Eli homma meni näin: Asensin RedHat9 asennus meni hyvin mutta kun tuli se asennuksen jälkeinen boottaus niin kone ei ladannukkaan sitä lilo ikkunaa mistä oisin saanu valita meenkö linuxiin vai windowssiin vaan kone käynnisty normaalisti windowssiin(xp home) (laitoin kyllä asennuksessa että liloa käytetään). Eli miten nyt saan sen lilon latautumaan. Mistä bootti disketti ?? vai onko muita mahollisuuksia ku noi disketti säätämiset?
Linux on mutta lilo ei kännisty(?)
4
458
Vastaukset
- rock
Minne asensit lilon, MBR:lle vai partition alkuun?
Muuta se fdisk:llä aktiiviseksi (bootable flag).
Saat kyllä myös cd:llä sen käyntiin,
esim. boot linux rootdsk=/dev/hda2- tympii
Mistä mä sen fdiskin saan ? oon iha aloittelia näissä 'linux hommissa'. En tiiä kumpaan se lilo meni xD :D...
- jepjep
tympii kirjoitti:
Mistä mä sen fdiskin saan ? oon iha aloittelia näissä 'linux hommissa'. En tiiä kumpaan se lilo meni xD :D...
Varmaankin, että käytä asennus korppuja tai asennuscd:tä, kumpaisestakin löytyy linux:n fdisk millä voit tehdä tuon vaaditun korjauksen. Eli käynnistät fdisk:in ja määritä boottava partitio. Tuon kaipaamasi lilon löydät /etc hakemistosta nimellä lilo.conf, tarkista se esim less:llä onko se ok, jos ei editoi jollain editorilla joka koneessasi on (jed, joe, emacs jne) ja sen jälkeen aja lilo. Lilon ajo tarkoittaa, että annat komennon ja boottaat koneen uudestaan.
Koska olet aloittelija suosittelen, että paneudut linux:n alkeisiin. Yksi pikaohjeita jakava paikka on esim. www.tapsa.terae.net/linux.
Onnea vain yritykselle, toivottavasti et lannistu heti alkumetreille. Kun pääset näistä yli et "kusekkaan" msw:n suuntaan. - tympii... eipäs enää
jepjep kirjoitti:
Varmaankin, että käytä asennus korppuja tai asennuscd:tä, kumpaisestakin löytyy linux:n fdisk millä voit tehdä tuon vaaditun korjauksen. Eli käynnistät fdisk:in ja määritä boottava partitio. Tuon kaipaamasi lilon löydät /etc hakemistosta nimellä lilo.conf, tarkista se esim less:llä onko se ok, jos ei editoi jollain editorilla joka koneessasi on (jed, joe, emacs jne) ja sen jälkeen aja lilo. Lilon ajo tarkoittaa, että annat komennon ja boottaat koneen uudestaan.
Koska olet aloittelija suosittelen, että paneudut linux:n alkeisiin. Yksi pikaohjeita jakava paikka on esim. www.tapsa.terae.net/linux.
Onnea vain yritykselle, toivottavasti et lannistu heti alkumetreille. Kun pääset näistä yli et "kusekkaan" msw:n suuntaan.No tein nyt loppujen lopuks silleen että asensin kaverin koneelle tän samaisen linuxin ja tein sillä sen boot disketin ja nyt just harjottelen tän käyttöä =). Mutta koitan saada tän toimii sen lilon kanssa sitte vähän myöhemmin ainaki nyt aluks mä käytän tota diskettiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411301- 629162
- 1375455
- 1443754
- 753690
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373599- 403348
- 612713
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722430Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal152249