenkin saanut paljon kiitosta.


    • asiakas...

      Hyvä hoitaja on ennen kaikkea ilmainen

    • tiedän

      Hyvä hoitaja on kaunis ja hoikka. Hän piereskelee farkkupepustaan lapsen isän naamaan ja antaa pieruja myös suuhun.

    • sama se

      sillä, mikä ammattinimekkeen on sattunut itselleen hankkimaan ei ole väliä, kuhan kyseisessä koulutuksessa on perehdytty varhaiskasvatukseen. ja niitä on monia, itse olen lapsi- ja perhetyön ohjaaja, joka mahdollistaa niin päivähoidossa kuin seurakunnassa työskentelyn.

      Hyvä hoitaja ottaa huomioon lasten eroavaisuudet ja toimii niiden mukaan ohjaustilanteissa. lapsia ei voi kohdella yhtenä massana, vaan jokainen pitää kohdata yksilönä.

    • duunariäiti

      Hyvä hoitaja on sellainen, joka ei nipota, vaikken tulisikaan heti töistä hakemaan lasta, vaan jaksaa olla lapseni kanssa 24h/7, jos niin tahdon. Hän myös opettaa lapseni kuivaksi, siistiksi ja hyväkäytöksiseksi.

    • Monenlaista nähnyt

      Hyvä hoitaja on ammattitaitoinen, lempeä mutta samalla jämäkkä. Lapset usein kertovat pitävätkö hoitajasta vai ei. Jos näet että lapsesi todella pitää hoitajasta, se on hyvä merkki.

    • Anonyymi

      Ystävällinen, empaattinen ja iloinen.

      Turvallinen ja tarvittaessa jämäkkä.

      Asiakaslähtöinen ja itseilmaisultaan selkeä.

      Arvostaa omaa ammattiaan ilman vähättelyä tai nöyristelyä.

      Havainnoi tarkasti lasten tarpeita ja vastaa niihin. Silmät on selässäkin.

      Läsnäoleva.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe