brooklyn

kesä2013

kesällä nyciin menossa ja tällä kertaa olisi tarkoitus perehtyä brooklyniin paremmin. missä kannattaisi pyöriä, missä olisi kuppiloita, kivoja ravintoloita, pikku kauppoja, paikallista elämää? eli mille kulmille kannattaisi tehdä päiväreissuja manhattanin puolelta?

5

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkailija-x

      Suosikkialueita ovat Broolynin Carrols Garden, Prospect Heights, Boerum Hill, Cobble Hill, Brooklyn Heights, Dumbo. Paljon pikku liikkeitä, kahviloita, ravintoloita ja paikallisia.

      Red Hook on vanhaa satama- ja teollisuusaluetta, jolle pääsee kätevästi Ikeaan menevällä vesitaksilla Manhattanin eteläkärjestä (Pier 11), siellä on nykyisin Ikean lisäksi iso Fairway-ruokakauppa (jos pitää ruokakaupoissa käymisestä ulkomailla kuten minä), kuppiloita ja pieniä liikkeitä, vaikka alue ei ainakaan jokin aika sitten ollut vielä yhtä hip kuin esim. Williamsburg, joka myös on Brooklynin "must"- alueita. Red Hookista voi suunnata esim. Smith- tai Court Streetille, viikonloppuisin Red Hookin pallokentän kautta, jossa on etnisten ruoka-autojen kokoontumispaikka. Mm. possutacot ja vesimelonimehu olivat herkullisia.

    • kesä2013

      kiitos matkailija-x, aivan korvaamattomia vinkkejä!! tuota red hookia olen miettinyt että haluaa käydä mut onko liian "teollisuusaluetta". ja kiitos tuosta fairway-vinkistä, itse myös pyörin kaikki ruokakaupat läpi toivoen löytäväni kaikkea kivaa kotikeittöön :) olisiko sinulla vinkkejä lounaspaikaksi? tai tarkemmin katujen nimiä missä on aktiviteettiä? ja miten tuonne pääsee parhaiten coney islandilta tai williamsburgista?

      • matkailija-x

        Itse etsin mieluisia kävelyreittejä hakemalla googlen karttasivuilta ensin oikean alueen, esim. Red Hook ja sitten hauksi restaurant, cafe jne. Katu, jokan varrella on eniten osumia, valikoituu kävelyreitikseni.

        Red Hookissa en ole syönyt kuin pallokentän laidalla ruoka-autoista, mutta olen kuullut hyvää The Good Forkista, 391 Van Brunt St. Samalla kadulla on muitakin ravintoloita. Carrolls Gardernissa Smith ja Court Streetillä on lukemattomia ravintoloita ja kahviloita.

        Red Hook jää vähän kuolleeseeen kulmaan metrotreittine varrelta. Lähin asema taitaa olla 4th Street, johon pysähtyvät F- ja G-junat. Metroreitit näkyvät myös Googlen kartoista, kun kartan oikeasta yläkulmasta valitsee "julkinen liikenne". Brooklynin bussikartta löytyy täältä http://www.mta.info/nyct/maps/busbkln.pdf

        Hyvä reittiopas on myös http://www.hopstop.com/search

        Itse olen mennyt Red Hookiin aina Water Taxilla Manhattanilta ja kävellyt vaihtelevia reittejä Atlantic Avenuelle.


    • jsodf

      ihana on brooklynin sillan alla sijaitseva ice cream factory, ihanaa jäätelöä :) ja prospect park on myös hieno paikka :) Joe`s pizza, jos pizzaa tekee mieli :)

    • Brooklynin kävijä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      87
      1165
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      664
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    7. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      47
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      592
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe