Uusi malli hyvä maantiellä

uusi poloilija

Koeajoin 1,2-litraisen turbottoman version, ja olin hyvin tyytyväinen. Auto meni paimentamatta suoraan, eikä meluakaan ollut häiritsevästi edes moottoritiellä. Ajan paljon maantiellä, joten Clio nousi varsin korkealle vertailulistalla seuraavasta autostani.

Poloon verraten istuin oli saanut olla hiukan pehmeämpi, samoin jousitus. Kysyin mahdollisuutta saada 14-tuumaisia pyöriä mukavoittamaan menoa näillä karkeilla ja reikäisillä suomalaispäällysteillä, mutta 15:ttä alemmaksi ei pääse.

Kun väliraha jäi suureksi (eikä ajovalopesureitakaan ollut saatavissa), jäi kauppa tekemättä. Mutta kaikkiaan oli ilahduttavaa huomata, että Pololle löytyy kunnon kilpailija myös VAG-konsernin ulkopuolelta.

6

546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täytekirjoitus

      Ei 65-profiilinen rengas ole paha, ja talvirenkaat saanee 14" jos haluaa 70-profiilia.
      Omassa isommassa autossani on kesällä 55 ja talvella 65-profiiliset, eri tuumakoolla.

      Välirahoja kannattaa kysyä useammasta paikasta, kyseessä kun ei ole kiinteä summa joka ei vaihtelisi eri autoliikkeiden tai maakuntien välillä.

      Kokeilin itse Poloa, ja se vaikutti pikkuautolta. Ei syntynyt ihastumisen tunnetta. Siksi on hyvä ettei pelkästään katso auton ulkonäköä.

      • uusi poloilija

        Polo on pikkuauto, kuten kaikki muutkin b-segmentin autot (pituus noin 4 metriä). Itse päädyin lopulta ostamaan toisen Polon nykyisen korvaajaksi, joskin ulkonäön puolesta moni muukin olisi kelvannut, myös Clio.

        Mutta itse asiasta: Kysyin siis myyjältä 14-tuumaisia Clioon, mutta niitä ei saanut. Varmaankin jarrujen koko asetti alarajan 15-tuumaisiin; näin oli joissakin muissa merkeissä, ainakin 208:ssa kävi samoin. Sinänsä tällaisia valmistajan ratkaisuja voidaan ymmärtää sillä, että päämarkkina-alueilla ei ole näitä huonolaatuisia päällysteitä rasittamassa myyntiä, mutta itselleni ikävämpi juttu.


    • Renoo_kovaa_menoo

      Minulla kävi päinvastoin, Polon ja Clion välillä piti tehdä valinta. Nyt sattui Clio olemaan minulle halvempi.

      Mutta, Polo on pahuksen hyvä auto ja toisaalta en ole katunut Clion valintaanikaan. Minulla nyt 90 TCE eli bensa turbo.

    • josaldinho47772

      JOS ITTE OMISTAIS NI 2000-2014 MALLISEN CLION
      TAI 2002-2010 MALLISEN CLION
      NIISSÄ ON HYVÄT SÄHKÖSYSTEEMIT

    • täytekirjoitus

      Saksan sivuilla näkyy nyt olevan Clion dieselissäkin kaksoiskytkinautomaatti aiemman 120 hv bensaversion lisäksi.

      http://www.renault.de/renault-modellpalette/renault-pkw/clio/clio-grandtour/preise-und-technische-daten/

      Puutteena näyttäisi vielä olevan se että takapenkin matkustajille ei olisi mitään valaistusta, tosin noilla Suomeen tuotavilla koneilla (vääntö 135 Nm, ja manuaalivaihde) ei Cliosta tule meille perhefarkkua. Silloin kun meillä oli Opel Astra (1998-2004) oli se samankokoisena autona hyvinkin riittävä kaikkeen ajoon.

      Sen perheauto-Opelin moottorivalikoima ylsi jopa 2,2 litraiseen bensakoneeseen - tosin onhan sitten taas Cliosta 5-ovinen 200 hv R.S.-versio... Saksassa 23 000 euroa!

      • Jalluuu

        Nyt on Suomen markkinoilla myös 120-hevosvoimainen automaatti!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      83
      4507
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      121
      3896
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2461
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1463
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1276
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1168
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1157
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1133
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1045
    Aihe