Lapsi on siis nyt 1½ vuotta ja vauvasta asti herännyt joka yö. Millohan tuo loppuu? Yöllä herää kerran jolloin tuodaan meidän sänkyyn kun ei yleensä halua nukahtaa takas omaan sänkyyn
1½ v herää joka yö noin 8kk lähtien
4
118
Vastaukset
- ei kerran
heräämisessä ole mitään ihmeellistä.
- Heräilijän äiti
Vaikea sanoa, koska se loppuu koska lapset ovat yksilöitä ja nukkuvat eri tavoin. Mielestäni tuo kerran herääminen tuossa iässä ja vielä parivuotiaanakin on ihan normaalia. Toiset herää useammankin kerran yössä. Ja se voi vaihdellakin, että välissä nukkuu hyvin ja sitten tuleekin taas kausi, että ei nuku.
Oma lapseni on nyt 2 v 3 kk ja herää useita kertoja yössä, kun näkee painajaisia. Välillä herää tunnin välillä jopa 10-15 min välein. Pari tuntia nukkuu alkuyöstä ok. Kaverini lapset heräili yöllä vielä kolme vuotiaanakin.- egety
mistä tiiet, että näkee painajaisia? onhan jokin muukin samaa mieltä kanssas?
- Heräilijän äiti
egety kirjoitti:
mistä tiiet, että näkee painajaisia? onhan jokin muukin samaa mieltä kanssas?
Lapsen isä ainakin ja ystäväni jolle olen asiasta puhunut ja hänen lapsellaan samanlaista ollut. En kyllä kellekään asiantuntijalle jos sitä tarkoitat? Ihan siitä olen päätellyt, että potkii ja huitoo käsillään ja jotenkin käyttäytyminen on ihan erilaista kun esim. silloin kun on ollut hampaita tulossa, korvatulehdusta tms. ja on sen takia heräillyt ja itkeskellyt. Yöllä myös saattaa huitoessaan huutaa erinäisiä asioita joista päättelen, että näkee painajaista. Pelkää myös pimeää ja jotain tavaroita ollaan siirretty pois huoneesta, kun ne on pelottaneet. Itse olen lapsena nähnyt paljon painajaisia, en tosin tiedä olenko noin pienenä. Netistä luin, että painajaiset ovat yleisiä 3-5 vuotiailla. Voihan ne olla kauhukohtauksiakin tai jotain muuta, en tiedä varmaksi. Nyt on hiukan helpottanut (koputan puuta), ei ole yli viikkoon heräillyt niin usein eikä ole ihan niin paniikissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409