3 miestä tuli majataloon yöpymään. Hintaa tiedusteltaessa, majatalon isäntä sanoi yön maksavan 10/mies. Miehet maksoivat kukin 10e eli yhteesä 30e ja menivät huoneisiinsa.
Hetken mietittyään, majatalon isäntä päätti syntymäpäivänsä kunniaksi palauttaa yhteensä 5e miehille ja laittoi talon piian viemään rahoja.
Piika pitikin itse 2e "vaivanpalkkaa" ja antoikin vain 1e/ mies takaisin. Nyt kukin miehistä olikin maksanut yöstä vain 9 e/ mies eli yhteensä siis 27e ja piialla oli 2e. Kun laskemme yhteen miesten maksaman 27 e ja piialla olevan 2e saamme tulokseksi 29e, joten mihin katosi 1 e matkalla?
Helpohko(ko)?
11
3834
Vastaukset
- Ynnäpää
Yhtälönmuodostamisessa ongelmia? Koulutus voisi olla avuksi.
3x10=30, 30-1-1-1-2=25
30-25=5, eli se palautettu summa.
Ei tuosta ole mitään mihinkään kadonnut.- ööliä läikkyy....
Etkö ole käynyt koulua itse, että voisit lukea aiheeseen liittyvän otsikon;"- arvoitukset-". Kysehän on juuri siitä, että tuodaan viestien muodossa erilaisia arvoituksia, joiden tarkoituksenmukaisuus on juuri siinä, että ihmiselle luodaan todellisuudenmukainen pähkinä purtavaksi, jonka takana on pienimuotoinen kompa.
Jos kerran olit noin "fiksu" ja ratkaisit pulman, niin hyvä. Mutta sen verran "tyhmä" ettet tajunnut asian ydintä eli enhän minä sitä ihmetellyt mihin se yksi euro hävisi, vaan annoin arvoituksen tänne ratkaistavaksi, niinkuin varmaan sen verran voit otsakkeestakin todeta?
Koulutus voisi todellakin olla avuksi, yhdelle sun toiselle, joten siihen en puutu sen enempää.
Sen sijaan, kun olet varsinainen "järjen jättiläinen" voitkin sitten ratkaista seuraavan "ongelman"?
Mikä seuraavista luvuista ei kuulu joukkoon: 326, 428, 500, 122, 282, 339, 224? - Ynnäpää
ööliä läikkyy.... kirjoitti:
Etkö ole käynyt koulua itse, että voisit lukea aiheeseen liittyvän otsikon;"- arvoitukset-". Kysehän on juuri siitä, että tuodaan viestien muodossa erilaisia arvoituksia, joiden tarkoituksenmukaisuus on juuri siinä, että ihmiselle luodaan todellisuudenmukainen pähkinä purtavaksi, jonka takana on pienimuotoinen kompa.
Jos kerran olit noin "fiksu" ja ratkaisit pulman, niin hyvä. Mutta sen verran "tyhmä" ettet tajunnut asian ydintä eli enhän minä sitä ihmetellyt mihin se yksi euro hävisi, vaan annoin arvoituksen tänne ratkaistavaksi, niinkuin varmaan sen verran voit otsakkeestakin todeta?
Koulutus voisi todellakin olla avuksi, yhdelle sun toiselle, joten siihen en puutu sen enempää.
Sen sijaan, kun olet varsinainen "järjen jättiläinen" voitkin sitten ratkaista seuraavan "ongelman"?
Mikä seuraavista luvuista ei kuulu joukkoon: 326, 428, 500, 122, 282, 339, 224?282.
- Olisko
Mikä seuraavista luvuista ei kuulu joukkoon: 326, 428, 500, 122, 282, 339, 224?339 taitaapi olla ainoa pariton luku... "Ynnäpäällä" ei minkäänlaista loogista ajattelukykyä ;)
-Tosin "vitsit-osastollahan" tässä ollaan.... - Ynnäpää
Olisko kirjoitti:
339 taitaapi olla ainoa pariton luku... "Ynnäpäällä" ei minkäänlaista loogista ajattelukykyä ;)
-Tosin "vitsit-osastollahan" tässä ollaan....Hehe! Tuossa nyt ei paljon logiikkaa tarvita, mutta sinulla ei näytä sitä olevan.
3*2=6, 4*2=8, 5*0=0, 1*2=2, 2*8=16, 3*3=9, 2*2=4
Voin toki etsiä muitakin poikkeavuuksia vaikkapa Boolen algebran kautta porttiyhtälöiksi muutettuna, mutta tuo on olettaakseni se, jota tässä haettiin. - minä vaan
Mikä seuraavista luvuista ei kuulu joukkoon: 326, 428, 500, 122, 282, 339, 224?339 ei kuulu
- Kasperi
Heh! Aika halpa..
Elikkäs:
Yöpyminen maksoi 8,33 / hlö
ja piian palvelut 0,67 / hlö
Vielä ALV sekaan, niin ei olisi enää selvittänyt, mihin mikäkin € meni.. :) - jaska
varmaan siihen piian panoa varten...
- swiffe
kerro vastaus tosta rahajutskasta jookojoo..?
- swiffe
hei mut eikö 3x9=27 ja 27 2=29 elikkäs missä se euro on?
- kolho
Juju on siinä, että piialla on 2 euroa, miehillä euro kullakin ja majatalon isännällä 25 (2 3 25=30)
Samassa laskutoimituksessa ei voi yhdistää maksettuja ja saatuja rahoja. Sama kun sanoisi että miehet maksoivat 30e ja isännälle jäi 25e, sehän on yhteensä 55e.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411291- 609098
- 1375445
- 1443754
- 753680
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373599- 403338
- 602698
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722420Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal142073