Mitä mieltä.

Anu

Mitä mieltä ollaan lasten ruumiilisesta
kurituksesta.

Suositaanko tukkapöllyä vai koivuniemen
herraa.

Oman mielipiteeni on että, ei minkäänlaista
ruumiillista kuritusta, eikä henkistäkään.

Vain rakkaudella annettavia hyviä neuvoja,
keskusteluja,ei vihanalaisena vaan ystävällisesti.

11

540

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • señora lyyli

myö nyt kuletaa ristiin;))) kirjotin sinulle tuolla pionin kirjotuksessa,ja sinä sammaa aikaa omal otsikolla.lue minun kirjotus sieltä en ennää viitsi panna sitä uuvellee.

puhun vaa tuosta mitä kirjotat lasten kurituksesta.
      mie oon kyl lapsuutessa saanut monasti kuritusta, millo äitiltä millo talon emännältä,isännältä,renkiltä, piioilta tai millo keltäkin, jokkainen katso että minnuu pittää läpsästä ohimännessä. :))

harvoin mie pahanteossa olin, mutta siihe aikaa lapsii kuritettii yleisesti ja karjakon aviotonta pentuu oli lupa kurittaa.

olin lapsen ja nuoren kova kiroilemmaa,ja kurituksen jälkee päästinkin sellasen kirotulvan ,siin tuli kaik kiroukset mitä keksitty oli ja sitte pakoon minkä kintuista pääs :)).

eikä siis ihme että minnuu läpsästii seuraavan päivän, eellisen päivän kiroilusta:))
      mutta puolustukses pittää sannoo että heiltähän mie ne kiroukset opinkii.

äiti ei antant ko tukkapöllyy ,mutta sitä tuli kyllä aika monast.

kurilla kasvatettuna voin sannoo etten hyväksy minkäälaista lyöntii, en tukkapöllyykää. toisee ja pienenpää kajoominen on rikos.

mie en kurituksesta kyllä mittää haavoja sieluun saant, minul se kasvatti vaa sisua ja olin niin tottunut siihe, ko se ol melkee jokapäivästä.

jalmarille ko mänin hää sano että siun pittää oppii puhumaa sanoilla ja ilmasemmaa puhumalla vihasuuttakin, eikä kiroomalla.

miun anoppi sanokii ,et mie oon niin rahvaanomanen ,ko kiroilen ja kuuntelen ja laulan renkutuksii.

jalmari ei kiront koskaa, ja niin se jäi minultakkii vuoskymmenien saatossa kokonaa pois.

joskus viel ko suututtaa kovast, sanon jumatsukka tai perhana, muita voimasanoja en ennää käytäkkää, ei ees vahinkossa tule sanottuu.

lapsii pittää myös kieltää kiroilemasta, kiroilu saap helposti lyömää. vanhempien pittää kasvattaa lapsii kute sie sanot rakkaudella.

myö on puhuttu koton jehun kasvatuksesta ja kaik ollaa sitä mieltä, ettei saa tulla sellasta tilannetta että häntä lyötdää.

minkä pienen oppii sen vanhan taitaa, lyöminen kulkee lapsen mukana aikusuutee ja hänest voip tulla oikee tappelupukari nyrkkeinee.

tuntuu että tämän päivän lapset on herkempii ko enne. enne lapsetkii kesti enenpi ja olen monen kuullu sanovan eläkeläisten kerhossa, ettei heille ole jäänt mittää hampaankolloon vanhempien kurituksesta, se kuului siihe aikaa.

terveisiä kaikille lyyli

• Anu

Kiva kun tulit takaisin sieltä
        Amerikan matkoiltasi.

Kyllä täällä on vähän hiljaista
        ollut.

Mutta tytöt tuolla pisti näppäryytensä
        koetukselle.

Ja kyllä heiltä hyvää kirjoittelua tuleekin
        vois ihan sanoa että aivan ammattilaisia ovat.

Minä olen tälläinen töhertäjä vain,
        hyvien joukossa pitää yksi olematonkin olla.
        ;-))

• Rituli
        Anu kirjoitti:

Kiva kun tulit takaisin sieltä
        Amerikan matkoiltasi.

Kyllä täällä on vähän hiljaista
        ollut.

Mutta tytöt tuolla pisti näppäryytensä
        koetukselle.

Ja kyllä heiltä hyvää kirjoittelua tuleekin
        vois ihan sanoa että aivan ammattilaisia ovat.

Minä olen tälläinen töhertäjä vain,
        hyvien joukossa pitää yksi olematonkin olla.
        ;-))

Anu vähättele itseäsi. Siinä sinä riimittelet ja kirjoittelet kuin kuka tahansa täällä.

Pitää vaan oppia kehumaan itseään. Niinhän nykyään opetetaan kaikilla myyntikursseilla. Itse tuntoa pitää nostattaa ja sanoa, että kyllä minä olen hyvä! Se auttaa paranemaankin paremmin kun ei anna mielen masentua.

Sinulla onkin tuo huumori aivan oivallisesti päällimmäisenä ja se on hyvä.

Kurituksesta ole Senora Lyylin kanssa aivan samaa mieltä.

Minä taisin kerran saada selkääni. Taisin olla 5 vuotias. Löin nimittäin pajupiiskalla pitkin kinttuja naapurin poikaa.

Asiastahan se tietysti tuli.

Siskoni sitävastoin sai selkäänsä yhtenään. Olen muuten sitä mieltä, että sisua se vain kasvatti.
        On ollut siskoni tosi sisukas. Elänyt melko kovan elämän, mutta nyt on sitten lastensa lellittävänä
        ja tyytyväinen elämäänsä.

Ei lasta pidä lyödä. Puhumalla ja neuvottelemalla pääsee parempiin tuloksiin.

• Liena

En oikein tiedä kuinka ajatukseni ilmoille päästäisin, kun tuntuu siltä , pahus soikoon , kyllä nuo "kakarat" joskus tarvitsisivat oikein kunnon selkäsaunan.
      Tekevät kloppiaikoinaan vain paljon kaikenlaista vahinkoa ja kyllä se juontaa alkunsa lapsuusajoista.
      Pelkkä sanan opetus ei niinkuin näyttäisi auttavan.

Mutta siitähän suuret sodatkin syntyvät kun ei sanat auta, niin silloin tartutaan aseisiin.

En ole lasten ruumiillista kuritusta kannattamassa näillä kirjoituksillani, ajattelen vain olisiko siitä enemmän apua kuin siitä, kun kaikki annetaan periksi.

Itse en ole saanut muunlaista kuritusta kuin tukkapöllyä luultavasti kerran ja syystä.
      Sitten isä kerran hermostui teini iässä ollessani, mutta siitä olen täällä joskus kertonutkin. Sekin oli minun syytäni, eikä siitä sen enempää....

Minulla on ollut kolme lasta ja jokainen sai aikoinaan maistaa kerran "koivumäenherraa" mutta tukkapöllyä useimmin. Vanhin tyttäreni oli villein tai olisinko itse ollut nuorena kärsimättömämpi, ja hän sai eniten kurinpalautusta, mitään komplekseja ei kuitenkaan ole kuulemma jälkeensä jättänyt.

Nykyisin se on kokonaan eri asia kun ihmiset käyttävät alkoholia ja huumeita, niin on kai pakkokin olla sellainen laki ettei lasta saa kurittaa. Tekisivät sekopäissään lapsensa liikuntakyvyttömiksi.
      Ja onhan sellaista kai sattunutkin.

• pioni

kerran sain äidiltä piiskaa ja toisen kerran isä meinasi anttaa,mutta heltyi
        Äidin piiskauksen syy oli ,syötin koko kuukauden sokeriannoksen naapurin lapsille ja siitä äitini syömmistyi.
        Oli sota -aika.
        Muistin äidilleni vielä aikuisena ihmetellä,että sellaisesta antoi selkään,kun ei ollut karamelliä ei mitään hyvää, mutta ymmärrän myös äitini harmin,kun sai kahvitilkan juoda ilman sokeria.

Omia lapsia olen pölläytellyt,mutta en selkään ole antanut.
        Lapsenlapsistani olen ollut sitöä mieltä, että joskus olisi pitänyt vähän napsauttaa, ja lapsenlapsenlapsista vielä useammin,ovat niin kovin villejä.
        Eivät taida "napsia, enkä minä ainakaan mene napsimaan,vaikka joskus tekisi mieli hiukan pölläyttää.
        Sydämmetön mummo tää pioni on.

• Liena
        pioni kirjoitti:

kerran sain äidiltä piiskaa ja toisen kerran isä meinasi anttaa,mutta heltyi
        Äidin piiskauksen syy oli ,syötin koko kuukauden sokeriannoksen naapurin lapsille ja siitä äitini syömmistyi.
        Oli sota -aika.
        Muistin äidilleni vielä aikuisena ihmetellä,että sellaisesta antoi selkään,kun ei ollut karamelliä ei mitään hyvää, mutta ymmärrän myös äitini harmin,kun sai kahvitilkan juoda ilman sokeria.

Omia lapsia olen pölläytellyt,mutta en selkään ole antanut.
        Lapsenlapsistani olen ollut sitöä mieltä, että joskus olisi pitänyt vähän napsauttaa, ja lapsenlapsenlapsista vielä useammin,ovat niin kovin villejä.
        Eivät taida "napsia, enkä minä ainakaan mene napsimaan,vaikka joskus tekisi mieli hiukan pölläyttää.
        Sydämmetön mummo tää pioni on.

olla vähän samaa ikäluokkaa koska minäkin olen sota-ajan lapsia.
        Vähän samalla tavalla taidamme asioistakin ajatella.

• pioni
        Liena kirjoitti:

olla vähän samaa ikäluokkaa koska minäkin olen sota-ajan lapsia.
        Vähän samalla tavalla taidamme asioistakin ajatella.

syttyi olin vähän yli vuoden

• Liena
        pioni kirjoitti:

syttyi olin vähän yli vuoden

sitten nuorempi kuin minä.

• Ellu
        Liena kirjoitti:

sitten nuorempi kuin minä.

Suomeen, jossa vallitsi rauha. Tarkalleen Pariisin rauhansopimuksen solmimis vuonna.
        Että se siitä.
        Olen pikkuisen pyöeeä ja rypytön ja se siitäkin. Ei kukaan ole kysynyt, sanonpahan muuten vaan.

• MdK

Olen sitä mieltä että jos ei puhumalla saa lasta ymmärtämään mikä on oikein, mikä väärin ja jos on käytävä käsiksi ja pahoinpideltävä lasta. niin on epäonnistunut kasvattajana.

Onhan niitä "jukuripäitä" aikaihmisiäkin! Mitäs
      jos heidät saatettaisiin kuriin ja herran nuhteeseen väkipakolla ja pahoinpitelyllä?
      Tulisiko sillä tavalla nöyriä ja lauhkeita kanssaihmisiä, vai kasvattaisiko se vaan enemmän vihaa ja vastarintaa?

• Anu

Minä olen vain huomannut että jossain kodissa piretään vielä koivuniemen herraa ovipieles.

Kyselen myös mitä tuo tuossa tekee, biib vastaus on ollut, että ei sitä käytetä pelotellaan vain.

Minusta kun se on sama asia pelottelu ja käyttö,
        minä en hyväksy kumpaakaan tapaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      34
      11311
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      62
      9202
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      137
      5455
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3754
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3690
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3609
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3348
    8. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2723
    9. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      72
      2440
    10. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      16
      2268
    Aihe