Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Joku avaimenperä?

ne en

Löysin sellaisen avaimen perän tapaisen jutun. Siinä on laatta jossa on joku koodi ja siinä lukee trackable at geocachig.com. Pienen googlailun jälkeen selvisi että se on jotain geokätköily tavaraa ja löysin tänne palstalle. Mikä tue esine on ja onko sillä jotain arvoa?

13

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iso paha Google

      No on sillä vähintäänkin tunnearvoa. Ei noita seurattavia esineitä huvikseen kätköihin laiteta.

      Google on siitä hieno keksintö ettei sinne tarvitse laittaa kuin tuon sanan "trackable" ja ensimmäinen hakutulos vie sivulle joka kertoo näistä seurattavista esineistä. Kannattaa ihmeessä joskus tutustua tuohon Googleen. Se saattaa vaikuttaa pelottavalle, mutta sitä ei ole syytä pelätä!

      Jos ei tuo englanninkieli suju niin näistä linkeistä voi yrittää saada selville mitä nuo ovat:
      http://translate.google.com/translate?sl=en&tl=fi&js=n&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&eotf=1&u=http://www.cacheopedia.com/wiki/Travel_bug&act=url
      http://www.geocache.fi/bulletin/viewforum.php?f=30

      • ne en

        Onko geokätköiliät näin ilkeitä?


      • Geokätköilijä

        Toivottavasti et ole yksi meistä.


    • Burkki

      Ei kaikki, mutta kätköilijöistä löytyy myös ääliöitä! ;)


      Kokeilepa seuraavaa saittia
      http://www.geokatkot.fi/geokatkoily/travel-bugit-ja-geokolikot.html

      Travelbug eli matkalainen on arvokas vain sen omistavalle kätköilijälle. Matkalaisen on tarkoitus kulkea kätköstä kätköön ja sen reittiä voi seurata juurikin tuolla koodilla. "Lätkässä" olevalla koodilla voit löytää ko. kätköilijän.
      Luultavasti kätköilijä olisi iloinen saadessaan kadoksissa olevan matkalaisensa takaisin. :)

    • ne en

      Eli siis pitäis etsiä jostain joku kätkö purkki ja jättää sinne? Miten löydän purkin kun ei ole navigaattoria? Löysin tosiaan tämän polulta kun olin lenkillä.

    • Burkki

      Ensin sinun pitäisi kirjautua, geocaching.com sivustolle ja luoda tili. Vasta tämän jälkeen saat koordinaatit "näkyviin". Todennäköisesti lenkkipolkusi lähistöllä on kätkö.
      Jos jätät matkalaisen kätköön, pitäisi se myös merkitä jätetyksi (geocaching.com sivustolla), jotta se näkyy ko. kätkön luettelossa.
      Jos sinulla kiinnostusta riittää, voisit kokeilla seuraavalla lenkilläsi geokätköilyä :D
      Useimmissa kännyköissä on gps ja siitä sitten vain jahtiin!

      On tietty myös vaarana , että jäät koukkuun purkkien etsimiseen, niin kuin minulle kävi. ;D Tämähän on liikuntaa parhaimmillaan.

      Mikä koodi lätkässä on? Voisin tsekata onko matkalaisen omistaja aktiivinen harrastaja.

      Tietysti ymmärrän, että tästä on sinulle vaivaa, ja maksaako vaiva palkan? ;)
      Itse olen aktiivinen kätköilijä ja minä haluaisin kadonneen matkalaiseni takaisin.
      Toisaalta, tuskin kenenkään kätköilijän elämä kaatuu, jos yksi matkalainen hukkuu.

    • ne en

      se koodi on sbxg1v sitten siinä on joku kiekko jossa on kirkon ja laivan kuva ja siinä lukee köln germany deutschland. Tein oman kätkön ja laitoin sen sinne. Katsoin Fonecta.fi kartasta koordinaatit 61.49017, 23.77049. Seon sellaisen pyörätieviitta-kyltin juurella. Nyt pitäis saada paikka jonkun paikallisen geokätköiliän tietoon.

      • jompe.h

        Huomasin viestisi niin päätinkäydä huvikseen katsomassa jos löytäisin esineen. Aika äkkiä löytyi kun olin google streatviewerillä paikan katsonut.syötin nuo koordinaatit ja paikka löytyi. En harrasta geokätköilyä en siis tätä esinetä tarvi. Voisin tilata netistä vesitiiviin avaimenperä kapselin johon laittaa lappu johon kirjotetaan missä se on käynyt. Kun saan kapselin niin piilotan esineen uuteen paikkaan niin joku muu voi sen etsiä ja taas hän voi piilottaa sen uuteen paikkaan. Kerron täällä uudet koordinaatit sitten.



    • Burkki

      No, tuata..joskos joku tätä ketjua lukiessaan hoksaa olevansa lähistöllä niin kait se noilla naateilla löytyy. :D
      Varmaankin löysit sitten saksasta lähteneen reissaajan ;))

      • kätköillen

        sopiiko jos laitan vaikka terottimen viilipurkkiin ja jätän sen vaikka Hakaniemen torille?mä haluaisin tajuta keogätköilyä myös!kirjoitetaanko siihen runo tai värssy?


      • 2561 löytöä
        kätköillen kirjoitti:

        sopiiko jos laitan vaikka terottimen viilipurkkiin ja jätän sen vaikka Hakaniemen torille?mä haluaisin tajuta keogätköilyä myös!kirjoitetaanko siihen runo tai värssy?

        Se purkki tarvii olla kannellinen, joten älä repäise sitä alumiini kantta kokonaan irti. Kirjoita purkkiin: En ole roska, olen geokätkö. Laita purkkiin pieni vihko johon löytäjät voivat merkata käyntinsä. Laita purkkiin myös kynä. Piilota purkki ja ilmoita kätkö geokätköily sivustolla. Jos ei ole navigaattoria niin voit katsoa koordinaatit esim google eartilla.


    • Burkki

      Paikka on Tampereella, ratinan suvannon ja puhdistamon liepeillä :)
      Naatit oli vaan vähä eri muodossa..

      Toivon että, jompe on trolli! :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1400
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1307
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe