Mun mielestä ja ymmärtääkseni tämä palsta on tarkoitettu meille Transuille mielipiteiden ja kokemusten vaihtoa ajatellen. Treffipalsta ja eteenkään mikään mollaamis- tai lokaamispalsta tää ei oo, mut kukaan ei tietenkään kiellä ottamasta yhteyttä hlökohtaisesti, jos näin haluu. Oon myös ymmärtäny, ett jos kirjoittajan nimen väri ei oo musta, vaan sininen, voit ottaa kirjoittajaan yhteyttä henk.koht. Oikaiskaa, jos oon ymmärtäny virheellisesti. Rapaa voi heittää silmille muuallaki, esim. kuralätäköissä kadulla. Mun mielestä sana on vapaa positiivisessa mielessä tällä palstalla.
Toki jos joku on pettynyt saamaansa kohteluun, ymmärrän senkin, mutta olkoon arvostelematta meitä muita ja meidän kirjoituksia, joiden kohdalla kohtelu on ollut positiivista ja meihin on suhtauduttu neutraalisti tai jopa positiivisesti.
Transihmisten keskustelupalsta
32
504
Vastaukset
- - nainen -
Hei Patricia,
minustakin palsta on tarkoitettu meille naisille ja kaikille trans-ihmisille ja sukupuoleltaan moninaisille ja mielellään positiivisessa ja tukevassa mielessä.
Yhtä vain en ymmärrä: miksi käytät sanaa "transu"? Sehän on hirveä haukkumasana!
Minä en ainakaan ole koskaan ollut "transu", en ennen prosessia, sen aikana tai sen jälkeen.
Ja ihan meidän kaikkien puolesta, käytetään myös positiivisia ja kannustavia ilmaisuja. :)- AlienIndie
"Yhtä vain en ymmärrä: miksi käytät sanaa "transu"? Sehän on hirveä haukkumasana! "
Entäs jos minä koen stringeihin pukeutuvat, itseään esittelevät ja mahdollisesti prostituutiota harjoittavat transsukupuoliset halventavana kaikkia transsukupuolisia, siis myös itseäni kohtaan? Miksi minun pitää siitä huolimatta suvaita sitä, mutta transuttelua ei kenenkään tarvitse? - Ladyman
Valaise nyt minua kun en oikein tajua sitä että puhut että tämä palsta on muunmuassa "tarkoitettu meille naisille..." ja kerrot vielä sen että et ole koskaan ollut "transu"(transsukupuolinen)! Mikä houkuttelee naisen tänne sitten?? Toinen asia, oletko nyt kuin luomunainen vai joku muu nainen??
En yritä nyt mitään ivata vaan ihan todella asillisella mielenkiinnolla kysyn! Tää Sinun ajatusmaailmasi kun eroaa vain niin paljon oppimastani täällä!! Thaikuissa kun itsensä täysin naiseksi korjauttanut on silti ladyboy ja kaveritkin ovat pääsääntöisesti tään jälkeenkin ladyboy-maailmasta!
Jos/kun minä haluaisin nyt tavata Suomessa transsukupuolisia, kaltaisiani ihmisiä, sinä et siis kuulu tähän ryhmään lainkaan eli on etsittävä vähänkuin transvestiitin asteella ennen prosessia olevia koska sen jälkeen on jo minun kannaltani/minulle liian myöhäistä?? - kljlkhjöj
Ladyman kirjoitti:
Valaise nyt minua kun en oikein tajua sitä että puhut että tämä palsta on muunmuassa "tarkoitettu meille naisille..." ja kerrot vielä sen että et ole koskaan ollut "transu"(transsukupuolinen)! Mikä houkuttelee naisen tänne sitten?? Toinen asia, oletko nyt kuin luomunainen vai joku muu nainen??
En yritä nyt mitään ivata vaan ihan todella asillisella mielenkiinnolla kysyn! Tää Sinun ajatusmaailmasi kun eroaa vain niin paljon oppimastani täällä!! Thaikuissa kun itsensä täysin naiseksi korjauttanut on silti ladyboy ja kaveritkin ovat pääsääntöisesti tään jälkeenkin ladyboy-maailmasta!
Jos/kun minä haluaisin nyt tavata Suomessa transsukupuolisia, kaltaisiani ihmisiä, sinä et siis kuulu tähän ryhmään lainkaan eli on etsittävä vähänkuin transvestiitin asteella ennen prosessia olevia koska sen jälkeen on jo minun kannaltani/minulle liian myöhäistä??Pistänpä minäkin näppini väliin. Ensinnäkin näissä keskusteluissa korostetaan aika usein naiseutta ja puhutaan ensisijassa transnaisista. Kuitenkin Suomessa nykyisin transtutkimuksiin ja -hoitoihin hakeutuu yhtä paljon transmiehiäkin. Tämä vinoutuma voi johtua siitäkin että transmiehillä on omat hyvät keskustelupalstansa ja harva heistä käy täällä säännöllisesti. Siksi täällä on ilmeisesti enemmistönä transnaiset ja aika suurena osuutena myös transvestiittimiehet.
Tuossa kysymyksessä pistää silmään erityisesti tuo että olet näköjään sisäistänyt Thaimaan olot niin vahvasti että pyrit käyttämään samaa sukupuolijakoasi suomalaisiinkin ihmisiin. Suomalaiset transsukupuoliset naiset eivät koe olevansa thaikkutyyppistä kolmatta sukupuolta vaan kokevat olevansa naisia jo ennen hoitoprosessiakin. Käytännössä joudutaan kuitenkin puhumaan transsukupuolisuudesta ennen hoitoprosessia, mutta kun se on käyty läpi (saatu dignoosi ja vahvistettu juridisesti uusi sukupuoli, sekä mahdollisesti tehty leikkaukset) henkilö ei pidä itseään enää transsukupuolisena vaan naisena. Varsinkin thaimaalainen luokittelu 'naisiin', 'ei naisiin' ja 'miehiin' ei ole käytössä Suomessa. Jotkut cis-ihmiset joilla on hyvin jyrkkiä negatiivisia mielipiteitä transsukupuolisia kohtaan, yrittää käyttää tätä jaottelua, mutta se ei ole yleistä. Kun tanssukupuolinen (nainen tai mies) on käynyt hoitoprosessin läpi hän pyrkii aktiivisesti elämään omassa sukupuoliryhmässään tavallisena naisena tai miehenä. Jotkut transsukupuoliset pitävät itseään vielä prosessin jälkeenkin transsukupuolisena, mutta he ovat selvä vähemmistö.
Suosittelen että kun nyt tulet Suomeen vierailulle, käytät aikaasi myös tutustumiseen suomalaisiin transsukupuolisiin. Riippuu tietenkin missäpäin Suomea oleskelet, mutta ainakin Helsingissä olisi mahdollista viikoittain torstaisin osallistua vertaistukiryhmän istuntoihin (kutsutaan kotoisasti kahvi-illaksi). Noissa kokoontumisissa enemmistönä on transmiehet, mutta kyllä transnaisiakin osallistuu vaihtelevasti. Setan Transtukipiste järjestää kerran kuussa ohjatun vertaistukiryhmän kokoontumisen, sukupuolet eri tilaisuudessa ja näissä keskustelu on syvällisempää. Mutta ainahan voi myös tavata vapaamuotoisemminkin, mutta silloin henkilöt painottuu enemmän bilettäjätyyppeihin.
Hieman ihmettelin tuota lausahdustasi "liian myöhäistä", miksi? Kyllä moni on käynyt transhoitoprosessin läpi korkeammassakin iässä ja heidän kanssaan keskustelu voisi valaista parhaiten ajatuksiasi. Kaikkea ei ole välttämättä vielä menetetty, jos sinulla on jo diagnoosi olemassa ja haluaisit kuitenkin käyttää hormonihoitoa. Suomalaisessa hoitoprosessissahan ei ole pakko mennä leikkauksiin jos ei halua tai ei voi terveydellisistä syistä, silti voi olla juridisesti nainen. Uskoisin että prosessin kokonaan läpikäynyt nainen (transnainen) voisi kertoa paljon sellaista josta sinulle voisi olla hyötyä. - kljlkhjöj
kljlkhjöj kirjoitti:
Pistänpä minäkin näppini väliin. Ensinnäkin näissä keskusteluissa korostetaan aika usein naiseutta ja puhutaan ensisijassa transnaisista. Kuitenkin Suomessa nykyisin transtutkimuksiin ja -hoitoihin hakeutuu yhtä paljon transmiehiäkin. Tämä vinoutuma voi johtua siitäkin että transmiehillä on omat hyvät keskustelupalstansa ja harva heistä käy täällä säännöllisesti. Siksi täällä on ilmeisesti enemmistönä transnaiset ja aika suurena osuutena myös transvestiittimiehet.
Tuossa kysymyksessä pistää silmään erityisesti tuo että olet näköjään sisäistänyt Thaimaan olot niin vahvasti että pyrit käyttämään samaa sukupuolijakoasi suomalaisiinkin ihmisiin. Suomalaiset transsukupuoliset naiset eivät koe olevansa thaikkutyyppistä kolmatta sukupuolta vaan kokevat olevansa naisia jo ennen hoitoprosessiakin. Käytännössä joudutaan kuitenkin puhumaan transsukupuolisuudesta ennen hoitoprosessia, mutta kun se on käyty läpi (saatu dignoosi ja vahvistettu juridisesti uusi sukupuoli, sekä mahdollisesti tehty leikkaukset) henkilö ei pidä itseään enää transsukupuolisena vaan naisena. Varsinkin thaimaalainen luokittelu 'naisiin', 'ei naisiin' ja 'miehiin' ei ole käytössä Suomessa. Jotkut cis-ihmiset joilla on hyvin jyrkkiä negatiivisia mielipiteitä transsukupuolisia kohtaan, yrittää käyttää tätä jaottelua, mutta se ei ole yleistä. Kun tanssukupuolinen (nainen tai mies) on käynyt hoitoprosessin läpi hän pyrkii aktiivisesti elämään omassa sukupuoliryhmässään tavallisena naisena tai miehenä. Jotkut transsukupuoliset pitävät itseään vielä prosessin jälkeenkin transsukupuolisena, mutta he ovat selvä vähemmistö.
Suosittelen että kun nyt tulet Suomeen vierailulle, käytät aikaasi myös tutustumiseen suomalaisiin transsukupuolisiin. Riippuu tietenkin missäpäin Suomea oleskelet, mutta ainakin Helsingissä olisi mahdollista viikoittain torstaisin osallistua vertaistukiryhmän istuntoihin (kutsutaan kotoisasti kahvi-illaksi). Noissa kokoontumisissa enemmistönä on transmiehet, mutta kyllä transnaisiakin osallistuu vaihtelevasti. Setan Transtukipiste järjestää kerran kuussa ohjatun vertaistukiryhmän kokoontumisen, sukupuolet eri tilaisuudessa ja näissä keskustelu on syvällisempää. Mutta ainahan voi myös tavata vapaamuotoisemminkin, mutta silloin henkilöt painottuu enemmän bilettäjätyyppeihin.
Hieman ihmettelin tuota lausahdustasi "liian myöhäistä", miksi? Kyllä moni on käynyt transhoitoprosessin läpi korkeammassakin iässä ja heidän kanssaan keskustelu voisi valaista parhaiten ajatuksiasi. Kaikkea ei ole välttämättä vielä menetetty, jos sinulla on jo diagnoosi olemassa ja haluaisit kuitenkin käyttää hormonihoitoa. Suomalaisessa hoitoprosessissahan ei ole pakko mennä leikkauksiin jos ei halua tai ei voi terveydellisistä syistä, silti voi olla juridisesti nainen. Uskoisin että prosessin kokonaan läpikäynyt nainen (transnainen) voisi kertoa paljon sellaista josta sinulle voisi olla hyötyä.Jäi vielä mainitsematta että ilmeisesti HelsinkiPriden yhteydessä järjestettäneen perinteinen seminaaritilaisuus transsukupuolisille ja heidän omaisilleen sekä asiasta kiinnostuneille. Tällä hetkellä tapahtuman nettisivulla ei ole vielä täydellistä ohjelmalistausta josta voisi asian varmistaa.
- Ladyman
kljlkhjöj kirjoitti:
Pistänpä minäkin näppini väliin. Ensinnäkin näissä keskusteluissa korostetaan aika usein naiseutta ja puhutaan ensisijassa transnaisista. Kuitenkin Suomessa nykyisin transtutkimuksiin ja -hoitoihin hakeutuu yhtä paljon transmiehiäkin. Tämä vinoutuma voi johtua siitäkin että transmiehillä on omat hyvät keskustelupalstansa ja harva heistä käy täällä säännöllisesti. Siksi täällä on ilmeisesti enemmistönä transnaiset ja aika suurena osuutena myös transvestiittimiehet.
Hieman ihmettelin tuota lausahdustasi "liian myöhäistä", miksi? Kyllä moni on käynyt transhoitoprosessin läpi korkeammassakin iässä ja heidän kanssaan keskustelu voisi valaista parhaiten ajatuksiasi. Kaikkea ei ole välttämättä vielä menetetty, jos sinulla on jo diagnoosi olemassa ja haluaisit kuitenkin käyttää hormonihoitoa. Suomalaisessa hoitoprosessissahan ei ole pakko mennä leikkauksiin jos ei halua tai ei voi terveydellisistä syistä, silti voi olla juridisesti nainen. Uskoisin että prosessin kokonaan läpikäynyt nainen (transnainen) voisi kertoa paljon sellaista josta sinulle voisi olla hyötyä.Tuli juuri pyörälenkilläni tänään mieleen mikä ero on tyypillisellä ladyboylla ja tomboylla! Ladyboy on paljolti sotkuinen, työtä vieroksuva, haluaa nukkua päivät ja juhlia illat! Tomboy pukeutuu siististi miehisiin asuihin, haluaa tehdä työtä eli tienata itse elantonsa paljolti siksikin että elämän kuppanina ei ole farangia vaan thaikkunainen! Tomboyta on täällä tosi paljon myös! Miellyttäviä ihmisiä, haluaisin kovasti tutustua vastaaviin(transmiehiin) Suomessakin!! En tunne Suomessa ketään, ainoastaan hyviä ystäviä löytyy lesboista ja he ovat Transmiehistä kertoilleet jotain! Tomboyn tunnistan jostain syystä aina myös, jotenkin vain se naiseus löytyy kuitenkin sieltä jostain!!
Naiseuden thaikkuladyboy on tiedostanut jo 4-5 vuoden iässä eli ihan kuin Suomessakin useat! Vasta aivan lähi vuosina vanhemmat ja suku on alkanut tajuta esiaa ja hyväksyäkin! Eli ei ladyboy ole voinut suunnitella kovinmitä hän tekee joskus tulevaisuudessa naiseutensa kanssa mutta naisia hekin kokevat/haluavat olevansa!
Tuo kolmas sukupuoli on pääosin minun näkemykseni täällä transsukupuolisuudesta koska olen elänyt nyt niin pitkään mukana tässä elämän tyylissä! Olen Nukkunut/elänyt/ ladyboyn kanssa kuukausia sekä seurannut lukuisten valmistautumisia illan rientoihin sun muihin menoihin! Kun tätä ennen olen elänyt naisten parissa lukuisia vuosia ennen kuin aloin elämään ladyboytten parissa, voin kyllä kokemuksellani verrata heitä toisiinsa ja siitä käsitykseni ettei se toinen sukupuoli kuole pois sieltä koskaan vaan löytyy aina myös kuten kerroin tomboysta vähän ennemmin!!
Miksi korjauttaisit sukupuolesi jos et sitä tunne oikeaksi! Sitä ihanampi asia mitä enemmän saat tunnetta että olet nyt onnellinen! Kadehdin teitä jotka sen olette saaneet tehdä varsinkin kun sen elämän suhkot alkutaipaleella vielä olette saaneet tehtyä! En myöskään vihaa teitä nyt vaan päinvastoin olen onnellinen puolestanne aivan kuten täälläkin olen tehnyt ja auttanut vain jos jollain on ollut ongelmia elämässään!
Vielä muutama vuosi sitten en olisi tullut setan tilaisuuksiin mutta nyt olen kasvanut "aikuiseksi" viimein ja en häpeä myöntää olevani transsukupuolinen. En olisi alkanut käyttämään hormooneita jos en vakavastikin olisi suunnitellut sukupuolen korjaukseen lähtöä!! Ikä jarruttaa, terveystilanne ei, ainakin mitä lääkäreihin ja tuloksiin on uskomista! Kuten olen kirjoittanut aikaisemminkin, käytän tämän tästä hormooneita kun tunnen sen minulle taas oikeaksi/tarpeeliseksi!
Kiitos Sinullekin hyvistä vastauksistasi, kyllä ne herätti ainakin minua ajattelemaan asioita taas enemmän! Ihan kiva olisi keskustella lisää ja tapaillakin joskus! En ole kieroitunut ladyboyihin sekaantuja kuten aika useakin farangi-ystäväni on, minä koen ladyboyt enemmän vain ystävinä kuin seksin apuvälineinä! Homous, lesbous, trannssukupuolisuus sun muut "erikoiset asiat" on minulle itsestään selviä asioita! Mukavia homoystäviäkin minulla on mutta "muullalailla" eivät minua kiinnosta! :) - lhkgyvguv
Ladyman kirjoitti:
Tuli juuri pyörälenkilläni tänään mieleen mikä ero on tyypillisellä ladyboylla ja tomboylla! Ladyboy on paljolti sotkuinen, työtä vieroksuva, haluaa nukkua päivät ja juhlia illat! Tomboy pukeutuu siististi miehisiin asuihin, haluaa tehdä työtä eli tienata itse elantonsa paljolti siksikin että elämän kuppanina ei ole farangia vaan thaikkunainen! Tomboyta on täällä tosi paljon myös! Miellyttäviä ihmisiä, haluaisin kovasti tutustua vastaaviin(transmiehiin) Suomessakin!! En tunne Suomessa ketään, ainoastaan hyviä ystäviä löytyy lesboista ja he ovat Transmiehistä kertoilleet jotain! Tomboyn tunnistan jostain syystä aina myös, jotenkin vain se naiseus löytyy kuitenkin sieltä jostain!!
Naiseuden thaikkuladyboy on tiedostanut jo 4-5 vuoden iässä eli ihan kuin Suomessakin useat! Vasta aivan lähi vuosina vanhemmat ja suku on alkanut tajuta esiaa ja hyväksyäkin! Eli ei ladyboy ole voinut suunnitella kovinmitä hän tekee joskus tulevaisuudessa naiseutensa kanssa mutta naisia hekin kokevat/haluavat olevansa!
Tuo kolmas sukupuoli on pääosin minun näkemykseni täällä transsukupuolisuudesta koska olen elänyt nyt niin pitkään mukana tässä elämän tyylissä! Olen Nukkunut/elänyt/ ladyboyn kanssa kuukausia sekä seurannut lukuisten valmistautumisia illan rientoihin sun muihin menoihin! Kun tätä ennen olen elänyt naisten parissa lukuisia vuosia ennen kuin aloin elämään ladyboytten parissa, voin kyllä kokemuksellani verrata heitä toisiinsa ja siitä käsitykseni ettei se toinen sukupuoli kuole pois sieltä koskaan vaan löytyy aina myös kuten kerroin tomboysta vähän ennemmin!!
Miksi korjauttaisit sukupuolesi jos et sitä tunne oikeaksi! Sitä ihanampi asia mitä enemmän saat tunnetta että olet nyt onnellinen! Kadehdin teitä jotka sen olette saaneet tehdä varsinkin kun sen elämän suhkot alkutaipaleella vielä olette saaneet tehtyä! En myöskään vihaa teitä nyt vaan päinvastoin olen onnellinen puolestanne aivan kuten täälläkin olen tehnyt ja auttanut vain jos jollain on ollut ongelmia elämässään!
Vielä muutama vuosi sitten en olisi tullut setan tilaisuuksiin mutta nyt olen kasvanut "aikuiseksi" viimein ja en häpeä myöntää olevani transsukupuolinen. En olisi alkanut käyttämään hormooneita jos en vakavastikin olisi suunnitellut sukupuolen korjaukseen lähtöä!! Ikä jarruttaa, terveystilanne ei, ainakin mitä lääkäreihin ja tuloksiin on uskomista! Kuten olen kirjoittanut aikaisemminkin, käytän tämän tästä hormooneita kun tunnen sen minulle taas oikeaksi/tarpeeliseksi!
Kiitos Sinullekin hyvistä vastauksistasi, kyllä ne herätti ainakin minua ajattelemaan asioita taas enemmän! Ihan kiva olisi keskustella lisää ja tapaillakin joskus! En ole kieroitunut ladyboyihin sekaantuja kuten aika useakin farangi-ystäväni on, minä koen ladyboyt enemmän vain ystävinä kuin seksin apuvälineinä! Homous, lesbous, trannssukupuolisuus sun muut "erikoiset asiat" on minulle itsestään selviä asioita! Mukavia homoystäviäkin minulla on mutta "muullalailla" eivät minua kiinnosta! :)"Olen Nukkunut/elänyt/ ladyboyn kanssa kuukausia sekä seurannut lukuisten valmistautumisia illan rientoihin sun muihin menoihin!"
Tuossa on hieman eroa. Suomalaiset transnaiset elävät enemmistöltään tavallista naisen elämää. Bilettäminen rajoittuu sellaiseen määrään mitä muutkin naiset harrastaa, joka ilta ei olla menossa bileisiin. Asiaan vaikuttaa sekin että suomalaiset transnaiset ovat aika yleisesti työelämässä ja osa opiskelee, joten jokailtainen bilettäminen ei onnistu. Eikä sitä tarvita ansaintamielessä koska julkisen puolen hoidot ovat kohtuuhintaisia.
"Kadehdin teitä jotka sen olette saaneet tehdä varsinkin kun sen elämän suhkot alkutaipaleella vielä olette saaneet tehtyä!"
Moni suomalainen transsukupuolinen on lähtenyt korjausprosessiin hyvinkin iäkkäänä koska hoitoja ei ole saanut täällä paremmin kuin vasta 2000-luvulla. Moni transsukupuolinen on käynyt korjausprosessin läpi jopa eläkeiän kynnyksellä. Vasta muutaman vuoden ovat ala-ikäiset päässeet transtutkimuksiin ja -hoitoihin.
"En olisi alkanut käyttämään hormooneita jos en vakavastikin olisi suunnitellut sukupuolen korjaukseen lähtöä!! Ikä jarruttaa, terveystilanne ei, ainakin mitä lääkäreihin ja tuloksiin on uskomista! Kuten olen kirjoittanut aikaisemminkin, käytän tämän tästä hormooneita kun tunnen sen minulle taas oikeaksi/tarpeeliseksi!"
Ikä ei ole este, ei ollut minullekaan. Jos terveytesi on kunnossa, säännölliselle hormonihoidolle ei liene estettä. Satunnainen hormonien käyttäminen ei hyödytä oikeastaan lainkaan. Niitä pitää käyttää säännöllisesti ja riittävän suuria annoksia, elämän loppuun saakka. Suomessa tilanne on korjaantunut viimevuosina lääkekustannusten osalta kun hormonit saa nykyisin ilman yläikärajaa erityiskorvattuna (hormonit maksavat 3 euroa 3 kuukaudeksi).
Kertomasi perusteella alkaa syntyä kuva ettei Thaimaa olekaan mikään tavoiteltava ihannemaa joksi jotkut sitä luulevat. Jotkut suomalaiset transnaiset käyvät Thaimaassa SRS:ssä mutta se lienee ainoa myönteinen kohta. - AlienIndie
Ladyman kirjoitti:
Tuli juuri pyörälenkilläni tänään mieleen mikä ero on tyypillisellä ladyboylla ja tomboylla! Ladyboy on paljolti sotkuinen, työtä vieroksuva, haluaa nukkua päivät ja juhlia illat! Tomboy pukeutuu siististi miehisiin asuihin, haluaa tehdä työtä eli tienata itse elantonsa paljolti siksikin että elämän kuppanina ei ole farangia vaan thaikkunainen! Tomboyta on täällä tosi paljon myös! Miellyttäviä ihmisiä, haluaisin kovasti tutustua vastaaviin(transmiehiin) Suomessakin!! En tunne Suomessa ketään, ainoastaan hyviä ystäviä löytyy lesboista ja he ovat Transmiehistä kertoilleet jotain! Tomboyn tunnistan jostain syystä aina myös, jotenkin vain se naiseus löytyy kuitenkin sieltä jostain!!
Kiitos Sinullekin hyvistä vastauksistasi, kyllä ne herätti ainakin minua ajattelemaan asioita taas enemmän! Ihan kiva olisi keskustella lisää ja tapaillakin joskus! En ole kieroitunut ladyboyihin sekaantuja kuten aika useakin farangi-ystäväni on, minä koen ladyboyt enemmän vain ystävinä kuin seksin apuvälineinä! Homous, lesbous, trannssukupuolisuus sun muut "erikoiset asiat" on minulle itsestään selviä asioita! Mukavia homoystäviäkin minulla on mutta "muullalailla" eivät minua kiinnosta! :)Ladyboyt ovat työtä vieroksuvia? Miksi kukaan ei kirjoita tänne tekstiseinää moraalisaarnaa siitä kuinka paskasakkia ladyboyt ovat, kun minustakin kijroitetaan?
- Ladyman
lhkgyvguv kirjoitti:
"Olen Nukkunut/elänyt/ ladyboyn kanssa kuukausia sekä seurannut lukuisten valmistautumisia illan rientoihin sun muihin menoihin!"
Tuossa on hieman eroa. Suomalaiset transnaiset elävät enemmistöltään tavallista naisen elämää. Bilettäminen rajoittuu sellaiseen määrään mitä muutkin naiset harrastaa, joka ilta ei olla menossa bileisiin. Asiaan vaikuttaa sekin että suomalaiset transnaiset ovat aika yleisesti työelämässä ja osa opiskelee, joten jokailtainen bilettäminen ei onnistu. Eikä sitä tarvita ansaintamielessä koska julkisen puolen hoidot ovat kohtuuhintaisia.
"Kadehdin teitä jotka sen olette saaneet tehdä varsinkin kun sen elämän suhkot alkutaipaleella vielä olette saaneet tehtyä!"
Moni suomalainen transsukupuolinen on lähtenyt korjausprosessiin hyvinkin iäkkäänä koska hoitoja ei ole saanut täällä paremmin kuin vasta 2000-luvulla. Moni transsukupuolinen on käynyt korjausprosessin läpi jopa eläkeiän kynnyksellä. Vasta muutaman vuoden ovat ala-ikäiset päässeet transtutkimuksiin ja -hoitoihin.
"En olisi alkanut käyttämään hormooneita jos en vakavastikin olisi suunnitellut sukupuolen korjaukseen lähtöä!! Ikä jarruttaa, terveystilanne ei, ainakin mitä lääkäreihin ja tuloksiin on uskomista! Kuten olen kirjoittanut aikaisemminkin, käytän tämän tästä hormooneita kun tunnen sen minulle taas oikeaksi/tarpeeliseksi!"
Ikä ei ole este, ei ollut minullekaan. Jos terveytesi on kunnossa, säännölliselle hormonihoidolle ei liene estettä. Satunnainen hormonien käyttäminen ei hyödytä oikeastaan lainkaan. Niitä pitää käyttää säännöllisesti ja riittävän suuria annoksia, elämän loppuun saakka. Suomessa tilanne on korjaantunut viimevuosina lääkekustannusten osalta kun hormonit saa nykyisin ilman yläikärajaa erityiskorvattuna (hormonit maksavat 3 euroa 3 kuukaudeksi).
Kertomasi perusteella alkaa syntyä kuva ettei Thaimaa olekaan mikään tavoiteltava ihannemaa joksi jotkut sitä luulevat. Jotkut suomalaiset transnaiset käyvät Thaimaassa SRS:ssä mutta se lienee ainoa myönteinen kohta.Kyllä lukuisat ladyboyt ovat töissäkin, kuka kaupassa, puhelimien myynnissä eli kevyissä "naisellisissa" töissä! Osa baareissa, osa beachillä etsimässä asiakkaita! Kun asustelen sellaisella alueella liki Beachiä, näen samoja päiväsaikaan ja sitten yöntunteinakin! Kyllähän täällä ladyboyt olisivat opettajanakin jos se onnistuisi Thaimaan lain mukaan (kuten lähin ystäväni joka ehti sitä 2 vuotta opettajaksi valmistumisen jälkeen tehdä mutta halusi sitten alkaa elämään naisena)! "Raskas yö-ammatti" taas opettaa tälläisestä laiskan pelkästään päivän ajan nukkuvan ja teeveetä katselevan ladyboyn!
Okei ikä ei ole korjaukseen lähtemisen esteenä mutta on sitä olemassa muitakin esteitä! En ole mikään "suuriluinen" lihasmöykkykään eli sekään ei ole vaikeuttamassa korjaukseen lähtemistä! Elelen ja haluan elää naismaisesti nytkin! No katsotaan, jos sitten kuitenkin....!
"Kertomasi perusteella alkaa syntyä kuva ettei Thaimaa olekaan mikään tavoiteltava ihannemaa joksi jotkut sitä luulevat. Jotkut suomalaiset transnaiset käyvät Thaimaassa SRS:ssä mutta se lienee ainoa myönteinen kohta."
Ei välttämättä olekkaan mutta transsukupuolisen eläminen on helpompaa/vapaampaa täällä kuin Suomessa! Silloin tällöin bongaan myös ulkomaalaisia transsukupuolisia naisia täällä, liikkuvat kaikkialla kuten muutkin! Periaatteessa en ole mennyt juttuihin koska koen että se saattaisi lisätä epävarmuutta läpimenevyydessä! Minä vain olen oppinut lukemaan ihmisiä heidän liikkeistää ja eleistään! On olemassa Ladyboyta joita ei taatusti tavistyyppi osaa siksi ajatella!
Sitä olen ihmetellyt kun Suomesta käydään täällä SRS:ssä!?! No hinta on ehkä suurin tekijä vaikkakin kaikki maksaa tuplaten enemmän ulkomaaliselle täällä! Silti kun/jos rahaa on suhteessa paljon enemmän kuin perusthaimaalaisella, voit valita laadukkaan, turvallisen sairaalan itsellesi! Ne missä jotkut ladyboyt ovat leikkauksiaan teettäneet, ovat olleet jotain aivan toista ja kuolleisuus komplikaatioihin myöhemmin suurehko eli ymmärrätte myös miksi heitä pelottaakin leikkaukset ja odottavat että farangi maksaa tään turvallisessa sairaalassa!!
Täällä kun farangi joutuu sairaalaan, onnettomuuden tai jonkun vakavan sairauden takia, päivä voi maksaa jopa yli 1000 euroa!!!!!!! Täällä osataan rahastaa ulkomaalaisia!! Eli vakuutukset TÄYTYY olla kunnossa kun täällä elelet!! Teen pitkiä maastopyörälenkkejä ja siksi olen ottanut vielä täältäkin tapaturmavakuutuksen koska sinua/minua ei viedä sairaalaan jos eivät ole varmoja rahan saannista! Ryöstöjen pelon takia ei voi pitää isoja summia mukana mutta on nyt kortti mukan vakuutuksen todisteena! - khjhhhil
Ladyman kirjoitti:
Kyllä lukuisat ladyboyt ovat töissäkin, kuka kaupassa, puhelimien myynnissä eli kevyissä "naisellisissa" töissä! Osa baareissa, osa beachillä etsimässä asiakkaita! Kun asustelen sellaisella alueella liki Beachiä, näen samoja päiväsaikaan ja sitten yöntunteinakin! Kyllähän täällä ladyboyt olisivat opettajanakin jos se onnistuisi Thaimaan lain mukaan (kuten lähin ystäväni joka ehti sitä 2 vuotta opettajaksi valmistumisen jälkeen tehdä mutta halusi sitten alkaa elämään naisena)! "Raskas yö-ammatti" taas opettaa tälläisestä laiskan pelkästään päivän ajan nukkuvan ja teeveetä katselevan ladyboyn!
Okei ikä ei ole korjaukseen lähtemisen esteenä mutta on sitä olemassa muitakin esteitä! En ole mikään "suuriluinen" lihasmöykkykään eli sekään ei ole vaikeuttamassa korjaukseen lähtemistä! Elelen ja haluan elää naismaisesti nytkin! No katsotaan, jos sitten kuitenkin....!
"Kertomasi perusteella alkaa syntyä kuva ettei Thaimaa olekaan mikään tavoiteltava ihannemaa joksi jotkut sitä luulevat. Jotkut suomalaiset transnaiset käyvät Thaimaassa SRS:ssä mutta se lienee ainoa myönteinen kohta."
Ei välttämättä olekkaan mutta transsukupuolisen eläminen on helpompaa/vapaampaa täällä kuin Suomessa! Silloin tällöin bongaan myös ulkomaalaisia transsukupuolisia naisia täällä, liikkuvat kaikkialla kuten muutkin! Periaatteessa en ole mennyt juttuihin koska koen että se saattaisi lisätä epävarmuutta läpimenevyydessä! Minä vain olen oppinut lukemaan ihmisiä heidän liikkeistää ja eleistään! On olemassa Ladyboyta joita ei taatusti tavistyyppi osaa siksi ajatella!
Sitä olen ihmetellyt kun Suomesta käydään täällä SRS:ssä!?! No hinta on ehkä suurin tekijä vaikkakin kaikki maksaa tuplaten enemmän ulkomaaliselle täällä! Silti kun/jos rahaa on suhteessa paljon enemmän kuin perusthaimaalaisella, voit valita laadukkaan, turvallisen sairaalan itsellesi! Ne missä jotkut ladyboyt ovat leikkauksiaan teettäneet, ovat olleet jotain aivan toista ja kuolleisuus komplikaatioihin myöhemmin suurehko eli ymmärrätte myös miksi heitä pelottaakin leikkaukset ja odottavat että farangi maksaa tään turvallisessa sairaalassa!!
Täällä kun farangi joutuu sairaalaan, onnettomuuden tai jonkun vakavan sairauden takia, päivä voi maksaa jopa yli 1000 euroa!!!!!!! Täällä osataan rahastaa ulkomaalaisia!! Eli vakuutukset TÄYTYY olla kunnossa kun täällä elelet!! Teen pitkiä maastopyörälenkkejä ja siksi olen ottanut vielä täältäkin tapaturmavakuutuksen koska sinua/minua ei viedä sairaalaan jos eivät ole varmoja rahan saannista! Ryöstöjen pelon takia ei voi pitää isoja summia mukana mutta on nyt kortti mukan vakuutuksen todisteena!Satuinpa samaan aikaan palstalle!
"Kyllä lukuisat ladyboyt ovat töissäkin, kuka kaupassa, puhelimien myynnissä eli kevyissä "naisellisissa" töissä! Osa baareissa, osa beachillä etsimässä asiakkaita!"
Niinpä, "kevyissä naisellisissa töissä", Suomessa taas transnaiset tekevät samanlaisia ja raskaampiakin töitä kuin muutkin naiset. Jotkut ovat vaikkapa lähikaupan myyjinä (ei missää kevyessä puhelimien myyjinä) tai sairaalassa hoitajina (jopa lääkäreinä) välillä raskaassakin työssä kun nostelevat potilaita. Aika moni transnainen on IT-alalla, lieneekö ajautuminen alalle perustunut tekniseen osaamiseen ja naisellekin sopivaan kevyempään toimistotyöhön. Kyllähän transnaisia on myös teollisuudessa, rakennuksilla työskentely lienee hyvin harvinaista. Eli suomalainen transnainen asettuu tältäkin osalta "samaan rivistöön" muiden naisten kanssa.
"Ei välttämättä olekkaan mutta transsukupuolisen eläminen on helpompaa/vapaampaa täällä kuin Suomessa!"
Tuota en allekirjoita. Todennäköisesti transvestiitin elämä voisi olla helpompaa Thaimaassa koska muut ihmiset eivät kiinnittäisi niin suurta huomiota julkisuudessa liikkuvaan transvestiittiin kuten Suomessa. Transsukupuolisen elämä Suomessa on mielestäni helpompaa/vapaampaa koska he voivat integroitua muiden ihmisten joukkoon ja elää normaalia elämää erottautumatta muista ihmisistä.
"Sitä olen ihmetellyt kun Suomesta käydään täällä SRS:ssä!?! No hinta on ehkä suurin tekijä vaikkakin kaikki maksaa tuplaten enemmän ulkomaaliselle täällä!"
Hinta ei ole missään nimessä ratkaisevaa suomalaisten osalta. USA:sta kyllä lähdetään Thaimaahan SRS:ään hinnan vuoksi (leikkauksen saa alle puoleen hintaan), mutta Suomessa leikkaus maksaa n. 300-400 euroa (leikkauksia tehdään vain julkisella puolella) joten Thaimaan klinikoiden hinta 8 000-10 000 euroa on valtavasti enemmän. Jotkut hakevat parempaa laatua ja/tai haluaa välttää Suomen pitkät jonotusajat. Nykyisin jonotusajat ovat lyhentyneet joten Thaimaahan SRS:ään lähtö on harvinaistunut.
"Täällä kun farangi joutuu sairaalaan, onnettomuuden tai jonkun vakavan sairauden takia, päivä voi maksaa jopa yli 1000 euroa!!!!!!! Täällä osataan rahastaa ulkomaalaisia!! Eli vakuutukset TÄYTYY olla kunnossa kun täällä elelet!!"
Sama tilanne on kaikkialla kun matkustetaan ulkomaille, turistia rokotetaan säälimättä. Eilen televisiossa juuri kerrottiin kuinka ambulanssilento Suomeen maksoi kuusinumeroisen hinnan. Vaikka EU-alueella pitäisi olla mahdollisuus saada hoitoa samaan hintaan kuin paikalliset asukkaat, se ei toteudu aina. - Ladyman
khjhhhil kirjoitti:
Satuinpa samaan aikaan palstalle!
"Kyllä lukuisat ladyboyt ovat töissäkin, kuka kaupassa, puhelimien myynnissä eli kevyissä "naisellisissa" töissä! Osa baareissa, osa beachillä etsimässä asiakkaita!"
Niinpä, "kevyissä naisellisissa töissä", Suomessa taas transnaiset tekevät samanlaisia ja raskaampiakin töitä kuin muutkin naiset. Jotkut ovat vaikkapa lähikaupan myyjinä (ei missää kevyessä puhelimien myyjinä) tai sairaalassa hoitajina (jopa lääkäreinä) välillä raskaassakin työssä kun nostelevat potilaita. Aika moni transnainen on IT-alalla, lieneekö ajautuminen alalle perustunut tekniseen osaamiseen ja naisellekin sopivaan kevyempään toimistotyöhön. Kyllähän transnaisia on myös teollisuudessa, rakennuksilla työskentely lienee hyvin harvinaista. Eli suomalainen transnainen asettuu tältäkin osalta "samaan rivistöön" muiden naisten kanssa.
"Ei välttämättä olekkaan mutta transsukupuolisen eläminen on helpompaa/vapaampaa täällä kuin Suomessa!"
Tuota en allekirjoita. Todennäköisesti transvestiitin elämä voisi olla helpompaa Thaimaassa koska muut ihmiset eivät kiinnittäisi niin suurta huomiota julkisuudessa liikkuvaan transvestiittiin kuten Suomessa. Transsukupuolisen elämä Suomessa on mielestäni helpompaa/vapaampaa koska he voivat integroitua muiden ihmisten joukkoon ja elää normaalia elämää erottautumatta muista ihmisistä.
"Sitä olen ihmetellyt kun Suomesta käydään täällä SRS:ssä!?! No hinta on ehkä suurin tekijä vaikkakin kaikki maksaa tuplaten enemmän ulkomaaliselle täällä!"
Hinta ei ole missään nimessä ratkaisevaa suomalaisten osalta. USA:sta kyllä lähdetään Thaimaahan SRS:ään hinnan vuoksi (leikkauksen saa alle puoleen hintaan), mutta Suomessa leikkaus maksaa n. 300-400 euroa (leikkauksia tehdään vain julkisella puolella) joten Thaimaan klinikoiden hinta 8 000-10 000 euroa on valtavasti enemmän. Jotkut hakevat parempaa laatua ja/tai haluaa välttää Suomen pitkät jonotusajat. Nykyisin jonotusajat ovat lyhentyneet joten Thaimaahan SRS:ään lähtö on harvinaistunut.
"Täällä kun farangi joutuu sairaalaan, onnettomuuden tai jonkun vakavan sairauden takia, päivä voi maksaa jopa yli 1000 euroa!!!!!!! Täällä osataan rahastaa ulkomaalaisia!! Eli vakuutukset TÄYTYY olla kunnossa kun täällä elelet!!"
Sama tilanne on kaikkialla kun matkustetaan ulkomaille, turistia rokotetaan säälimättä. Eilen televisiossa juuri kerrottiin kuinka ambulanssilento Suomeen maksoi kuusinumeroisen hinnan. Vaikka EU-alueella pitäisi olla mahdollisuus saada hoitoa samaan hintaan kuin paikalliset asukkaat, se ei toteudu aina.Kuule kyllä täälläkin tehdastyössä leidareita löytyy kuten kaverinikin oli jonkin aikaa opettajan viran lopettamisen jälkeen! Eriarvoisuuteen vain pökkää täälläkin työelämässä eli ladyboyhin ei luoteta samoin tavoin kuin esim gayboyhin!! "Naisena olemisen tunne" ei niin helposti onnistu täällä tehdastyössä , tiukat säännöt pukeutumisissa ja monessa muussakin asiassa!
Vaikea on vertailla asioita täysin Suomen ja Thaimaan välillä justiinsa kulttuurieronkin takia! Kiva toisaalta olla poissa hetken ladyboy maailmasta, ehkä sitä yrittää etäännyttääkin itseään nyt myös, minulle kun on ihania luomunaistuttuja tullut myös ja kaipaan sitäkin seuraa!
Kiva kun palutit minua takaisin "Suomen olosuhteisiin"! Kylmässä ilmastossa on tekemistä/tottumista minulla taas tarpeeksi. Karaoke, tanssilavat ja ikuiset ihanat ystävät odottavat minua!! - ei kiitos lainkaan
Ladyman kirjoitti:
Kuule kyllä täälläkin tehdastyössä leidareita löytyy kuten kaverinikin oli jonkin aikaa opettajan viran lopettamisen jälkeen! Eriarvoisuuteen vain pökkää täälläkin työelämässä eli ladyboyhin ei luoteta samoin tavoin kuin esim gayboyhin!! "Naisena olemisen tunne" ei niin helposti onnistu täällä tehdastyössä , tiukat säännöt pukeutumisissa ja monessa muussakin asiassa!
Vaikea on vertailla asioita täysin Suomen ja Thaimaan välillä justiinsa kulttuurieronkin takia! Kiva toisaalta olla poissa hetken ladyboy maailmasta, ehkä sitä yrittää etäännyttääkin itseään nyt myös, minulle kun on ihania luomunaistuttuja tullut myös ja kaipaan sitäkin seuraa!
Kiva kun palutit minua takaisin "Suomen olosuhteisiin"! Kylmässä ilmastossa on tekemistä/tottumista minulla taas tarpeeksi. Karaoke, tanssilavat ja ikuiset ihanat ystävät odottavat minua!!Ihan kiva tuo tehdastyö, mutta siis Suomessa sukupuolensa korjanneet niin miehet kuin naisetkin ovat töissä myös arvovaltaisemmissa ja vastuullisemmissa tehtävissä aina opettajista ihan johtotason tehtäviin yrityksissä tai asiantuntijoihin ym... mikä nyt onkaan henkilön ammattitaito ja työhistoria. Täällä ja muualla Euroopassakin on myös transtaustaisia poliitikkoja. Euroopasta ja Yhdysvalloista löytyy vielä korkeista akateemisista viroistakin transtaustaisia eikä se ihmeellistä olisi Suomessakaan, juuri nyt ei vain taida olla mutta aivan hyvin voisi. Tai sitten onkin ja en vain tiedä.
On yksilöstä riippuvaa seuraako tausta työelämässä vai ei. Jos pysyy samassa työpaikassa, voi seurata ja joskus uuteenkin siirtyessä. Monesti kuitenkaan ei seuraa. Niin tai näin, kummassakaan tapauksessa ei ole samassa mitoin jotain luottamusasioita olevan kuten siellä. Jonkin verran syrjintätapauksia tännekin mahtuu, mutta niitä nimenomaan pidetään syrjintänä, eli toisin sanoen täällä on erilaiset ja syrjintää vastustavat pelisäännöt ja lait, jonka avulla transsukupuolisilla on samat mahdollisuudet (työ)elämässä kuin muillakin ihmisillä.
Eli siis todellakaan ei Thaimaassa ole "vapaampaa" korjauksen läpikäyvillä ihmisillä. Tuossa on monta kohtaa mikä ei ole siellä katoylle mahdollista. En vaihtaisi itse sinne missään nimessä, edes lomailu siellä ei juuri kiinnosta, maailmassa kun on upeampiakin paikkoja. Kuten sanottua, transvestiiteilla sitten ehkä voisi ollakin intressiä, joskin hekin ovat nykyään aika vapautuneesti olleet Suomessa. Oikeastaan joku Thaimaan turistirysäilmapiiri kännisine urpoineen saattaa olla myrkyllisempikin, kannattanee siis sielläkin pysyä pois siitä ympäristöstä. Sukupuolivähemmistöskenejä on muuallakin maailmassa ja kaikki niistä ei ole yhtä massiivisia kännituristipaikkoja, vaikka se piirre usein läsnä onkin missä vain.
- Patricia O
Pyydän anteeksi. En halunnut loukata ketään käyttämällä ilmaisua "transu".
- mums**
"Entäs jos minä koen stringeihin pukeutuvat, itseään esittelevät ja mahdollisesti prostituutiota harjoittavat transsukupuoliset halventavana kaikkia transsukupuolisia, siis myös itseäni kohtaan? Miksi minun pitää siitä huolimatta suvaita sitä, mutta transuttelua ei kenenkään tarvitse?"
Miksi et voisi suvaita? mikä toisten ihmisten tekemisissä ja valinnoissa tekee sun elämästi vaikeampaa? Jos et välttämättä hyväksy toisten tekemisiä niin tee itse toisin....ei se ole niin vaikeaa,eihän?:)- AlienIndie
No tota... eiköhän jokaisella transsukupuolisella yksi syy sukupuoliristiriitaan ole nimenomaan ne stereotypiat, joita yleensä tämän syntymäsukupuoleen liitetään, jotka tuntuvat kyseisestä yksilöstä epämiellyttäviltä. En haluaisi että naiseus on minulle ainoastaan "vähemmän huono" vaihtoehto, sellaiseksi se kuitenkin muuttuu nimenomaan näiden itsensäpaljastelija-vosujen ja missibimbojen ansiosta...
- 15+8
AlienIndie kirjoitti:
No tota... eiköhän jokaisella transsukupuolisella yksi syy sukupuoliristiriitaan ole nimenomaan ne stereotypiat, joita yleensä tämän syntymäsukupuoleen liitetään, jotka tuntuvat kyseisestä yksilöstä epämiellyttäviltä. En haluaisi että naiseus on minulle ainoastaan "vähemmän huono" vaihtoehto, sellaiseksi se kuitenkin muuttuu nimenomaan näiden itsensäpaljastelija-vosujen ja missibimbojen ansiosta...
Allu, kantsii pysyy ihan vaan miehenä jos naiseus on mennyt pilalle siitä mitä suurin osa naisista jossain elämänsä vaiheessa tekee. Olet pihalla kuin lumiukko joka on sinänsä ok, mutta se että vaadit ihan tosissasi muuta maailmaa tilille pihalla olostasi on jo sairasta.
PS: muuta maailmaa ei kiinnosta - AlienIndie
15+8 kirjoitti:
Allu, kantsii pysyy ihan vaan miehenä jos naiseus on mennyt pilalle siitä mitä suurin osa naisista jossain elämänsä vaiheessa tekee. Olet pihalla kuin lumiukko joka on sinänsä ok, mutta se että vaadit ihan tosissasi muuta maailmaa tilille pihalla olostasi on jo sairasta.
PS: muuta maailmaa ei kiinnostaKoittakaapa nyt päättää. Laittaako vai eikö laita suurin osa naisista eroottisia kuvia itsestään nettiin. Sinä olet sitä mieltä että kyllä ja olen sairas kun en tämän hienoutta ymmärrä. Toinen kirjoittaja äsken oli sitä mieltä että ei ja olen idiootti kun en ymmärrä olevani väärässä uskoessani että laittaa. Miten on?
- Helppo päätös
AlienIndie kirjoitti:
Koittakaapa nyt päättää. Laittaako vai eikö laita suurin osa naisista eroottisia kuvia itsestään nettiin. Sinä olet sitä mieltä että kyllä ja olen sairas kun en tämän hienoutta ymmärrä. Toinen kirjoittaja äsken oli sitä mieltä että ei ja olen idiootti kun en ymmärrä olevani väärässä uskoessani että laittaa. Miten on?
Olen täysin varma että naisista erittäin pieni vähemmistö pistää nettiin itsestään eroottisia kuvia. Ajattele itsekin järjellä, väittämäsi enemmistöstä EI VOI pitää paikkaansa. Helppoa kuin heinänteko.
- AlienIndie
Helppo päätös kirjoitti:
Olen täysin varma että naisista erittäin pieni vähemmistö pistää nettiin itsestään eroottisia kuvia. Ajattele itsekin järjellä, väittämäsi enemmistöstä EI VOI pitää paikkaansa. Helppoa kuin heinänteko.
No niin, sittenhän tuo 15 8:n kommentti oli pelkkää vittuilua.
- AlienIndie
AlienIndie kirjoitti:
No niin, sittenhän tuo 15 8:n kommentti oli pelkkää vittuilua.
Mä en tajua mikä vimma niin monella on muuttaa tropiikin maihin. Asiahan on sillä tavalla, että ei se elämä sielläkään ole pelkkiä allasbileitä. Samat "normaalielämän" lainalaisuudet pätee siellä kuin täällä, sama kapitalismi ja sama ihmisten itsekkyys ja ihmissuhdeanarkia. Ja täällä ne on paljon helpompi kestää, juurikin siksi koska ilmasto ei anna vaikutelmaa siitä että elämän KUULUU olla jatkuvaa huolettomuutta ja hauskanpitoa, se ei tuo jatkuvasti mieleen tätä ristiriitaa ja kysymystä siitä mitä sen elämän nyt sitten kuuluisi olla. Yksinäiselle ja ahdistuneelle ihmiselle varmasti ne maat ovat PALJON kurjempi paikka elää kuin pohjoisemmat. Täällä saa ilmastosta hyvän tekosyyn sille miksi ei halua tavata ketään eikä käydä missään, eivätkä ihmiset muutenkaan käyttäydy ahdistavasti, paitsi juuri niinä kuumpimpina kuukausina. Ihan turha ruveta uskottelemaan minulle että ihminen on jotenkin "tarkoitettu" elämään kuumassa, pukeutumaan paljastavasti ja käyttäytymään kuin apinat. Ja ihan turha ruveta uskottelemaan myöskään ettei lämpimissä maissa ole masentuneita ja yksinäisiä ihmisiä.
- AlienIndie
AlienIndie kirjoitti:
Mä en tajua mikä vimma niin monella on muuttaa tropiikin maihin. Asiahan on sillä tavalla, että ei se elämä sielläkään ole pelkkiä allasbileitä. Samat "normaalielämän" lainalaisuudet pätee siellä kuin täällä, sama kapitalismi ja sama ihmisten itsekkyys ja ihmissuhdeanarkia. Ja täällä ne on paljon helpompi kestää, juurikin siksi koska ilmasto ei anna vaikutelmaa siitä että elämän KUULUU olla jatkuvaa huolettomuutta ja hauskanpitoa, se ei tuo jatkuvasti mieleen tätä ristiriitaa ja kysymystä siitä mitä sen elämän nyt sitten kuuluisi olla. Yksinäiselle ja ahdistuneelle ihmiselle varmasti ne maat ovat PALJON kurjempi paikka elää kuin pohjoisemmat. Täällä saa ilmastosta hyvän tekosyyn sille miksi ei halua tavata ketään eikä käydä missään, eivätkä ihmiset muutenkaan käyttäydy ahdistavasti, paitsi juuri niinä kuumpimpina kuukausina. Ihan turha ruveta uskottelemaan minulle että ihminen on jotenkin "tarkoitettu" elämään kuumassa, pukeutumaan paljastavasti ja käyttäytymään kuin apinat. Ja ihan turha ruveta uskottelemaan myöskään ettei lämpimissä maissa ole masentuneita ja yksinäisiä ihmisiä.
hups, meni väärään ketjuun.
- AlienIndie
Minä en ole mikään "antaa kaikkien kukkien kukkia" tyyppi myöskään siitä syystä, että sellaisena täytyy olla myös masokisti, tai valmis asettamaan muiden oikeudet omiensa edelle. Esimerkiksi se että osa ihmisistä on miehiä, joita ei juuri ulkonäön hoivaaminen kiinnosta, on suoraan mahdollistanut sen, että yhteiskunta on suunniteltu niin, että osalle ihmisistä satunnaisisesti siirtyvissä verkon solmukohdissa aiheutuu aina niin voimakasta stressiä taikka masennusta että ulkonäkö kärsii siitä. Tällaista tilannetta ei olisi koskaan voinut kehittyä jos kaikki ihmiset olisivat naisia ja ymmärtäisivät ulkonäön tärkeyden päälle. Vastaavia esimerkkejä voi keksiä loputtomiin. Kysymykseen siitä miksi minä olen niin tyytymätön ja vihainen ja ehkä voidaan sanoa suvaitsematonkin voidaan vastata lyhyesti: "siksi, että muilla ihmisillä on aina ollut kova tarve pakottaa minut samanlaiseksi kuin he itse eikä minulle ole annettu mahdollisuutta elää itseni näköistä elämää, joka on avain onneen ja mielenrauhaan". Erityisen hyvin sen huomaa näin aamuisin. On hyvä olo kun saa heräillä omaan tahtiinsa ja vaan nautiskella ikkunasta puhaltavasta viilentävästä tuulenvireestä, pehmeästä peitosta ja tyynystä, hiuksista, ihosta, lantion kurvista... Olisi monta tuntia kestävä vitutus, jos pitäisi herätä herätyskelloon ja tanssia muutenkin koko päivä jonkun muun pillin mukaan...
- AlienIndie
En muista olenko sanonut tästä aikaisemmin, mutta minun näkemykseni ystävyydestä, promiskuiteetista jne. rakentuvat ihan sen perusteella mitä kohtaamani ihmiset ovat minulle itse sanoneet, ne eivät ole mitään omaa kuvitteluani. Esimerkiksi tämä tyyppi jonka kanssa välit menivät poikki vuodenvaihteen tienoolla syystä että hänen mielestään hänellä on oikeus sanoa minulle että tutkimusryhmä on asiansa osaava eikä ketään hyllytetä syyttä, ja hänen mielestään kaverin tehtävä on vittuilla tällaisia. Hän on sanonut minulle aikaisemman riitamme yhteydessä että "tosiystävyys on lapsellista". Ja on siis irtosuhteiden harrastaja, ellei se vielä käynyt selväksi. Onko tämä siis pelkkää sattumaa sen kanssa miten kylmäverisesti hän puukotti minua selkään ja miten kevein perustein hän hylkäsi minut? Ei ole. Ja koska hän kuitenkin lukeutuu normaaleihin ihmisiin, voimme olettaa että normaalien ihmisten käsitykset ystävyydestä ja kaveruudesta ovat myös samaa luokkaa. "Tosiystävyys on lapsellista, ja kaverin tehtävä on vittuilla." En siis ole keksinyt tätä päästäni vaan se on minulle suoraan sanottu yhden normaali-ihmisen suusta. Ja ihan vastaavasti en ole päästäni keksinyt sitäkään että promiskuiteetin kannattaminen altistaa ihmisen itsekkyydelle jossa kaikki läheiset ihmiset dumpataan yhden erimielisyyden jälkeen - silloinkin kun vika on todellisuudessa ollut itsessä.
- ..........
AlienIndie kirjoitti:
En muista olenko sanonut tästä aikaisemmin, mutta minun näkemykseni ystävyydestä, promiskuiteetista jne. rakentuvat ihan sen perusteella mitä kohtaamani ihmiset ovat minulle itse sanoneet, ne eivät ole mitään omaa kuvitteluani. Esimerkiksi tämä tyyppi jonka kanssa välit menivät poikki vuodenvaihteen tienoolla syystä että hänen mielestään hänellä on oikeus sanoa minulle että tutkimusryhmä on asiansa osaava eikä ketään hyllytetä syyttä, ja hänen mielestään kaverin tehtävä on vittuilla tällaisia. Hän on sanonut minulle aikaisemman riitamme yhteydessä että "tosiystävyys on lapsellista". Ja on siis irtosuhteiden harrastaja, ellei se vielä käynyt selväksi. Onko tämä siis pelkkää sattumaa sen kanssa miten kylmäverisesti hän puukotti minua selkään ja miten kevein perustein hän hylkäsi minut? Ei ole. Ja koska hän kuitenkin lukeutuu normaaleihin ihmisiin, voimme olettaa että normaalien ihmisten käsitykset ystävyydestä ja kaveruudesta ovat myös samaa luokkaa. "Tosiystävyys on lapsellista, ja kaverin tehtävä on vittuilla." En siis ole keksinyt tätä päästäni vaan se on minulle suoraan sanottu yhden normaali-ihmisen suusta. Ja ihan vastaavasti en ole päästäni keksinyt sitäkään että promiskuiteetin kannattaminen altistaa ihmisen itsekkyydelle jossa kaikki läheiset ihmiset dumpataan yhden erimielisyyden jälkeen - silloinkin kun vika on todellisuudessa ollut itsessä.
Olitte siis niin läheisiä että menitte sänkyynkin. Tätähän tarkoitetaan kun puhutaan irtosuhteista.
Et voi yleistää yhden ihmisen toiminnan mukaan sitä miten normaalit ihmiset toimivat. - AlienIndie
.......... kirjoitti:
Olitte siis niin läheisiä että menitte sänkyynkin. Tätähän tarkoitetaan kun puhutaan irtosuhteista.
Et voi yleistää yhden ihmisen toiminnan mukaan sitä miten normaalit ihmiset toimivat.Kyllä, hän harrasti nimenomaan irtosuhteita tuossa merkityksessä. Ei kyllä minun kanssani.
- ....
Äiteen transuja oomme kaikki.
- ...
siiinäää tai miiinäää, siiinäää tai miiinäää.
- AlienIndie
Kannatan näkemystä.
- Eikö ole mitään
AlienIndie kirjoitti:
Kannatan näkemystä.
jolla saisi heitettyä roskakoppaan nuo AlienIndien viestit. Olen kyllästynyt siihen tapaan millä tuo ihmeotus jaarittelee täällä tuota mitään sanomatonta höpinäänsä.
- 8+7
Eikö ole mitään kirjoitti:
jolla saisi heitettyä roskakoppaan nuo AlienIndien viestit. Olen kyllästynyt siihen tapaan millä tuo ihmeotus jaarittelee täällä tuota mitään sanomatonta höpinäänsä.
Ilmoittaudu palstan luotsiksi niin pääset siivoamaan asiattomia viestejä pois.
- AlienIndie
Eikö ole mitään kirjoitti:
En olisi tuotakaan hirvittävää viestiä heittänyt ellei Puuterilla olisi ollut niin yleistä (ja yleisesti hyväksyttyä) vastustaa tuollaista näkemystä. Toisin sanoen: jos ihmiset olisivat rationaalisia ja eivät olisi itsekkäitä.
Mutta kun niin ei nyt ole, niin jokainen tilaisuus promotoida rationaalisempaa näkemystä asiasta kuin asiasta on käytettävä.
- lueskelin vain
Jos koskaan Ladyboy eksyt Suomeen olisi mahtavaa lukea miltä se kulttuurivaihdos tuntuu. Tai miksei toisinkin päin jos joku on Thaikkuihin menossa. Kaikesta aina löytyy sekä hyvät että huonot puolensa :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei823646Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071802- 1061102
- 991085
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165855- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28745