Luin Bernadette Robertsin kirjan Minuuden tuolle puolen. Olipa aikamoinen lukukokemus.
Kertoo asioista, joista ei juuri koskaan kirjallisuudessa kerrota. Kirjailija (tai kokija) kertoo todentuntuisesti matkastaan, joka päätyi tilaan ilman _minuutta- ! Siis paradoksaaliseen tilaan, jossa ei huolet ja murheet paina, koska kokijaa ei ole siinä samassa mielessä, jossa me sen normaalisti tiedostamme olevamme. Outo juttu. No mikä jäi sitten kirjoittamaan sen kirjan? Jokin... no enpä kerro :) Siis tosi outo juttu, mutta ilmeisesti totta.
Hän perustelee "matkansa" niin täydellisen loogisesti ja uskottavasti, että huomaa, ettei kyse ole mistään sepittteestä, vaan todellisesta matkasta mielen syvyyksiin ja vieläkin kauemmas. Suosittelen lämpimästi
Kirja on äskettäin ilmestynyt suomennettuna saa esim. täältä: http://www.lue.fi/verkkokauppa/tuote/kirjat/minuuden-tuolle-puolen/
Minuuden tuolle puolen
6
720
Vastaukset
- 18+3
Luin myös. Vaikuttava. Uskon, että tuollaiseen tilaan voi päästä. Itse asiassa uskon, että kaiken kokemamme häslingin, surun, riemun, naurun, itkun yms. takan on juuri tuollainen tila. Lienee se, jota ihmiset nimittävät taivaaksi, nirvanaksi, autuudeksi, miten vain.
- Lueskelija
Toinen kirjailija joka kuvaa samankaltaista ja sivuaa lyhyesti myös Robertsia on Jed Mckenna. Kirjat : Valaistuninen hitonmoinen juttu ja henkisesti epäkorrekti valaistuminen.
- Maanmittari_Koo
Näitä juttuja ei opita kirjoista. Se kokemus tulee jos on tullakseen tai sitten ei. Tämä tietysti vaikuttaa teistä underground-vitsiltä, mutta SE tuli minulle 23 v sitten vessan pöntöllä! Vieläpä mahdollisimman vääräoppisessa tajunnantilassa, joskin Keski-Pohjanmaan vahvimmalla voimapaikalla. En kuvaile paikkaa ja aikaa sen tarkemmin, etten johdattaisi nuoria ihmisiä turhaan sosiaalisesti vaarallisiin tilanteisiin. Olen kertonut sen vain muutamille ystävilleni, ja aina se on herättänyt yleistä hilpeyttä. En yritä nyt analysoida sitä tämän paremmin, mutta se varsinainen oivallus on se, että sellainen käsite kuin minä tai minuus on täysin opittu käsite ;D))
- Antropologi
Tietyt sienet, tietty kaktus ja Etelä-Amerikan intiaanien yrttien sekoitus nimeltään Ayahuasca - Näillä kaikilla pääsee minuuden tuolle puolen.
Olen lukenut kahdesti. On hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983