Egypti ja raha-asiat!

makadi beach

Matkustamme ensimmäistä kertaa egyptiin hurghadaan ja olemme miettineet miten kannattaa toimia valuutan kanssa. Kannattaisiko sitä vaihtaa jo suomessa vai paikan päällä, vai nostaa automaatista paikan päältä? Uskaltaako luottokorttia käyttää liikkeissa, ravintoloissa yms? Ystävämme olivat joutuneet huijatuiksi, ja saaneet jossain vaihtorahaksi jotakin egyptin vanhaa valuuttaa joka ei ollut enää käypää maassa. Mutta jostain olen lukenut, että siellä olisi käytössä kahta eri valuuttaa? Arvostaisin tosi paljon jos joku tietäväisempi voisi neuvoa asiassa. Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan :)

10

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • egyptitär81

      Olimme huhtikuun alussa Hurghadassa ja käytimme vallan egyptin puntia, joita vaihdoimme hotellin aulassa olevasta rahanvaihtoautomaatista. Ei kannata vaihtaa Suomessa, koska vaihtokurssi korkeampi kuin paikan päällä. Itse en käyttäny luottokorttia, ei ollut tarvetta siihen eli siihen en osaa vastata.

    • Mukavaa matkaa

      Suosittelen vaihtamaan eurot paikanpäällä egyptin punniksi. Tosin eurotkin tuntuvat Hurghadassakin käyvän. Hotelleilla voi vaihtaa ja joissakin hotelleissa on automaatti jossa voi vaihtaa eurot egyptin punniksi. Luottokortti on mukana, mutta sitä käytetään vain hädän sattuessa. Joskus kokeiltiin sillä nostaa rahaa, mutta kurssi oli moninkerroin huonompi kuin paikanpäällä. Koskaan en ole egptissä tullut huijatuksi, mutta kannattaa olla tarkkana kuitenkin rahojen suhteen.

    • makadi beach

      Kiitos vastauksista! Tämä auttoi jo paljon, että paikan päällä kannattee vaihtaa rahat. Minkälainen kurssi on kohtuullinen? Mitä esim 100e pitäisi saada. Tosiaan kun ensimmäistä kertaa mennään ja egyptin punnat ovat niin vieraita. Otsassa lukee "huijjaa minua" ;)
      Lisää vinkkejä saa laittaa vieläkin. Odotamme tosi innolla matkaa ja vaikka vähän jännitääkin niin odotan myös sitä tinkaamista, vaikka olen varmasti tosi onneton siinä :D

    • reiska299

      Ehdottomasti kannattaa vaihtaa suomessa mieluiten helsiki vantaalla, egyptissä vaihtopalkkio, ja huijaavat vielä joitain turisteja, lisäksi suomesta saat PAREMMAN kurssi, vaihda mahdollisimman paljon suomessa.

      • Näin on!

        Näin on!! Vaihda eurosi puntiin jo Suomessa! Vältyt siten monelta ikävyydeltä.


    • Limpsutin

      Jos olette menossa Makadiin (nimimerkistäsi ajattelin), niin siellä on pankki, joka hoitaa rahanvaihtoa. Kurssi ok, mutta lisäksi tulee vaihtopalkkio, joka oli minusta iso. Hurghadan keskustassa tai Senzomall -ostoskeskuksessa varmasti parempi kurssi. Yksinkertaisinta on kuitenkin vaihtaa Makadin pankissa. Ja eorotkin käyvät hyvin, mutta silloinkin kurssi vaihteleva.

    • Mukavaa matkaa

      Viiden Egyptin reissun kokemuksella, ehdottomassa Egyptissä kannattaa vaihtaa. Suomessa todella huono kurssi ja vaihtopalkkiot päälle. Egyptissä vaihto juuri sillä kurssilla, ilman mitään vaihtopalkkiota. Huhtikuussa 100 €:lla sai 900 egyptin puntaa.

    • akkuna2

      Useasti Egyptissä käyneenä kannatan vaihtoa Egyptissä. No euroillakin voi maksaa, jos tarvis on. Mutta puntien kanssa ei huijata niin helposti. Itse vaihdan 200 eurolla ja sitten aina tarvittaessa lisää. Ei tarvitse puntia kotiin kantaa. Hotellin respa on helpoin paikka, ihan ok kurssi. Kyliltä löytyy kyllä pieniä vaihto paikkoja, pankkissa olen kerran vaihtanut, mutta niiden systeemiä en ymmärtänyt. Odottaa piti niin, että yritti hemo mennä. Kortilla en ole ikinä uskaltanut nostaa, enkä maksaa.

    • egyptitär81

      Mielestäni sain n. 700 puntaa yli, kun vaihdoin hotellin maatista. En muista enää, mutta tulee halvemmaksi kuin vaihtaa Suomessa!

      • Vaihto Egyptissä

        No ei todellakaan tule halvemmaksi vaihtaa Suomessa :=)

        Suomessa on tosi surkea kurssi toisin kuin Egyptissä. Vuosi sitten hotellin automaatissa satasalle sain n. 800 puntaa ja tänä vuonna sain jo 900. Suomessa en olisi tosiaankaan saanut kuin nippanappa tuon 700 puntaa jos sitäkään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe