Olin hankkimassa koiran pentua ja kasvattaja piti melkein ristikuulustelun kysellen kaikkea mahdollista esim. miten asun,paljonko minulla olisi aikaa pennulle,joutuuko olemaan paljon yksin,kuka hoitaaa jne..jne.. Mitä se enää kasvattajalle kuuluu? Moinen utelu rupes tympäseen ja loppujen lopuksi ei myynyt pentua. Onko muilla vastaavia kokemuksia uteliaista kasvattajista?
utelias kasvattaja
koiraton
5309
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Onki meilläMies kaikki hyvin?
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Otatko yhteyttäKaivattuusi tänä vuonna?
- Persut nousi kakkospaikalle ohi kokoomuksen - SDP alle 23%Näin tosiaan näyttää, että persujen kannatus nousee hitaasti kohti vaaleja. Se on toki ollut heille tavallista aiemminkin.
- Nainen tiedätkö miksi estin sinutKyse ei ole inhosta tai mistään sellaisesta
- Välillä ahdistaa todella paljonVälillä ahdistaa todella paljon . En pysty missään käymään ja ahdistaa nähdä ihmisiä
Vastaukset 5
Vanhimmat
Ei ole.
Kasvattaja ei juuri mitään kysellyt, mutta olipahan epämääräinen rahoituspentue. Että silleen :P
Kyllä kasvattaja kysyi paljon, mitä väärää siinä on? :)
Itse pidin siitä että kasvattaja välitti siitä olinko varautunut pennun tuloon ja kaikkeen mitä siihen kuuluu. Oikein hyvä kasvattaja on niin kysytty että voi onneksi valikoida pennunostajista vain hänen mielestään parhaat kodit.
Minä en pannut pahakseni, tosin sain myös varata pennun ja pari vuotta myöhemmin toisenkin ensimmäisen kaveriksi ;)
Aika tympeää jos koiran ottaa vain yhdellä puhelin soitolla. Mulla on ulkomaisetkin kasvattajat kyselleet joka on minusta vain hyvä merkki.
Määrä ei takaa laatua eli voit ottaa massa kennelistä tai sitten ''postimyynti'' pennun josta et tiedä sitten mitään koska puolin ja toisin ei puhuta mitään :D
En ole myynyt pentua ostajalle joka on vaikuttanut siltä että pentu ei saa vastuuntuntoista ja tasapainoista tai pysyvää kotia. En myöskään ostaja ehdokkaalle joka kontaktoi pelkästään sähköpostin välityksellä. Jokainen ostaja on ollut kanssani usein yhteydessä sekä on saanut käydä katsomassa pentuaan niin usein kuin on halunnut. Minulla on täysi oikeus päättää siitä mihin kotiin pentujamme lähtee. Ja ilokseni valintamme on olleet hyviä, olemme saanut seurata pentujen kasvua vaikka emme ole vaatineet ostajaa kaupan jälkeen näin tekemään.
Itsekkin olen nyt tilanteessa,että etsin uutta koiraa harrastkaveriksi. Kotona on ennestään jo kolme koiraa.
Yhdessä kennelissä vierailin jo kaksi kertaa;kerran kun narttu oli astutettu ja toisen kerran kun pennut olivat syntyneet. Edetakaisen matkan pituus oli 850 km eli 1700 km ajelin ja kävi vielä niin,etten sieltä sitten pentua ottanut.
Nyt sama pennunetsintä rumba alkaa alusta. Seuraava mahdollinen pentue syntyy ensi viikolla. Kasvattajaan olen ollut yhteydessä sähköpostilla. Hän kyseli paljon eri asioista ja oli todella kiinnostunut millaisen kodin pentu saisi, Myös harrastus ja pennun koulutus merkitsee hänelle paljon.
Hän ehdotti henkilökohtaista tapaamistakin ennen kuin päättää kenelle pennun luovuttaa.
Tämänkin kasvattajan luona käynti tietää n 900 km ajomatkaa ja lisäksi sitten vielä pennun haku jos sieltä irtoaa juuri minulle ja minun harrastukseeni sopiva pentu.
Kyllä ymmärrän hyvin,että kasvattajat ovat pennuistaan tarkkoja ja varmistavat niille hyvät kodit. Ja mitä väärää siinä on jos kysellään,ihan rehellisesti voi kysymyksiin vastailla. Siinä voi itsellekkin selvitä monta asiaa jota ei ole tullut ajateltua ja selviää sekin onko rotu ylipäätään itselle sopiva vai löytisikö se sopiva koira jostain muusta rodusta.