Olen homssuinen

Äiti Antityylikäs

Täytyy nyt vähän marista aiheesta täällä, jospa vaikka löytyisi joku kohtalotoveri tai lohdutuksen sana.

Toisen lapsen syntymän jälkeen olen ollut tyytymätön omaan ulkonäkööni ja olemukseeni. Raskauskilot karisivat kohtuu nopeasti, mutta ryhti on mennyt tosi huonoksi vauvaa kanniskellessa. Olen yrittänyt tehdä "ryhtiliikettä" ja treenata keskivartalon lihaksia, mutta liian harvoin tulee jumpattua. Päivällä harvemmin saan rauhaa siihen ja iltaisin en enää jaksa.

Hiukset ovat imetyksen aikana menneet ihan korpuksi ja pestessä niitä tuntuu lähtevän kourakaupalla. Ennen toista raskautta löysin lopultakin omalta tuntuvan ja kivannäköisen hiusmallin, mutta nyt tukka tekee ihan mitä itse haluaa, eli lähinnä tippuu päästä ja näyttää siltä kuin leikkauksen olisi suorittanut ruohonleikkuri.

Ja vaatteet... Vatsanahka lerppuu edelleen housunkauluksen yli, osa housuista on liian pieniä, osa liian suuria, mutta en viitsisi ihan vielä uusiakaan ostaa, kun uskon, että joskus vielä saan itseni entiseen kuosiin. Tykkäisin pitää mekkoja, mutta vaatteet pitää valita aina sen mukaan, että imetys onnistuu helposti. Kaikissa housuissa on kulahtaneet polvet, kun touhuan muksujen kanssa lattialla ja paidat ovat aina vähintään olkapäiltä (vauvan) kuolassa/puklussa/soseessa/kaikissa em. Ylipäätään tuntuu siltä, että mitkään vaatteet eivät istu päälle enkä oikein osaa valita vaatteita, jotka olisivat sekä mukavia päällä että käytännöllisiä mutta myös näyttäisivät kivoilta ja siistiltä edes hetken. Asusteiden kanssa olen ihan tumpelo, tuntuu siltä että kaikki ylimääräinen (huivit, korut, vyöt jne) on vain tiellä tai tuntuu epämukavalta. On ihanaa olla lasten kanssa ja touhuta yhdessä mitä milloinkin, mutta olisi kiva myös joskus olla tyytyväinen kun vilkaisee peiliin.

Ei mulla muuta.

60

3680

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex homsuinen

:D Samoja ongelmia oli täälläkin! Tosin lapsia vain yksi ja paino karisi -10kg alkupainosta 2kk synnytyksen jälkeen. Tyhjää nahkaa on mahassa vieläkin (lapsi9kk) :/
      Hiuksia lähti ihan kauheana ja kunto oli huono, siihen löytyi apu apteekista. En imettänyt joten otin 2kk aijan Biotiiniä ja hiukset palautui ennalleen. Kun hiukset oli kuntoutunut kävin kunnon kampaajalla leikkauttamassa hiuksiin mallin joka kestää aikaa, eli ei tarvi joka kk olla ajamassa muotoon.
      Vaatteet meni kaikki vaihtoon koska yhtään sopivankokoista ei kaapissa ollut. Rahaa paloi mutta ostin uusia, oikean kokoisia ja värikkäitä vaatteita. Löysin netistä muodikkaita vaatteita joiden kuosit oli semmoisia ettei tarvitse koruja tai huiveja :) Tietenkään kaikki ei tykkää kuvioista mutta minulla ne peittää löysän nahkan ja ovat mukavia päällä, myös erikoisemman mallisia kuin perus t-paidat. Ostin myös perus t-paitoja H&M:ltä ja hankin muutaman kivan neuletakin niiden kanssa pidettäväksi. Otin myös muutamat stretsfarkut, helppo konttailla lattialla ja silti näyttää siistiltä jos tulee yllätysvieraita. Ulkoiluun hankin siistimmän takin, trenssin tyylisen, joka pitää vettä ja on helppo pitää puhtaana kiitos liukkaan pintamateriaalin.
      Homsuisesta mammasta muutos asiallisen näköiseksi naiseksi ja äidiksi vei aikaa useamman kuukauden mutta onnistui. Käytännöllisten mutta siistien paitojen löytyminen vei eniten aikaa, lapseni kun kiskoo kauluksesta aina syliin kiipeillessä niin kaula-aukoilta vaaditaan paljon! Koska sinä imetät niin sinulla voisi toimia kaula-aukot jotka venyy, eli kuminauhalliset ja niitä on nyt jonkinverran ilmaantunut varsinkin mekkoihin.
      Elä hermostu, ota aikaa ja etsi! Kyllä se olemus siitä ajankanssa siistiytyy kun projektiksi asian ottaa :)

• kahdenäiti86

Tää oli hauska aloitus! Minäkin olen usein aika elähtäneen näköinen:D Mene peilin eteen ja sano:"Mä olen muuten ihan helvetin hyvännäköinen!" Ei mulla muuta;)

• Liivit ja imetys
        kahdenäiti86 kirjoitti:

Tää oli hauska aloitus! Minäkin olen usein aika elähtäneen näköinen:D Mene peilin eteen ja sano:"Mä olen muuten ihan helvetin hyvännäköinen!" Ei mulla muuta;)

Sama täällä homsuinen on ulkoasu. Olen jonkunverran löytänyt vähän siistimpiä päällysvaatteita, farkkuja ja paitoja ja puseroita, mutta alusvaatteet on täysin retuperällä.
        Bodyistä en tykkä, mutta pitkät palleatuelliset rintaliivit ja niihin sopivat pitkälahkeiset housuliivit olisi tarkoitus hankkia. Uskon, että niistä olisi apua orastavaan selkäkipuun ja ryhtivikaan ja saisivathan ne pitää tissit kurissa ja jenkkakahvat ojennuksessa. Löytysköhän täältä kokemusta imettävän äidin liivimurheisiin.
        Alusvaateosiosta en ole vastaiksia saanut.

• Liivit ja imetys
        Liivit ja imetys kirjoitti:

Sama täällä homsuinen on ulkoasu. Olen jonkunverran löytänyt vähän siistimpiä päällysvaatteita, farkkuja ja paitoja ja puseroita, mutta alusvaatteet on täysin retuperällä.
        Bodyistä en tykkä, mutta pitkät palleatuelliset rintaliivit ja niihin sopivat pitkälahkeiset housuliivit olisi tarkoitus hankkia. Uskon, että niistä olisi apua orastavaan selkäkipuun ja ryhtivikaan ja saisivathan ne pitää tissit kurissa ja jenkkakahvat ojennuksessa. Löytysköhän täältä kokemusta imettävän äidin liivimurheisiin.

Osaako kukaan auttaa mua?
        Onks kellään kokemusta?

• uudet liivit hyvä mieli

Varmaan monelle uudelle äidille onn käynyt niin, että päällimmäiset vaatteet näkyvät ja niihin kiinnitetään huomiota ja pidetään hankintalistan tärkeimpinä, mutta uudet alusvaatteet saavat odottaa ja vanhat kulahtaneet rintaliivit ja sloggit saavat kelvata.
        Synnytyksestä on jo puolivuotta aikaa ja hyvä ystäväni sai puhuttua minut ympäri ja lähtemään shoppailukierrokselle jossa kaupungin liiviliikkeet oli mukana..
        Monien sovittelujen jälkeen Triumphin palleatuellinen Doreen L malli vei voiton.
        Valkoiset pitkälahkeiset housuliivit löytyivät paikallisen tavaratalon liiviosaston poistohyllystä hintaan 15€.
        Rintsikat olivat jostain vanhemmasta tuontierästä hintaan 49,90€, joten yhteishinta näinkin järeälle alusvaatepaketille on mielestäni kohtuullinen ja jenkkakahvat ja muut ylimääräset härpäkkeet ovat saaneet väkevän kehyksen ympärilleen, jopa mieheni katsoi liivipakettiani hyväksyen.
        Suosittelen!

• Liivit ja imetys
        uudet liivit hyvä mieli kirjoitti:

Varmaan monelle uudelle äidille onn käynyt niin, että päällimmäiset vaatteet näkyvät ja niihin kiinnitetään huomiota ja pidetään hankintalistan tärkeimpinä, mutta uudet alusvaatteet saavat odottaa ja vanhat kulahtaneet rintaliivit ja sloggit saavat kelvata.
        Synnytyksestä on jo puolivuotta aikaa ja hyvä ystäväni sai puhuttua minut ympäri ja lähtemään shoppailukierrokselle jossa kaupungin liiviliikkeet oli mukana..
        Monien sovittelujen jälkeen Triumphin palleatuellinen Doreen L malli vei voiton.
        Valkoiset pitkälahkeiset housuliivit löytyivät paikallisen tavaratalon liiviosaston poistohyllystä hintaan 15€.
        Rintsikat olivat jostain vanhemmasta tuontierästä hintaan 49,90€, joten yhteishinta näinkin järeälle alusvaatepaketille on mielestäni kohtuullinen ja jenkkakahvat ja muut ylimääräset härpäkkeet ovat saaneet väkevän kehyksen ympärilleen, jopa mieheni katsoi liivipakettiani hyväksyen.
        Suosittelen!

Kiitos!
        Mukava, että edes yksi vaivautui vastaamaan.

• 3 aikuista lasta

Voi lapsiäidit,
        suosittelisin kotitöitä (=konttaa, kurottele, kyykkää siivotessasi), pilatesta, joogaa ja vatsalihasliikkeitä, mitä voi tehdä lasten kanssa kotonakin.

Kun mies tulee illalla kotiin, juoksulenkille ulos. (jos mies ei tule tai sitä ei ole, sitten lapsi juoksurattaisiin ja lenkille).

Voivatko nykyajan äidit olla todella näin yksinkertaisia? Itse ainakin olen aina mahtunut omiin lempi(merkki)vaatteisiini muutama kuukausi synnytysten jälkeen.

Laihdutusta imetysaikaan en suosittele, äidin rasvakudokseen kertyneet ympäristömyrkyt erittyvät äidinmaitoon.

• jhbgfl
        3 aikuista lasta kirjoitti:

Voi lapsiäidit,
        suosittelisin kotitöitä (=konttaa, kurottele, kyykkää siivotessasi), pilatesta, joogaa ja vatsalihasliikkeitä, mitä voi tehdä lasten kanssa kotonakin.

Kun mies tulee illalla kotiin, juoksulenkille ulos. (jos mies ei tule tai sitä ei ole, sitten lapsi juoksurattaisiin ja lenkille).

Voivatko nykyajan äidit olla todella näin yksinkertaisia? Itse ainakin olen aina mahtunut omiin lempi(merkki)vaatteisiini muutama kuukausi synnytysten jälkeen.

Laihdutusta imetysaikaan en suosittele, äidin rasvakudokseen kertyneet ympäristömyrkyt erittyvät äidinmaitoon.

Omat vaatteet oli sopivia samana päivänä kun synnäriltä kotiin lähdin. Tosin nyt ne vaatteet on keskimäärin 2-3vaatekokoa liian isoja. Tulee liikuttua huomaamattaan kun kotityöt tekee spurttivauhdilla ja vaunutellen käy kaupassa. Sen lisäksi puistoreissut ja lapsen kanssa leikkiminen kuluttaa...
        Suurempi ongelma onkin siinä että paino on tippunut alipainon puolelle. Mutta kaippa sekin korjaantuu pikkuhiljaa jaan kanssa niinkuin nuo löysät nahatkin!

• ::::::

Minust tehtiin lastensuojeluilmoitus kun näytin niin väsähtäneeltä.
      3 pienen lapsen äitinä sitä on välillä väkisinkin väsynyt, kun niistä yksin huolehtii ja homsuinen olen minäkin.

Tämä lastensuojeluilmoitus tehtiin sen jälkeen kun olin ollut kolarissa ja ajatukset kävivät hieman hitaalla aivotärähdyksen vuoksi.

Loukkasi ihan hirveästi se lastensuojeluilmoituksen syy. Minua epäiltiin päihdeäidiksi ja tottakai jouduin testeihin joka oli sekin nöyryyttävää.

En kehtaisi enää mennä ulos, mutta pakko se on kun kaupassa täytyy käydä ja mikäs sen mukavampaa kuin leikkiä lasten kanssa hiekkalaatikolla.
      Ei mul muuta

• Kassialmaksiluultu

Olin talvella reissussa lapseni (silloin6kk) kanssa. Nousimme bussiin kaupungissa missä vaunujen kanssa se on ilmaista ja bussikuski kävi mukamas huomaamattomasti (käveli taakseni ja katsoi vaunuihin) tarkistamassa että vaunuissa todellakin on lapsi! Kun pääsimme perille määränpäähän katsoin ensimmäistäkertaa aikoihin kunnolla peiliin ja en enää ihmetellyt kuskin tekoa. Valjut kasvot, mustat silmänaluset, harottavat hiukset, nuhjunen ja nyppynen iso pitkätakki, liian isot risaiset farkut, kengät joiden pintakangas oli rikki ja kulahtanut villamyssy vinossa :D
      Sen jälkeen päätin siistiä oman tyylini!

• dffdfgfd

Olishan se kiva kun ehtis joskus käymään vaateostoksilla tai että kun netistä tilaa niin ne olisi onnistuneita tilauksia. Sit olis kiva jos siellä kaupassa myytäis semmosia vaatteita että ei tarvisi montaa kertaa käydä ja etsiä.

• ÄITI minäkin!

ÄLLÖTTÄÄ tälläset narisevat LEHMÄT!!! Tehkää jotai ittellenne, ei yksi tai kaksi -tai useampikaan-mukulaa ole vit..... koko maailmaa syönnyt joka teitä joutuu kattoon ja kuuntelee älytöntä ininäänne ku ei jaksa tai ei o aikaa tai...plää,plää,plää.....!!!! Hävettää tollanen!!

• YHmamma5

Sinänsä samaa mieltä! Turha narista ajasta ja ettei muka lasten kanssa voisi ostoksille mennä.
        Itsellä ongelma oli siinä että en tajunnut kuinka törkyinen olin, 2 lapsen yksinhuoltajana en katsellut peiliin ja puin mitä ekana käteen sattui ja ison painonpudotuksen takia kaapissa ei ollut kuin 4numeroa liian isoja vaatteita. Kun tajusin miltä näytin otin lapset mukaan ja tein heille seikkailupäivän naistenvaateliikkeisiin. Sain lasten kanssa ostettua kaikki tarvittavat vaatteet ilman ongelmia. Lapsilla oli hauskaa ja minua nauratti muutamien hienostoämmien ilmeet kun lapsilta (6kk ja 1,5v) kyselin mielipiteitä vaateista ja keimailin kuin mannekiini :D
        Ei, emme olleet muiden asiakkaiden tiellä, en antanut lapsen juoksennella liikkeissä eikä meidän seikkailupäivässä ollut kenellekkään muuta haittaa kuin lasten naurun äänet..
        Jos lapset olisivat olleet isompia olisin tehnyt saman kuin ystäväni, olisin keksinyt heille eri liikkeisiin eri tehtävän (jotai paikallaan tehtävää pukukopin edessä) ja arvoituksilla oltaisiin menty liikkeestä toiseen.

Vaatekauppa kierroksesta saa hauskan myös lapsille kun näkee vähän vaivaa. Jos lapsilla on kivaa niin silloin he jaksavat hyvin olla mukana koko päivän kunhan pitää evästauon.

• Ei hauskaa
        YHmamma5 kirjoitti:

Sinänsä samaa mieltä! Turha narista ajasta ja ettei muka lasten kanssa voisi ostoksille mennä.
        Itsellä ongelma oli siinä että en tajunnut kuinka törkyinen olin, 2 lapsen yksinhuoltajana en katsellut peiliin ja puin mitä ekana käteen sattui ja ison painonpudotuksen takia kaapissa ei ollut kuin 4numeroa liian isoja vaatteita. Kun tajusin miltä näytin otin lapset mukaan ja tein heille seikkailupäivän naistenvaateliikkeisiin. Sain lasten kanssa ostettua kaikki tarvittavat vaatteet ilman ongelmia. Lapsilla oli hauskaa ja minua nauratti muutamien hienostoämmien ilmeet kun lapsilta (6kk ja 1,5v) kyselin mielipiteitä vaateista ja keimailin kuin mannekiini :D
        Ei, emme olleet muiden asiakkaiden tiellä, en antanut lapsen juoksennella liikkeissä eikä meidän seikkailupäivässä ollut kenellekkään muuta haittaa kuin lasten naurun äänet..
        Jos lapset olisivat olleet isompia olisin tehnyt saman kuin ystäväni, olisin keksinyt heille eri liikkeisiin eri tehtävän (jotai paikallaan tehtävää pukukopin edessä) ja arvoituksilla oltaisiin menty liikkeestä toiseen.

Vaatekauppa kierroksesta saa hauskan myös lapsille kun näkee vähän vaivaa. Jos lapsilla on kivaa niin silloin he jaksavat hyvin olla mukana koko päivän kunhan pitää evästauon.

Kaikilla lapsilla ei valitettavasti ole hauskaa vaatekaupoissa. Omani alkaa kitinän heti, kun astumme vaatekaupan ovesta sisään. Ei haluu tänne, pois, pois... Olen kyllä valmis näkemään vaivaa, mutta mitä sitten pitäisi tehdä (lapsi nyt 2 v)?

Monet vaatekaupat on ahtaita ja niissä on hankala liikkua rattaissa ja varsinkin tunkea sovituskoppiin. Ja jos annan lapsen liikkua vapaasti niin siitä ei kyllä mitään tule...

Olen pitänyt ensisijaisena sitä, että saan lapselle vaatteet ostettua.

Nettikaupat ovat toisaalta ihan hyviä, toki siinäkin menee aikaa kun niitä käy läpi. Ja jos ei koko olekaan sopiva pitää vaatteita palautella. Tai väri/malli ei näytä yhtään siltä kuin kuvassa. Kaikista nettikaupoista ei oikein tiedä onko ne luotettaviakaan.

• Ei lapsia kauppoihin
        Ei hauskaa kirjoitti:

Kaikilla lapsilla ei valitettavasti ole hauskaa vaatekaupoissa. Omani alkaa kitinän heti, kun astumme vaatekaupan ovesta sisään. Ei haluu tänne, pois, pois... Olen kyllä valmis näkemään vaivaa, mutta mitä sitten pitäisi tehdä (lapsi nyt 2 v)?

Monet vaatekaupat on ahtaita ja niissä on hankala liikkua rattaissa ja varsinkin tunkea sovituskoppiin. Ja jos annan lapsen liikkua vapaasti niin siitä ei kyllä mitään tule...

Olen pitänyt ensisijaisena sitä, että saan lapselle vaatteet ostettua.

Nettikaupat ovat toisaalta ihan hyviä, toki siinäkin menee aikaa kun niitä käy läpi. Ja jos ei koko olekaan sopiva pitää vaatteita palautella. Tai väri/malli ei näytä yhtään siltä kuin kuvassa. Kaikista nettikaupoista ei oikein tiedä onko ne luotettaviakaan.

Pienten lasten tuominen kauppoihin pitäisi kieltää kokonaan. Mikään ei ole niin raivostuttavaa kuin ilmahälytyssireenin lailla rääkyvä kakara.

En ymmärrä miksi lapsi pitää raahata kauppareissulle mukaan, jos tiedossa on, että pentu ei osaa käyttäytyä yleisillä paikoilla?

• Voi valitus
        Ei lapsia kauppoihin kirjoitti:

Pienten lasten tuominen kauppoihin pitäisi kieltää kokonaan. Mikään ei ole niin raivostuttavaa kuin ilmahälytyssireenin lailla rääkyvä kakara.

En ymmärrä miksi lapsi pitää raahata kauppareissulle mukaan, jos tiedossa on, että pentu ei osaa käyttäytyä yleisillä paikoilla?

Joskus vaan on pakko, jos haluaa perheelleen ruokaa ja lapselleen vaatteita, vaippoja ym. Lapset kun kasvaakin nopeaa tahtia niin ei voi samoissa olla vuosikausia kuten vanhemmat... Kaikilla ei ole mahdollisuutta jättää lasta hoitoon, kun menee kauppaan. Oma lapseni on välillä aurinkoinen ja vaan nauraa kaupassa (kai sekin jotain ärsyttää), mutta joskus sitten vähemmän aurinkoinen.... Jos oikein alkaa möykkää niin lähden meneen, mutta joskus on vaan huudosta huolimatta ostokset tehtävä tai jos satut oleen jo jonossa niin jätä nyt siihen tavarat sitten... sekin saatta jotain ärsyttää? Ainakin kaupan henkilökuntaa?

Samantien vois kieltää kaupassa käynti kaikilta näiltä: valittajat, etuilijat, pikkukolikoilla maksavat, kärryillä jonossa persuuksiin tuuppaajat tai muutoin läheisriippuvaiset jotka kinkee kiinni kylkeesi kun maksat, kaupan edessä tupakoivat, räkyttävän koiransa kaupan eteen jättävät, haaveksijat (jotka on jokapaikassa edessä ja tien tukkona), hieltä haisevat, ostoksiaan hitaasti lappaavat, autolla parkkipaikalla töpeksivät, mölyävät pyörätuoleilla ajalevat teinit/varhaisteinit jne. Jatkaa listaa...

• wfewf

Meillä hankalan tilanteen pelastaa lakupötkö. Jos esim. haluan saada jonkin asian tehtyä tai vaikka asioida kelassa, niin annan 3-vuotiaalleni lakupötkön jota sitten jyrsii tuolissaan kiltisti minun asioidessa luukulla.

• tärinätäti

Lakupötköä vastaan olen ja seuraavista syistä.
        Sokeri on pahaksi hampaille ja herkkuihin totuttaminen ei opeta terveille tavoille.
        Vaatteet, kädet ja naama sekä vaunut ovat lakupötkän jälkeen mustassa limassa.
        Omani popsivat omenia tai riisikakkuja, toimii vähintään yhtä hyvin ja tämän jäljiltä murut voi rapistella pois.

• Kerttuli 12345

Voi että, kuulostaa niin tutulta. Lisäksi se että naamataulu kukkii kun viimeistä päivää ja käyn jo neljää kymmentä. En ole millään muotoa seksikkään näköinen. Itsetunto on romahtanut tän läski mahan kanssa.. Miten sattuu leikatutu sektio arvet lerpattaa mahanahkaanientistäenemmän... Vaatteet ei sovi ja jos housut sopii, niin mihin toi etureppu tungetaan? Paidat nousee kainaloon... Argggh! Ja mihinkään en urheilemaan pääse, kun ukkoo ei näy ja jos näkyy, niin olen jo aivan liian väsynyt edes ajattelemaan lenkkiä tms.. En muuta haluaisikaan kun päästä urheilemaan, olenhan koko ikäni liikkunut monipuolisesti. Vaunulenkkeihin rajoittuu.. Ja nekin yleensä jää vain 6km mittaisiksi, kun jompi kumpialkaa kitiseen..

• Kysyn vaan

Miksi sä olet tehnyt lapsia????

• hsthsethe

Tarvitset muutaman päivän, mielellään viikon loman lapsesi hoidosta.

1. Käytä shampoota ja hoitoainetta vain vähän ja vältä hiusten pesemistä useammin kuin 3 kertaa viikossa. 1-2 kertaakin riittää kun totutat hiuksesi siihen. Vältä hiuksien leikkaamista, jos on kaksihaaraisia, leikkaa 1-2 cm yksittäisistä hiuksista lyhemmäksi.

2. Osta mukava, leveähelmainen arkimekko ja laita päälle vyötäröä korostava vyö. Jos et ole sukkahousujen tai polvisukkien ystävä, laita alle pitkät legginssit ja tavalliset sukat.

3. Yritä opetella käyttämään jotakin asustetta, esim. korvakoruja, hiuspantaa, rannekelloa.

4. Mene ammattilaiselle laitatuttamaan kulmakarvat ja kestovärjäyttämään ripset.

5. Pienessä ylipainossa, selluliitissa, riippurinnoissa tai vatsamakkaroissa ei ole vikaa. Jokaisen naisen keho on täydellinen sellaisena kuin se on. Kauniita kohtia voi korostaa, ja vähemmän kauniit kohdat voi peittää tai häivyttää vaatetuksella ja asustuksella. Kannattaa käydä alusvaateliikkeessä hankkimassa oikeasti hyvät rintaliivit ja muotoilevat alushousut.

6. Kysy mieheltäsi, mitä mieltä hän on ulkonäöstäsi ja olisiko hänellä mitään toiveita sen suhteen.

• uunimuuni

No ekalla, Exhomsuinen-nikillä oli heti hyviä juttuja. Ota niistä mallia? Problem solved.

• Max Martin

Ei hätää, sillä paniikkiin ei ole kiirettä. Vasta kun siltä tuntuu on syytä tehdä jotain ja se on helppoa. Ensinnäkin hiusten lähtöön kannattaa kiinnittää huomiota ja se tapahtuu niin, että ruokavalioon täytyy kiinnittää huomiota, että saa kaikki tarvittavat vitamiinit.

Sitten kun oma koti tuntuu ulos lähtemisen arvoiselta, niin vuoden treeni zumbaamalla on riittävästi. Jos haluaa selluliititkin pois, niin se dieetti on karppaus eli kaikki hiilihydraatit minimiin ja tilalle paljon rasvaa ja kasviksia.

• Hohhoijaa

6. Kysy mieheltäsi, mitä mieltä hän on ulkonäöstäsi ja olisiko hänellä mitään toiveita sen suhteen.

Haha, joo... Mieheltä kannattaa kysyä.. Ei ne teijänkään miehet ole teihin tyytyväisiä. Miehet ovat tyytyväisiä sitten kun kainalossa kiehnää se ah, niin seksikäs ja täydellinen missi tissi malli pornonäyttelijä.. Niillähän kun ei tietenkään koskaan voi olla selluliittia, ylipainoa, aknea, riippuvia tissejä, löysää persettä, reittä, kaksaria.... Siksi ne pornoa kahtooki ja tumputtaa että saavat edes pienen hetken elää siellä haave maailmassaan.

• mimm2

höpöhöpö. Mies, joka sun kanssa on, rakastui suhun aikoinaan syystä tai toisesta, ja ihmiset(miehetkin) kyllä ymmärtää, että vartaloissa tapahtuu muutoksia, mutta silti se Ukko siinä vieressä kyhnää! kumma juttu, eikö? :) Ja oletkos sattunut vilkuilemaan ympärillesi täällä Suomen maassa.... Hyvin usea suomalainen mies kulkee hyvin tavallisen suomalaisen naisen kanssa, ei mitään missitissejä ja pornonäyttelijöitä :) Juuri oli aiheesta puhetta, mies sanoi, että kyllä niitä kattella voi, mutta ei sellasta vaimoks tahdo, vaimoks otetaan sellanen nainen, jolla on aivoja ja omia ajatuksia, osaa rakastaa ja olla rakastettu, semmonen, jonka kanssa on mukavaa ;)

• nonnannanna

Luin juuri artikkelin aiheesta. Kuulemma vasta vuoden kuluttua synnytyksestä naisen kroppa alkaa olla entisellään. Moni vanhempi yllättyy myös, kuinka valtavan väsyttävää arki vauvan kanssa on. Se on ongelma, josta ei haluta puhua. Se on kuitenkin täysin normaali vaihe. En tiedä osaanko neuvoa, mutta tämän sanon: ota rennosti, jos voit. Varaa aikaa itsellesi, vietä vaikka tyttöjenpäivää kaupungilla shoppaillen ja kahvitellen. Osta uudet vaatteet, käy kampaajalla ottamassa aivan uusi tyyli. Jaksamisia! :)

• ses69

saas

• oikein teille

Niin makaa kuin petaa. Kannattiko niitä kakaroita alkaa väsäämään? Jokainen tietää etukäteen että noin siinä käy. Viisaat jättävät lisääntymättä :D

• mistä tyhmä tietää

Se, että sinä et halua lapsia, ei tee sinun mielipiteestäsi sitä ainoaa oikeaa. Sinä et ainakaan viisas ole.

• ...

Niin, milloin tehdyn saisi tekemättömäksi?

Itse olen suosinut ehkäisyä, on toiminut loistavasti tähän saakka ja elämäni on avioliittoa myöten aivan ihanaa!

• mama92_

jos se mahanahka niin vaivaa niin mikset vain yksinkertaisesti mene plastiikkakirurkille! rahaa säästöön ja sinne vaan! nimim. 1lapsen äiti, rinnat kahdesti suurennettu ja heti kun huomasin vatsan roikkuvan synnytyksen jälkeen kävin sen leikkauttamassa ja hyvä tuli, huuliakin on täytetty ja kulmia kohotettu ei voi sanoa näyttävänsä väsyneeltä :)

• enemmän tekoja

Ruvetkaa liikkumaan homsut. Liikkumalla ne lerppuläskit lähtevät ja ryhti paranee.

Terveisin timmi kahden lapsen äiti

• Kysympä vaan..

Ja mites noi liikanahkat??
        Itse olen synnytyksen jälkeen laihtunut 15kiloa alkupainosta ja synnärille mennessä oli 25kiloa.. Eli tota hemmetin nahkaa olis vaikka pienenveneen purjeisiin!

• lapstenkaitsaaja

Mitä niitä lapsia tekemää paras on kun mieheni käyttää vaan kondoomia ei täs ny lisääntymään tarvi

• Hi,hi

Niih,siemenissähän on kaiken hyvän taikka pahan alku.Hik.

• lapstenkaitsaaja

Ja jos jonkun tekee mieli seksiä ja saada lapsia siitä vaan ei se paljoo harmita jos lapsi on jo 7v-9v

• kokemusta on

Ota iisisti. Toinen lapsesi on varmaan vielä tosi pieni kun vielä
      imetät - kyllä omaan ulkonäköön ehtii ja jaksaa kiinnittää enemmän
      huomiota kun vauva-aika alkaa jäädä taakse...
      Sovi miehesi tai jonkin lapsenvahdin kanssa aikoja jolloin voit käydä lenkillä tai vaikka
      shoppaillemassa ihan YKSIN. Tsemppiä!

• lapstenkaitsaaja

Kiitos, tuon pitäisi helpottaa elämääni 2v ja 7v lapseni kanssa.

• ähnyyh

Kuulostaa tutulta. Tuntuu pahasti siltä, ettei enää jaksa eikä kiinnostakaan kun kaikki paukut menee lapsien huoltamiseen, mies on osoittautunut raskauden jälkeen täysin kykenemättömäksi ja haluttomaksi auttamaan edes puolta tuntia että pääsisin kävelylle joskus ja muita lapsenvahteja ei ole. Ennen raskautta olin varma että minusta tulee fitnessäiti joka yhä laittaa itsensä edes ulos lähtiessään, eikä nurise pientä univelkaa. En enää tunne itseäni peilistä, eikä tunne muutkaan. :( Ehkä se menee ohi.

• menee ohi

Voi, tuli mieleen eräs juttu : esikoinen oli alle vuoden ikäinen, ja tultiin kyläilemästä linja-autolla, yhtäkkiä nenään tuli oksennuksen haju....Ihmettelin että miksi kuski päästää noita juoppoja kyytiin, jotka oksentelevat. No kääntelin päätä että mistä se haju tulee, huomasin samalla että itse haisen, poika oli pulauttanut olkapäälle, haisi takin läpi.

Toisen synnyttyä en itsekään enää jaksanut laitella itseäni, aikaa ei ollut lähteä ostoksille jne. lähikauppa ja lähipuisto oli niitä missä jaksoin edes käydä. Puhumattakaan kun tuohon soppaan tuli kaksoset, talvella oli kotikengissä lähdössä ulos...

• mummapumma54

Rakasta lapsiasi ja elä heidän kanssaan. Älä ajattele ulkonäkövaatimuksia. On aika lasten kanssa, se on lyhyt, ja on aika aikuisena ja aikuisten kanssa, ja se on pitkä. Koko elämäni, ja varsinkin vanhempana muistelen aikaa, kun lapset oli pieniä. Nauti siitä. Se on elämäsi onnellisinta aikaa.

• urpo247

Ei homoudessa ole mitään pahaa :)

• Heppisterhot

- Niih,mutta homo ei voi olla pesärosvo.

• Raskauden aikana hiuksia ei irtoa, joten raskauden jälkeinen hiustenlähtö tuntuu valtavalta. Kyllä se karvanlähtö siitä tasoittuu :)

• lerpuke9

Kannattaa laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Se, että jaksat hoitaa lastasi ja vielä imettää häntä, on tosi tärkeää ja upea juttu. Ulkonäköön ehdit kyllä panostamaan myöhemminkin. Kannattaisi ehkä miettiä ne eniten ärsyttävät asiat ja miettiä, että mitä niille voisi yksi kerrallaan tehdä. Kaikkea et millään saa tekemättömäksi.

Jos esim. vaatteet on koko ajan vauvan puklussa, niin joko vaihdat vaatteita useammin tai opettelet käyttämään esim. olkapäällä aina sideharsoa. Eikö ole toisaalta parempi, että vauvan puklussa ja jatkuvassa pyykkirumbassa on arkivaatteita (vähän nuhruisempia) kuin että harmittelisi juhlavaatteiden nuhraantumista. Toki jos rahaa on yllin kyllin, niin mikäpä estää ostamasta vaatevarastoa uusiksi. Usealle kotiäidille kuitenkin asiat pistetään tärkeysjärjestykseen ja vaatevarastoa uusitaan sitten vasta, kun synnytyksen jälkeiset muodot alkavat vakiintua. Ehkä tässä vaiheessa tärkein investointi on kunnolliset tukevat imetysliivit.

Liiku sen verran kuin hyvältä tuntuu eli vaunulenkkejä ja siinä ohessa sitten pientä jumppaa lyhyinä pätkinä. Synnytyksen jälkeen menee kuukausia ennen kuin vatsa asettuu ja rintojenkin koko elää vielä imetyksen päättämisen jälkeenkin. Kalliita vaateinvestointeja ei ehkä sen takia kannata tehdä.

Hiuksiin kannattaa panostaa nimenomaan ravinnon kautta. Leikkauta helppohoitoinen tukka. Ehkä siksi monella kotiäidillä on juuri se hartiapituinen tukka, jonka saa helposti kietaistua ponnarille, jolloin kampaus sopii myös lippiksen tai pipon kanssa.

Osta joku mukavalta tuntuva vaatekerta, jolla voit käydä enemmän ns. ihmisten ilmoilla ja joka ei estä vauvan nostelua, imetystä jne. Äitiysmuodista löytyy niitä sekä myös taviskaupoista esim. kietaisupaidat. Helposti pestävät ja hiostamattomat materiaalit ovat tärkeitä.

Jälkikäteen sitä ei ajattele, että millaisia vaatteita sulla oli, vaan sitä, millaista oli vauvan kanssa. Älä siis turhaa stressaa vaatteistasi. Toki välillä voi laittautua esim. miestä varten tai ihan itseäsi varten, mutta älä ota paineita.

Vatsanahkaleikkauksia tms ei kannata ajatella ennen kuin lapsiluku on täynnä. Itselläni on jäänyt synnytyksistä löysänä roikkuva "polvipussi", joka olisi tarkoitus korjauttaa sitten, kun olen saanut ylipainoa pois. Stressiä en viitsi siitä ottaa, vaan asiat tärkeysjärjestykseen.

• Äitiys

Vauva-aika vaatii veronsa, mutta jos ei halua nuhjantua, sieltä tarttee nousta jossain vaiheessa.

Ongelmahan ei oikeasti ole mikään aika vaatekaupassa vaan omien tarpeiden ja elämän unohtuminen. Se vanha tyyppi ja nainen pitää ensin saada takaisin äitiyden alta. Harrastuksia, töitä, ystäviä, mitä nyt kukin arvostaa. Sain toisen lapsen jälkeen kuntoiluherätyksen ja nykyään oikein timmissä kunnossa...se on vain asennekysymys jos läsnäolevia vanhempia on kaksi.

• Nuorekas vanhempi

Hei! Vatsanahka lerpsuu minullakin..., rinnat ja luomet roikkuu..., joo. Teillä vielä on toiveita. ; ), Antaas olla kun ikää alkaa olla, niin järkeä tulee päähän. Itsestä se kiinni on nuorella iällä. Onneksi teillä myöhempi ikä on vielä niin kaukana, mutta olisi hyvä, jos nuorena voisi olla huoleton ja ajatella, että kyllä se tästä ne roikkuvat pois saadaan, jos tahdotaan... ; )))

• homssu3

Et koskaan.
      Tulet pysymään homssuisena loppuikäsi. Mies lähtee ellei ole jo lähtenyt pirteämmän matkaan. Joten sinustakin tulee yksi homssuinen yh-äippä joka kulkee lastenvaunujaan työnnellen ruuhkabussissa...

• Hei ,tuttu tunne ,minä olin 8 vuotta sitten tuossa menossa ,olin jo vanhempi äiti ja lapsi oli toivottu .Itse en välittänyt miltä näytin ,vuodet vieri kunnes järkytyin miltä näytin .Jostakin sain voimia ja rupesin liikkumaan ja kilot rupesi lähtemään ,rupesi ne korut ,huivit ja nätit vaatteet kiinnostamaan , nyt poikani on iso ja aikaa on itsellekin .Nauti lasten kanssa olosta ja varmasti saat itsesi kuosiin

• no joo.kyllän tuossa on kärsimystä yhelle ihmiselle ja äidille.mutta se vaatii tsempiä voittaa vaikeus Mulla on samat ropleemat mutta päin vastoin. lapsia ei ole siunaantunu,mutta tämäkin vaatii omaa hyväksyntää ja sopeitumusta tilanteeseen
      olen mies vm.49 mutta maailma on puolillaan isättömiä lapsia?lämmintä kesän odotusta tv, hemppa

• imetysdementtiakin

Entäpä jos antaisit itsellesi nyt vaan luvan olla mamma. Nautit lapsestasi - nauti sitten täysillä. Hormonitoiminta on kokemukseni mukaan imetysaikana sellaista, ettei siinä juuri jää sijaa omille valinnoille. Kun annat myöten, rento fiilis kaunistaa sinut huomaamattasi. Se tukkakin kasvaa kyllä kun imetys on ohi.

Itse odotimme tätä pientä ihmettämme yli kymmenen tuskallista vuotta. Ulkonäkö on mulle nyt kertakaikkisesti sivuseikka - ristiäisetkin hurahti ohi niin etten ehtinyt tukkaa kammata kun lapsi sai jo nimen; silti kuvissa suorastaan hehkun onnea, kauniina, äitinä.

• Tohtori sykerö

Lopetat roskaruuan syömisen ja painut ulos, siitä se elpyminen alkaa, sulla on enemmän aikaa kirjailla täällä kun tehdä itse asialle jotain ja alkaa terveen elämän, ULOS! Siis ylös siitä ja pihalle leikkiin lastesi kanssa, käveleen ja et tarvi mitään juoksulenkkareita vaan hyvät kävelykengät ja hyötyliikuntaa, jätät sen auton siihen pihaan muuten kuin sadepäivinä. Ei sun tarvi repii mitään mutta älä odota tuloksia, katsot ne kerran puolessa vuodessa. Terve laihtumisen raja on 10% vuodessa, pääasia että suunta on laskeva. Saat syödä melkein mitä vaan mutta ei vehnäleipää ja maitorasvaa muussa kuin luomurakenteessa, ei voita, vähän margariinia ja öljyä. Ei kastikkeita edes salaatille, lihaa saat syödä, naudanliha ei ole suositeltava. mutta lihaa saa syödä jos se ei ole leivitetty tai upporasvattu tai
      muuten kuorrutettu. Rautaa pitää varoa, siitä voi saada syövän jos hemoglobiinit on korkeet. Vaalee riisi ja makaroni molemmat pannaan.

• lapset ei kritisoi

Miksi äidin pitäs olla kuin valokuvamalli, tuskin lapsetkaan sitä haluaa.Ei tarvii olla muuta kuin oma itsensä ja rakastava äiti.

• vm1962..jebutar

Hei kaikki nuoret äidit. Ei meitin tarvi olla missejä tai ees ennen odotusta näkösiä. Ulkonäöllä ei ole mitään väliä ! Puhtaat vaatteet ja hyvä olo itellä..se riittää,ei kellään muilla ole asiaa arvostella kenenkään ulkonäköä.Tyhmää ku ees huolehitta muusta kuin lapsen/vauvan/lapsien olotiloista.

Lihoin mieki 24v.sitten ja laihduin ja lihoin taas. Ja nahat roikkuu jostakinpaikoista,vaikka aktiivi urheilija...mitä siitä ! En ole sen huono ihminen ulkonäköni perusteella...

Kannat kattoon ja iloa silmään pikkusiskot !

• Hyvä tulee

Venytä rintalihaksia, oven pielestä kiinni olkapään tasalta, käsi koukussa ja venytys, joka tuntuu muttei satu. Tämä auttaa ryhtiin. 30 vatsarutistusta ehtii tehdä koska vain, tee päivittäin.

Vauvan kanssa vaatteet saa olla mukavia ja yksinkertaisia mutta et kuitenkaan ole vain äiti, joten viikonloppuna yhtenä päivänä kannattaa laittautua. Jopa puolison takia.

Lasten saaminen ei yleensä paranna ulkonäköä ja jos katselet ympärille näet kaikenlaisia vikoja muissakin. Iho kyllä palautuu hiljalleen ja loput hoitaa monesti tottuminen tilanteeseen :)

Aina voi tehdä jotain pientä itselleen: kampaaja, kosmetologi ja apteekki voivat monesti auttaa.

• kituitu

voi näitä tämänajan äitejä mukamas !!

missä te olette kasvaneet oiekin, kaljapurkissako pöh.

• Apua liiveihin!

Auttakaa imettävää ja jokapuoleltä lössähtänyttä äitiä. Juhlia tulossa; Lakkiaiset ja kesähäät ainakin.
        Pitkä hame ja valkoinen paitapusero hankittu.
        Minkälaiset liivit pitäisi olla, että vartalo näyttäs edes siedettävältä ja jotenkin kehtaisi kulkea ihmisten ilmoilla!

• lapsiluku tässä

Aloittaja,sama täällä.Näytän ihan pa*skalta..Olin ennen raskautta 51,5kiloa,hyvät hiukset ja niiden omien lisäksi vielä hiustenpidennyksen,iho oli hyvä ja kroppa todellakin hyvä.Tissitkin ihan ok vaikka olen 10v lapsen äiti.No nyt toisen raskauden jäleen tissit ovat mallia riippuu,maha ruma,nahkat roikkuu,painoa 60kg,iho huono,hiukset kans korput se vähä mitä niitä jäljellä,silmänaluset mustat,perse isompi kuin ennen jatkanko vai joko oksettaa!??!!!???Esikoinen kimpussa,olen perseestä,ei se niin sano mut käytöksestä huomaa,vauvalle ja miehelle kelpaan mut itselleni en.Joo,jumppaan,oon kasvissyöjä ja uskon Jumalaan ja silti näytän ihan paskalta.Kotona päällä miehen t-paitoja ja super kohottavat tissiliivit.Mun vauva 3,5kk ja pelkään et kun oon 34 niin en palaudu kuten esikoisen nuorena saadessa,vaikkei sekään helppoo ollut..Sektiolla tuli tää toka ja arpi pieni,raskausarpia ei missään mut maha ruma ku nahkat roikkuu..
      Ainoa ilo on seksi jota sentään vielä osaan harrastaa vaikka olenki RUPSAHTANU!!

• kohotusta kaipaava

Minkälaiset on superkohottavat rintaliivit?

Juuri sellaisia tarvitseva. Mistä löytyy, mikä merkki ja malli? Hintakin kiinnostais?

• kokoo on näköö ei
        kohotusta kaipaava kirjoitti:

Minkälaiset on superkohottavat rintaliivit?

Juuri sellaisia tarvitseva. Mistä löytyy, mikä merkki ja malli? Hintakin kiinnostais?

Mua kans kiinnostas tollaset kohottavat rintsikat, joilla voi imettää ja joilla sais ryhdin takaisin rintoihin.
        Josko mieskin kiinnostuis?

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos

Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks
      Maailman menoa
      24
      5286
    2. Haluat nainen torjua minut

Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si
      Ikävä
      49
      3736
    3. Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?

Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut
      Maailman menoa
      30
      3429
    4. Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat

En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?
      Maailman menoa
      93
      3221
    5. Onko Sdp:n romahdus pienpuolueeksi alkanut?

Mikään puolue ei kykene selviytymään loputtomasti, jos sitä repii jatkuvasti sisäiset ristiriidat ja kyvyttömyys päättää
      Maailman menoa
      41
      3158
    6. Demareissa jo paniikki päällä

Talouspoliittinen kykenemättömyys repii puolueen kahtia.
      Maailman menoa
      68
      2631
    7. Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan

kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai
      Maailman menoa
      124
      2122
    8. En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä

kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri
      Maailman menoa
      54
      2109
    9. Farmi Suomi: Kirsi Salo syyttää koulukiusaajiksi - Jucci Hellström lataa napakasti

Mitäs mieltä olet Kirsi Salon koulukiusaamiskommentista? Farmi Suomi -kisassa väki vähenee ja kisa kovenee. Peliliikkeit
      Tv-sarjat
      26
      1347
    10. Listaa syitä mikä

Estää asioiden eteenpäin menemisen.
      Ikävä
      180
      1227
    Aihe