Typerä savuton juna

viisauss

Nyt vr tempun teki, kun sulkee tupakkakopit junista. Ihmiset menevät asemille tupakalle ja junat myöhästyvät. Katsotaan vaan, niin viiden vuoden päästä junista sulkeutuvat myös ravintolavaunut. Itsellä junamatkailu loppuu kesäkuun jälkeen.

18

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma vika

      Kun niinkin pieni asia on sinulle paanvaiva, taidat olla pahasti tupakasta riippuvainen. Otan osaa, mutta ongelmastasi voit syyttaa lahinna itseasi, tuskin VR:aa

    • Sakke Savuton

      Suuri enemmistö eli 75% suomen väestöstä EI polta.

      Vuonna 2011 tupakoi päivittäin 25–64-vuotiaista miehistä 23 prosenttia.

      Vuonna 2011 tupakoi päivittäin 25–64-vuotiaista naisista 15 prosenttia.

    • Bertzaa

      Osta sähkötupakka ja meet vessaan höyryttelemään. Ei hajuja.

    • oli jo aikakin

      Hieno päätös! Onkin harmittanut, jos on päätynyt istumaan samaan vaunuun kuin missä tupakkakoppi on ollut. Jos istui lähempänä, pääsi nauttimaan sieltä tulevista löyhyistä ja kauempanakin haistoi aina, jos joku sieltä tuleva kulki ohi. Muutenkin ärsytti se jatkuva kulkeminen koppiin ja takaisin. Aina näitä vannojia on joka paikassa, mutta harvemmin niillä mitään vaikutusta on.

      P.S. Olen erittäin herkkä tupakansavulle ja saan siitä yleensä yskäkohtauksen.

      • Smoker2

        Tuota tuota - junassa saa kyllä valita paikan sellaisesta vaunusta ettei tarvitse kulkea sen löyhkäävän kopin ohitsekaan.


      • smoke free
        Smoker2 kirjoitti:

        Tuota tuota - junassa saa kyllä valita paikan sellaisesta vaunusta ettei tarvitse kulkea sen löyhkäävän kopin ohitsekaan.

        Asemalaitureilla on myös tupakointi kielletty, joten turha sieltä junasta on rynnätä savuttelemaan. Itse olen kärsinyt tupakan savusta kun porukka on vaunuista rampannut käydä kopissa polttamasta ja tullut takaisin savun löyhkä mukanaan, joten olen todella iloinen muutoksesta. Itse olen asian puolesta lobannut jo vuosikaudet. Seuraava tavoite on kieltää tupakointi kaikilla yleisillä paikoilla.


      • oli jo aikakin
        Smoker2 kirjoitti:

        Tuota tuota - junassa saa kyllä valita paikan sellaisesta vaunusta ettei tarvitse kulkea sen löyhkäävän kopin ohitsekaan.

        No eipä ole tullut koskaan vastaan sellaista vaihtoehtoa, enkä myöskään halua viedä paikkaa oikeasti allergisilta, joten voisit kertoa tavan. Mutta onneksi vastaisuudessa ei ilmeisesti tarvitsekaan miettiä moisia. Matkustan lisäksi kohtalaisen harvoin, etten yleensä edes muista moista muinaisjäännettä olevankaan, joten se tulee aina ikävänä yllätyksenä.


      • keltainen kameli

        mä olen erittäin herkkä sinunlaisellesi tiukkapipolle ja aina kun luen kaltaisiesi kommentteja saan aina(en siis yleensä) aivopierun.
        tälläkertaa aivopieruni kehitti idean jossa tupakoitsijat voidaan määrätä käyttämään keltaisia turvaliivejä.aina kadulla kun näet keltaisissa huomioliiveissä tulevan vastaantulijan voit näppärästi vaihtaa toiselle puolelle katua.

        PS:aika oli jo


      • Vaihdan katuja.
        keltainen kameli kirjoitti:

        mä olen erittäin herkkä sinunlaisellesi tiukkapipolle ja aina kun luen kaltaisiesi kommentteja saan aina(en siis yleensä) aivopierun.
        tälläkertaa aivopieruni kehitti idean jossa tupakoitsijat voidaan määrätä käyttämään keltaisia turvaliivejä.aina kadulla kun näet keltaisissa huomioliiveissä tulevan vastaantulijan voit näppärästi vaihtaa toiselle puolelle katua.

        PS:aika oli jo

        Itse olen todella herkkä sinun tyyliselle ala-asteen tasoiselle ilmaisu- ja kirjoitus taidolle, jossa jäsentely ja muukin taso on samalla kohtaa eli yhtä korkealla kuin sinun peräsuoli.


      • polttelija
        smoke free kirjoitti:

        Asemalaitureilla on myös tupakointi kielletty, joten turha sieltä junasta on rynnätä savuttelemaan. Itse olen kärsinyt tupakan savusta kun porukka on vaunuista rampannut käydä kopissa polttamasta ja tullut takaisin savun löyhkä mukanaan, joten olen todella iloinen muutoksesta. Itse olen asian puolesta lobannut jo vuosikaudet. Seuraava tavoite on kieltää tupakointi kaikilla yleisillä paikoilla.

        haista sinä kuule pitkä paska. vai että julkisilta paikoilta saatana!


      • Senkin pönttö
        Vaihdan katuja. kirjoitti:

        Itse olen todella herkkä sinun tyyliselle ala-asteen tasoiselle ilmaisu- ja kirjoitus taidolle, jossa jäsentely ja muukin taso on samalla kohtaa eli yhtä korkealla kuin sinun peräsuoli.

        Ei tuosta sinunkaan tyylistä mitään tolkkua saa..


      • vgnftn
        Vaihdan katuja. kirjoitti:

        Itse olen todella herkkä sinun tyyliselle ala-asteen tasoiselle ilmaisu- ja kirjoitus taidolle, jossa jäsentely ja muukin taso on samalla kohtaa eli yhtä korkealla kuin sinun peräsuoli.

        Shakespeareko se siellä ylä- tason ilmaisuineen.


      • kieltojenluvattumaa
        polttelija kirjoitti:

        haista sinä kuule pitkä paska. vai että julkisilta paikoilta saatana!

        Pitäisi kieltää kukkahatut julkisilla paikoilla.


      • Istumella kiitos
        Senkin pönttö kirjoitti:

        Ei tuosta sinunkaan tyylistä mitään tolkkua saa..

        Sinä se senkin pönttö ai junan vessan pönttö vai?
        En mä oo mikään junan pönttö mä oon ihminen kuten sä ja käytän julkista kulku neuvoo kuten Pendolinoja Intercitejä.


    • Tupakatta jo 40 v

      Ei savuton juna ole typerä vaan tupakoitsija, joka valittaa siitä ettei saa vaarantaa omaa ja kanssamatkustajien terveyttä.

    • Röyhyyttävä sokko

      niin loppui minullakin. Harmi, ettei päätöksestä ole tainnut tulla ihmeempää kalabaliikkia. Jostakin netin syövereistä tosin luin, että laiturialueilla olisivat häiriöt lisâäntyneet.

      • Röyhyyttävä sokko

        siis junamatkailu. Heitti viestin jostakin syystä ketjun loppuun kun yritin saada sen vastaukseksi aloittajalle.


    • Savuton matkustaja

      Hyvähän se vaan on kun kaikki eivät edes suahuttele edes junassakaan.
      Oli kyllä hyvä asai tuo savuton Pendolino ja käyttö aste on noussut kun vielä lippujen hinnat munklattiin niin että Pendolino on halvempi kuin Intercyti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      217
      1825
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1679
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      67
      1480
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1152
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1070
    6. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1046
    7. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1045
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      2
      960
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      930
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe