Minuuden tuolle puolen

Oina Maula

Luin Bernadette Robertsin kirjan Minuuden tuolle puolen. Olipa aikamoinen lukukokemus.

Kertoo asioista, joista ei juuri koskaan kirjallisuudessa kerrota. Kirjailija (tai kokija) kertoo todentuntuisesti matkastaan, joka päätyi tilaan ilman _minuutta- ! Siis paradoksaaliseen tilaan, jossa ei huolet ja murheet paina, koska kokijaa ei ole siinä samassa mielessä, jossa me sen normaalisti tiedostamme olevamme. Outo juttu. No mikä jäi sitten kirjoittamaan sen kirjan? Jokin... no enpä kerro :) Siis tosi outo juttu, mutta ilmeisesti totta.
Hän perustelee "matkansa" niin täydellisen loogisesti ja uskottavasti, että huomaa, ettei kyse ole mistään sepittteestä, vaan todellisesta matkasta mielen syvyyksiin ja vieläkin kauemmas. Suosittelen lämpimästi

Kirja on äskettäin ilmestynyt suomennettuna saa esim. täältä: http://www.lue.fi/verkkokauppa/tuote/kirjat/minuuden-tuolle-puolen/

6

720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18+3

Luin myös. Vaikuttava. Uskon, että tuollaiseen tilaan voi päästä. Itse asiassa uskon, että kaiken kokemamme häslingin, surun, riemun, naurun, itkun yms. takan on juuri tuollainen tila. Lienee se, jota ihmiset nimittävät taivaaksi, nirvanaksi, autuudeksi, miten vain.

• Lueskelija

Toinen kirjailija joka kuvaa samankaltaista ja sivuaa lyhyesti myös Robertsia on Jed Mckenna. Kirjat : Valaistuninen hitonmoinen juttu ja henkisesti epäkorrekti valaistuminen.

• Parhaat kirjat.

• Maanmittari_Koo

Näitä juttuja ei opita kirjoista. Se kokemus tulee jos on tullakseen tai sitten ei. Tämä tietysti vaikuttaa teistä underground-vitsiltä, mutta SE tuli minulle 23 v sitten vessan pöntöllä! Vieläpä mahdollisimman vääräoppisessa tajunnantilassa, joskin Keski-Pohjanmaan vahvimmalla voimapaikalla. En kuvaile paikkaa ja aikaa sen tarkemmin, etten johdattaisi nuoria ihmisiä turhaan sosiaalisesti vaarallisiin tilanteisiin. Olen kertonut sen vain muutamille ystävilleni, ja aina se on herättänyt yleistä hilpeyttä. En yritä nyt analysoida sitä tämän paremmin, mutta se varsinainen oivallus on se, että sellainen käsite kuin minä tai minuus on täysin opittu käsite ;D))

• Antropologi

Tietyt sienet, tietty kaktus ja Etelä-Amerikan intiaanien yrttien sekoitus nimeltään Ayahuasca - Näillä kaikilla pääsee minuuden tuolle puolen.

• Olen lukenut kahdesti. On hyvä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      84
      4531
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3115
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      3109
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2192
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      220
      1308
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1213
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      65
      1082
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1074
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe