Minuuden katoaminen

Ilman minää

Valaistumisessa on loppujen lopuksi kyse "minän" katoamisesta, häviämisestä. Mutta mikä jatkaa, kun minuus katoaa? Mitä jää, vai eikö mitään? Tästä aiheesta ei juuri autenttisia kokemuksia löydy, saati siitä kertovia kirjoja. Nyt sellainenkin selkokielinen kirja on olemassa. Luin ja pakko sanoa, että huh huh. Bernadette Robertsin "Minuuden tuolle puolen" lienee paras koskaan kirjoitettu kuvaus "minän" todellisesta olemuksesta. löytyy mm. täältä: http://www.lue.fi/verkkokauppa/tuote/kirjat/minuuden-tuolle-puolen/

2

461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oruty

      Kun "minä" on riisuttu, jää vain Totuus - Rakkaus. Kokija katoaa, eikä katso maailmaa vertailemalla asioita hyviksi tai huonoiksi. Arvosteleminen ja tuomitseminen katoaa, kun pelko poistuu rakkauden tieltä.

      Tämän kaltaisia kirjoja on yllättävänkin paljon. Jopa ihan suomalainenkin kirja.

      Sanna Suutari: Maailman lyhyin matka

      http://www.taivaankaari.fi/?p=product&id=104

      Taivaankaaren sivuilta löytyy myös muita ja jokaisesta voi yhden luvun lukea.

      - Jed McKenna; Henkinen valaistuminen - hitonmoinen juttu ja Henkisesti epäkorrekti valaistuminen,

      - Jeff Foster; Ihmeellinen poissaolo,

      - Gary R. Renard: Maailmankaikkeus katoaa ja Kuolematon todellisuutesi , ja videot youtubessa

      - Nouk Sanchez & Tomas Vieira; Vie minut totuuteen - vapaaksi egosta.

      - Eckhart Tolle; useampikin kirja ja youtubessa videoita

      - Moojin videot youtubessa

      - Ihmeiden Oppikurssi (löytyy google-kirjat haun kautta)

      siinä muutama.

    • letkjheatkj

      Miksi lukea kirjoja, katella videoita yms? Jokaisella meistä on oma minä ja voimme itse matkata syvyyksiimme, jos vain haluamme. Pitää vain itse rauhoittua ja miettiä mitä itseään, elämäänsä rehellisesti, ei alistamalla tai ylistämällä mitään. Oma minä-kuva muuttuu lähes koko elämän ajan kumminkin, että ei ole koskaan liian myöhäistä ajatella itse sitä ja sisäisiä ongelmiaan.

      Ap:n esittelemä kirja on omasta mielestäni vaarallinen heikolle mielelle, jos on tosiaan sellainen miten osasi kuvata sitä. No, en sano enää muuta kuin, että kaikki "tieto" ja mielipiteet on suodatettava omaan ajattelumaailmaansa eikä imeä kaikki kuin pesusieni. Se kannattaa muistaa aina kun lukee mitä tahansa, varsinkin, jos tahtoo lukea tai löytää OMAN "minuutensa" tai ymmärtää itseään/tunteitaan/tapojaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8086
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1493
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe