Uusi Yaris kiinnostaisi

Yaris kiinnostaa

Onko kellään kokemuksia uusimman korin Yariksesta tavallisella bensakoneella? Hybridi ei kiinnosta.

Lähinnä kiinnostaa kulutus, kestävyys, ajo-ominaisuudet, jousitusmukavuus, tilat sen verran että edes ostoskassit mahtuu mukaan helposti. Huoltohintojakin voi laittaa.
Jos jollain on ihan perusmalli, hinnat alkaen niin millaisia varusteita siinä on, löytyykö istuinlämmittimet, ilmastointi, soitin ja keskuslukitus esimerkiksi?

27

1066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yaris 2012sol

      Toyotan sivuilta löytyy tietoa. Vuoden nyt Yariksella ajanut, pääosin kaupunkiajoa. Kulutus n. 6.7 ltr. Ensimm. vuosihuolto 138e. Ei vikoja eikä kutsuja. Erittäin tyytyväinen .hyvä ohjaus, pieni kääntösäde. Kauppakassit mahtuu muunneltavaan "paksiin" eipä juuri muuta.

    • se kulkee hyvin

      Nyt vuosi ollut automaatti Sol malli, ja kulutus 6,2 L . Siinä on motaria ja maantietä ja kaupunkia sekasin. Pihtailuennätys 500km matkalla on 4,9L/100km, maantietä ajellen.

    • uusi poloilija

      Koeajokokemuksestani tältä keväältä voin kertoa, jos kiinnostaa.

      Kokeilin runsaasti erilaisia b-segmenttiin kuuluvia vaihtoehtoja, sillä ajan paljon (maantiellä) ja siksi halusin käyttää paljon aikaa ja vaivaa itselleni sopivimman löytymiseen. Japanilaisissa vaikutti olevan yhteisenä tekijänä korkea ajoasento, joka ei minua miellyttänyt, mutta ei toki haittakaan ole.

      Yarikseen oli vaikea saada kunnollista ajoasentoa, vaikka ratissa olikin etäisyyssäätö. Se tavallaan toimi väärään suuntaan, eli kun polkimet olivat sopivasti, ratti jäi liian kauas, eikä olisi liikkunut kuin poispäin. Oli siis ajettava nojaten selkänojaan vain alaselällä, vaikka noja olikin varsin pystyssä. Istuin oli muutoin ok.

      Auto tuntui melutasoltaan keskinkertaiselta luokassaan: en voi kehua, mutten pahasti moittiakaan. Ihmettelin varusteissa ns. kaistanvaihtovilkun puuttumista. Jousitus taisi toimia ainakin kohtalaisesti, sillä siitä ei jäänyt mitään mieleen.

      Ulkonäkö on mielestäni varsin onnistunut.

      • isp p

        Mikä ihmeen kaistanvaihtovilkku?


      • ujrtfnhg
        isp p kirjoitti:

        Mikä ihmeen kaistanvaihtovilkku?

        Yhdellä vilkkuviiksen painalluksella vilkku välähtää kolmasti peräkkäin, monessa autossa ko. toiminto on.


      • Enska K
        ujrtfnhg kirjoitti:

        Yhdellä vilkkuviiksen painalluksella vilkku välähtää kolmasti peräkkäin, monessa autossa ko. toiminto on.

        Täysin turha varuste. Sellaista ei tarvita. Mielestäni sellaiset voitaisiin jopa kieltää.


      • haist ite
        isp p kirjoitti:

        Mikä ihmeen kaistanvaihtovilkku?

        se on haistapaskavilkku.


    • iki-jumbo-tojo

      Yaris ,Fiesta, Clio, Rio, 208 ja Ibiza oli juuri tekniikan maailman vertailussa. Tuttuun tojo-tyyliin varis oli tietenkin vertailun viimeinen. Jopa tojo-pojujen parjaama Rellu oli tojoa selvästi parempi ollessaan kakkonen heti fordin jälkeen. Eli suosittelisin kyllä jotain muuta vaihtoehtoa kuin varista...

      • uusi poloilija

        Minusta se ei ollut viimeinen. Yaris sai samat pisteet kuin 208, joka arvosteltiin kalleimmalla varustetasolla ja oli muistaakseni 1.400 euroa hintavampi. Varustepisteitä Peugeot saikin kaksi enemmän.


      • Yaris kiinnostaa

        kaikkein viimeiseksi minä mitään ranskanpatonkeja ostaisin. Autovertailuissa mitataan lähinnä käyttöominaisuuksia, luotettavuus paljastuu vasta pidemmän käytön jälkeen ja siinä Toyota on aina loistanut.

        Aiemmin Yarikset raakkasin listalta pois keskellä kojetaulua sijaitsevan mittariston vuoksi, nyt kun se ainut häiritsevä tekijä on korjattu niin Yaris on hyvin vahva ehdokas seuraavaksi autokseni, tosin ei nyt aivan heti mutta parin-kolmen vuoden sisällä, ehkä... jollen sitten päädy pitämään nykyistä autoani pidempäänkin.
        Siihen mennessä toki kerkeää varmaan moni kiinnostava kilpailija uudistua, esim. Mazda 2 joka tosin on kohtalaisen kallis mutta se ei ole Mazdan vika vaan EU:n raukkamaisten tuontitullien syytä, Mazda nimittäin on aito Japanilainen.

        Mulla on tosin ollut jo aiemmin pari Mazdaa mutta Toyota on vielä merkki jota en ole omistanut, ajanut kylläkin useammalla Toyotalla niin siksi haluaisin ehdottomasti seuraavaksi kokeilla Toyotaa ja Yaris olisi sopivan kokoinen Corollan ja Auriksen kasvettua tarpeettoman suuriksi.


      • jo 5. ranskalainen..
        Yaris kiinnostaa kirjoitti:

        kaikkein viimeiseksi minä mitään ranskanpatonkeja ostaisin. Autovertailuissa mitataan lähinnä käyttöominaisuuksia, luotettavuus paljastuu vasta pidemmän käytön jälkeen ja siinä Toyota on aina loistanut.

        Aiemmin Yarikset raakkasin listalta pois keskellä kojetaulua sijaitsevan mittariston vuoksi, nyt kun se ainut häiritsevä tekijä on korjattu niin Yaris on hyvin vahva ehdokas seuraavaksi autokseni, tosin ei nyt aivan heti mutta parin-kolmen vuoden sisällä, ehkä... jollen sitten päädy pitämään nykyistä autoani pidempäänkin.
        Siihen mennessä toki kerkeää varmaan moni kiinnostava kilpailija uudistua, esim. Mazda 2 joka tosin on kohtalaisen kallis mutta se ei ole Mazdan vika vaan EU:n raukkamaisten tuontitullien syytä, Mazda nimittäin on aito Japanilainen.

        Mulla on tosin ollut jo aiemmin pari Mazdaa mutta Toyota on vielä merkki jota en ole omistanut, ajanut kylläkin useammalla Toyotalla niin siksi haluaisin ehdottomasti seuraavaksi kokeilla Toyotaa ja Yaris olisi sopivan kokoinen Corollan ja Auriksen kasvettua tarpeettoman suuriksi.

        Eikö sun autonvalinnassa merkitse mikään muu kuin luotettavuus. Tojotissa kun ei nuo muut ominaisuudet (ajettavuus, mukavuus, varustelu, ergonomia ym.) ole koskaan olleet järin kehutavalla tasolla. Aina viimeisenä joka vertailussa. Toki tilastojen valossa se on luotettava, mutta totuus onkin sitten vähän toinen, kuten tiedetään... Niin ja kovia ovat ruostumaan jos vähintään kerran talvessa ei käy sitä ruostesuojaamassa. Ja päälle vielä lähes viikottaiset takaisinkutsut, joskaan kaikki ei rapsahda Variksen kohdalle. Mutta maailmahan on valintoja täynnä...


      • Toyotalla ajaneetkaa
        jo 5. ranskalainen.. kirjoitti:

        Eikö sun autonvalinnassa merkitse mikään muu kuin luotettavuus. Tojotissa kun ei nuo muut ominaisuudet (ajettavuus, mukavuus, varustelu, ergonomia ym.) ole koskaan olleet järin kehutavalla tasolla. Aina viimeisenä joka vertailussa. Toki tilastojen valossa se on luotettava, mutta totuus onkin sitten vähän toinen, kuten tiedetään... Niin ja kovia ovat ruostumaan jos vähintään kerran talvessa ei käy sitä ruostesuojaamassa. Ja päälle vielä lähes viikottaiset takaisinkutsut, joskaan kaikki ei rapsahda Variksen kohdalle. Mutta maailmahan on valintoja täynnä...

        Älä nyt usko kalkkee skeidaa ,mitä nää feikkaajat kateuksissaan satuilee.


      • uusi poloilija
        jo 5. ranskalainen.. kirjoitti:

        Eikö sun autonvalinnassa merkitse mikään muu kuin luotettavuus. Tojotissa kun ei nuo muut ominaisuudet (ajettavuus, mukavuus, varustelu, ergonomia ym.) ole koskaan olleet järin kehutavalla tasolla. Aina viimeisenä joka vertailussa. Toki tilastojen valossa se on luotettava, mutta totuus onkin sitten vähän toinen, kuten tiedetään... Niin ja kovia ovat ruostumaan jos vähintään kerran talvessa ei käy sitä ruostesuojaamassa. Ja päälle vielä lähes viikottaiset takaisinkutsut, joskaan kaikki ei rapsahda Variksen kohdalle. Mutta maailmahan on valintoja täynnä...

        Yariksessa oli mainitussa vertailussakin havaittu hyviä puolia. Plussiksi kirjautuivat luokassaan isot sisätilat ja pieni kulutus.

        Toyotana se on helppo valita myös sen vuoksi, että merkillä on Suomessa tavallista kattavampi huolto- ja myyntiverkosto. Kauempana suurista asutuskeskuksista majailevan elämää sellainen helpottaa.


      • Nolla vikaa
        uusi poloilija kirjoitti:

        Yariksessa oli mainitussa vertailussakin havaittu hyviä puolia. Plussiksi kirjautuivat luokassaan isot sisätilat ja pieni kulutus.

        Toyotana se on helppo valita myös sen vuoksi, että merkillä on Suomessa tavallista kattavampi huolto- ja myyntiverkosto. Kauempana suurista asutuskeskuksista majailevan elämää sellainen helpottaa.

        Mutta nehän on ikuisia. Mihinkä niitä huolto verkostoja tarvitaan?


      • uusi poloilija
        Nolla vikaa kirjoitti:

        Mutta nehän on ikuisia. Mihinkä niitä huolto verkostoja tarvitaan?

        Autojen useimmin toistuva huoltotoimenpide on moottoriöljyn vaihto, jonka yhteydessä vaihdetaan myös öljynsuodatin. Jos autoilija jättää valmistajan määrittelemät huollot tekemättä, hän on aika heikoilla auton vikaantuessa ja vian maksajaa etsittäessä, oli takuuta tai ei.

        Onko vielä monta vuotta ajokortti-ikään tai jokin muu syy siihen, että et tiedä tällaisia perusasioita?


      • Yaris kiinnostaa
        jo 5. ranskalainen.. kirjoitti:

        Eikö sun autonvalinnassa merkitse mikään muu kuin luotettavuus. Tojotissa kun ei nuo muut ominaisuudet (ajettavuus, mukavuus, varustelu, ergonomia ym.) ole koskaan olleet järin kehutavalla tasolla. Aina viimeisenä joka vertailussa. Toki tilastojen valossa se on luotettava, mutta totuus onkin sitten vähän toinen, kuten tiedetään... Niin ja kovia ovat ruostumaan jos vähintään kerran talvessa ei käy sitä ruostesuojaamassa. Ja päälle vielä lähes viikottaiset takaisinkutsut, joskaan kaikki ei rapsahda Variksen kohdalle. Mutta maailmahan on valintoja täynnä...

        Luotettavuus on tärkein asia. Ei Toyotia voi moittia huonosti varustelluiksikaan.
        Ajettavuus merkitsee varmaan enemmän sellaisille jotka ajavat paljon ja pitkiä matkoja, itsellä auto on lähinnä työmatkakäytössä ja matkaa on n. 15km suuntaansa, moottoritietä noin kolmannes matkasta joten ajallisesti ajoa ei tule kovin paljon kerrallaan, niin vähän takia ei tarvita mitään huippu ajo-ominaisuuksia.
        Taloudellisuus eli pieni kulutus on myös tärkeä asia, bensa on kallista.

        Tietysti näin huonoilla teillä kuin Suomessa jousitusmukavuudella on merkitystä mutta edelleen merkitsee varmaan enemmän paljon ajaville.

        Jos Japanilaismerkkiä ei saisi ottaa niin sitten suuntaisin saksalaismerkkien liikkeisiin, ranskan- ja italiantuotteisiin en haluaisi koskea, korkeintaan jos joskus olisi varaa kakkosautoon niin voisi ehkä kakkosautona sellaista harkita kun ykkösautona olisi varma japaninpeli.


      • automekaanikko

        25-v.autonasentajan kokemuksella voin sanoa, että jos kaikki autot olisi toyota-merkkisiä, niin autokorjaamoilta loppuisi työt! Eniten vikoja on ranskalaisissa ja italialaisissa autoissa. Toyotaa vain huolletaan ja ranskalaisia korjataan joka päivä.


      • uijokla
        automekaanikko kirjoitti:

        25-v.autonasentajan kokemuksella voin sanoa, että jos kaikki autot olisi toyota-merkkisiä, niin autokorjaamoilta loppuisi työt! Eniten vikoja on ranskalaisissa ja italialaisissa autoissa. Toyotaa vain huolletaan ja ranskalaisia korjataan joka päivä.

        Kauankos 25-vuotias autonasentaja on alan töitä tehnyt?


      • Leipää pöytään
        automekaanikko kirjoitti:

        25-v.autonasentajan kokemuksella voin sanoa, että jos kaikki autot olisi toyota-merkkisiä, niin autokorjaamoilta loppuisi työt! Eniten vikoja on ranskalaisissa ja italialaisissa autoissa. Toyotaa vain huolletaan ja ranskalaisia korjataan joka päivä.

        Luulisi takaisinkutsuissa ja ruostesuojauksissa riittävän työtä enemmän kun ehtii tekemään.Juurikin nuissa tojotissa...


    • toyota ny, toyota ai

      työnnä patonki persiees hihhuli

      • einarit asialla

        Eipä saa tojo-einari asiallista vastausta annettua asialliseen kysymykseen, ei vaikka kuinka pinnistelee. No sitä se surkea tojo-kinneri teettää:)


    • tojo yaris

      Pari vuotta olen ajellut uusikoppaisella yariksella 1,3 sol manuaali
      Kulutus maantie kesällä 5,2-5,8 paras tulos 4,8 l 100km välillä kaarina- kuopio -kaarina ajettu nopeus rajoituksien mukaan paitsi moottoritiellä jota on matkasta suhteellisen pieni osuus motarilla nopeus 100-110. Kaupunkiajo kesällä noin 6,2-6,5 talvella kaupunkiajo noin 6,8 - 7,2litraa. Käytetty moottoriöljy 0w-20 mobil
      Kohta tulee toinen öljynvaihto moottoriöjyksi 0w- 30 Hyvin on toiminut ja on pysynyt ojienvälissä 47vuoden ajokokemuksella.

      • Yaris kiinnostaa

        Kiitos asiallisesta vastauksesta. Kulutus vaikuttaa hyvin kohtuulliselta kun nykyinen autoni Suzuki Alto -11 kuluttaa suunnilleen samoja lukemia vaikka tässä on pienempi 1,0 litrainen 3-pyttyinen kone ja auto muutenkin pienempi kuin Yaris. Alto on vähän liiankin ahdas, siksi arvelen Yariksen kokoluokan olevan sopivampi mulle. Vielä pitää kuitenkin ajella tällä jonkinaikaa ennen auton vaihtoa.


      • uusi poloilija
        Yaris kiinnostaa kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksesta. Kulutus vaikuttaa hyvin kohtuulliselta kun nykyinen autoni Suzuki Alto -11 kuluttaa suunnilleen samoja lukemia vaikka tässä on pienempi 1,0 litrainen 3-pyttyinen kone ja auto muutenkin pienempi kuin Yaris. Alto on vähän liiankin ahdas, siksi arvelen Yariksen kokoluokan olevan sopivampi mulle. Vielä pitää kuitenkin ajella tällä jonkinaikaa ennen auton vaihtoa.

        B-segmentin Yaris taitaa olla jopa kymmenen senttiä A-segmentin Altoa leveämpi, joten siinä suunnassa tilaa tulisi aika reilusti lisää. Yarishan on luokkansa suurimpia sisätiloiltaan.

        Alton oman pituusluokan eli segmentin sisällä on myös isompia vaihtoehtoja, kuten Up/Citigo/Mii-mallisto, joka asettuu leveydeltään suurin piirtein Alto-Yaris puoliväliin. Sellainen olisi sekä matkustamoltaan että tavaratilaltaan Altoa väljempi, mutta vajaat pari tonnia halvinta Yarista edullisempi. Siis jos kalleimpaan sisarukseen eli Volkkariin vertaa. Skodan ja varsinkin Seatin saisi selvästi edullisemminkin.

        Yaris on kyllä ulkonäöltään hienompi, ja 1,3-litraisen koneen kanssa tulee 6. vaihde, joka varmaankin alentaa kivasti matka-ajon kulutusta. Ajeletko enemmän kaupungissa vai maantiellä?


      • Yaris kiinnostaa
        uusi poloilija kirjoitti:

        B-segmentin Yaris taitaa olla jopa kymmenen senttiä A-segmentin Altoa leveämpi, joten siinä suunnassa tilaa tulisi aika reilusti lisää. Yarishan on luokkansa suurimpia sisätiloiltaan.

        Alton oman pituusluokan eli segmentin sisällä on myös isompia vaihtoehtoja, kuten Up/Citigo/Mii-mallisto, joka asettuu leveydeltään suurin piirtein Alto-Yaris puoliväliin. Sellainen olisi sekä matkustamoltaan että tavaratilaltaan Altoa väljempi, mutta vajaat pari tonnia halvinta Yarista edullisempi. Siis jos kalleimpaan sisarukseen eli Volkkariin vertaa. Skodan ja varsinkin Seatin saisi selvästi edullisemminkin.

        Yaris on kyllä ulkonäöltään hienompi, ja 1,3-litraisen koneen kanssa tulee 6. vaihde, joka varmaankin alentaa kivasti matka-ajon kulutusta. Ajeletko enemmän kaupungissa vai maantiellä?

        Ajelen aika sekalaista ajoa pääasiassa kun työmatkalle sattuu niin kaupunkiajoa kuin moottoritieajoakin, maantieajoa harvemmin.
        Uskoakseni Yaris pidemmän akselivälinsä ansiosta on vakaampi ajaa esim. moottoritiellä kuin nämä pienimmät autot ja kuutosvaihde varmaankin alentaa moottoritiekulutusta.

        Altossa etupenkeillä on ihan hyvin tilaa mutta lyhyytensä vuoksi takapenkki, takajalkatilat sekä tavaratila on todella pienet. Jopa isompaa ostoskassia joutuu välillä oikein sovittelemaan kyytiin eli pääasiassa pituus on osoittautunut ongelmaksi.
        Alto on 3,5m pitkä ja Yaris wikipedian mukaan 3885mm, akseliväli Altossa 2360mm ja Yariksessa 2510mm. Niinpä Yaris pituutensa puolesta on varmaankin hyvin sopiva mulle olematta silti tarpeettomankaan suuri. Ennen Altoa mulla oli Nissan Micra -01 joka oli Altoa vähän pidempi ja siinä tuntui tilat riittävän paremmin mutta muista syistä meni vaihtoon.

        VW Up ja kumppanit samoin kuin Aygo & kumppanit ei oikein miellytä, tästä kokoluokasta Alto on minun makuuni eniten, ulkonäkö miellyttää ja sisustus sekä kojetaulu mielestäni kaikkein asiallisin, muissa on vähän lelumaisia piirteitä.


      • uusi poloilija
        Yaris kiinnostaa kirjoitti:

        Ajelen aika sekalaista ajoa pääasiassa kun työmatkalle sattuu niin kaupunkiajoa kuin moottoritieajoakin, maantieajoa harvemmin.
        Uskoakseni Yaris pidemmän akselivälinsä ansiosta on vakaampi ajaa esim. moottoritiellä kuin nämä pienimmät autot ja kuutosvaihde varmaankin alentaa moottoritiekulutusta.

        Altossa etupenkeillä on ihan hyvin tilaa mutta lyhyytensä vuoksi takapenkki, takajalkatilat sekä tavaratila on todella pienet. Jopa isompaa ostoskassia joutuu välillä oikein sovittelemaan kyytiin eli pääasiassa pituus on osoittautunut ongelmaksi.
        Alto on 3,5m pitkä ja Yaris wikipedian mukaan 3885mm, akseliväli Altossa 2360mm ja Yariksessa 2510mm. Niinpä Yaris pituutensa puolesta on varmaankin hyvin sopiva mulle olematta silti tarpeettomankaan suuri. Ennen Altoa mulla oli Nissan Micra -01 joka oli Altoa vähän pidempi ja siinä tuntui tilat riittävän paremmin mutta muista syistä meni vaihtoon.

        VW Up ja kumppanit samoin kuin Aygo & kumppanit ei oikein miellytä, tästä kokoluokasta Alto on minun makuuni eniten, ulkonäkö miellyttää ja sisustus sekä kojetaulu mielestäni kaikkein asiallisin, muissa on vähän lelumaisia piirteitä.

        Upin akseliväli näkyy olevan 2420 mm eli siinäkin suhteessa asettuu siihen välimaastoon. Kokeilin sitä ennen Polon ostoa, ja oli mielestäni ihan tanakka kulkine motarillakin. Ehkä sen raideleveys vaikutti sillä tavalla. Ratissa ei kuitenkaan ollut etäisyyssäätöä ja korin muotoilu aika kolho.

        Ja niinhän se on, että omat mieltymykset vaikuttavat ostopäätökseen aika suuresti. Koeajoin Skoda Fabian, ja yllätyin kuinka hyvältä & hiljaiselta auto ajossa tuntui. Olisin saanut sen reilusti halvemmalla, varmasti 2 tonnia ja tinkimällä 2½ tai ehkä jopa kolmekin tonnia säästäen. Mutta kun ulkonäkö oli jotenkin vanhan oloinen niin sisältä kuin ulkoakin, sitä mietti että tällaistako katselen seuraavat vuodet...

        Jos toisaalta pelkkä ulkonäkö vaikuttaisi, olisin valinnut Seat Ibizan. Muodot oikein hivelevät silmää. Oli kuitenkin sen verran Poloa epämukavampi ja meluisampi, etten paljon ajavana voinut ottaa.

        Yariksesta en muuten saanut kokeiltavaksi litraista konetta. Olin valmis vaikka odottamaan jonkin aikaa, mutta myyjä ei sellaista löytänyt.


    • dfnsan

      Ihmettelen kovasti mitä porukkaa tälläkin palstalla päivystää, kun on saatu plussat ja miinukset noinkin kohdilleen? Taitaa moinen toiminto olla kovin tarpeeton..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5289
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1562
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      191
      1449
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe