Sijaisvanhemmat esittelevät lapsia

muotovaliot

Mulla on ADD - lapsi. Mulla on psykopaatti. Mulla on FASD - lapsi. Mulla on Asperger, Mulla on muuten vaan vähän sellainen? Mulla on maahanmuuttaja. Mulla on romaani. Mikä sulla? Mun tuttavaperheellä'kin on maahanmuuttaja.

Kenellä on ihan lapsi vaan?

Mitäs te itse olette? Muotovalioita?

31

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä on ongelmasi?

      Taidat olla väärällä keskustelupalstalla. Eipä täällä kukaan ketään esittele, epätietoisina toisten lapsista huolehtivina useimmat jakavat murheitaan ja toivovat saavansa järkeviä vastauksia kokeneimmilta. Valitettavasti teitä asiattomia riittää aina ja joka asiaan kommentoimaan, se on sääli. Lapsia he kaikki ovat, joista keskustellaan, muotovalioita juuri!

      • mikä itsellä?

        Luulisi lapsesta olevan muutakin kerrottavaa, kuin vain jokin kirjainlyhenne tms.

        Kuka teistä perhehoitajista aloittaa oman esittelynsä niin.

        Olen ihmetellyt, kun toiset esittelevät kuvissa, jopa televisiossa lapsia.

        Katsokaa kaikki, tässä on sijoitettu lapsi.


      • lisää rahaaaa
        mikä itsellä? kirjoitti:

        Luulisi lapsesta olevan muutakin kerrottavaa, kuin vain jokin kirjainlyhenne tms.

        Kuka teistä perhehoitajista aloittaa oman esittelynsä niin.

        Olen ihmetellyt, kun toiset esittelevät kuvissa, jopa televisiossa lapsia.

        Katsokaa kaikki, tässä on sijoitettu lapsi.

        Paljonko diagnoosi tietää liusää rahaa? Vastatkaapa ihan rehellisesti. Asia asiana.


      • ymmyrkäinen
        lisää rahaaaa kirjoitti:

        Paljonko diagnoosi tietää liusää rahaa? Vastatkaapa ihan rehellisesti. Asia asiana.

        Kuinka paljon diagnoosin omaava lapsi tietää lisää työtä sijaisvahemmalle? Vastatkaa ihan rehellisesti. Asia asiana.


      • Tai jos niitä
        ymmyrkäinen kirjoitti:

        Kuinka paljon diagnoosin omaava lapsi tietää lisää työtä sijaisvahemmalle? Vastatkaa ihan rehellisesti. Asia asiana.

        diagnooseja on kymmenkunta per lapsi.


    • näin siis on

      Ei ollut vastaus kysymykseen.

      Kuinka paljon turhia diagnooseja tehtaillaan tuon rahan ja sädekehän takia. Tavallinen muuttuu äkkiä erikoiseksi, jotta saadaan lisähynää.

      Ymmyrkäinen kyllä paljasti sen, että lisää liksaa tulee, jos saa keksittyä / järjestettyä jonkun diagnoosin.

      • sijari

        Minulle on sijoitettu lapsi jolla on liuta diagnooseja eikä ne ole todellakaan keksittyjä vaan lapsi on ihan oikeasti erityislapsi. Mutta alinta mahdollista hoitopalkkiota lapsesta saan. Kunta perustelee alimman hoitopalkkion maksamisen sillä ettei lapsella ole mitään terapiaa. Ja minun mielestäni mitään terapiaa ei tarvita koska terapia ei paranna lasta ja hän on saanut ne terapiat jotka ovat edesauttaneet hänen kuntoutumistaan. Ihan kaikkeen ei terapiatkaan pysty. Joten ei diagnoosit automaattisesti lisää liksaa tuo.


      • ei muuten ole

        Voi tuota katkeruuden ja "kateuden" sävyttämää viestintää. Tervemenoa Pride-koulutukseen ja sen jälkeen (mikäli asenteesi ei tule esteeksi) sijaisvanhemmaksi. Sittenpähän pääset näille auvoisille "rahamarkkinoille". Voit yrittää tehtailla diagnooseja lapsillesi (Huom! LAPSILLESI) ja katsoa sitten miten paljon lisäliksaa siitä saat. Ei ole meillä näkynyt, vaikka diagnooseja on useampia per lapsi.


      • Ymmyrkäinen

        Aika pihalla asioista olet, diagnoosit tekee lääkärit, eikä heitä kiinnosta sijarien palkkiot saati sädekehät. Ei diagnooseja voi tehtailla. Tunnut olevan kateellinen rankkaa työtä pienellä korvauksella tekeville sijareille. Ei siinä sädekehiä näe tai kaipaa.


    • Ei pidä paikkaansa

      Toi nyt on ihan puppua. Meidän sijaislapsella on neljä diagnoosia ja yhtäkään niistä ei todellakaan ole tehtailtu... Ei yliopistotason sairaala ole kiinnostunut perhehoidon palkkioista millään tavalla. Ainoa, mihin diagnoosit vaikuttavat, on lapselle sopivan koulumuodon etsiminen eli koska oppiminen normiluokalla ei onnistunut, olemme nyt onneksi saamassa lapselle kivan pienluokkapaikan.

      Mitä rahaan tulee, palkkio nousee muutaman satasen kuussa, josta siis verottaja vie osan. Ja kyllä, hoitaisin mieluummin tervettä lasta kuin tätä sairasta, joka ei osaa perheen toisten lasten kanssa yhtään olla vaan koko ajan saa vahtia. Mutta eihän se niin mene, että vaihtaa lasta. Lapsi on kuitenkin jo vuosia perheessämme ollut ja olemme häneen kiintyneitä. Biosuvusta ei kuulu koskaan mitään.

      • ymmyrkäinen minä

        Tuttavani kertoi törmänneensä tilanteeseen, jossa ihaili eräiden pienten lasten tekemisiä. Hän ei tuntenut ketään lapsista aiemmin. Sitten paikalle saapui aikuinen hakemaan yhtä lapsista. Tuttavani kertoi sanoneen, että oli seurannut lasten tekemisiä ja että ko. aikuisen noutama lapsi toimi näin ja näin... (ei siis mitenkään erottunut porukasta).

        Siihen tuo aikuinen oli todennut: "Se onkin sijoitettu lapsi. Siinä sitä onkin kattelemista...."

        Tuttavani kertoi sanoneensa, että se ei näkynyt ulospäin mitenkään.


      • xxxxy
        ymmyrkäinen minä kirjoitti:

        Tuttavani kertoi törmänneensä tilanteeseen, jossa ihaili eräiden pienten lasten tekemisiä. Hän ei tuntenut ketään lapsista aiemmin. Sitten paikalle saapui aikuinen hakemaan yhtä lapsista. Tuttavani kertoi sanoneen, että oli seurannut lasten tekemisiä ja että ko. aikuisen noutama lapsi toimi näin ja näin... (ei siis mitenkään erottunut porukasta).

        Siihen tuo aikuinen oli todennut: "Se onkin sijoitettu lapsi. Siinä sitä onkin kattelemista...."

        Tuttavani kertoi sanoneensa, että se ei näkynyt ulospäin mitenkään.

        Tuttavani kertoi ...


    • Erityiset lapset

      Sijoitetut lapset usein ovat erityislapsia. Sille ei vaan voi mitään. Pelkkä sijoitus sinällään jo saa aikaan sen, että lapselle muodostuu erityisiä tarpeita. Esim. yhteydenpito vanhempiinsa on järjestettävä mahdollisimman toimivaksi. Kun minulta kysytään, onko minulla erityislapsia vastaan aina, että jokainen lapseni niin synnyttämäni, kuin lainaksi samanikin, on aivan erityinen lapsi. Kysymys sinällään on loukkaava.

      • Erityiset me

        Samaa mieltä "Erityiset lapset"-kirjoittajan kanssa. En koskaan esittele lainalapsiani sijaislapsina, saatika sitten erityislapsina diagnooseineen. Kaikki olemme erityisiä tavalla tai toisella. Loukkaannun yhtä paljon lainalapsieni arvostelusta kuin omienikin.


    • ei pelkkä rouva

      Niin. Se on jotenkin hupaa, kun enemmän ja vähemmän kasvatuksen saralla kouluttautuneet sijaisvanhemmat jakelevat lapsiaan koskevia diagnoosi - kirjaimia ja kokemuksia SUOLI24: n palstalla.

      Satun tietämään, että joitakin diagnooseja jaellaan, kun sijaisvanhempi ramppaa aktiivisesti perheneuvolassa ja lastenpsykiatriassa ja valittaa niin maan perusteellisesti, Lyöttäytyy opettajan kanssa kilvan päivittelemään leiväntuojan avuja. Täyttelee lomakkeita muutamien kuukausien ajan - ja kas noin, siinä on DIAGNOOSI ja palkan ylennys.

      Kiva, kun näin pikkukoulutuksella pääsee vallankahvaan määrittelemään toisia ihmisiä. Jotkut nauttivat sellaisesta - jopa pienellä palkalla. Onhan se jotain muuta, kun pelkkänä kotirouvana lakkautetulla maatilalla.

      • Sossupaholainen

        Sijaisvanhemmilta ei vaadita kasvatusalan koulutusta, mutta useilla sellainen on. Tämä on sijaisvanhempien keskustelupalsta, ja koska monella sijoitetulla lapsella diagnoosi on, on kai kai luonnollista että niistä täällä keskustellaan. Diagnooseja ei "tehtailla", niihin tarvitaan tutkimuksia, siksi käydään perheneuvoloissa ja psykologien luona. Ja työtä vaatii se lomakkeiden täyttö. Tämän huomaa jo siitä, että joskus tutkimuksia on yritetty tehdä jo biologisten vanhempien luona, mutta lomakkeet ovat jääneet täyttämättä.
        Täällä on ennenkin kirjoitettu "rouvista". Rouva on naimisissa oleva nainen, mutta ei se enää mikään titteli ole, eikä sillä ainakaan ole mitään tekemistä sijaisvanhemmuden kanssa. Joten anna sijaisvanhempien keskustella palstallaan rauhassa. Jos sinulla on asiallista kysyttävää, saat varmasti vastauksen, mutta rouvitella voit muualla, ja kateuden sijaisperheitten palkkioista voit unohtaa, siihen ei ole aihetta.


      • Äläs nyt
        Sossupaholainen kirjoitti:

        Sijaisvanhemmilta ei vaadita kasvatusalan koulutusta, mutta useilla sellainen on. Tämä on sijaisvanhempien keskustelupalsta, ja koska monella sijoitetulla lapsella diagnoosi on, on kai kai luonnollista että niistä täällä keskustellaan. Diagnooseja ei "tehtailla", niihin tarvitaan tutkimuksia, siksi käydään perheneuvoloissa ja psykologien luona. Ja työtä vaatii se lomakkeiden täyttö. Tämän huomaa jo siitä, että joskus tutkimuksia on yritetty tehdä jo biologisten vanhempien luona, mutta lomakkeet ovat jääneet täyttämättä.
        Täällä on ennenkin kirjoitettu "rouvista". Rouva on naimisissa oleva nainen, mutta ei se enää mikään titteli ole, eikä sillä ainakaan ole mitään tekemistä sijaisvanhemmuden kanssa. Joten anna sijaisvanhempien keskustella palstallaan rauhassa. Jos sinulla on asiallista kysyttävää, saat varmasti vastauksen, mutta rouvitella voit muualla, ja kateuden sijaisperheitten palkkioista voit unohtaa, siihen ei ole aihetta.

        Saattaa rouvat olla sijaisäitien tittelit kun ei muutakaan kaikilla tarjolla ole. Kouluttamattomat kelpaa kuten itsekin kerrot. Sitten on ryhmä päihdeongelmaiset sijaisäidit joilla löytyy kasvatusalan koulutusta muttei työkykyä. Näistä on minulla kokemusta.

        Että keskustelu pysyisi käytännön arjessa niin pitäisi pystyä keskustelemaan asioista eikä keskittyä poistamaan jotain sijaishuoltoon liittyvää epämieluista seikkaa sinunkaan, vaikkei se teille sijaisvanhemmuudesta leipäänne hankkiville mieluisimpiin puheenaiheisiin kuuluisikaan. Meillä jokaisella on kuitenkin etusijalla lapsen etu. Sijaisvanhemman mielipiteet vain on jostain syystä ollut tähän saakka sädekehään oikeuttavaa, mutta aika aikaansa kutakin. Voisitko löytää sen aikuisen teidän sijaisvanhempien käyttämästä roolikartasta koskemaan itseäsi.


      • Sossupaholainen
        Äläs nyt kirjoitti:

        Saattaa rouvat olla sijaisäitien tittelit kun ei muutakaan kaikilla tarjolla ole. Kouluttamattomat kelpaa kuten itsekin kerrot. Sitten on ryhmä päihdeongelmaiset sijaisäidit joilla löytyy kasvatusalan koulutusta muttei työkykyä. Näistä on minulla kokemusta.

        Että keskustelu pysyisi käytännön arjessa niin pitäisi pystyä keskustelemaan asioista eikä keskittyä poistamaan jotain sijaishuoltoon liittyvää epämieluista seikkaa sinunkaan, vaikkei se teille sijaisvanhemmuudesta leipäänne hankkiville mieluisimpiin puheenaiheisiin kuuluisikaan. Meillä jokaisella on kuitenkin etusijalla lapsen etu. Sijaisvanhemman mielipiteet vain on jostain syystä ollut tähän saakka sädekehään oikeuttavaa, mutta aika aikaansa kutakin. Voisitko löytää sen aikuisen teidän sijaisvanhempien käyttämästä roolikartasta koskemaan itseäsi.

        En ole sijaisvanhempi, olen sosiaalityöntekijä, sijaisvanhemmaksi minusta ei olisi. Mutta olen työssäni tavannut paljon sijaisvanhempia, eikä yksikään ole itseään rouvaksi tituleerannut. Minustakin on tärkeää puhua epäkohdista ja saada ne korjatuiksi, mutta minusta sinun rouvittelusi ja sädekehähöpötyksesi eivät ole asiallista keskustelua. On selvää, että päihdeongelmainen ei sovi sijaisvanhemmaksi ja varmasti heitä jokunen löytyy, mutta en usko heitä nyt ihan "ryhmäksi" olevan. Mutta tietysti ei saisi olla yhtään.
        Mutta sinun kirjoituksistaan pidän asiallista vasta kun lopetat rouvittelut.


      • Äläs nyt
        Sossupaholainen kirjoitti:

        En ole sijaisvanhempi, olen sosiaalityöntekijä, sijaisvanhemmaksi minusta ei olisi. Mutta olen työssäni tavannut paljon sijaisvanhempia, eikä yksikään ole itseään rouvaksi tituleerannut. Minustakin on tärkeää puhua epäkohdista ja saada ne korjatuiksi, mutta minusta sinun rouvittelusi ja sädekehähöpötyksesi eivät ole asiallista keskustelua. On selvää, että päihdeongelmainen ei sovi sijaisvanhemmaksi ja varmasti heitä jokunen löytyy, mutta en usko heitä nyt ihan "ryhmäksi" olevan. Mutta tietysti ei saisi olla yhtään.
        Mutta sinun kirjoituksistaan pidän asiallista vasta kun lopetat rouvittelut.

        Tiedoksesi, etten ole täällä rouvitellut ketään vaan lähestyin kirjoitustasi sivusta.


      • rouva mikä rouva
        Äläs nyt kirjoitti:

        Tiedoksesi, etten ole täällä rouvitellut ketään vaan lähestyin kirjoitustasi sivusta.

        Niin, oli väärin sanoa pelkkä kotirouva.

        Rouva on kaunis sana ja moni sijaisvanhempi on siviilisäädyltään rouva.

        Kaunis suomalainen sana.


      • paljon kaltoinkohtel
        Sossupaholainen kirjoitti:

        Sijaisvanhemmilta ei vaadita kasvatusalan koulutusta, mutta useilla sellainen on. Tämä on sijaisvanhempien keskustelupalsta, ja koska monella sijoitetulla lapsella diagnoosi on, on kai kai luonnollista että niistä täällä keskustellaan. Diagnooseja ei "tehtailla", niihin tarvitaan tutkimuksia, siksi käydään perheneuvoloissa ja psykologien luona. Ja työtä vaatii se lomakkeiden täyttö. Tämän huomaa jo siitä, että joskus tutkimuksia on yritetty tehdä jo biologisten vanhempien luona, mutta lomakkeet ovat jääneet täyttämättä.
        Täällä on ennenkin kirjoitettu "rouvista". Rouva on naimisissa oleva nainen, mutta ei se enää mikään titteli ole, eikä sillä ainakaan ole mitään tekemistä sijaisvanhemmuden kanssa. Joten anna sijaisvanhempien keskustella palstallaan rauhassa. Jos sinulla on asiallista kysyttävää, saat varmasti vastauksen, mutta rouvitella voit muualla, ja kateuden sijaisperheitten palkkioista voit unohtaa, siihen ei ole aihetta.

        Ei niitä lomakkeita nyt ihan ryhmäksi asti ole bioligisilta vanhemmilta jäänyt täyttämättä.

        Mutta tiedoksi sinulle sossupaholainen, että sijaisperheissä, kuten monissa hurskaissa uskonnollisissa yhteisöissäkin kohdellaan lapsia kaltoin. Ja täytyy sanoa, että ihan ryhmäksi asti - jo minun elinpiirissäni.


      • oma maa vadelma
        paljon kaltoinkohtel kirjoitti:

        Ei niitä lomakkeita nyt ihan ryhmäksi asti ole bioligisilta vanhemmilta jäänyt täyttämättä.

        Mutta tiedoksi sinulle sossupaholainen, että sijaisperheissä, kuten monissa hurskaissa uskonnollisissa yhteisöissäkin kohdellaan lapsia kaltoin. Ja täytyy sanoa, että ihan ryhmäksi asti - jo minun elinpiirissäni.

        Kuinkahan paljon nuo traumat tuottavat diagnooseja lapsille - jotka sitten vieritetään oman perheen niskoille.


      • sossupaholainen
        paljon kaltoinkohtel kirjoitti:

        Ei niitä lomakkeita nyt ihan ryhmäksi asti ole bioligisilta vanhemmilta jäänyt täyttämättä.

        Mutta tiedoksi sinulle sossupaholainen, että sijaisperheissä, kuten monissa hurskaissa uskonnollisissa yhteisöissäkin kohdellaan lapsia kaltoin. Ja täytyy sanoa, että ihan ryhmäksi asti - jo minun elinpiirissäni.

        Sijaisperheet ovat ihan tavallisia perheitä, ei mikään uskonnollinen yhteisö! Ja aika kummallista että elinpiirissäsi on ihan ryhmä kaltoinkohtelevia sijaisvanhempia. Ja jos todella tiedät jonkun lahkomaisen sijaisperheyhteisön joka kohtelee lapsia huonosti, niin ota yhteyttä kunnan sosiaalitoimeen tai alyyn! Tuo kuulostaa uskomattomalta, mutta jos tuollinen yhteisö on, niin on toimittava. Mutta ehdottomasti suurin osa sijaisperheistä on normaaleja perheitä, jotka huolehtivat lapsista hyvin.


      • ehkäpä näin
        sossupaholainen kirjoitti:

        Sijaisperheet ovat ihan tavallisia perheitä, ei mikään uskonnollinen yhteisö! Ja aika kummallista että elinpiirissäsi on ihan ryhmä kaltoinkohtelevia sijaisvanhempia. Ja jos todella tiedät jonkun lahkomaisen sijaisperheyhteisön joka kohtelee lapsia huonosti, niin ota yhteyttä kunnan sosiaalitoimeen tai alyyn! Tuo kuulostaa uskomattomalta, mutta jos tuollinen yhteisö on, niin on toimittava. Mutta ehdottomasti suurin osa sijaisperheistä on normaaleja perheitä, jotka huolehtivat lapsista hyvin.

        Jos lapsia on paljon ja viikonloppuisin vielä lisää, niin kyllä siitä tulee mieleen jo jonkinlainen yhteisö. Yhteisöissä on omat sääntönsä ja rangaistusmenettelynsä ja joillakin asiat eivät mene hyvien tapojen mukaan.


      • turha kiistää
        ehkäpä näin kirjoitti:

        Jos lapsia on paljon ja viikonloppuisin vielä lisää, niin kyllä siitä tulee mieleen jo jonkinlainen yhteisö. Yhteisöissä on omat sääntönsä ja rangaistusmenettelynsä ja joillakin asiat eivät mene hyvien tapojen mukaan.

        Älä sossupaholainen esitä naiivia. Tiedät yhtä hyvin, kuin minäkin miten tällaiset kaltoinkohtelutapaukset etenevät tai eivät etene. Ja sinäkin tiedät ryhmän sijaisperheitä, joissa lapsia on kaltoinkohdeltu / kaltoinkohdellaan parhaillaan, mikäli olet sossuna vähänkin pitempään toiminut.

        Tarkoitin kirjoituksessani edellä lähinnä sitä, että suljetut sijaisperheet ovat verrattavissa uskonnollisiin yhteisöihin. Ulospäin kimallusta, mutta joissakinb niistä tapahtuu hirveitä.


      • ???????????
        turha kiistää kirjoitti:

        Älä sossupaholainen esitä naiivia. Tiedät yhtä hyvin, kuin minäkin miten tällaiset kaltoinkohtelutapaukset etenevät tai eivät etene. Ja sinäkin tiedät ryhmän sijaisperheitä, joissa lapsia on kaltoinkohdeltu / kaltoinkohdellaan parhaillaan, mikäli olet sossuna vähänkin pitempään toiminut.

        Tarkoitin kirjoituksessani edellä lähinnä sitä, että suljetut sijaisperheet ovat verrattavissa uskonnollisiin yhteisöihin. Ulospäin kimallusta, mutta joissakinb niistä tapahtuu hirveitä.

        Mitkä ihmeen suljetut sijaisperheet? Missä päin Suomea sellaisia on? Olemme toimineet sijaisperheenä jo vuosia ja olemme kuin "avoin kirja". Meillä käy sosiaalityöntekijät säännöllisesti katsomassa lapsia ja meitä. Diagnoosejakin riittää meille sijoitetuilla lapsilla melkoisesti. Niitä emme ole tehtailleet! Kyllä ne ovat ihan ammatti-ihmisten tarkoin harkitsemina lapsille tulleen...onneksi, sillä muuten oikean avun saanti olisi ollut mahdotonta. Mielipiteesi kuulostavat todella katkeroituneen ihmisen aikaan saamilta. Lopeta jo panettelu!


      • valitettavasti näin
        ??????????? kirjoitti:

        Mitkä ihmeen suljetut sijaisperheet? Missä päin Suomea sellaisia on? Olemme toimineet sijaisperheenä jo vuosia ja olemme kuin "avoin kirja". Meillä käy sosiaalityöntekijät säännöllisesti katsomassa lapsia ja meitä. Diagnoosejakin riittää meille sijoitetuilla lapsilla melkoisesti. Niitä emme ole tehtailleet! Kyllä ne ovat ihan ammatti-ihmisten tarkoin harkitsemina lapsille tulleen...onneksi, sillä muuten oikean avun saanti olisi ollut mahdotonta. Mielipiteesi kuulostavat todella katkeroituneen ihmisen aikaan saamilta. Lopeta jo panettelu!

        Totuus on se, että osassa sijaisperheitä eristetään lapset ja niissä tapahtuu kamalia. Ei siihen sen enempää katkeruutta tarvita. Mitä sanot sussupaholainen? Onko kokemuksia?

        Sanoin vaan, että osa traumoista ja diagnooseista on aiheutettu sijaishuollossa. Piste.


      • anna totuuden tulla
        valitettavasti näin kirjoitti:

        Totuus on se, että osassa sijaisperheitä eristetään lapset ja niissä tapahtuu kamalia. Ei siihen sen enempää katkeruutta tarvita. Mitä sanot sussupaholainen? Onko kokemuksia?

        Sanoin vaan, että osa traumoista ja diagnooseista on aiheutettu sijaishuollossa. Piste.

        Miksei sossupaholainen vastaa? Oletko tavannut urasi aikana lapsia, joita on katoinkohdeltu sijaishuollossa tai tiedätkä sijaisperheitä, joissa on kaltoinkohdeltu lapsia.

        Miksi et vastaa?


      • Sossupaholainen
        anna totuuden tulla kirjoitti:

        Miksei sossupaholainen vastaa? Oletko tavannut urasi aikana lapsia, joita on katoinkohdeltu sijaishuollossa tai tiedätkä sijaisperheitä, joissa on kaltoinkohdeltu lapsia.

        Miksi et vastaa?

        Kyllä valitettavasti olen tavannut. Mutta kun kyse on ihmisistä, virheitä sattuu. Pitää vain olla entistä tarkempi perheitä valittaessa ja sossuilla tulee olla aikaa tavata lasta ja sijaisvanhempia entistä useammin. Mutta ehdottomasti suurin osa tekee työnsä hyvin. Miksi sinä et puhu niistä hyvistä sijaisperheistä jotka antavat hyvän ja turvallisen kasvuympäristön lapsille?Me sossut yritämme kaikkemme että sopimattomia perheitä ei oteta sijaisperheiksi


      • valintaa?
        Sossupaholainen kirjoitti:

        Kyllä valitettavasti olen tavannut. Mutta kun kyse on ihmisistä, virheitä sattuu. Pitää vain olla entistä tarkempi perheitä valittaessa ja sossuilla tulee olla aikaa tavata lasta ja sijaisvanhempia entistä useammin. Mutta ehdottomasti suurin osa tekee työnsä hyvin. Miksi sinä et puhu niistä hyvistä sijaisperheistä jotka antavat hyvän ja turvallisen kasvuympäristön lapsille?Me sossut yritämme kaikkemme että sopimattomia perheitä ei oteta sijaisperheiksi

        Miten te yritätte? Mitä teette käytännössä? Psykologiset testit?

        Mitä teette?

        Valitettavasti sossut ja lastensuojelun asiantuntijat vaikuttavat siirtävän vastuuta / ulkoistavan firmoille tehtäviään. ja kun nämä firmat eivät tiedä taustoja ja sossut vaikenevat siitä, minkä tietävät, valitaan TÄSYSIN sopimattomia sijaisvanhempia. Sossut pesevät kätösensä ulkoistamalla touhua.


      • fasadit kunnossa
        valintaa? kirjoitti:

        Miten te yritätte? Mitä teette käytännössä? Psykologiset testit?

        Mitä teette?

        Valitettavasti sossut ja lastensuojelun asiantuntijat vaikuttavat siirtävän vastuuta / ulkoistavan firmoille tehtäviään. ja kun nämä firmat eivät tiedä taustoja ja sossut vaikenevat siitä, minkä tietävät, valitaan TÄSYSIN sopimattomia sijaisvanhempia. Sossut pesevät kätösensä ulkoistamalla touhua.

        Näyttää riittävän, että osaa esittää, rakentaa kulissia jne.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4590
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe