Minuuden tuolle puolen

Oina Maula

Luin Bernadette Robertsin kirjan Minuuden tuolle puolen. Olipa aikamoinen lukukokemus.

Kertoo asioista, joista ei juuri koskaan kirjallisuudessa kerrota. Kirjailija (tai kokija) kertoo todentuntuisesti matkastaan, joka päätyi tilaan ilman _minuutta- ! Siis paradoksaaliseen tilaan, jossa ei huolet ja murheet paina, koska kokijaa ei ole siinä samassa mielessä, jossa me sen normaalisti tiedostamme olevamme. Outo juttu. No mikä jäi sitten kirjoittamaan sen kirjan? Jokin... no enpä kerro :) Siis tosi outo juttu, mutta ilmeisesti totta.
Hän perustelee "matkansa" niin täydellisen loogisesti ja uskottavasti, että huomaa, ettei kyse ole mistään sepittteestä, vaan todellisesta matkasta mielen syvyyksiin ja vieläkin kauemmas. Suosittelen lämpimästi

Kirja on äskettäin ilmestynyt suomennettuna saa esim. täältä: http://www.lue.fi/verkkokauppa/tuote/kirjat/minuuden-tuolle-puolen/

6

729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18+3

Luin myös. Vaikuttava. Uskon, että tuollaiseen tilaan voi päästä. Itse asiassa uskon, että kaiken kokemamme häslingin, surun, riemun, naurun, itkun yms. takan on juuri tuollainen tila. Lienee se, jota ihmiset nimittävät taivaaksi, nirvanaksi, autuudeksi, miten vain.

• Lueskelija

Toinen kirjailija joka kuvaa samankaltaista ja sivuaa lyhyesti myös Robertsia on Jed Mckenna. Kirjat : Valaistuninen hitonmoinen juttu ja henkisesti epäkorrekti valaistuminen.

• Parhaat kirjat.

• Maanmittari_Koo

Näitä juttuja ei opita kirjoista. Se kokemus tulee jos on tullakseen tai sitten ei. Tämä tietysti vaikuttaa teistä underground-vitsiltä, mutta SE tuli minulle 23 v sitten vessan pöntöllä! Vieläpä mahdollisimman vääräoppisessa tajunnantilassa, joskin Keski-Pohjanmaan vahvimmalla voimapaikalla. En kuvaile paikkaa ja aikaa sen tarkemmin, etten johdattaisi nuoria ihmisiä turhaan sosiaalisesti vaarallisiin tilanteisiin. Olen kertonut sen vain muutamille ystävilleni, ja aina se on herättänyt yleistä hilpeyttä. En yritä nyt analysoida sitä tämän paremmin, mutta se varsinainen oivallus on se, että sellainen käsite kuin minä tai minuus on täysin opittu käsite ;D))

• Antropologi

Tietyt sienet, tietty kaktus ja Etelä-Amerikan intiaanien yrttien sekoitus nimeltään Ayahuasca - Näillä kaikilla pääsee minuuden tuolle puolen.

• Olen lukenut kahdesti. On hyvä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 326
      4801
    2. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      16
      2266
    3. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      194
      2109
    4. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      107
      1486
    5. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      81
      1407
    6. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1002
    7. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      57
      987
    8. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      2
      939
    9. Martina miehensä kanssa Malediiveilla.

Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      844
    10. Ei lumous lopu koskaan

Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu
      Ikävä
      59
      776
    Aihe