Suositelkaa jokin soutuvene joka on turvallinen kovassakin aallokossa. Pitäsi kai olla laidat korkeammat ja ehkä tasaperäinen.
mikä soutuveneeksi
11
2071
Vastaukset
- Ajatelmia...
Joudut tekemään kompromissejä: Jos soutuvene on kovin korkealaitainen, niin soutaminen on vaikeampaa kuin matalalaitaisella. Tasaperäinen on hyvä ratkaisu, jos ajelet moottorilla vähän enemmän. Kapeaperäinen taas yleensä on kevyempi soutaa.
Vaikea sanoa mitään merkkiä, joka olisi toista parempi. Yleensä iso kestää paremmin keliä kuin pieni. Toisaalta kovemmassa aallokossa myös yleensä tuulee, eli isompi ja korkeampi soutuvene on raskaampi soudettava ja vaikea pitää suunnassa suuremman tuulipinnan vuoksi.
Jos ajelet paljon moottorilla, niin tasaperävene on hyvä. Jotkut hakee tasaperäveneen ominaisuuksia kapeaperäiseen soutuveneeseen lisävarusteena myytävillä kantosiivekkeillä, jotka tulevat veneen perään. Älä missään nimessä sorru sellaisiin. Sen lisäksi. että ne ovat typerän näköiset, niin me ovat myös vaaralliset myötäaallokossa. Ne estävät veneen perän nousun aallon päälle, jos veneen taakaapäin vyöryy aalto venettä nopeammin ja näin vene voi täyttyä vedellä. - dddd3
Jos pelkästään soutewlee, paras on Terhi Saiman. Jos tarvii joskus perämoottoria, silloin kannattaa ostaa Terhi 440. Laadusta joutuu kyllä vähän maksamaan.
- Toimii.
Soutupalta.
- jamoottoriperään
Kaisla erä 525 , älä edes harkitse muuta. Itsellä oli samat vaatimukset ja siihen päädyin. Paremmin en olisi voinut valita. Ei tarvi pelätä kun kakarat on sillä veneellä kalassa.
- oi4mo
Tätä on myös kehuttu ja olen myös jyydissä istunut. Painava köli lie vakauden takana. lisäksi ns. kaksikuorivene jossa myös sisäpuoli on siisti ja sileä. Itsellä ei ole soutuvenettä mutta tämä tai sitten tuo terhivene olisivat mielestäni varteenotettavia vaihtoehtoja. Kaisla-veneeseen en ole tutustunut joten en ota kantaa
- Terhikki440
Jos haet tasaperäistä, niin Terhi 440 on hyvä.
Kapeaperäisistä savolaismallisista ei ole hyvää sanottavaa. Pienimmäät niistä ovat erittäin kiikkeriä olipa niissä siivet tai ei. En harkitsisi sellaisia jos aikoo ajella vähänkään kovemmissa keleissä moottorilla.
Jos aikomus on pelkästään soudella ilman moottoria, niin ehkä sitten voisi ajatella tuollaista yli 5 metristä kapeaperäistäkin. Isokokoiset savolaismalliset ovat vähän merikelpoisempia, mutta aika raskaita soutaa. - soudasouda
Marliin vene oy Alajärveltä, parhaita soutuveneitä mitä mulle on vastaan tullut, eikä ole niin hirveän kalliitakaan. Netistä pitäis löytyä yhteystiedot. Meillä ainakin ollaan oltu tyytyväisiä veneeseen.
- rreregeggeg
Ei ikinä terhiä.Yksi ollut ja toista ei koskaan tule.Toisekseen ns. kaksikuoriveneet unohtaisin kanssa.
- mek
Jos haluat kunnon venee niin osta puuvene vaikka se vaatiin pikkiasen huoltoa keväisin niin ei ole mikään kylpyamme niinkuin lasikuitúveneet. Mokillämme oli kunnon puuvene 30 vuotta ja oli hyvä soutta muuta tuki tiensä päähän ja isä osti lasikuituveneen niin kyllä sillä perämoottorilla menee järvelle mutta ei sillä soutta voi kun ei mene metriäkään suoraan että silleen. Itse ainakin ostaan puuveneen kun seuraavan kerran venttä hankin.
- Ei ikinä
Päijän venettä. Täysin kuraa soutaa. Menee vaikka poikittain muttei suoraan. Moottorin käyttö on mahdotonta. Pysähtyessä peräaalto lyö sisään ja per*se kastuu. 10 vuotta taistelin moisen kanssa kunnes sen joku "varasti".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760