Mikä tekee lestadioalisuudesta niin vihattua?

Yksinkertainen kysym

Käsi sydämelle. Miksi vihaatte uskovaisia?

40

654

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoppas se

Hyvä kysymys:
      " Miksi vihaatte uskovaisia?"

Todella, miksi vl_llät vihaavat uskovaisia?

• 12+1

yhtä paljo epäuskoiset raiskaa kun lestat

• Älä viitsi, miksi sekoitat "ainoisiin oikeisiin uskoviin" tuot vertauskohteena epäuskoiset?

Ei he ole vertauskohteena relevannteja, ei uksova nai omaa lastaan?

Ainoastaan VL

Kes.

• ja mulkoilijoita.
        Kesitas kirjoitti:

Älä viitsi, miksi sekoitat "ainoisiin oikeisiin uskoviin" tuot vertauskohteena epäuskoiset?

Ainoastaan VL

Kes.

Minusta te helluntailaiset olette pääasiassa huitojia.

• Ei niin.
        Kesitas kirjoitti:

Älä viitsi, miksi sekoitat "ainoisiin oikeisiin uskoviin" tuot vertauskohteena epäuskoiset?

Ainoastaan VL

Kes.

"ei uksova nai omaa lastaan"

Sen sijaan esim. helluntaiseurakunnan evankelista, kuoronjohtaja ja pastori naivat tai muutoin hyväksikäyttivät lapsia. Puolustelet siis tekoja sillä, etteivät olleet omia lapsia. Kyllä taisi yhdellä noista kolmesta olla omasta lapsesta kysymys. Kaikkiaan helluntailaisia hyväksikäyttäjiä on ainakin kymmeniä, kenties satoja.

• hyshyz. ex vl hyz
        Ei niin. kirjoitti:

"ei uksova nai omaa lastaan"

Sen sijaan esim. helluntaiseurakunnan evankelista, kuoronjohtaja ja pastori naivat tai muutoin hyväksikäyttivät lapsia. Puolustelet siis tekoja sillä, etteivät olleet omia lapsia. Kyllä taisi yhdellä noista kolmesta olla omasta lapsesta kysymys. Kaikkiaan helluntailaisia hyväksikäyttäjiä on ainakin kymmeniä, kenties satoja.

Yhdellä helluntailaisella oli kymmeniä uhreja. Noista puroista kertyy kuulemma tuhansia helluntai pedofilien uhreja.

Paljon jos on totta että tuhansia.

• Kesita
        hyshyz. ex vl hyz kirjoitti:

Yhdellä helluntailaisella oli kymmeniä uhreja. Noista puroista kertyy kuulemma tuhansia helluntai pedofilien uhreja.

Paljon jos on totta että tuhansia.

Joo, muta en oe heluntainen !!

• Kalkatti

En puhuisi vihasta.

Mutta syy suuren yleisön negatiiviseen suhtautumiseen vl:iin on vl:en asenne ja suhtautuminen muihin ihmisiin.

• vfddsvvfdvfdvdf

Suhtaudun kielteisesti uskontoihin, koska suurin osa niiden opeista ei ole totta. Esimerkiksi evankelisluterilaisen kirkon uskontunnustuksessa ei ole oikeastaan mitään muuta totta kuin että Jeesus Nasaretilainen -niminen henkilö on elänyt ja kuollut. Käytännössä kaikki muu on hölynpölyä.

On tärkeää, että yhteisistä asioista esimerkiksi politiikassa päätetään parhaan saatavilla olevan tiedon perusteella. "Jumalan tahto" ei sellaista ole ja sellaisen pohjalta päätöksiä tekeviä ihmisiä ei kannata äänestää hoitamaan yhteisiä asioita.

Omat asiansa voi jokainen järjestää vaikka astrologian, jonkin uskonnon tai muun taikauskoisen huuhaan pohjalta.

• 2+10

Tässä vähän alkua:

-vl-liikkeen lapsiin kohdistuva hengellinen väkivalta (mm. lasten pakottaminen seuroihin, pyhäkouluun ja raamattuluokkaan; ylipäätään lasten pakottaminen elämään syntilistan mukaan)

-vl-usko hajottaa perheet: jos "kiellät uskosi" hyvin usein menetät yhteyden myös lapsuudenperheesi vl-jäseniin

-naisten monenlainen alistaminen ja patriarkaalisuus (sovinismi)

-hoitokokoukset - jotka ovat äärimmäistä hengellistä väkivaltaa- ja kaikenlainen kyttääminen ja "huolestuminen"

-vl-uskovaisten harjoittama ilkeä juoruilu

-erityisesti vl-liikkeen johdon epärehellisyys ja kaikenlainen venkoilu ja kaksilla korteilla pelaaminen

• Säälittävää

TROLLI.

Unohtuikin pesukonejutut.

• näin se menee

lapsuuden kotini oli vl. itse "kielsinuskoni" yläaste iässä kun alkoi itse ajatella asioita eikä elänäyt vain sen mukaan miten ohjeet sai. itseäni on alkanut suunnattomasti yököttää ajatus, että jos olet "uskovainen", eli vl, olet muille sen enempää kyselemättä hyvä ja hyväksytty. "epäuskoiset" taas eivät voi olla hyviä ihmisiä. ne on automaattisesti huonompia, epäluotettavia, moraalittomia. sama se mitä teet ja miten elät kulissin takana kunhan vaan olet "oikeassa uskossa" ja pyydät anteeksi lankeemusta, olipa se sitten mitä hyvänsä.....

• Partit

""epäuskoiset" taas eivät voi olla hyviä ihmisiä. ne on automaattisesti huonompia,..."

Näin se menee. Sekä oma kokemukseni, että Vl:en kirjoitukset myös tälläkin palstalla vahvistavat tämän. Siksi yhteiselo vl:en kanssa ei ole helppoa.

• 15weee
        Partit kirjoitti:

""epäuskoiset" taas eivät voi olla hyviä ihmisiä. ne on automaattisesti huonompia,..."

Näin se menee. Sekä oma kokemukseni, että Vl:en kirjoitukset myös tälläkin palstalla vahvistavat tämän. Siksi yhteiselo vl:en kanssa ei ole helppoa.

Noh noh mulla ei ole mitään ketään ihmistä vastaan mitään. ihmisiähän kaikki kuitenki on

• järkeä mukaan nyt
        15weee kirjoitti:

Noh noh mulla ei ole mitään ketään ihmistä vastaan mitään. ihmisiähän kaikki kuitenki on

Kylläpähän teidän lahkoa pyörittää vähän toiset tahot kuin sinä, teini, ihan lapsi olet vielä etkä ymmääräkään kaikkea kun olet koko elämäsi ollut aivopesun uhri :)

• JaanaIsostaKaupungista
        järkeä mukaan nyt kirjoitti:

Kylläpähän teidän lahkoa pyörittää vähän toiset tahot kuin sinä, teini, ihan lapsi olet vielä etkä ymmääräkään kaikkea kun olet koko elämäsi ollut aivopesun uhri :)

Tiedättekö SRK on suuri organisaatio, tekee sisälähetystyötä perustamansa uuden radiokanavan kautta koko kesän. Taajuudet voit tarkistaa kirjastosi päivämieslehdestä tai netistä.
        Sana kuuluu ja koskettaa, ei tyhjänä tuo milloinkaan palaa.

• Monet eivät ole näissä suurissa kirkoissa uudestisyntyneet ja siksi heidän tekonsa ova samanlaisia kuin jumalattomienkin.
      Tässä linkissä julistusta raamatun mukaan ja siinä vaikuttaa Pyhä Henki joka antaa voimaa elää voitollisesti tässä lopunajassa. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen

• Pienen kirkon piha

>Monet eivät ole näissä suurissa kirkoissa uudestisyntyneet ja siksi heidän tekonsa ova samanlaisia kuin jumalattomienkin.

Jaahas, kuinka suuressa kirkossa pitäisi syntyä uudesti? Tarkoitatko pinta-alaa vai jäsenmäärää?

• chris_hitchens

Miksi tätä ainutkertaista ja upeaa elämää pitäisi kuluttaa vihaamiseen?

Tuossa aiemmin jo kuvattiin varsin hyvin syitä, miksi VL ansaitsee liikkeenä erittäin vähän arvostusta. Minulla on useita VL työkavereita ja heitä siinä roolissa arvostan ja kunnioitan - samalla tosin takaraivossa kaihertaa ajatus siitä mitä he mahtavat minusta ajatella.

Minusta SRK puolestaan julkitulleiden tietojen perusteella on kyllä kuvottava joukkio vastenmielisiä, kaksinaamaisia ja halveksuttavia nilviäisiä. Julkisuudessa olleita johtomiehiäkään en kuitenkaan vihaa - halveksin kyllä.

• Raimo Raikas

Julkisuudessa olleita johtomiehiäkään en kuitenkaan vihaa - halveksin kyllä.

Mitä sillä on merkitystä kun puskista halveksii. :D:D:D

• Veikkaus

"Minulla on useita VL työkavereita ja heitä siinä roolissa arvostan ja kunnioitan - samalla tosin takaraivossa kaihertaa ajatus siitä mitä he mahtavat minusta ajatella."

Todennäköisesti he ajattelevat sinusta persoonana suunnilleen sellaista, mitä persoonana olet, hyvine ja huonoine puolinesi. Uskonnollisesti he varmaan ajattelevat, että olet syntinen ja he vailla omia ansioita armahdettuja syntisiä. Itse et kykene sisäistämään ajatusta "vailla omia ansioita armahdettu syntinen" ja sen vuoksi ajattelet vl:ten pitävän itseään muita parempina.

• Uskovaiset
        Veikkaus kirjoitti:

"Minulla on useita VL työkavereita ja heitä siinä roolissa arvostan ja kunnioitan - samalla tosin takaraivossa kaihertaa ajatus siitä mitä he mahtavat minusta ajatella."

Todennäköisesti he ajattelevat sinusta persoonana suunnilleen sellaista, mitä persoonana olet, hyvine ja huonoine puolinesi. Uskonnollisesti he varmaan ajattelevat, että olet syntinen ja he vailla omia ansioita armahdettuja syntisiä. Itse et kykene sisäistämään ajatusta "vailla omia ansioita armahdettu syntinen" ja sen vuoksi ajattelet vl:ten pitävän itseään muita parempina.

tuökaverit ajattelevat, että Jumala avaisi tuntosi ja saisit parannuksen armon.

"Epäuskoinen" saattaa olla ihmisenä paljon fiksumpi kuin uskovainen.

Luonnevikaisenakin saa uskoa. Vaikka olisi kuinka kiva ja fiksu, niin niillä ei peritä autuutta.

Tältä palstalta ei kannata kysellä neuvoja.

• Vihan syntytapa

Laestadiuksen mukaan viha lestadiolaisia kohtaan syntyy seuraavien tunnereaktioiden kautta:

"Mutta Lutherus, joka oli itse syvässä katumuksessa, hän vaatii oikean katumuksen ja elävän uskon. Mutta että yksi katuvainen sielu ei saata itse uskoa tehdä, niin vaati Lutherus vielä sen, että Jumalan seurakunnan pitää vakuuttaman häntä Jumalan armosta ja syntien anteeksi saamisesta. Koska nyt Jumalan seurakunta papin kautta eli jonkun muun kristityn kautta sanoo yhdelle katuvaiselle sielulle:
      “Sinun syntis annetaan anteeksi”, silloin suuttuvat ensin kirjanoppineet eli maailman viisaat ja sanovat: “Tämä pilkkaa Jumalata; ei sinulla ole yhtään valtaa syntiä anteeksi antaa; ei Jumala ole antanut taivaan valtakunnan avaimia sinulle.” Suuttuvat vielä luonnosta siveät ihmiset ja sanovat: “Jumala ja minun omatuntoni todistaa, että minä olen viatoin; en tarvitse minä yhtään armoa seurakunnalta.” Suuttuvat vielä netkin, joilla kuollut usko on pääkallossa ja sanovat: “Kyllä Jumala tietää, että minä olen katumuksen tehnyt; ei tarvitse kukaan minun sydäntäni koetella.” Ja minkästähden kaikki nämät suuttuvat? Sentähden ne suuttuvat, ettei Jumalan seurakunta eli oikeat kristityt tahdo tunnustaa pakanoita veljiksensä uskossa? Ei saata oikeat kristityt luvata armoa luonnollisille siveille; sillä he ei tarvitse yhtään armoa, ei Jumalalta eikä ihmisiltä. Ei saata myös kristityt luvata armoa kuolleelle uskolle, sillä hänellä on usko omasta takaa. Hän saattaa itse uskoa, koska hän tahtoo. Ja se joka on kuolleen uskon päälle luottanut, hän ei tiedä, kuinka hän on ruvennut uskomaan."

• cet6en

Noin rippikouluikäisenä ihmettelin, kuinka hyvin moni uskovainen lämpimästi puhui toisilleen, mutta heti takanapäin arvosteli. Arvostelun syy oli yleensä synnillinen elämä. Joku juttu, joka toisten mieltä kaihersi. Naamatusten oltiin kuitenkin niin, ettei toinen voinut millään arvata, että häntä arvostellaan. Tarpeeksi usein kun tällaista tuli vastaa, menetin uskoni siihen, että jumalanlapsiksi itseään kutsuvat eivät usein edes yritä elää jumalanlapsen lailla. Miksi pitää supatella toisten kanssa, joille asia ei mitenkään edes kuulu? Miksi ei hoitanut asiaa kahdenkesken heti, jos hoidettavaa oikeasti edes olikaan? Enemmän kyse olikin juoruilusta. Uskonkin että suhteellisen ankara elämäntapa aiheuttaa sen, että kiinnostutaan muitten heikkouksista. Tai jos niitä ei löydy, vähän keksitään.

• karttavat seuraa

Yksinkertaista: tulette vihatuiksi minun nimeni tähden (Jeesuksen nimen).

Jumalattomat eivät myöskään kestä vanhurskasten seuraa? Mikseivät? No, he saarnaavat totuttaa ja ottavat Jumalan sanan esille väärentämättömänä. Kun Raamatun mukaisesti puhuu, niin jumalaton seura erkanee.

• Mitäh?
      Jeesuksen sanat, - tulette vihatuksi nimeni tähden?
      Puhuiko Jeesus tämän lestadiolaisille? Ei vaan JUUTALAISILLE.
      Etkö tajua. Hän tuli vain Israelin heimoa varten.
      Oliko paikalla lestadiolaisia? Ei ollut, ainoastaan opetuslapset, juutalaisia.
      Kes.

• exvale

Älä Kes huoli, kaikkihan nämä omivat, taivaspaikkoja myöten. Arvostelevat lisäksi toisia jumalattomiksi. Siksi heihin on vaikea suhtautua positiivisesti..

• exvale kirjoitti:

Älä Kes huoli, kaikkihan nämä omivat, taivaspaikkoja myöten. Arvostelevat lisäksi toisia jumalattomiksi. Siksi heihin on vaikea suhtautua positiivisesti..

Jeesushan itse sanoo Jumalattomaksi ihmistä, joka ei tunnusta Häntä Herraksi.

Ei se minun juttu ole.

Kes.

• karttavat seuraa

Uskon asiassa ei ole yhtään eroitusta juutalaisen ja muun heimon välillä. Kun on Jeesuksen oma, niin on. Ketjusta ketjuun.
      Epäuskoiset erkaantuvat uskovaisen seurasta, kun uskovainen totuutta tahtoo julistaa. Jos alkaisi puhua mielinkielin, olisi penseä ja hyväksyvä. Ei se olisi oikein, jos sanoisi, saatte te ehkäistä ja juopotella, ei Herra siitä yhtään vihastu. Ei se olisi suurta vääryyttä ihmisen kuolematonta sielua kohtaan. Pitää on totuudessa, se on rakkauden suurta ilmetymää. Jumalatoin ei tosin kestä totuutta ja siksi karttaa uskovaista. Mielellään alkaa halventavasti puhuakin uskovaisesta ihmisestä, mutta myös pelkää toisaalta uskovaista. Toisaalta sielunvihollinen antaa törkeää rohkeutta viskellä epäasillisuuksia ja jopa tyhmäksi haukkua ja ymmärtämättömäksi. Tästäkin tietäkää, että sellainen ei ole Jumalan Hengen mukaista. Kaikki panettelu tulee sielunvihollisen palvelijalta. Oikein on sanoa totuus.

• Mitä Jeesus viestittää asialla;
        - Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua OLE LÄHETETTY MUITA KUN ISRAELIN KANSAN kadonneita lampaita varten."( Matt 15;24)

Missä evankeliumeissa ja Jeesusken jutuissa puhutaan pakanoiden pelastumisesta.

Miksi Pietari piti ensimmäistä kristittyä ihmistä. Gorenliusta ensin saastaisena?

Josko autat?

Kes.

• Miksi VL:t vihaavat eriseuraisia, jonka nimen he ovat itse antaneet muille lähimmäisilleen?

• Inhoan teitä

Koska pidätte naisianne emakkoina!

Olette typeryksiä kun ette ehkäisyä käytä.

Nainen kärsii!!!

• Entinen vlEi katkera

En vihaa, liikkeessä on paljon minulle paljon rakasta.

Nämä asiat aiheuttavat ärsytystä:
      -lasten laiminlyönti (lasten vahtimatta jättäminen/vastuun sysääminen alaikäisille LAPSILLE, jatkuva lastentulo joka väistämättä vaikuttaa aiempien lasten saamaan huolenpidon ja huomion määrään, äärimmillään pedofilia ja muu väkivalta lapsia kohtaan)
      -muiden uskovaisten tuomitseminen epäuskoisiksi ja helvettiin menijöiksi
      -ehkäisykiellolla naisten orjuuttaminen jopa yli kymmenen lapsen synnyttäjiksi

• totuudensana

Koska lestadio on paskadio on huoradio.

• terveydenhuollosta

- naisten aliarvioiminen (nainen on hautomakone)-eläimet eivät ehkäise-ihminen ymmärtää etä ei ole tarkoitus olla kaiken aikaa raskaana

- omaan napaan tuijotus-muut huonompia

- yhteistyökyvyttömyys

-eivät innostu asuinalueittensa yhteisiin uudistuksiin ja kylätoimikuntiin kun porukka syntistä

- lapset kasvaa itekseen omituisten sääntöjen vallassa

- seksirikoksiin syyllistuneet papit päästetty pälkähästä kevätmyrkyis..myrskyissä

jne.

Katsokaa peiliin.

Tuhansia psyykkisiä ongelmia ahdasmielisyydestä johtuen ja onnettomia äitejä.

Aivopestyä porukkaa vuonna 2013.

Ihmetelen.

Antaa murkkuikäisten lastenne puhua anonyymisti mitä kotona eläminen oli todella.

• Pohdin vain

Miksi juuri murkkuikäisten- siksikö että he siinä iässä pitävät useimmiten vanhempiaan huomattavasti tyhmempinä kuin kavereitaan kunnes noin 18 vuoden ja omillaan asumisen jälkeen alkavat huomata että vanhemmathan ovat hyvänen aika kasvaneet ihan järkeviksi ihmisiksi ...

• pakana1

lestat ei ole uskovaisia ja muistakaahan mitä isä ja poika tekivät Espoossa varsinkin poika lomillaan opistosta

• VAIN ME

Mittaamaton röyhkeys ja hengellinen ylpeys.

• Valheet=pelkuruus

Viha on varmaan harhaanjohtava termi. Mutta jonkunlaista kummastelua ja inhoa sellaista käytäntöä / oppia kohtaan joka sallii kaksinaismoraalin, sekä seksuaalirikosten salailun, sekä seksuaalirikosten vähättelyn.

Ko. rikokset on yksilöiden tekemiä, mutta käytäntö / oppi sallii niiden piilottelun. Vähättely ja piilottelu taas lisää rikosten määrää.

• uskomattakin

Ei tarvi ääri-uskonliikkeitä jos uskoo johonkin korkeampaan voimaan, ja saa olla

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      118
      2141
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      177
      1706
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1404
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1188
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      166
      1175
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      996
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      892
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      887
    9. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      874
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      821
    Aihe