Auttakaa!/Viiltelyjälkien peittäminen ennen terkkarikäyntiä?APUA

IMGONNADIE

Tosiaan miul on tulos /parin päivän sisällä/ terkkarikäynti. Ja ainoana ongelmana tässä on viiltelyjäljet jotka ovat NÄKYVÄT ja uudet,,,, Haluan jotenkin yrittäää peittäää ne sillä en tahdo että kukaan lääkäri, sukulainen yms yms saa tietäää!! Kiitän etukäteen jo ASIALLISESTI vastainelle! Ja valittavat voivat miun puolest suksii kuuseen sil mie en jaksa kuunnella "mitäs viiltelit" "oma vika" yms..

50

3588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • good luck

      mullaki oli vähä sama ongelma ku mul on jalat täyn jälkii...mut onneks ei tarvinnu ottaa housuipois... mutjoo sä voit yrittää peittää niit esim meikil tai rannekoruil, ja pitkähihane paita toimii jos ei tarvi ottaa paitaa pois. onnee sinne tarkastuksee ja mä toivon et kukaa ei saa tietää vaik se olis kyl tavallaa hyvä...

      • IMGONNADIE

        Kiitos ! Noi neuvot auttaa kyllä! Ja niin... Mut onnee sullekkin, mihin ikinä matka vie! :3


    • ddawerty

      Jos ihan todellakin oot jyrkästi sitä mieltä ettet halua käsivarsiasi näyttää, niin sano terkkarille että et halua paitaa pois, sillä ei oo mitään oikeutta määrätä sua riisuutumaan >:3 Ja jos se ihmettelee ja kysyy et wtf miks, nii sano että et haluu näyttää sun vartaloas^^
      Tai yritä jotenki meikkivoiteella tms peittää...
      Sidettä/laastareita aattelin eka siihen päälle mut sit se varmaa haluu tietää että mitäs siellä on O_______o
      Mut onnee ^3^

      • Apuva01

        Voitteko auttaa? Lähteekö tai saisinko ne häviämään kun kirjoitin saksilla käteno täyteen moi! No ei tuulut verta tai mitään mutta kun ne ovat liian näkyvät niin haluaisin ne piiloon taino katoamaan niin onko teillä neuvvoja??? Kiituliis etu käteen!:-)


    • niitä sitoo

      Vaitiolovelvollisuus, eli he eivät SAA kertoa vanhemmillesi asiasta. Et kuitenkaan taida huvin vuoksi viillellä, joten ehdotan, että otat itse asian esille tarkastuksessa, jotta saat apua vaikeuksiisi.

      • jokurandomhhh

        Kokemuksesta voin sanoo että kaikissa tapauksissa, varsinkin viiltelytapauksissa se ns vaitiolovelvollisuus ei pidä! Ja aloittaja, kerro ihmeessä sitte miten selvisit :)


      • 15v tyttö

        Alaikäisten viiltelyn suhteen vanhemmille ilmoitetaan, on kokemusta. Siitä alkoi parin vuoden psykiatrihelvetti, josta onneksi sain kusetettua itseni ulos.


    • Minäkin.. :(

      Mulki pari viiltelyjälkee kädes :( Mut se oli ainakin ittelläni loppujen lopuks hyvä et tein niin kuin tein koska se tuntu vaan vahvistavan sen et en tee enää uudestaan :/ :( Mut nyt nää on täs saanu parantu jo hyvänaikaa ja alan pelätä et nää ei koskaan lähe kokonaan pois O_o" Tuntuu vähän kuin oisin liannu itteni lähtemättömästi jos nää ei lähe :0

      Jos nää ei lähe, nii sit mäki peitän jollai, meikkivoide ja joskus laastari päälle on varmaan parhaat... :( :)

      Ja tietty terkkari nyt vanhemmille ilmoittaa! Se vaitiolovelvollisuus ei koske vanhempia, se on vaa opet ja muut oppilaat ja kaikki paitsi vanhemmat.

      • dindindindin

        Itelläni on viiden vuoden kokemud viiltelystä ni kyllä ne pois lähtee mutta arvet vaa jää.


      • allekirjoittanut

        Juu arvet jää ja rumat sellaset. No valintojen ja virheiden kans on vaa elettävä. Niist ei tuu pääsee eroon :'Ditse kadun janiin varmaan muutkin


    • IMGONNADIE

      Terkkarikäynti ei vielä ole tullu eteen... Pelottavaa vaan kun ny tiedän että VAITIOLOVELVOLLISUUS EI PIÄ! Hermostuttaa.

      Muttaa,, kiitoos todella paljon kaikille vastanneille! Mietin jo että kerron, jos olisi vaitiolovelvollisuus pitäny. Mutta nyt tulin toisin aatoksiin! Iso kiitos!

      • fjdlxhxkdkx

        Entisenä viiltelijänä voin sanoa että ei ne porukoille kerro jos saat vakuuttuneeksi että et enää viiltele vaan ne on vanhoja jälkiä.


    • Arvo laavu servu eini

      Voit esittää sairast, tai voit meikata jäljet poijes. Mut lopeta toki viiltely, ei elämä nii paskaa voi olla, olin itteki nuorena aika epävarma

    • kasvakaa aikuisiksi

      Itse olen 9.lk ja kyllä minuakin ollaan kiusattu muutama vuosi. Siltikään en ole ruvennut viiltelemään, vaan purkanut suruani opiskelemalla kovemmin ja urheilemalla. Huomaan kuinka vajaaälyinen vielä olet tästäkin tekstistä päätellen:

      "joudut kestää esim.kiusaamista ihan hemmetin kauan ja se loppuu sit se alkaa taas pahempana ni tottakai vituttaa ja viillelläää"

      Ai tottakai viillellään jos sinua kiusataan? Viiltely vaan ruokkii kiusaajia kiusaamaan enemmän. Se tarkoittaa että kiusaajat ovat onnistuneet tehtävässään. Sun pitää vaan näyttää kiusaajille, että olet parempi ja onnellisempi kuin he ja kertoa opettajille, niin kyllä se kiusaaminen pian loppuu.

      • psycho

        Ku mä alotin peruskoulun mua kiusattiin mun koon takii ku oon kato poika no mä oon aika loli mut ku mä en jaksanu sitä jatkuvaa kiusaamista nii näytin niille kiusaajille



        Vedin turpaan sit perään pari smacdownii ja sit olinkin sossun puhuttelus niitten kiusaajien sairaalakuntoon hakkaamisesta


      • Psycho

        Eikä opettajat auta kiusaamisessa mun ope anto keksejä niille vitun kiusaajille


    • Hei haloo!!

      Älä vittu peitä!! Sun on aika kertoo jollekki!!! Hanki apua jumalauta!!

    • hullúu

      Se on juurikin sun omavikas! hyvä vaan että jokusaa tietää niin se ois sunkin kannalta parempi. Ajatteleny vähän!
      Kannataa mennä jonnekin psykologille jos viiltelee itseänsä koska sillon ei oo ihan kaikki muumit laaksossa! :(

    • Kokemus puhuu

      Itelläni oli sama ongelma mutta meikillä ja koruilla piilottelin niitä ja sit pidin käsiä sillain ettei terveydenhoitaja niitä huomannut mutta joo jos se tietää saa niin soittaa porukoilles että näin kokemuksesta sanon... Sitten siitä alko lääkärillä käynnit ym... Mut onnee sinne ! Toivottavasti ei saa nähä mitään :)

    • Cypress hill

      Älä viiltele, polta mielummin blossee ;) auttaa enemmän jos oot tommonen luuseri

    • moimävaan

      täyteen meikkivoidetta ? tai en tiiä se voi kirvellä ... no puuteria tai jtn vaseliinii

    • sdfghjk1

      Ensimmäinen neuvo. Lopeta perkele se viiltely! Ite oon ollu masentunu jo 4 vuotta, ja viillelly 3 vuotta, Itelläki oli terkkarikäynti, mut kerroin ite mahdollisesta masennuksesta, ja sain apua, ja oon onnellinen että silloin kerroin.
      Nyt jo paranemaan päin eikä oo tarvinu vejellä käsiä ja jalakoja auki, moni muuki asia auttaa, esim musiikin kuuntelu ja eläimet!
      Kannatan ehottomasti että ite kertosit, kyllä terkkarilla on vaitiolovelvollisuus.
      Nämä jotka sanoo että ei ole, niin on ite sanonu, kun on kysytty että kerrotaanko, nii vastanneet "ihan sama, miten vaan" tms. ja sillon ne kertoo!
      Hanki apua, se kannattaa.

    • +64

      Kyllä

    • Moi! Olen Espoossa erityisnuorisotyönohjaajana. Parasta olisi jos saisit jonkun kanssa jutelluksi näistä asioista, minkä takia viiltelet. Vaikka se tuntuu nyt siltä, että kertominen olisi se viimeinen asia minkä haluaa tehdä, niin se voi myös olla aito apu tilanteeseen. Esim. koulun terkkari voi nimenomaan olla sellainen neutraalimpi henkilö jolle asiasta voi puhua. Tai isoveli tai sisko. Myös seurakunnan joku tuttu nuorisotyönohjaaja voi olla sellainen kenelle on helpompi jutella. Mutta kehotan sua olemaan jäämättä yksin asian kanssa. Et myöskään kerro onko viiltely ollut pitkäaikaista vai nyt jonkun tapahtuman takia. Joka tapauksessa, älä jää yksin.

      Ilkka
      NettiSaapas
      Espoo

    • viiltelin

      Mulla on ollu pitkän aikaa ongelma ja sain apua kun olin terkkarilla ja se huomas...
      viiltelin jo kolmannella lyokalla ja tein sitä vielä kasillakin! Silloin pienenä eli alakoulussa ne naarmut oli tosi pieniä ja sellasia huomaamattomia mut myöhemmin ne kasvo ja sillee. Mulla on adhd ja mun vanhemmat on alkkiksia ); sillon kolmannella luokalla viiltelin koska halusi eroon kaikesta stressaavasta ja juu olin jo pienenä kova stressaaman kaikesta. Viiltelin yleensä huonoista koe numeroista. Myöhemmin viiltelin koska ajattelin olevani tyhmä ruma ja tarpeeton. sain apua ja nyt oon 18v nuori aikuinen jolla on ikuiset arvet. Viiltely voi olla huomiohuorausta tai oikea ongelma! Älkää viillelkö se ei vaan oo hyvä juttu vaikka kuinka sitä kaunistelis!

    • Eiiihbkbok

      Apuaaa.... Itekki äske viiltelin kunnolla ja muistin että terkkari iha lähellä.... Äiti tulos mukaan

    • riiikkaa

      Oon 14v tyttö ja itekki oon viillelly monta kertaa. Ja niiku jotkut tossa väittääki et joku viiltelee vaa jos kerra haukkuu, ni ei kukaa sellasesta alota. Oon joutunu monta vuotta kuunteleen samaa paskaa ja viime vuonna sit alotin viiltelyn koska mua se helpottaa. Tiiän et se on säälittävää mut joitaki se voi auttaa. Mutjoo, mä peitän yleensä meikkivoiteella.

    • mukahuonoitsetuntooooo

      Ite e suostunu ottaa vaatteita pois kuuntelin noin20 min saarnan huonosta itsetunnosta ainakaan en jääny kii terkkarit ei tajuu ikinä mitään sanotte vaan en halua kuuntelette saarnan ja pääsette pois.

    • qwertier

      sano että kaveri tökki sua veitsellä yms joku muu tekosyy mistä ne jäljet voi tulla nii ei se sun vanhemmille kerro.

    • Kaikentämänkokenut

      Parhaiten peität ne kun lopetat viiltelyn :)

    • Anorektikko

      Oon itekin viiltäny kerran kämmeneen ku olin niin masentunut mun anoreksiasta. Toisen kerran otin puukon käteen otin eile, mut sit älyn et siit ei oo mitää apuu. Unohtaa vaa hetkeksi kaiken muun. Ymmärrän sua tavallaan ku jouduin peittelemään sitä viiltoo ja pelkäsin paljastuvani ja sama pätee anoreksiaan. Se olis vaa sun omaksi parhaakseks jos joku huomais, mut tsemppiä sulle ❤.

      • LOLIHENTAIRULEZ

        Vittu miks et syö ite oon jo 17v poika saatana silti 40 vitun kiloo vaikka vedän joka vitun hetki karkkia suklaata ja muuta paskaa nytki burger kingis double steak house ateriaa vetämäs söisit vittu enemmän


    • Ågk

      Sellanen ns side/kipsi jos on ranteessa jälkiä. Sano et käsi venähti

    • nyymsi

      Ylis taas vauhis:DD

    • potterthearpinaama

      Ite viiltelen vaan mamuja mut välttis halut tietää keinon jolla saa arvetkin pois niin laser leikkaus on varma keino sillä saat ihan kaikki arvet pois

    • thankful62836

      Omg kiitos muistutuksesta

    • auttakaaaaaa

      Jos on viillelly kätee sillei ei kovi pahasti ni jääkö siitä jäljet?

      • Viiltelijäforever

        Kyllä siitä jää aina pienet jäljet ainaki pariks kuukaudeks mut jos ne ei ollu hirveen syvii nii lähtee pois mut muuten jää


    • Sairaslapsi

      Mulla oli vasta terveydentarkastus ja verenpaine kun mitattiin kuunotteli nostaa hihaa mutta ei se siinö välittäny parista arvesta jotka näky selvästi (en kyllä tiiä onko paska terkkari vai mut nii) mutta jos se ois nöhny toisen käden niin siitä ois vrm tullu jtn. Meikki voiteella kannattaa peittää mutta se ei peitä kaikkee ne arpien kuopat jää siihen mutta se auttaa ees vhän sitä ettei sitä älyä ja nykyään apteekista kai löytyy niitä arven poistaja juttuja? Jtn on mainostettu ja ei siihen varmaan tarvii mitään reseptiä. Toivottavasti oli apua. Ja voimia niille jotka tekee tätä tunnen kivunne

      • Sairaslapsi

        Ja kysyin terkkarilta onko niillö vaitiolovelvollisuus minkålaisiin asioihin hän sanoi että joissain asioissa esim tämmösissä sitä EI OLE koska se on niin vakava asia että siitä ilmotetaan sossuille ja vanhemmille. Miettikää me masentuneet jos oisitte psyykkareita \terkkareita ja jostain näkee et hän tarvii apua niin masennuksessakin yleistyy itsemurhat niin jättäisittekö te vaan kattoo vierestä kun joku avuton kärsii ja kuulet että se ois tehny itsemurhan jos olisin aikuinen ja siinä olisi vaitiolovelvollisuus(jota ei ole) niin vaarantaisin oman urani vaikka siihen että saan pelastettua jonkun hengen. Tämä oli vaan mun mielipide ja kyllä olen itsekkin itsetuhonen ja masentunu enkä halua ketään kukkahattua aukomaan päätä tästä


    • Viiltelyarvetmulla

      Ei mun tartte niitä hävetä ja peitellä. Mulla on syyt miks kun ei tarvii hävetä, eikä pakko peitellä.

    • Vielä2019

      Vaik ny melkee 5 vuot myöhäs vastaan. Ni mul o hyvä vinkki jos joku muu tulee viel tähä aikaa ettii samaan ongelmaan tietoo. Ni jos kirjotit saksil käteen moi nii ota tumma tussi ja kirjoita sille niiden moi tekstien päälle

    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe