Kuinka kysyä vikkorahaa

Ffhglhhövä

Hei olen 13v tyttö jonka vanhemmat ovat eronnaat ja mietin kuinka kysyä vikkorahaa kun on huonot välit vanhempiin(äitiin)?
Kuinka te kysyitte?
Kuinka paljon rahaa saatte?
Onko 10-7€ viikossa liikaa heti alkuun...?
Ajattelin ostaa jotain koruja ja ehkä mennä leffaan ja kaikkea pientä että rahaa jaa säästöönkin(:

8

58

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TuntematonYstäväsi

      Sano esim:
      -iskä...saisinko viikkorahaa jos tekisin kotitöitä kun ajatteli ostaa kaikkea pientä?
      -voitaisiinko ottaa viikkoraha käyttöön?
      -saisinko viikkorahaa jos teen töitä?

      Saan itse 5€ viikossa ja sen eteen pidän huoneeni siistinä,siivoan kissan hiekkalaatikon 2 kertaa,vien roskat,täytän ja tyhjennän tiskikoneen sekä joskus imuroin.
      Tuo 10-7€ kuulostaa hyvälle ehkä alkuun 7€ ja sitten voit kysyä kymppiä jos homma toimii:)

    • kirjoitus virheesi...

      Koitappa vaan sanoa että haluat viikkorahaa ja olet valmis tekemään töitä rahan eteen!
      Voit myös kysyä että jos saat kokeesta 10 saisitko rahaa.
      Ja kyllä 7-10€ on hyvä viikkoraha 13 vuotiaalle jos muistaa tehdä töitä!

    • KYSYrahaaa:D

      Kun olin 14 tajusin haluavani viikkorahaa siinä sitten menin äidille puhumaan ja nyt tienaan sen 10€ viikossa ensin sain 5€ viikolta kannattaa sinunkin vain sanoa ja kyllä 7-10€ on hyvä jos vaikka imuroi,täyttää ja tyhjentää tiskikoneen ja vaikka puhdistaa ikkunatkin voi myös auttaa ruuanlaitossa ja kauppakassien kannossa!(:

    • Ffhglhhövä

      Kiitos vinkeistä menen heti kysymään kun äiti tulee töistä!
      Onko 13vuotiaalle muita keinoja ansaita rahaa:)

      • keväääääät

        Auta naapureita ja sukulaisia:)


    • Ffhglhhövä

      En tunne naapureitani paitsi tiedän osan olevan känniläisiä ja asun kerros talossa niin pihatöissä ei edes olisi voinut auttaa sekä sukulaiset asuvat kaukana enkä kehtaa tehdä kavereille töitä XD
      kiitos kumminkin vinkistä:)

    • kultauusisofia

      moi mulla menee silleen ku oon 14v ja koht 15 ja ku oon seiskal saanki seitsemän euroa mun papalta se korottuu aina ku meen eteenpäin luokkaa nii sen lukumäärän millä luokal oon :)) kannattaa kokeilla tätäkin keinoa :)

    • hdhöfåajxh

      10€ on mun vanhempien mielestä aika paljon saan viikossa 7€ eli euro päivää kohtaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1475
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      156
      1159
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1040
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      907
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      65
      773
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      757
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      702
    Aihe