Nenätyynyt muovikehyksiin

Onnistuuko?

Hei!

Löysin aivan ihanat, kasvoilleni sopivat muovikehykset, mutta nenältä ne eivät istu aivan ihanteellisesti (minulla on pieni nenä, joten nenäosa on liian leveä/"löysä"). Myyjä sanoi, että muovikehyksiinkin on mahdollista asentaa nenätyynyt. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta? Onko varma, että nenätyynyt osuvat oikeaan kohtaan? Entä tuleeko kokonaisuudesta jotenkin typerän näköinen?

Kiitos jo etukäteen, jos joku osaa auttaa! :)

33

16243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ammahemmo

      Pyydä myyjää kutsumaan optikko paikalle. Pyydä että optikko kaventaa nenäkappaleen Sinulle sopivaksi. Se tapahtuu lämmittämällä kehystä lämmittimellä ( ventilaattorilla) keskiosastaan ja muotoilemalla sopivaksi.
      Mikäli optikko vetoaa materiaaliin ja sen kestävyyteen kannattaa unohtaa kehys. Se lienee tehty saippuakotelomateriaalista.
      Nämä nenätallaviritykset voi unohtaa. Nenätallavarsi tungetaan kehykseen kuumentamalla ja upottamalla se. Kehysmateriaali vaurioituu taatusti viimeistään tässä toimenpiteessä. Vippaskonsteja siis.
      Tuskin tunget vaateripustinta hartioillesi, mikäli uusi takki ei istu...

      • @@@@@@

        Nyt on kyllä ammahemmolla tieto jostain puskista,,,, ei muovikehystä todellakaan kavenneta kuumentamalla sitä. EIkä nenätukivarsia upoteta lämmittämällä. Pienen "kavennuksen" saa sellaisilla tyynyillä jotka laitetaan kiinni poraamalla kehykseen pari pientä koloa siten että kototustyynyt tapit tulevat noihin reikiin. Tai sitten juuri voidaan kiinnittää nuo nenätukivarret, jotka tulevat ruuvikiinnityksellä tai vastaavalla tavalla kuin tyynytkin eli poraamalla sovpivat reiät oikealle kohdalle kehyksen nenäkappaletta. Ja lopputulos on siisti jos tekijä osaa asiansa.


      • ketjun aloittaja
        @@@@@@ kirjoitti:

        Nyt on kyllä ammahemmolla tieto jostain puskista,,,, ei muovikehystä todellakaan kavenneta kuumentamalla sitä. EIkä nenätukivarsia upoteta lämmittämällä. Pienen "kavennuksen" saa sellaisilla tyynyillä jotka laitetaan kiinni poraamalla kehykseen pari pientä koloa siten että kototustyynyt tapit tulevat noihin reikiin. Tai sitten juuri voidaan kiinnittää nuo nenätukivarret, jotka tulevat ruuvikiinnityksellä tai vastaavalla tavalla kuin tyynytkin eli poraamalla sovpivat reiät oikealle kohdalle kehyksen nenäkappaletta. Ja lopputulos on siisti jos tekijä osaa asiansa.

        Kiitos tuhannesti vastauksestasi, @@@@@@ (tulikohan merkkejä oikea määrä? :D)! Kysynpä myös tuota korotustyynymahdollisuutta.

        Silmälasit nyt varmasti väkisin tulevat vähän "kauemmaksi" kasvoista, jos laitta korotus- tai nenätyynyt, mutta tuskin se NIIN törkeän näköistä on...


      • toinen kiinnostunut
        ketjun aloittaja kirjoitti:

        Kiitos tuhannesti vastauksestasi, @@@@@@ (tulikohan merkkejä oikea määrä? :D)! Kysynpä myös tuota korotustyynymahdollisuutta.

        Silmälasit nyt varmasti väkisin tulevat vähän "kauemmaksi" kasvoista, jos laitta korotus- tai nenätyynyt, mutta tuskin se NIIN törkeän näköistä on...

        Mitä eroa on korotustyynyillä ja nenätyynyillä? Käytön / ulonäön suhteen?

        T. Toinen kiinnostunut


      • Mulla kans!
        toinen kiinnostunut kirjoitti:

        Mitä eroa on korotustyynyillä ja nenätyynyillä? Käytön / ulonäön suhteen?

        T. Toinen kiinnostunut

        Nenätyynyt ovat varrelliset eli samanlaiset kuin metallikehyksissä on. Korotustyynyt taas ovat kiinteästi paikallaan. Näyttää vähän samalta kuin että pelkkä nenätyyny ilman vartta olisi liimattu suoraan kehykseen. Varrellisia nenätyynyjä voi siis säätää ja korotustyynyjä ei. Korotustyynyt on ainaki omasta mielestä monesti nätimmän näköiset muovikehyksessä, mutta silti aivan käypiä vaihtoehtoja molemmat.


    • voi laittaa

      Minulle laitettiin nenätyynyt jälkeenpäin, ja lopputulos on ihan OK!

    • Kuin sokea Reeta

      Liekkö tuo kallistakin tuo tuommoinen nenä- tai korortustyynyjen asennuttaminen laseihin?

      • Mulla kans!

        Mulla makso 50e. Kai se vähän vaihtelee, että millasen laitat ja missä. Omat oli yksityisestä liikkeestä, jossa laittovat ne ite kiinni odotellessa.


      • teeseitse-asentaja

        Kyllä nuo onnistuu varmaan itsekkin asentaa, jos vaan löydät jostain ne sopivat tyynyt..
        Jos on hieman sorminäppäryyttä, niin tippa muoviliimaa tyynyihin ja kiinni kehyksiin....
        ..


      • kysellyt
        Mulla kans! kirjoitti:

        Mulla makso 50e. Kai se vähän vaihtelee, että millasen laitat ja missä. Omat oli yksityisestä liikkeestä, jossa laittovat ne ite kiinni odotellessa.

        Instrussa korotustyynyt maksavat 60 e ja viikon kestää vähintään, koska lasit lähetetään jonnekin laitettaviksi.


      • haloo
        teeseitse-asentaja kirjoitti:

        Kyllä nuo onnistuu varmaan itsekkin asentaa, jos vaan löydät jostain ne sopivat tyynyt..
        Jos on hieman sorminäppäryyttä, niin tippa muoviliimaa tyynyihin ja kiinni kehyksiin....
        ..

        Juu en suosittele, teeseitse-asentaja! Kyllä siinä "vähän" tarvitaan ammattitaitoakin, varsinkin jos haluaa siistin lopputuloksen. Itse olen ollut muutaman vuoden alalla, mutten ole uskaltautunut korotuksia asentamaan :D


    • kyselijä täälläkin

      Oliko tuo 50 e nenä- vai korotustyynyjen laiton hinta? Vai onkohan niillä hintaeroa edes? Ja oletko tyytyväinen omiisi?

      • Mulla kans!

        Mulle laitettiin ne korotustyynyt. Varrelliset ois ollu saman hintaset. Joskus aikoinaan on laitettu varrelliset ja tykkään näistä korotustyynyistä enemmän. On mun mielestä nätimmän näköset. Ja olen tyytyväinen siis. Ei tähän kaposeen nenään ole montaa hyvin istuvaa muovikehystä löytynyt. Noista korotustyynyistä on ollu iso apu. :)


      • marjaana_k

        Tilasin myös optikkoliikkeeltä. Nopeasti tuli ja edulliset, voin suositella. linkki: http://www.optikkoliike.fi/optiikkatarvikkeet/silmalasien-puhdistustarvikkeet/nenatyynyt


    • Kuin sokea Reeta

      Että 50-60 euroa maksaa nenätyynyt silmälaseihin? No jo on katteet niissä hinnoissa.

      http://www.1-800-optisource.com/Nose-Pads.aspx

      Nenätyynyjä silmalaseihin, hinta 17,25 dollaria 25 paria. Siis alle dollari parilta.
      Jos vielä antaa työllekkin jonkin hinnan kuten esim 5 euroa, niin maksimihinta nenätyynyille tulisi olla maksimissaan noin 10 euroa tyynyparilta asennettuna paikoilleen.

      Ei ihme että immeiset kulkee yksillä ja samoilla laseilla melkein koko ikänsä, optikkoalan hinnoittelu nimittäin on avointa ryöstöä.

      • kysellyt

        Samaa mieltä olen kanssasi ja senpä takia en jättänytkään lasejani lähetettäväksi minnekään. Kyllä 60 egeä lisää jo ennestään kalliisiin laseihin on vähän liikaa, varsinkin kun kyse tosiaan on kahdesta pienestä muovin/silikonin palasta! Yritän itse keksiä jonkun ratkaisun nenäosan (lievään) väljyyteen.


      • Mulla kans!

        Kannattais ehkä lukea alusta asti mistä puhutaan. Nyt ei ollut kyse tavallisista nenätyynyistä vaan jälkeenpäin muovikehyksiin asennettavista tyynyistä. Tuo sinun linkkisi ei siis liity tähän keskusteluun ollenkaan. Itsellä taisi tavalliset tyynyt maksaa viimeksi muistaakseni sen 8e "asennettuina". Eli taisi olla aika sopiva hinta. :)


      • vähänäkönen
        Mulla kans! kirjoitti:

        Kannattais ehkä lukea alusta asti mistä puhutaan. Nyt ei ollut kyse tavallisista nenätyynyistä vaan jälkeenpäin muovikehyksiin asennettavista tyynyistä. Tuo sinun linkkisi ei siis liity tähän keskusteluun ollenkaan. Itsellä taisi tavalliset tyynyt maksaa viimeksi muistaakseni sen 8e "asennettuina". Eli taisi olla aika sopiva hinta. :)

        Että 8 euroa oli sopiva hinta. Siis 48 mummoa parista pikkusilikonin palasta.

        Osui tuossa silmiin muuan sivu jossa kaupattiin noita silikonityynyjä suoraan niitä valmistavalta tehtaalta Kiinasta. Hinta oli 2 centtiä kappaleelta tai parilta tosin minimiostos oli 2000 paria tai enemmän kerrallaan.

        2 centtiä vs. 800 senttiä = avointa ryöstöä edelleen.

        Kuluttajaviranomaisten olisi jo aika puuttua asiaan, on kansantaloudellinen että -terveydellinen uhka että tämä yksi ammattikunta avoimesti saa ryöstää kansalaisilta sekä veronmaksajilta niissä tapauksissa että sossu toimii maksajana.

        Näissä elämiselle välttämättömissä asioissa joihin silmälasit varaosineen kuuluvat tulisi olla määrättynä maksimivoitto mitä yhdestä myydystä tuotteesta saisi asiakkailtaan kyniä.


      • Lazy eye
        vähänäkönen kirjoitti:

        Että 8 euroa oli sopiva hinta. Siis 48 mummoa parista pikkusilikonin palasta.

        Osui tuossa silmiin muuan sivu jossa kaupattiin noita silikonityynyjä suoraan niitä valmistavalta tehtaalta Kiinasta. Hinta oli 2 centtiä kappaleelta tai parilta tosin minimiostos oli 2000 paria tai enemmän kerrallaan.

        2 centtiä vs. 800 senttiä = avointa ryöstöä edelleen.

        Kuluttajaviranomaisten olisi jo aika puuttua asiaan, on kansantaloudellinen että -terveydellinen uhka että tämä yksi ammattikunta avoimesti saa ryöstää kansalaisilta sekä veronmaksajilta niissä tapauksissa että sossu toimii maksajana.

        Näissä elämiselle välttämättömissä asioissa joihin silmälasit varaosineen kuuluvat tulisi olla määrättynä maksimivoitto mitä yhdestä myydystä tuotteesta saisi asiakkailtaan kyniä.

        Ei muuta kuin perustat nenätallojen korjausmyymälän, jos on niin kova kate ; )


    • Ketjun aloittaja

      Hei taas - ketjun aloittaja tässä!

      Uskalsin teidän kommenttienne perusteella tilata nuo lasit. Optikko suositteli mieluummin nenätyynyjä kuin korotustyynyjä, koska nenätyynyt on kuulemma helpompi vaihtaa. Suostuin sitten siihen, mutta kotona tilauksen tehtyäni jäin pohtimaan, olisiko sittenkin pitänyt pyytää nuo korotustyynyt, ihan ulkonäöllisistä syistä...

      Tänään kuitenkin sain lasini, ja lopputulos nenätyynyilläkin on oikein hyvä! Eivät ole mielestäni mitenkään ruman näköiset, eivätkä lasitkaan tunnu olevan oudossa kohdassa, siis liian "kaukana" kasvoista. Ja mikä parasta, kehykset pysyvät nyt nenällä ja tuntuvat mukavilta. :) Maksoin mielelläni 50 euroa lisää siitä ilosta, että laseja on mukava kantaa.

      Toivottavasti tästä ketjusta olisi iloa muillekin. :)

      T. AP

    • yksi kyselijä

      Minua alkoi myös kiinnostaa. Auttavatkohan nuo korotustyynyt, jos kehysten "nenäosan" leveys on 18 mm (mikä on siis liian leveä, vaikka kehykset muuten ovat juuri hyvät), kun sopiva olisi 16 mm:n nenäosa? Vai tulevatko vain varsinaiset nenätyynyt kysymykseen?

      • haloo

        Auttavat.


    • yksi kyselijä, vielä

      Ja vielä... Kysyisin myös sitä, voiko korotustyynyt joskus vaihtaa (jos menevät esim. likaiseksi), vai voiko vain nenätyynyt vaihtaa?

    • teeseitsemimmi
    • Tuulia_huuhka
    • jouni_kajainen
    • jarnak

      www.nyyssonen.fi/kategoriat/optiikka/tarvikkeet/nenatyynyt

    • Anonyymi

      Jaahas vai niin.
      Kehysvalikoima kyllä kasvaisi melkoisesti, jos voisi valita muovikehyksistä jälkiasennettavien nokkatyynyjen myötä. Epäilyttää melkoisesti noiden jälkiasennusten toimivuus ja kestävyys.

      Noo, ehkä ensi kerralla. Tilasin jo huomattavasti supistuneesta valikoimasta kahdet nenätyynylliset. Ei ollut mistä valita. Kahdet vähiten huonot otin Instrusta. Hinta vähän vajaa 1500 €.

      Hirveä hinta. Kaksi vuotta kertoivat käyttäjäksi silmälaseille, mikä tekee päivähinnaksi yli 2 euroa.

      Mitenkä tässä toteutuu kansalaisten yhdenvertaisuus, kun toiset ei tarvitse laseja lainkaan ja jotkut saa lasit parilla sataa tai jopa alle?

      • Anonyymi

        En ole vielä koskaan ostanut muovikehyksisiä silmälaseja, aina olen valinnut hyvännäköiset metallisankaiset. En ole myöskään valinnut mitään nimekkäitä muotikehyksiä, vaan sellaiset jotka miellyttää itseäni. Samalla kehyksien hintakin on ollut kohtuullinen. Muovikehykset ovat liian raskaan näköiset naamallani.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4230
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      4142
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      611
      3927
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      20
      2755
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      78
      2485
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2074
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      127
      2072
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      191
      1970
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1629
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1432
    Aihe