Olisi kiva tutustua toisiimme"Olen utelias..

hevat

Ajattelin aloittaa-minulla on verkkahousut jalassa ja kirjava mustavalkea pusero.
olen vilkas,joskus liiankin vilkas teen jopa yllätyksiä miehelleni.Siis sängyssä
herättelen hommiin.
syntynyt olen 1938 -05--26 savusaunassa lähellä rajaa.

JOS ON VAIKEETA ELÄ KIRJOTA. KAKSONEN UTELIAS,kun vihdoinkin koneeni
minut kelpuutti...

82

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • susmorsian ek.

      Minäpä kysynkin pääsi sisällöstä, selitäppäs syy, miksi joutavoisen sadistiksi nimittelit, luitko lainkaan hänen aloitustaan.

    • hevat

      PAHAT asiat jäävät vanhan mieleen-yksi sota meidän aikana ollut.Haluaa nyt rauhan loppu elämäksi. Monta asiaa ei vanhalle mieleeni jäänyt pahimmat vaan.

      susmorsian -laita nimekseni minulle älykääpiö. KIITOS.

    • susm.

      Kysyinpä minäkin suoraan, kun todella niin väärään kohteeseen osui laukauksesi.

    • joutavoinen

      Ihan mukava on tutustua Hevattiinkin. Ihmettelen vaan vilkasta ihmistä joka niin itseensä ottaa sotaisa aloitusta, johan kyllä itsekin epäilin sotaisuuden olevan aihe jopa poistoonkin.

      Kuitenkin poistoihin on ollut aivan muut syyt kuin aloittajan sotaisuus. Kieroilu toisten turmioksi on suojeltu niin että vähänkin kieroilijahäneen viittaava poistetaan.

    • lukija vaan

      Herätti se ihmettelyä lukijassakin, omituinen kannanotto, jonka jjoutavoinen sivuutti hienolla tavalla!

    • vaki puska,,,

      hevat

      meissä on paljon samaa, monet viestit ja mielipiteet ovat olleet saman kaltaisia,
      halusit tutustua,
      noooh,,
      mun puoliso on jo kuollu, lapsia on lauma maailmalla, samoin lapsenlapsia,
      empä usko että meistä kavereita voisi tulla koska sulla on vielä puoliso elossa jonka kanssa peuhaat,
      sitäpaitsi olen nainen ja voisin ihastua sun puolisoon,
      parasta pitää sopivaa välimatkaa,
      ettei mene pasmat sekasi kummaltakaa, heh vitsi vitsi,
      nyt ei jaksa politiikkaa jauhaa, eikä ny muutakaa kummempaa,
      kaunis ilma näyttää tulevan huomiseksi, joten ulkoilua ja liikuntaa on tiedossa.

    • iikka

      Kuha ei ole aivanki sama-

    • puska,,,,,

      iiiiiiikkkkaaaa,,

      kuuletko ?? ois hauska tutustua

      • hevat

        Kitoksia---on ihanaa mielipiteitä lueskella-Täällä vain haluamme virtuaallisesti
        kavereita olla,välillä vähän napautella-tulee virkistystä elämään,eikä muista aina kipujakaan.Eilenkin unohdin vähäksi aikaa pakotukset...Susmorsian päänsisälöäni tiedusteli,kai se röntgeniinnkallokuvaukseen on mentävä.kun aizhemeriakin on monen laista laatua ...

        Hyvää sunnuntaita kaikille ystävänne tuutoroija...


    • iikka

      Hevatti on tuutori ! voihan elämän kevät. eihän epäilyt vääriä ole olleet, moneen se vaan ehtii ja uskottavasti moni menee lankaan hehhevata

    • vaki puska,

      jaaa,,,
      en tykkääkkää iiiiikasta,
      iikka ei taida olla kovinkaa fiksu, kokoajan jankuttaa yhtäja samaa,
      ei Hevat ole nikitön,
      täällä on meitä puskasta kirjoitajia enemmänki, eikä me olla Hevatteja,
      iiiikkka on nätti ja mielenkiintoinen nimi,
      tunsin aikoinaan yhden iikan ,
      hän kyllä on jo tuolla pilvien reunalla kattelemassa meitä maanmatosia,
      aivan iikka nimen perusteella olisin halunnu tutustua, mutta mutta nyt näyttää siltä että taidat olla menneisyyden ihmisiä,
      joten käännän katseeni tulevaisuuteen ja katson mitä se tuo tullessaan vai tuoko enään mitään,

    • iikka

      Tykkä nyt edes vähän. Minä kun omaan huomiokyvyn niin en ihan het'hevataankaan luota, kokemukset on niin koulineet iikan.

    • puskasta,,,,

      ai jaaa,

      voihan olla että iiiikan sisältä uinuu oikea lämmin ihminen,
      semmosta kaipaan,
      ku puoliskoni on jo enkeltten maassa,
      samanlainen pirteä ukkeli olisi mukava kaveri loppuelämän taipaleelle,

      " kaksin aina kaunihimpi, yksin ihminen yskää saa " , vanha sanonta,

      vanhuksen elämä olisi rattoisampaa, matkstelu mielekästä yhdessä,
      jos vielä jaksaa matkustella,
      ainaki jaksan ajella autolla, heh,
      onneksi matkailu ei ole pakotteelista enään,

      kaikenlainen haaveilu on silti hauskaa vaikka mikään ei enään toteudukkaan,

    • miranda 43

      hevat

      Olisiko parempi kysellä mistä päin olemme? Siloinhan saisimme mahdollisesti jotain yhteyksiäkin aikaan ja vaikka riisua nuo verkkarit??

      Olihan täällä joskus keskustelu siitäkin, mutta taisi olla tuolla 60 palstalla, jossa uskollinen päivystävä ilmoitta heti, että tästä on jo keskusteltu??!!

      Onneksi pääsin ikäni vuoksi tänne, mutta onhan täälläkin "määräilijä", joka ei klikkaa omia aloituksiaan, vaan "asiassa pitäisi pysyä" ja muut haluaa poistettavaksi???

      Vaan asiaan aloitukseen, että olen se 40-vuoden takainen nainen, joka oli "ilmoitettu", että on yksinäinen" nainen meidän (espoo) omakotiyhdistyksen retkelle!!!

      Just, joo. Uskon että ymmärrät huumorin, koska jotain juttujasi olen lukenut.

      Ajat ovat muuttuneet ja edellen saan kuulla, että se nainen Espoosta, joka on rikas???? Onhan sillä autokin??

      Voi tätä maailman menoa? Nyt kuitenkin kuuntelen toistona, kun sen keksin, tuota Jari Sillanpään kipaletta ... Sano että sä kaipaat...

      Asiasta viidenteen, niin kyllähän täällä on yleensä ulkoilevaa porukkaa, jotka juoksevat kuntoilevat ja ovat energisiä, mutta sitä vain ihmettelen, että kuinka he viitsivät tällaisiin palstoihin kirjoitella?

      Nyt otan rohkeuden nimppariini, jossa haluan täällä olla..kuulostellaan..olenko jo "bannissa"?

      • jo 70+

        Jaa, yksinäinen nainen lukee minunkin matkaprosuureissa.
        Että on rikas kun auto? Minulla on kaksi, eikä kukaan ole sanonut rikkaaksi!
        On asuntokin, eikä ole velkaa kuin 50.000 €uroo.
        On minulla verkkaritkin ja tuulipuku joka kahisee, toinen ei kahise, se oli kyllä kalliimpikin.
        Täällä asuu paljon ihmisiä joilla on lenkkitossut jalassa kun ulkoilevat ja moni kirjoittaakin tänne keskustelupalstoille.

        Voi himskutti!
        Paremmin kai juttusi sopiikin sinne 60 palstalle, että mistä päin olemme ja muuta sellaista, mutta verkkareitani en riisu kenenkään palstalaisen takia, tunnen tai en!


      • miranda 43
        jo 70+ kirjoitti:

        Jaa, yksinäinen nainen lukee minunkin matkaprosuureissa.
        Että on rikas kun auto? Minulla on kaksi, eikä kukaan ole sanonut rikkaaksi!
        On asuntokin, eikä ole velkaa kuin 50.000 €uroo.
        On minulla verkkaritkin ja tuulipuku joka kahisee, toinen ei kahise, se oli kyllä kalliimpikin.
        Täällä asuu paljon ihmisiä joilla on lenkkitossut jalassa kun ulkoilevat ja moni kirjoittaakin tänne keskustelupalstoille.

        Voi himskutti!
        Paremmin kai juttusi sopiikin sinne 60 palstalle, että mistä päin olemme ja muuta sellaista, mutta verkkareitani en riisu kenenkään palstalaisen takia, tunnen tai en!

        jo 70

        Äläpäs nyt häätele minua enää sinne, sillä siellä ne vasta hölkkäävätkin ja käyvät tansseissa alvariinsa.

        No noista rikkauksista ja autoista, puhumattakaan taloista ei ole paljonkaan merkitystä, mutta muutettuani tänne "takahikiälle" vanhusten rivitaloon, jossa suurinosa kulkee rollaattorilla, niin onhan se heille "ihme", mukamas.

        Mitäpä näistä maallisista, koska itse "karkasin" väkivaltaista miestäni. Sinne ne jäi talot ja tavarat, mutta auton otin mukaani, jolla hyysäsin tavarani.

        Onhan tuolla keskusteluja, kuinka avioero pitäisi heti hankkia ja "ottaa omansa", mutta meillä ei näy kummallakaan olevan haluja siihen, sillä lapset ja lapsenlapset saavat sentään pitää jonkinlaisen kiintopisteen ja olen minä itsekkin siellä ollut heidän mukanaan, siis noiden pikkuisten ja he ymmärtävät hyvin, että mummi on heidän lähellään ja pappa asuu siellä Espoossa.

        Onneksi meillä ei ole toistaiseksi velkaa kummallakaan ja yhteisellä kesämökilläkin on joskus käyty viellä yhdessä, mutta tämä minun laiskuus estää senkin, sillä lapseni kesämökki on niin lähellä.

        Tosin siellä on paljon heidän sukulaisiaan, joten viimekesänä vuokrasin oman mökin 2 km päästä asunnoltani järven rannalta 50€/pv 10/vrk 500€!!!! Tuo järvikin näkyy asunnolleni viereisen talon pihalta, joten sil´viisii typerys!



      • miranda 43
        liisa.sal kirjoitti:

        Espoolaisiahan tässä minäkin, joten autan Mirandaa:

        http://www.youtube.com/watch?v=Jgt4oVYQUN0

        Oletko samantyyppinen kuin TV:n Miranda?

        liisa.sal
        No, en todellakaan! siis kerran olen katsonut. Siis en niin pitkä, mutta hieman ylipainoinen sitten nuoruusvuosien.

        Voi olla, että hieman hämää tuo Espoolainen ja "takahikiä", sillä asustelen molemmissa, mutta enimäkseen täällä "takahikiässä" 100 km päässä.

        Ja minä typerys sain tuon soittimeni mykäksi, jossa kuunetelin tuota Satulinnaa, mutta parempi naapureiden vuoksi, sillä tietsikalta ei tule niin kovaa volyymia.


    • Syörähän kropsua

      Olen aloittajan kanssa aivan eri maata. Olen leijona pohjanmaalta ja se kertoo paljon. Opettelen vieläkin laskemaan kymmeneen ennenkä laukasen ajatukseni.

      Vaatetus: kävelykengät, tummansiniset housut ja puuvillainen neule.
      Sormus, silmälasit ja ikivanha kello.
      Nyt pitää mennä katsomaan tv:tä

      • lauri 1 laumasta

        Olisi kiva taas tutustua Suomen markkaan euron sijasta - täällä muutamat kirjoittavat. Ajat ovat muuttuneet, on oma kantani. EU:ssa meidän on turvallisempaa olla lamankin aikana.
        Matkustavat välttyvät onnettomalta impivaaralaiselta valuuttasähläykseltä. Lainojen alhaiset korot ovat asunnonostajien mieleen. Euron ulkopuolisina meitä pidettäisiin venäjän vasallina.


    • hevat

      Kaikkien meidän ,jotka olemme rekattuja toivomus jokaisella oma nimi eikä vouhota milloin mikäkin puska rakastaja. Ajat on muuttunut olemme vähemmän älyissämme.joten tutuksi helpommin tullaan.Nimesi on hyvä toivomme koko
      ryhmän puolesta.heta



      Aurinkoista päivää lähetään haravoimaan..

      • taas poikkesin

        Onko sinulla sellainen usko, että me kaikki haluamme tulla täällä tutuiksi?
        En halua tulla tutuksi, en olla kaveri kenekään kanssa, enkä tulla leimatuksi mielipiteideni takia vaikkapa poliittisesti.

        Täällä on yhä oikeus olla rekkaamattomana ja kun sellainen pakko tulee poistun takavasemmalle.

        Saa olla ystävyyksiä ja tuttuja muut kuten haluavvat, pidän vain näppini eroossa mistään kimppatuttujen poppoosta.


      • uskotoivojarakkaus
        taas poikkesin kirjoitti:

        Onko sinulla sellainen usko, että me kaikki haluamme tulla täällä tutuiksi?
        En halua tulla tutuksi, en olla kaveri kenekään kanssa, enkä tulla leimatuksi mielipiteideni takia vaikkapa poliittisesti.

        Täällä on yhä oikeus olla rekkaamattomana ja kun sellainen pakko tulee poistun takavasemmalle.

        Saa olla ystävyyksiä ja tuttuja muut kuten haluavvat, pidän vain näppini eroossa mistään kimppatuttujen poppoosta.

        Miksi ylläpito määräisi rekisteröitymispakon?
        Sehän lopettaisi palstat, ja mainostajat veisivät mainoksensa ihan muihin medioihin.
        Senhän nyt jokainen ymmärtää.


      • satunnainen kulkija
        taas poikkesin kirjoitti:

        Onko sinulla sellainen usko, että me kaikki haluamme tulla täällä tutuiksi?
        En halua tulla tutuksi, en olla kaveri kenekään kanssa, enkä tulla leimatuksi mielipiteideni takia vaikkapa poliittisesti.

        Täällä on yhä oikeus olla rekkaamattomana ja kun sellainen pakko tulee poistun takavasemmalle.

        Saa olla ystävyyksiä ja tuttuja muut kuten haluavvat, pidän vain näppini eroossa mistään kimppatuttujen poppoosta.

        taas poikkesin,


        sama täällä rekiseröintipakko karkottas lopullisesti meiläisenki pois, tuo CHÄT oli jo tarpeeksi tyhmä temppu,
        sieltä häivyin heti kun tuli pakkorekisteröinti, saman teki moni muu fiksu juttelija,


      • susmorsian ek.
        taas poikkesin kirjoitti:

        Onko sinulla sellainen usko, että me kaikki haluamme tulla täällä tutuiksi?
        En halua tulla tutuksi, en olla kaveri kenekään kanssa, enkä tulla leimatuksi mielipiteideni takia vaikkapa poliittisesti.

        Täällä on yhä oikeus olla rekkaamattomana ja kun sellainen pakko tulee poistun takavasemmalle.

        Saa olla ystävyyksiä ja tuttuja muut kuten haluavvat, pidän vain näppini eroossa mistään kimppatuttujen poppoosta.

        No tuo nyt on tullut tutuksi pitkän aikaa, mutta pidä vaan näppisi erossa sitten muittenkin kirjoituksista, poistoista ja ´arvosanoista.´
        Jos tämä taas poistuu, alkaa taas sinun ulosajosi.


      • taas poikkesin
        susmorsian ek. kirjoitti:

        No tuo nyt on tullut tutuksi pitkän aikaa, mutta pidä vaan näppisi erossa sitten muittenkin kirjoituksista, poistoista ja ´arvosanoista.´
        Jos tämä taas poistuu, alkaa taas sinun ulosajosi.

        sus. jos vastasit " taas poikkesin" viestiin, voinen sanoa, että olet väärässä jos minua syytät poistoista ja muista ilkeyksistä.

        Kuten sanoin, pidän näppini erossa muiden sodista ja rauhoista!

        Riidelkööt he, joille se sopii luonteensakin puolesta.

        Rakastakoot he, joilla on ketä rakastaa.

        Minulle riittää omat mielipiteet ja uskallanpa ne jopa suoraan sanoa.

        Enkä aja ketään pois, en myöskään puutu poistoihin, mutta toivon, että rekkaamattomanakin saan olla täällä kirjoittamassa silloin kun minua huvittaa.
        Oli tuo veroilmoituksen täyttö ja poikkesin samalla kurkistamaan. Viestisi ilmestyi juuri kun avasin sivun, siksi olikin hyvää tarttua tuoreeseen uutiseesi.

        Kaikkea hyvää sinulle sus. Toivon mukaan saatte häirikkönne kuriin.


      • susm.
        taas poikkesin kirjoitti:

        sus. jos vastasit " taas poikkesin" viestiin, voinen sanoa, että olet väärässä jos minua syytät poistoista ja muista ilkeyksistä.

        Kuten sanoin, pidän näppini erossa muiden sodista ja rauhoista!

        Riidelkööt he, joille se sopii luonteensakin puolesta.

        Rakastakoot he, joilla on ketä rakastaa.

        Minulle riittää omat mielipiteet ja uskallanpa ne jopa suoraan sanoa.

        Enkä aja ketään pois, en myöskään puutu poistoihin, mutta toivon, että rekkaamattomanakin saan olla täällä kirjoittamassa silloin kun minua huvittaa.
        Oli tuo veroilmoituksen täyttö ja poikkesin samalla kurkistamaan. Viestisi ilmestyi juuri kun avasin sivun, siksi olikin hyvää tarttua tuoreeseen uutiseesi.

        Kaikkea hyvää sinulle sus. Toivon mukaan saatte häirikkönne kuriin.

        Lapsenuskoni olen menettänyt ihmisiin, sekin piti kokea näin vanhempana. No, onneksi vain tällaisessa virtuaalimaailmassa, jossa jopa selvää pahuuttakin...vaiko sairautta ....ilmenee. Tässä ilmapiirissä on mahdotonta edes anteeksi pyydellä, kun ei todellakaan tiedä, keltä pyytäisi.


      • satunnainen lukija
        susm. kirjoitti:

        Lapsenuskoni olen menettänyt ihmisiin, sekin piti kokea näin vanhempana. No, onneksi vain tällaisessa virtuaalimaailmassa, jossa jopa selvää pahuuttakin...vaiko sairautta ....ilmenee. Tässä ilmapiirissä on mahdotonta edes anteeksi pyydellä, kun ei todellakaan tiedä, keltä pyytäisi.

        Kyllä virtuaalinen viha on kaikista viesteistäsi päätellen ssmorsian sinussa itsessäi, turha sitä häirikköyttäsi on muihin heijastaa, Tämä on keskusteupalstoilla tyypilistä vihaa ja se, johtuuko se sairaudestasi tai pahuusestasi, on taas sinun asiasi, älä siitä muita syytä. Anteeksikaan ei keneltään pyytää jos käyttäytyy ihmisiksi.


      • Tunnustitkin tuossa
        susmorsian ek. kirjoitti:

        No tuo nyt on tullut tutuksi pitkän aikaa, mutta pidä vaan näppisi erossa sitten muittenkin kirjoituksista, poistoista ja ´arvosanoista.´
        Jos tämä taas poistuu, alkaa taas sinun ulosajosi.

        jo mitä täällä harrastat, epäilet viestejä jonkun muun kirjoittamiksi, ja sitten alkaa taas tuon syyttömän ulosajo!
        Poistatat kaikki hyvät viestit viattomalta kirjoittajalta, ja haukut asioista, joita hän ei ole tehnyt.
        Voitko jo lopettaa oudot tekosesi? Kyseinen kirjoittaaja haluaa, että jätät hänet rauhaan.
        Mitään muuta hän ei sinulta pyydä, eikä sinua ikinä häiritse.
        Älä harjoita oman käden oikeutta omien luulojesi perusteella!
        Ylläpito ajaa ulos täällä, jos on aihetta.


      • Susmorsian vallanhal
        susmorsian ek. kirjoitti:

        No tuo nyt on tullut tutuksi pitkän aikaa, mutta pidä vaan näppisi erossa sitten muittenkin kirjoituksista, poistoista ja ´arvosanoista.´
        Jos tämä taas poistuu, alkaa taas sinun ulosajosi.

        luinen!!! ----Valtataistelua on näillä hiekkalaatikoilla. Niin kamalan lapsellista olla ajamassa toisia pois, ihan niinkuin täällä loppuisi tila kesken.


      • Kyllä juuri noin,
        Susmorsian vallanhal kirjoitti:

        luinen!!! ----Valtataistelua on näillä hiekkalaatikoilla. Niin kamalan lapsellista olla ajamassa toisia pois, ihan niinkuin täällä loppuisi tila kesken.

        todella lapsellista ja outoa!


    • tampereen äijä

      Aloituksesta päätellen eii lainkaan hassumpi naiseksi tuo "hevat"!
      Vai mitä äijät?

      • Olen samaa mieltä, hevat on oikea vanhankansan ihminen, puhuu asiat juuri niin kuin ne on. terveisiä Late Vaan.


    • oooooooox

      No, voi ihmettä--

    • savota sanni

      Hän joka halusi kysellä mistä ollaa ,mikä maa.Aloita ketju ,niin rupatellaan,
      aivan asiallisesti. Tai mitä sitten kukakin läpimikseen on keksinyt..

      Innolla odotan-.

    • täällä hämeessä minä puhaltelen, en griminaali puhaltaja ole vaan sähöllä puhalla puunlehtii pensaitten alle. On keveämpi työnä kuin haravointi. on meillä toinenkin ns. turhke kun on patterikäyttöinen saippuannostelija. kerrassaan turhake. En ehtiny estämään sen ostoa. Pukeutunutt olen, tummat housut, ristirantu paita ja mustat varrekkaat jaloissa.

      • Näen ihan silmissäni

        sinut siellä kevät auringossa touhuamassa. Onnistunutta lomamatkaa kesäasunnollenne!


      • Kevätaurinko..
        Näen ihan silmissäni kirjoitti:

        sinut siellä kevät auringossa touhuamassa. Onnistunutta lomamatkaa kesäasunnollenne!

        on tänään lämmittänyt tosi-tosi kauniisti!


    • ....................

      näin vanhat ihmiset ei tutustu enään kehenkään kunnolla, lähinnä ihmisten juttelu on pinnallista, niitä näitä,
      kottiin mentäessä ei muisteta enään päivän tapahtumia juuri ollenkaa,
      mutta täällä on kiva " lässyttää" jos sattuu puhepäälle,
      mielikuvitus meissä on parasta, hyvä jos vielä osaamme haaveilla.

      • ** ** **

        Tällähän on helppoa tutustua ihmisiin vaikka kuinka syvällisesti oman rekisteröidyn profiilinsa kautta.
        Tuskin yleisellä palstalla kaikki ovat kiinnostuneita lukemaan tutusteluista, kaksinkeskisistä.
        Ihan omassa valinnassa.

        Ollaan nyt kuitenkin ainakin palstakamuja. Siedetään kaikkia asiallisia, hymyilläkin saanee.


    • jos sanoisin

      määkin sanoudun irti tosta ryhmästä, jonka nimissä aloittaja kirjoittaa.
      Miks muka älyn vähetessä tutustuis nopeesti kaikkiin, vai oliskohan päinvastoin. Miks ylipäätään pitäis tuntee kaikki niin hyvin ? Oma yksityisyys tarttee olla . Onhan niitä yleisiä asioita vatvottavaksi, eikä kenenkään yksityisiä tai henkilökohtaisia tartte vatkata.

    • Kuuluu YLEISIIN:

      Suomen Kuvalehdessä kirjoittaa Antti Tanskanen otsikolla "Missä rehelliset valtiomiehet?"

      "Tosiasioiden kieltäminen EU:ssa aiheuttaa suuria taloudellisia menetyksiä ja pahan vajeen demokratiassa."

      (SK 17.8.2012, eli monta kuukautta sitten. Olin laittanut tuon lehden hyllyyni "MYÖEMMIN LUETTAVAKSI" paikkaan.)

      Koko juttu on hyvä, pitää kutinsa.

      Nyt siivous vie senkin jätepaperin sekaan.

    • Liianko tuttu

      Onko täällä ihmistuntemus niin hyvä, että heti tiedetään siviilisääty, osoite,simien väri ynm. jos ilmoittaa, että käytän aina mustia housuja.
      Miten moni jo tietää sinun nimesi halusit tai et, minua ei haittaa, olen vielä niin itsepäinen.

    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

      se on mustilainen,
      kuka haluaa törmätä mustalaiseen jos täällä tekee treffit,
      ei kukaan muu kuin toinen mustalainen,

    • Heta on osoittautunu

      yhtä viisaaksi tuon EUn ja hallituksen suhteen kuin Suomen parhaat taloustietäjät. He kritisoivat kriisin hoitoa. Samoin muissa maissa.

      >> Arvostettu taloustieteilijä ennustaa eurolle loppua
      Euroeliitin taloustotuudet haastanut tutkija arvostelee kuripolitiikkaa

      7.4.2013 59
      Katja Boxberg
      HELSINGIN SANOMAT


      Taloustutkija Paul De Grauwen mukaan valuuttaunioni on pysynyt tähän asti kasassa lähinnä siksi, etteivät eurooppalaiset päättäjät halua jäädä historiaan euron hajottajina.
      FAKTA
      Euron ongelmat de Grauwen mukaan:

      Kriisimaiden pakottaminen kuripolitiikkaan

      Ei-kriisimaiden liian tiukka finanssipolitiikka

      Valuuttaunionin keskeneräisyys alusta lähtien

      Sokea uskomus yhteisten sääntöjen pitävyyteen

      Pankkivalvonnan ja -sääntelyn heikkous euroaikana

      EKP:n viivyttely pelastusoperaation aloittamisen kanssa

      KUKA
      Paul de Grauwe

      Syntynyt 1946 Ukkelissa Belgiassa

      Johtanut LSE:n Eurooppa-instituuttia vuodesta 2010

      Kansainvälisen talouden emeritusprofessori Leuvenin yliopistosta

      Työskennellyt lukuisissa yliopistoissa Euroopassa ja Yhdysvalloissa

      On julkaissut mm. teoksen Economics of Monetary Union, joka on käännetty 10:lle kielelle

      Joutui eläkkeelle Leuvenistä täytettyään 66 vuotta ja iloitsee LSE:n työtarjouksesta

      Euroalueen kriisimaat on pakotettu talouskasvua kuristavaan kuripolitiikaan mutta toisaalta kriisin välttäneet maat ovat noudattaneet liian tiukkaa finanssipolitiikkaa, arvostelee taloustieteilijä Paul de Grauwe.

      Rahaliitto hajoaa kymmenessä vuodessa omaan mahdottomuuteensa, arvioi arvostettu belgialainen taloustieteilijä Paul de Grauwe.

      Uhattuna ovat hänen mukaansa yhteisvaluutan lisäksi demokratia ja valtioiden itsemääräämisoikeus.

      "Kriisin hoito tekee minut epätoivoiseksi", de Grauwe sanoo.

    • enOleHevat enkäHeta

      kuten olen usein toistosta toistoon tuonu julki,
      EURO tulee hajoamaan viidenvuoden siällä,

    • >>o<<

      >> Rahaliitto hajoaa kymmenessä vuodessa omaan mahdottomuuteensa, arvioi arvostettu belgialainen taloustieteilijä Paul de Grauwe.

      Uhattuna ovat hänen mukaansa yhteisvaluutan lisäksi demokratia ja valtioiden itsemääräämisoikeus.

      "Kriisin hoito tekee minut epätoivoiseksi", de Grauwe sanoo.

    • västäräkki

      Hajotkoon meitä ei haittaa ,kun olemme tuhkana tai mullissa..Eletään tätä päivää
      ja olkaamme onnellisia,kun tämäkin järki vielä jäljellä.Ehkä liikaa on 50v aikana
      muutoksia tapahtunut..Kaikki on huitaisu ja hipaisu tekniikkaa,ei pysy ihan perässä.

    • ...................

      ikävä juttu oli ku Lipponen pääsi valtaan, Lipponen ja kumppanit hävitti vauraan suomen ketrtaheitolla etelän kieroojen susiensuuhun,
      nyt olemme maanpäällisessä h e l v e t is s ä, seuraavat sata vuotta, ennenkuin suomesta nousee jälleen viisas johtaja kuten oli Kekkonen aikoinaan, siinä oli presidentti joka osasi ajatella aina suomen ja suomalaisten parasta.

      • Matamimimmi

        Kekkonen oli rikas ja viisas mies.
        Monta kertaa on tullut mieleeni, että mistä hänen suuri omaisuutensa oli lähtöisin. Ehkäpä valtavan hyvästä pelisilmästä ja liikemiestaidosta valtiomiestaitojen ohella.


      • kaisu-liisa
        Matamimimmi kirjoitti:

        Kekkonen oli rikas ja viisas mies.
        Monta kertaa on tullut mieleeni, että mistä hänen suuri omaisuutensa oli lähtöisin. Ehkäpä valtavan hyvästä pelisilmästä ja liikemiestaidosta valtiomiestaitojen ohella.

        Kekkonen oli Kekkonen, aikansa presidentti. Kullakin ajalla on omansa.
        Ei uutta Kekkosta ole, ei tule.
        Ei ole enää meidän presidentillä Kekkosen ajan valtaoikeuksia.
        Meidän nykyiset presidenttimme ovat enimmillään käsi, joka tervehtii ulkomaista poliitikkoa käynnillään.

        Ihmeellisen hienon elämän sai Kekkonen, vaikka alkukoti oli vaatimaton. Vanhemmat ovat olleet tosi älykkäitä, kun ymmärsivät koulutuksen arvon lapsilleen.
        Kekkosen uran ja elämän taustavoima oli upea vaimo Sylvi. Hän oli älykäs ja aikaansaseuraava, hyvä tuki miehelleen.
        Yksi aforisminsa: "Pieni on sen äidinrakkauden piiri, johon ei muita mahdu kuin hänen omat lapsensa."

        Mennäpä puuttumaan naapurin lasten kasvatukseen nykyään, kukapa uskaltaa?


      • tepposet
        kaisu-liisa kirjoitti:

        Kekkonen oli Kekkonen, aikansa presidentti. Kullakin ajalla on omansa.
        Ei uutta Kekkosta ole, ei tule.
        Ei ole enää meidän presidentillä Kekkosen ajan valtaoikeuksia.
        Meidän nykyiset presidenttimme ovat enimmillään käsi, joka tervehtii ulkomaista poliitikkoa käynnillään.

        Ihmeellisen hienon elämän sai Kekkonen, vaikka alkukoti oli vaatimaton. Vanhemmat ovat olleet tosi älykkäitä, kun ymmärsivät koulutuksen arvon lapsilleen.
        Kekkosen uran ja elämän taustavoima oli upea vaimo Sylvi. Hän oli älykäs ja aikaansaseuraava, hyvä tuki miehelleen.
        Yksi aforisminsa: "Pieni on sen äidinrakkauden piiri, johon ei muita mahdu kuin hänen omat lapsensa."

        Mennäpä puuttumaan naapurin lasten kasvatukseen nykyään, kukapa uskaltaa?

        Kekkosen vaatimaton alkukoti? Seutukuntansa suurimpia ja vauraimpia taloja!

        Suuren, kaksikerroksisen talon valokuvita retusoitiin neukkumalliin pois savupiippu kun tarvittiin legenda savupirtin pojasta.

        Takinkääntäjä ja tuulenhaistaja tyranni oli UKK.
        Tehokkuutta en halua kiistää.


      • kaisu-liisa
        tepposet kirjoitti:

        Kekkosen vaatimaton alkukoti? Seutukuntansa suurimpia ja vauraimpia taloja!

        Suuren, kaksikerroksisen talon valokuvita retusoitiin neukkumalliin pois savupiippu kun tarvittiin legenda savupirtin pojasta.

        Takinkääntäjä ja tuulenhaistaja tyranni oli UKK.
        Tehokkuutta en halua kiistää.

        No minähän en ole ko. Kekkosta tuntenut, vain vaikkapa Wikipekasta lukenut.
        Kovin kurjaksi hänen alkunsa on kuvattu, syntynytkin Lepikon torpan savusaunassa.
        Toki sehän on suomalaisen pyhättö, jossa ennen synnyttiin, ja jossa kuolleet pestiin.

        Kerran olen ihan omin silmin Urkkimme nähnyt. Oli avaamassa synnyinkaupunkini uuden opinahjon.
        Sen kunniaksi oli järjestetty kulkue, jonko nokassa Urho Kekkonen astelehti.

        UKK oli aikansa lapsi, hyvä silloin, mutta nyt on nyt.
        Nyt on tämän päivän päättäjät, jotka parhaansa mukaan yrittävät toimia yhtäläiseksi hyväksi.


    • hevat

      Minä olen sattunut Helsingissä samassa sairaalassa olemaan .Munkkiniemessä Allergia sairaalassa.Hänellä oli varmaan sviitti noin 46v sitten.

    • aleksandrovits

      Urkki oli suuri valtiomies ja suomalainen, joka osasi mukautua senhetkisen ajan olosuhteisiin jai tarpeisiin.

      Hän ottaisi väkevästi kantaa asioihin silloin, kun katsoisi aiheelliseksi keksien vielä tilanteeseen hyvin sopivan ja osuvan vertauskuvan.

      Esimerkiksi sellaisten vouhotusten kuin ruotsin kouluopetuksen pakollisuuden poistamista tai EU:sta eroamista kannattavia hän voisi nimittää vaikka kaljasaavin sakaksi.

      • Ed.

        Ja Römpsänperän pärekori-kulttuuria ei kyllä ihailisi hänkään. Ruotsalainen aateli ja kultivoituneisuus on älykkään mieleen.


      • Matamimimmi
        Ed. kirjoitti:

        Ja Römpsänperän pärekori-kulttuuria ei kyllä ihailisi hänkään. Ruotsalainen aateli ja kultivoituneisuus on älykkään mieleen.

        Minäpä sovin mihin seuraan tahansa.
        Römpsänperälle ja ns. kultivoituneeseen ruotsinkieliseen seuraan.
        Kekkonen oli niin sanottu kansan mies ja pohjimmaltaan "römpsänperäläinen"
        Kaksimilisiä juttuja kertoili, kun vieraili meidän pitäjässä, mutta saunassakin häntä oli kyllä puhuteltava Herra Presidentiksi.


    • §(¤.¤)§

      Olen käynyt Kekkosen syntymäkodissa Lepikontorpassa Pielavedellä, pieni hirsimökki ja kauniita palsamia kukkimassa ikkunalaudoilla.
      Paljon oli kävijöitä aivan tungokseen asti, voi olla että oli joku tapahtuma lähellä, eivätkä ihmiset jättäneet tätä tilaisuutta käyttämättä.
      Kekkonenhan oli hyvä urheilija, lajina korkeushyppy ?? Vai oliko joku muu?

      • kaisu-liisa

        Korkeushyppy ja jokin vauhditon pituushyppy, muistelen, ei jaksa tarkistaa.
        Loppuun astihan Kekkonen juoksi vinttikoirineen, lopulta haluttiin antaa kuva urheilullisesta maan isästä.
        Varmaan oli yksinäinen Sylvinsä kuoltua, joka oli todella hienostunut älykkö.
        Varmasti oli miehensä tukena, kuin tukeva peruskallio.
        Muistan myös, kuinka viimeaikoinaan rouva istui Itsenäisyyspäivävastaanotolla.
        Vaikka oli siro ja hento, oli rautainen sisältä, niin minä uskon.


    • uatu .

      Oudosti soljuu tämä keskustelu, kun on alettu kertomaan Urkista.

      Se on varsin kaukana ketjun aloittajan sanomasta, kun hän toteaa: "Teen jopa yllätyksiä miehelleni.Siis sängyssä herättelen hommiin."

      Tuntuuko tuollainen tilanne niin oudolta, että on otettava Urkki avuksi ketjun jatkamiseen?

      • kaksosillekko

        On helpompaa kirjoittaa, hataraltakin tietopohjalta, vaikka perunanviljelystä ja politiikasta, kuin kertoa kuka ja miten herättelee miestä sängyssä, tai sohvalta sänkyyn.

        Herättelisin miehen milloin vain, ellei miehellä ole ihramaha, eikä tuoksu vanhalle viinalle. >Kyllä normaali nainen kykenee rakastamaan ja rakastelemaan, jos mies miellyttää ja suhde toimii muutkin kuin tutustumisen ajan.< En suostu missään tilanteessa irtosuhteeseen, eli,pikatuttavuus ei johda sänkyyn.


    • hyvillä mielin

      Unohdit osan, siis ajatus liitelee

      JOS ON VAIKEETA ELÄ KIRJOTA. KAKSONEN UTELIAS,kun vihdoinkin koneeni
      minut kelpuutti...

    • HEVAT

      Tuli mieleeni,kun noin 20v sitten ystävien kanssa viinejä vähän nappailtiin.
      MiEhet vilkastuivat ala tyylisiin keskusteluihin ronskilla kelen käytöllä,eihän
      kaikki tykkää rumista sanoista. Minulle välähti puhutaanpa niistä sänkyjutuista -mennääs napertamaan,kyllä ymmärsivät mitä tarkoitin ei kädestä pitäin tarvinnut neuvoa.
      Nyt pystyn kirjoittamaan kone ei oikuttele vakiasunnolla olemme pyykkiä pesemässä.

      HYVÄÄ HELA TORSTAITA KOKO JOUKOLLE..

    • Onkohan Kekkosen muistokin vähän kultaantunut vuosien varrella ?
      Hän oli aikansa mies, ei voi verrata tähän päivään. Kaikki on muutunut. Kukahan nyt pärjäisi hyvin.........
      Mutta Alkon tuotteet hänelle maistuivat varsinkin venäjän matkoilla.
      Sylvi rouva oli hyvin reuman runtelema. Kekkosella oli monien vuosikymmenien ajan rakastajatar. Urhon kuolua, itse asiassa joitakin vuosia sitten hän esiintyi tv:ssa ja kertoi kaiken...
      Ja kai se silloinkin tiedettiin mutta nyt hän astui itse julkisuuteen.
      Niin että omat murheensa on Sylvilläkin ollut, sairauden lisäksi.

      On tämä taas kaukana aloituksesta, mutta enemmän kiinnostaa, kuin liika tuttavuus tai vielä vähemmän kenenkään sänkyhommat.
      Niissä mennään yksityisyyden puolelle. Mutta kaikestahan saa kirjoittaa halutessaan !

      Hyvää helatorstaita kaikille. Kohta tuomi kukkii, on jo suuret nuput.

      • Matamimimmi

        Oliko tämän ketjun aloitus tutustumishalukkuus, tai jotain. Minä tunnen tavallani vakikirjoittajat, vaikka en ole kasvoista kasvoihin tavannutkaan.
        Tuohon ruuneperin leikilliseen provosointiin, aiheessa pysymisesta, tahtoisin nyt panna pisteen. Onko sitä aina vedettävä esiin?
        Sanon vieläkin, että Ruune on ollut palstan kantavia voimia ja tietää asioista, on kuivalla tavallaan humoristinen ja "antaa" poiketa varsinaisesta aloitusaiheesta. Uskotaan nyt, hyvät ihmiset1


      • Matamimimmi
        Matamimimmi kirjoitti:

        Oliko tämän ketjun aloitus tutustumishalukkuus, tai jotain. Minä tunnen tavallani vakikirjoittajat, vaikka en ole kasvoista kasvoihin tavannutkaan.
        Tuohon ruuneperin leikilliseen provosointiin, aiheessa pysymisesta, tahtoisin nyt panna pisteen. Onko sitä aina vedettävä esiin?
        Sanon vieläkin, että Ruune on ollut palstan kantavia voimia ja tietää asioista, on kuivalla tavallaan humoristinen ja "antaa" poiketa varsinaisesta aloitusaiheesta. Uskotaan nyt, hyvät ihmiset1

        Lyöntivirheet lisääntyvät meikäläisellä sitä mukaa kun tolkku vähenee.
        Edelliseen kirjoitukseeni ei tietenkään pitänyt tulla ykköstä viimeiseksi , vaan joku muu merkki....en muista mikä:-D


    • västäräkki

      Ikä ei saa meidän tekemisiin haitata,tuovat värikkyyttä nähi piipertelyihin.

      Elämä kiertokulkua tämä on tulemme tyjänä.samoin teemme kuolessamme.

      Saas nähdä mitkä on meidän viimeiset sanamme.

    • havumetsäin mies

      "Kyllä normaali nainen kykenee rakastamaan ja rakastelemaan, jos mies miellyttää ja suhde toimii muutkin kuin tutustumisen ajan."

      Noin väitti ylempänä eräs ahkera kirjoittajamme, joka yleensä kirjoittaa asiaa..

      Onko tuo nyt yleispätevä toteamus ja voiko siihen luottaa?

      • kaksosillekko

        havumetsäin mies.
        Viittasit nimimerkki kaksosillekko kirjoitukseen, hänen lauseeseensa, mutta yhdessä asiassa erehdyit. En kirjoita palstalle usein, et voi minua tuntea, mutta se on totta, sanon suoraan ja sanon oman mielipiteeni mielistelemättä ketään.

        Vuosia sitten minulla oli tapana kirjoittaa rekattuna. Sain ruusja ja risuja, jätin nimimerkin lepäämään tuonne jonnekin varjoon, edes postilaatikkoa en ole avannut vuosiin. Eipä ole usein mitääään sanottavaa, mutta miehestä sen verran, ettei minua pelota kohdata miestä/miehiä, mutta irtonumeroita, ei kiitos.
        Vuosikerta tulee aina halvemmaksi, jos muuten laatu vastaa toiveita, eikä tavara ole "hapan". Vihainen mies on kuin liian kuuma sauna, karkuun kun pitäis tuntua hyvälle.


    • koppelon vastaus

      Miellyttäviä miehiä on maailma täynnä, mutta rakastumiseen tarvitaan enemmän.

    • kuultu on

      isot miehet on kertoneet ,



      miehet on luotu niin että niitä kiinostaa nainen vain kerran,
      sama on tutkittu eläimillä,
      esm. sonni ei astu samaa mansikkia toistakertaa, aina piti hakea ei onni kun mansikille tuli tarve,
      sama pätee miehiin,
      vain kerran on hyvä ja kiihkeää,
      joten on luonnollista kertakäyttö körilläät,

      • kaisu-liisa

        Eiköhän meidät ihmiset eläimistä erota muukin, kuin sonnin ja lehmän seksikäyttäytyminen.
        Sonnilla ei muuta tehtävää olekaan, kuin jatkaa sukua.
        Ihmisillä on rakkaus ja ystävyys, onnistuneimmilla elämän mittainen.

        Miehen käyttäytymistä testattu sonneille, anna mun kaikki kestää. Kumma kun ei rotilla.


      • sängyssäkinrakas

        46 vuotta mieheni oli minusta kiinnostunut ja oli aikamoinen iso köriläs.

        Jos isot pojat ovat sinua narranneet ja kukin käyttänyt vain kerran, uskotellen. että sellainen on tapa eläimilläkin:
        Eikö koskaan ole tullut mieleesi ajatella itse?


      • että näin soon
        kaisu-liisa kirjoitti:

        Eiköhän meidät ihmiset eläimistä erota muukin, kuin sonnin ja lehmän seksikäyttäytyminen.
        Sonnilla ei muuta tehtävää olekaan, kuin jatkaa sukua.
        Ihmisillä on rakkaus ja ystävyys, onnistuneimmilla elämän mittainen.

        Miehen käyttäytymistä testattu sonneille, anna mun kaikki kestää. Kumma kun ei rotilla.

        kaisu -liisa

        tulipahan asiaohjelma kerran ihmisen seksuaalisuudesta, siinä käsiteltiin myös eläinten käyttäytymistä,
        ihmisellekki varsinki miehilla on luontaista parin vaihto,
        mutta ihminen voi ja pitääki hallita järjen avulla tunteitaan ja halujaan,
        mutta kuten varmasti tiedät, nyky ihmiset rikkoo annettuja sääntöjä salaa, harva on koko pitkän avioliiton uskollinen vain puolisolleen,
        riippuu tietenki siitä mitä uskollisuudella tarkotettaan,
        siksi onki nykyään paljon avioeroja,
        harva pystyy yli viisikymmentä vuotta elämään saman puolison kanssa,
        mä kylläki olen pystyny,
        keskustelu onkin asiasta yleisellä tasolla,
        useimmat miehet on sitä mieltä että yksi kumpani ei riitä,
        kuten varmasti sinäki sen tiedät.


      • Matamimimmi
        sängyssäkinrakas kirjoitti:

        46 vuotta mieheni oli minusta kiinnostunut ja oli aikamoinen iso köriläs.

        Jos isot pojat ovat sinua narranneet ja kukin käyttänyt vain kerran, uskotellen. että sellainen on tapa eläimilläkin:
        Eikö koskaan ole tullut mieleesi ajatella itse?

        Joutsenten sanotaan olevan uskollisia kumppanilleen. Jos joutsenrouva tai joutsenmies jää leskeksi, ei se enää hakeudu uuteen parisuhteeseen.
        Ihmisurokset eivät kauan yksin velliä keittele. Se oli ennenvanhaan oikein tapana, että leskimiehet hankkivat uuden puolison heti kun entinen on saatettu hautaan. Taloustöihin ei ukot aikaisemmin ottaneet osaa, miksi nyt tekemään akkojen hommia.
        Meillä ukko tekee parempaa ruokaa kuin minä. Oikein tykkää ruoanlaitosta.
        Muuten, menimme hyvin nuorina maimisiin ja olemme olleet tässä liitossamme jo 53 vuotta.


      • kaisu-liisa
        että näin soon kirjoitti:

        kaisu -liisa

        tulipahan asiaohjelma kerran ihmisen seksuaalisuudesta, siinä käsiteltiin myös eläinten käyttäytymistä,
        ihmisellekki varsinki miehilla on luontaista parin vaihto,
        mutta ihminen voi ja pitääki hallita järjen avulla tunteitaan ja halujaan,
        mutta kuten varmasti tiedät, nyky ihmiset rikkoo annettuja sääntöjä salaa, harva on koko pitkän avioliiton uskollinen vain puolisolleen,
        riippuu tietenki siitä mitä uskollisuudella tarkotettaan,
        siksi onki nykyään paljon avioeroja,
        harva pystyy yli viisikymmentä vuotta elämään saman puolison kanssa,
        mä kylläki olen pystyny,
        keskustelu onkin asiasta yleisellä tasolla,
        useimmat miehet on sitä mieltä että yksi kumpani ei riitä,
        kuten varmasti sinäki sen tiedät.

        Olen sitä mielenpuolta, että on ikiuskollisia miehiä, ja on ainaisuskottomia naisia.
        Liekö sitten, että miehille on ominaisempaa jäädä mieleltään teini-ikäisiksi. Ihmisiksi, joilla ei ole kykyä elää onneaan, vaan aina on into kurkkia, onko aidan takana vehreämään nurmea. Heillä on usein myös enemmän mahdollisuusia toteuttaa sitä.

        Mikä kenenkin onni, perheen yhteinen vaiko omien himojensa.
        Mutta missään ei ole ainutta oikeaa mielipidettä, kullakin on vain omansa, niin minullakin. Toisella on toisenlainen totuus.


    • Atolfia

      Matamimimmi on ollut yhtä kauan aviossa kuin meikämammakin. Meillä kyllä tahtoo näissä kotihommissa olla naistentyöt ja miestentyöt, mutta tuolla peltohommissa minä teen ne miestentyöt ja siippa tekee nuo kevyemmät hommat. Se on seuraus siitä, että minun selkäni kestää paremmin nuo pellon kääntämishommat.

      Tämän ketjun otsikko oli, jotta olisi mukava tutustua lähemmin. No, mikäpä ettei tämä seksistäkin puhuminen auta meitä tuntemaan toisiamme paremmin. Kuka mitenkin tuosta seksistä tykkää.

      Meillä on tuo yksi kumppani riittänyt kummallakin tämän 53:n vuoden ajan ja tokkopa tässä nyt enää lähes 8-kymppisinä lähdetään hoopoilemaan.

      • Matamimimmi

        Ei me Atolfia, lähdetä mihinkään huikentelemaan.
        Sanoin kerran ukolleni, että kunpa saisimme kuollakin yht´aikaa.
        Minä muuten tykkään peltotöistä, enemmän kuin tupahommista.


    • havumetsäin mies

      Ei seksistä puhumisessa mitään pahaa ole, olipa ikä ja siviilisääty mikä tahansa.

      Kaiken lisäksi sen voi tehdä nikin varjossa ja jos ujostelee, niin tavanomaista nikkiä vältellen. Näinhän eräät näkyvätkin tekevän.

      • Pääasiahan onkin, et

        puhua saa kaikesta, mitä ihmiselämässä on. Kiellettuyä on vain sensuuri. Puhuminen (mieluiten kyllä ääneen ymmärtävälle ystävälle) auttaa asiaan kuin asiaan, sen on varmaan jokainen havainnut itsestään ja ystävistään.
        Seksistä puhuminen on pitkään ollut tabu, samoin uskonnosta puhuminen. Miten nuo kaksi aina ovatkin samassa sensuurisotkussa?
        Mutta oikeita nmityksiä tulee käyttää seksistä puhuttaessa, ei pilkkanimiä tai kirosanoja. Ja asiallisesti ja nätisti mieluiten.


    • Atolfia

      Matamimimmille sanon, että minäkin suorastaan rakastan tuota mullan kääntämistä. En niinkään noitten siemenien kylvämisestä.
      Kasvimaalla aika vierähtää, niin ettei juuri huomaa ajankulua.

      Mitä tuohon seksistä haastamiseen tulee, niin eiköhän tuota tule TV:sta tuutin täydeltä, ettei tuosta nyt tarvitse meidän ikäihmisten jatkuvasti pulista. Se kuuluu jokaisen omaan sänkykammariin tai missä sitä nyt tuleekin harrastettua, mutta ei se kuulu ulkopuolisille minkäänlaisen nimimerkin alla.

      Hyvää yötä!

    • hevat

      Keskiviikkoa vietämme kauniissa kesäisessä ilmastossa,mukavaa kun näin
      monipuoliseksi ketjumme on saatu. Iloitkaamme aiheista eikä turhia nipotuksia.
      Jokainen oman järkesä mukaan,vaikka kaupalle menosta,tai rolaattorin kanssa
      kulejeksimasta. Metsä töissä rinteessä minä töppäsin ,lonkkani murtui ja käväsi 7pv sairaalassa. Uudet asiat ja aatokset muuttivat kesäni suunitelmia.
      Ideoidaan uutta! Toivon kaikille terveyttä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      140
      2060
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1244
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1137
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      167
      1014
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      93
      926
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      879
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      60
      870
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      814
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      800
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      703
    Aihe