runsaat kuukautiset,apua!

pitää tehdä jotain, kuukaudessa menee yli viikko vuotoon,joka on runsasta.Eka päivät on pakko olla vaan lähellä vessaa ja työt on yhtä tuskaa.
olen jo pian 40-vuotias ja en käytä enää pillereitä.
Olen kuullut jostain hormonikierukasta!?
onko kokemuksia ja sivuvaikutuksia?
-ehkäisypillereitä en aio syöd enää.
62477
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Minä sain avun runsaisiin vuotoihini hormonikierukasta..kahteen vuoteen ei ole ollut kuukautisia..ihanaa..
Rohkeasti vain gynelle keskustelemaan ongelmasta
- apua varmaan löytyy,kun sitä kyselee.
Hyvää syksyn jatkoa!

Äänestä
  • Jotkut (kuten Divacup-viestin kirjoittanut) on saaneet apua runsaisiin kuukautisiin kuukautiskupin käytöstä. Sitä ei tarvitse tyhjentää ihan niin usein kuin tamponia tai siteitä, joten jos hormonit yhtään epäilyttää, kannattaa kokeilla kuppia ensin.

    Äänestä

Hei!

Itse kärsin tosi runsaista kuukautisista ja se vaikutti jo vakavasti jopa hemoglobiinini arvoihin.
Lääkärini ehdotti ns. termoablaatiota, missä kohdun limakalvo ns. poltetaan pois.
Kävin toimenpiteen keväällä ja n. yhden päivän sen jälkeen oli aika kipeä, mutta tuloskin oli sen arvoinen! Minulle ei ole tullut kuukautisia sen jälkeen ollenkaan! Täytän ensi vuonna 40 v. ja en voisi tämän tyytyväisempi olla tämän hetkiseen olotilaani!

Äänestä
  • Minulla on sama ongelma, välillä oli 5 vuotta hormonikierukka, sen avulla kuukautiset loppui kokonaan, mutta riesana oli jatkuvat hiivasienitulehdukset ja bakteeritulehdukset, jotka loppui heti kun otin kierukan pois.
    Vuoto oli ihan kauheeta "tulvimista" kierukan jälkeen, mutta sitten yksi gynekologi kirjotti reseptin Cyklokapronia, joka on sellainen tabletti jota otan suun kautta pahimpina vuotopäivinä, ja se toimii ainakin mulla, auttaa hyvin. Mieti näitä vaihtoehtoja, olen 37 vuotias.

    Äänestä

  • Ninni kirjoitti:

    Minulla on sama ongelma, välillä oli 5 vuotta hormonikierukka, sen avulla kuukautiset loppui kokonaan, mutta riesana oli jatkuvat hiivasienitulehdukset ja bakteeritulehdukset, jotka loppui heti kun otin kierukan pois.
    Vuoto oli ihan kauheeta "tulvimista" kierukan jälkeen, mutta sitten yksi gynekologi kirjotti reseptin Cyklokapronia, joka on sellainen tabletti jota otan suun kautta pahimpina vuotopäivinä, ja se toimii ainakin mulla, auttaa hyvin. Mieti näitä vaihtoehtoja, olen 37 vuotias.

    Mulla ollut ihan sama kohtalo hormonikierukan kanssa.Joten poistatin sen ja sen jälkeen ei hiivat ole vaivanneet.Tosin uusi ongelma onkin "tulva"vuodot..täytyypä varata aika lekurille ja kysellä mainitsemaasi pilleriä. Kiitos vinkistä!

    Äänestä

otin caprilon lääkken käyttöön, menka loppuivat kuin seinään. Mullakin selkeä anemia runsaiden menkkojen vuoksi. Ei kierukkakipuja eikä tulehduksia.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


epätoivoinen kirjoitti:

pitää tehdä jotain, kuukaudessa menee yli viikko vuotoon,joka on runsasta.Eka päivät on pakko olla vaan lähellä vessaa ja työt on yhtä tuskaa.
olen jo pian 40-vuotias ja en käytä enää pillereitä.
Olen kuullut jostain hormonikierukasta!?
onko kokemuksia ja sivuvaikutuksia?
-ehkäisypillereitä en aio syöd enää.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu