Kuinka kysyä vikkorahaa

Ffhglhhövä

Hei olen 13v tyttö jonka vanhemmat ovat eronnaat ja mietin kuinka kysyä vikkorahaa kun on huonot välit vanhempiin(äitiin)?
Kuinka te kysyitte?
Kuinka paljon rahaa saatte?
Onko 10-7€ viikossa liikaa heti alkuun...?
Ajattelin ostaa jotain koruja ja ehkä mennä leffaan ja kaikkea pientä että rahaa jaa säästöönkin(:

8

160

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TuntematonYstäväsi

Sano esim:
      -iskä...saisinko viikkorahaa jos tekisin kotitöitä kun ajatteli ostaa kaikkea pientä?
      -voitaisiinko ottaa viikkoraha käyttöön?
      -saisinko viikkorahaa jos teen töitä?

Saan itse 5€ viikossa ja sen eteen pidän huoneeni siistinä,siivoan kissan hiekkalaatikon 2 kertaa,vien roskat,täytän ja tyhjennän tiskikoneen sekä joskus imuroin.
      Tuo 10-7€ kuulostaa hyvälle ehkä alkuun 7€ ja sitten voit kysyä kymppiä jos homma toimii:)

• kirjoitus virheesi...

Koitappa vaan sanoa että haluat viikkorahaa ja olet valmis tekemään töitä rahan eteen!
      Voit myös kysyä että jos saat kokeesta 10 saisitko rahaa.
      Ja kyllä 7-10€ on hyvä viikkoraha 13 vuotiaalle jos muistaa tehdä töitä!

• KYSYrahaaa:D

Kun olin 14 tajusin haluavani viikkorahaa siinä sitten menin äidille puhumaan ja nyt tienaan sen 10€ viikossa ensin sain 5€ viikolta kannattaa sinunkin vain sanoa ja kyllä 7-10€ on hyvä jos vaikka imuroi,täyttää ja tyhjentää tiskikoneen ja vaikka puhdistaa ikkunatkin voi myös auttaa ruuanlaitossa ja kauppakassien kannossa!(:

• Ffhglhhövä

Kiitos vinkeistä menen heti kysymään kun äiti tulee töistä!
      Onko 13vuotiaalle muita keinoja ansaita rahaa:)

• keväääääät

Auta naapureita ja sukulaisia:)

• Ffhglhhövä

En tunne naapureitani paitsi tiedän osan olevan känniläisiä ja asun kerros talossa niin pihatöissä ei edes olisi voinut auttaa sekä sukulaiset asuvat kaukana enkä kehtaa tehdä kavereille töitä XD
      kiitos kumminkin vinkistä:)

• kultauusisofia

moi mulla menee silleen ku oon 14v ja koht 15 ja ku oon seiskal saanki seitsemän euroa mun papalta se korottuu aina ku meen eteenpäin luokkaa nii sen lukumäärän millä luokal oon :)) kannattaa kokeilla tätäkin keinoa :)

• hdhöfåajxh

10€ on mun vanhempien mielestä aika paljon saan viikossa 7€ eli euro päivää kohtaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      93
      3631
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      29
      2393
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      142
      2039
    4. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      34
      891
    5. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      44
      831
    6. En unohda sua

En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on
      Ikävä
      30
      810
    7. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      61
      795
    8. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      5
      779
    9. Kullan kemiallinen merkki on au

Ei välttämättä. Mikä sun kullan merkki on?
      Ikävä
      40
      707
    10. Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä

Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies
      Ikävä
      87
      686
    Aihe