Joku avaimenperä?

ne en

Löysin sellaisen avaimen perän tapaisen jutun. Siinä on laatta jossa on joku koodi ja siinä lukee trackable at geocachig.com. Pienen googlailun jälkeen selvisi että se on jotain geokätköily tavaraa ja löysin tänne palstalle. Mikä tue esine on ja onko sillä jotain arvoa?

13

394

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iso paha Google

No on sillä vähintäänkin tunnearvoa. Ei noita seurattavia esineitä huvikseen kätköihin laiteta.

Google on siitä hieno keksintö ettei sinne tarvitse laittaa kuin tuon sanan "trackable" ja ensimmäinen hakutulos vie sivulle joka kertoo näistä seurattavista esineistä. Kannattaa ihmeessä joskus tutustua tuohon Googleen. Se saattaa vaikuttaa pelottavalle, mutta sitä ei ole syytä pelätä!

Jos ei tuo englanninkieli suju niin näistä linkeistä voi yrittää saada selville mitä nuo ovat:
      http://translate.google.com/translate?sl=en&tl=fi&js=n&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&eotf=1&u=http://www.cacheopedia.com/wiki/Travel_bug&act=url
      http://www.geocache.fi/bulletin/viewforum.php?f=30

• ne en

Onko geokätköiliät näin ilkeitä?

• Geokätköilijä

Toivottavasti et ole yksi meistä.

• Burkki

Ei kaikki, mutta kätköilijöistä löytyy myös ääliöitä! ;)

Kokeilepa seuraavaa saittia
      http://www.geokatkot.fi/geokatkoily/travel-bugit-ja-geokolikot.html

Travelbug eli matkalainen on arvokas vain sen omistavalle kätköilijälle. Matkalaisen on tarkoitus kulkea kätköstä kätköön ja sen reittiä voi seurata juurikin tuolla koodilla. "Lätkässä" olevalla koodilla voit löytää ko. kätköilijän.
      Luultavasti kätköilijä olisi iloinen saadessaan kadoksissa olevan matkalaisensa takaisin. :)

• ne en

Eli siis pitäis etsiä jostain joku kätkö purkki ja jättää sinne? Miten löydän purkin kun ei ole navigaattoria? Löysin tosiaan tämän polulta kun olin lenkillä.

• Burkki

Ensin sinun pitäisi kirjautua, geocaching.com sivustolle ja luoda tili. Vasta tämän jälkeen saat koordinaatit "näkyviin". Todennäköisesti lenkkipolkusi lähistöllä on kätkö.
      Jos jätät matkalaisen kätköön, pitäisi se myös merkitä jätetyksi (geocaching.com sivustolla), jotta se näkyy ko. kätkön luettelossa.
      Jos sinulla kiinnostusta riittää, voisit kokeilla seuraavalla lenkilläsi geokätköilyä :D
      Useimmissa kännyköissä on gps ja siitä sitten vain jahtiin!

On tietty myös vaarana , että jäät koukkuun purkkien etsimiseen, niin kuin minulle kävi. ;D Tämähän on liikuntaa parhaimmillaan.

Mikä koodi lätkässä on? Voisin tsekata onko matkalaisen omistaja aktiivinen harrastaja.

Tietysti ymmärrän, että tästä on sinulle vaivaa, ja maksaako vaiva palkan? ;)
      Itse olen aktiivinen kätköilijä ja minä haluaisin kadonneen matkalaiseni takaisin.
      Toisaalta, tuskin kenenkään kätköilijän elämä kaatuu, jos yksi matkalainen hukkuu.

• ne en

se koodi on sbxg1v sitten siinä on joku kiekko jossa on kirkon ja laivan kuva ja siinä lukee köln germany deutschland. Tein oman kätkön ja laitoin sen sinne. Katsoin Fonecta.fi kartasta koordinaatit 61.49017, 23.77049. Seon sellaisen pyörätieviitta-kyltin juurella. Nyt pitäis saada paikka jonkun paikallisen geokätköiliän tietoon.

• jompe.h

Huomasin viestisi niin päätinkäydä huvikseen katsomassa jos löytäisin esineen. Aika äkkiä löytyi kun olin google streatviewerillä paikan katsonut.syötin nuo koordinaatit ja paikka löytyi. En harrasta geokätköilyä en siis tätä esinetä tarvi. Voisin tilata netistä vesitiiviin avaimenperä kapselin johon laittaa lappu johon kirjotetaan missä se on käynyt. Kun saan kapselin niin piilotan esineen uuteen paikkaan niin joku muu voi sen etsiä ja taas hän voi piilottaa sen uuteen paikkaan. Kerron täällä uudet koordinaatit sitten.

• Burkki

No, tuata..joskos joku tätä ketjua lukiessaan hoksaa olevansa lähistöllä niin kait se noilla naateilla löytyy. :D
      Varmaankin löysit sitten saksasta lähteneen reissaajan ;))

• kätköillen

sopiiko jos laitan vaikka terottimen viilipurkkiin ja jätän sen vaikka Hakaniemen torille?mä haluaisin tajuta keogätköilyä myös!kirjoitetaanko siihen runo tai värssy?

• 2561 löytöä
        kätköillen kirjoitti:

sopiiko jos laitan vaikka terottimen viilipurkkiin ja jätän sen vaikka Hakaniemen torille?mä haluaisin tajuta keogätköilyä myös!kirjoitetaanko siihen runo tai värssy?

Se purkki tarvii olla kannellinen, joten älä repäise sitä alumiini kantta kokonaan irti. Kirjoita purkkiin: En ole roska, olen geokätkö. Laita purkkiin pieni vihko johon löytäjät voivat merkata käyntinsä. Laita purkkiin myös kynä. Piilota purkki ja ilmoita kätkö geokätköily sivustolla. Jos ei ole navigaattoria niin voit katsoa koordinaatit esim google eartilla.

• Burkki

Paikka on Tampereella, ratinan suvannon ja puhdistamon liepeillä :)
      Naatit oli vaan vähä eri muodossa..

Toivon että, jompe on trolli! :D

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      52
      1916
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      165
      1668
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1398
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1347
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      219
      1278
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      338
      1163
    7. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1106
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      315
      1075
    10. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1067
    Aihe